Новини

Рязък спад в печалбите на автопроизводителите

Публикувана: 2 Юли, 2019 14:43
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4631
Рязък спад в печалбите на автопроизводителите
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 7 гласа.

През 2019-а световната автомобилна индустрия преминава от многогодишен растеж към фаза стагнация. Това ще доведе до намаляване на продажбите през следващите две до три години, прогнозира консултантската компания Alix Partners в новото си проучване, Global Automotive Outlook 2019.

За проучването си, компанията оценява балансите на повече от 300 автомобилни производителя и доставчици на части през последните няколко месеца, както и провежда различни експертни интервюта сред потребителите.

Оказва се, че само ключовите европейски пазари прогнозират годишен ръст и то не повече от 1% до 2026-а, което ще ги доведе до сериозна стагнация в бранша. На американския автомобилен пазар нещата са още по-лоши - темпът на растеж на продажбите на нови автомобили ще се промени от + 5.3% през 2018-а до минус 0,1.

Китай, който беше основен лидер на пазара за нови автомобили, също ще отбележи сериозен спад, който според проучването, ще доведе до 2 млн. продажби по-малко за година.

Продажбите намаляват, а с тях и приходите, като в същото време производителите на автомобили и части са принудени да инвестират в нови технологии. През следващите пет години най-малко 202 милиарда евро ще бъдат разпределени по целия свят за финансиране на технологичния преход към електромобили.

Още 43 милиарда евро ще бъдат изразходвани за разработването на автономни системи за шофиране. Според консултантската компания те ще станат по-конкурентоспособни и търсени, отколкото се смяташе преди. За да компенсират всичко това, производителите и доставчиците са готови на партньорства или дори неочаквани сливания с досегашните си преки конкуренти.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Грую
1 Отговор
Аз още се чудя как въобще продават нещо с тази скъпа поддръжка и горива?

Оценка:
-4 +19

Гост
2 Отговор
Време е и тези крадци пазарът да ги постави на мястото им!

Оценка:
-4 +15

гост
3 Отговор
Има го и фактора на насищане, когато градовете са пълни с коли и всеки има поне по една кола, тогава индивида е изправен пред избора дали да продължи да кара старата си кола или да купи нова, която ще му коства много пари. При постоянно увеличаващи се разходи за живот едни 400долара могат да са ти в повече и вече изплатената и здрава 5г. кола да ти е много по-смислена за употреба пред робуването на новото производство. Ето, в Калифорния например, една Тесла модел 3 ти е 500долара месечно, но наем на къща е 2500долара, или разходите са много високи и макар да изглежда евтино вноската, то високите разходи възпират потреблението. Когато горивата и къщите са били евтини, нямало е толкова данъци, всяко семейство е имало по 3,4 коли без финансови проблеми.

Оценка:
-1 +16

Радо
4 Отговор
И четиримата ми баби и дядовци нямаха нито една кола през живота си, но са отгледали и възпитали по 2 деца и по няколко внука, едната ми баба 3 деца, но едното умряло....и живяха добре, помагаха на децата и внуците с каквото могат не се оплакваха от нищо, че им липсва.

Коментиран от #7


Оценка:
-3 +22

сектант
5 Отговор
Време е пак да се научат да започнат да правят здрави коли както Дачия Дъстър

Оценка:
-5 +14

мнение
6 Отговор
А,сериозно ли са паднали? Скоро,ще излязат продажбите на Тесла,да видим дали са паднали! ДВГ продажбите,ще падат,ел.колите,ще се вдигат,това е!

Коментиран от #8


Оценка:
-12 +4

ТЕЛК
7 Отговор

До коментар #4 от "Радо":


Много вярно!Само че не знам на къде е тръгнал света сега.Скоро май няма да има смисъл от нищо

Оценка:
-2 +8

уяаь
8 Отговор

До коментар #6 от "мнение":


В дискусия за печалби, недей да отваряш дума точно за Тесла.

Оценка:
-2 +5

jyhk
9 Отговор
И на мен нещо не ми се връзват цените на новите автомобили. Цените са си същите, че дори и по-високи отпреди 10-ина години, когато си купувах моята. Пък не е като новите да са кой знае колко по-хубави. Но аз съм си скръндза по принцип, така че не съм особено мерило. Може би обаче не само аз мисля така след като редовно ни заливат статии за невероятните продажби на Дачия и вариантите ѝ с марка Рено из "стара" Европа и света като цяло. Не знам, мениджърите на автопроизводителите да се оправят. Моята следваща чисто нова кола най-вероятно ще е китайска - май само те са що-годе в час колко трябва да струва един автомобил за ежедневна употреба.

Оценка:
-1 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери