24 Ноември, 2009 09:14 1 880 0

Разрешиха проблемите в транспортно министерство

  • иа „морска администрация”-
  • сергей църнаклийски

"Класа"

Новият началник на ИА „Морска администрация” (ИАМА) Сергей Църнаклийски е бил ангажиран в дейност, несъвместима със задълженията му като досегашен главен секретар на агенцията, сочат документи, предадени на „Класа” от бивш член на екипажа на спасителен кораб „Перун”. Църнаклийски е подписвал документи, необходими за отплаването на спасителния съд, само че не като главен секретар на ИАМА, а като представител на фирмата наемател „Интернет агенция” ООД. Само преди 2 седмици в интервю за Дарик радио той категорично отрече да е бил неин служител.

След отдаването на „Перун” под беърбоут чартър на „Интернет агенция” ООД е бил извършен одит на екипажа на кораба, който е трябвало да установи дали моряците са запознати със системата за управление на безопасността SMS. От страна на „Морска администрация“ одитът е разписан от одитора Пею Петлев, а като представител на фирмата наемател подпис е сложил Сергей Църнаклийски.
Църнаклийски е комуникирал с капитана на кораба като DPA (офицер за денонощна връзка на брега) на „Интернет агенция”. Това той е извършвал чрез служебния си адрес в ИАМА [email protected]. Този адрес е бил използван и от бившия шеф на агенцията Николай Апостолов. В писмата недвусмислено се забранява на екипажа да контактува с медиите, независимо че по това време фирмата наемател е започнала да нарушава както трудовите договори с моряците, така и договора за отдаване под наем на кораба, с което се нанасят загуби на държавата.

Самият Църнаклийски коментира пред „Класа“, че според него конфликт на интереси няма. По думите му той е изпълнявал съвестно задълженията си, като за тази цел е съвместявал двете дейности за по-голяма сигурност.
Според Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация обаче служителят не може да упражнява дейности, посочени в законодателството като несъвместими с неговите задължения и отговорности.
Конфликтът на интереси е констатиран от проверка на Инспектората на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Според огласения от в.”Класа” документ (брой 632 от 9 ноември 2009 г.) Сергей Църнаклийски е следвало да бъде наказан дисциплинарно и предаден на прокуратурата, както и бившият шеф на ИАМА Николай Апостолов. На въпрос на в.”Класа” за наличието на конфликт на интереси, Цветков отговори, че има пълно доверие на новия шеф на морската администрация, но ако подобни твърдения бъдат доказани, Църнаклийски ще бъде сменен.

Междувременно от транспортното министерство организираха нарочна среща с морския бранш, която бе бойкотирана от почти всички поканени. На нея присъстваха 8 души, представители на едва 3 от поканените 24 организации. Журналистите не бяха допуснати до срещата, а от участниците предизвика интерес присъствието на непоканения Пепин Нуитен – представител на холандската компания „Мултрашип“, спрягана за основен кандидат за приватизирането на спасителния кораб „Перун“.

Ръководството на ИАМА – без капитански опит

Ръководството на ИА „Морска администрация“ е без нито една минута капитански стаж, информираха „Класа“ от браншовите организации. В публикуваната в интернет автобиография на Сергей Църнаклийски е посочено, че той е бил единствено помощник-капитан на кораб до 1998 г. За последно той е бил старши помощник на контейнеровоза „Пловдив“. Правоспособността му за капитан далечно плаване обаче е получена чак през септември 2008 г., когато той вече е заемал ръководен пост в агенцията. От морските организации припомниха, че директорът на ИАМА изпълнява функциите и на национален координатор по търсене и спасяване. Според тях е несериозно тази функция да бъде изпълнявана от служител, който никога не е бил капитан на кораб.

Заместник на Църнаклийски е Петър Киров, който по образование е юрист. Той е син на бившия началник на ИА „Автомобилна администрация“ Володя Киров, чието име беше забъркано в корупционни скандали и който си подаде оставката веднага след идването на власт на правителството на ГЕРБ.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА