Китай е безспорен лидер по продажби на електромобили. По последни прогнози тази година там ще бъдат купени около 1.2 млн. коли на ток. Хонконгското издание Asia Times обаче публикува стряскаща статистика за търсенето на употребявани електромобили.
Оказва се, че макар да купуват коли на ток доста охотно, китайците се сблъскват със сериозни проблеми когато решат да ги продават, тъй като почти никой не търси електромобил на старо. Единствено изключение е Tesla.
Тригодишен Model S на 38 000 км, например, струва 475 300 юана (€60 800) или около 60% от цената му като нов. За сравнение китайски BYD Song на аналогична възраст и пробег се оценява на 119 800 юана (€15 330) или едва 40% от сумата, за която е купен през 2017 г. Други местни модели на ток пък се обезценяват с цели 65-70% за три години.
Според познавачи на тамошния пазар основната причина за слабото търсене на употребявани електромобили се корени в бързото развитие на технологиите. Китайските модели отпреди няколко години отстъпват сериозно по характеристики на новите - най-вече по отношение на автономния пробег и възможностите за бързо зареждане.
Купувачите на употребявани електромобили се опасяват и от състоянието на батериите. С времето и експлоатацията акумулаторите започват да губят способността си да съхраняват енергия и в определен момент смяната им става неминуема, а това е доста скъпа инвестиция. Съмнения буди и качеството на самите китайски коли на ток отпреди няколко години.
Експерти все пак прогнозират, че вторичният пазар на електромобили ще се нормализира. Съвременните китайски коли на ток вече разполагат с достатъчно голям запас от автономност, а и изработката става все по-качествена. Очаква се на местния пазар скоро да се появят и електромобили на чуждестранни производители, което би трябвало да направи съотношението между търсене и предлагане по-прогнозируемо.
Предполага се, че ако сегашните темпове са увеличаване на продажбите се запазят, в края на тази година на електромобилите ще се падат 10% от пазара на нови автомобили в Китай. Догодина делът им трябва да нарасне до 12%, а през 2025 г. - до 20%. Държавата ще продължи да субсидира покупката на електромобил, но само за модели с автономен пробег минимум 250 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аз бих я купил
Коментиран от #10, #13, #14
19:15 01.10.2019
2 грюадсфс
19:45 01.10.2019
3 Сибирски анадолец
Коментиран от #9, #37, #46, #80
19:55 01.10.2019
4 ХАРОН
Коментиран от #89
20:05 01.10.2019
5 Behemoth
Коментиран от #6, #11
20:08 01.10.2019
6 Driving pleasure
До коментар #5 от "Behemoth":
Абе ти сериозно ли си толкова зальохан, да вярваш, че няокй ще ти направи неразрушима кола? батерията за 1.8 милиона, електромотора даже за 2, и кой тогава ще си продаде колата или ще я хвърли за скрап? от де ще дойдат печалбите :)Коментиран от #51, #88
20:18 01.10.2019
7 Julio
Коментиран от #8
20:22 01.10.2019
8 Driving pleasure
До коментар #7 от "Julio":
Глупаците за съжаление са много, зелените говеда ще искат освен субсидии за купуване и субсидии за бракуване, ще плащаме за тия кретении та ще ни се отще...Коментиран от #18
20:29 01.10.2019
9 Хайл
До коментар #3 от "Сибирски анадолец":
То и Йода е жив...къде е йода20:31 01.10.2019
10 Driving pleasure
До коментар #1 от "Аз бих я купил":
Всичките тия покупки ще ти струват повече от тока, който ще изразходиш за дсетилетия :) Тамън ще излезеш на чисто и ще трябва да купуваш нови :)Коментиран от #12
20:40 01.10.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Вероятно си прав
До коментар #10 от "Driving pleasure":
но, сложи си свой електромер, виж колко енергия ползваш, и като видиш разликата с външния, пак ще си говорим! С едно дистанционно регулират + и - на електромера! При поставянето е точен! След един месец се минава вечерта с кола и от 5 метра му бутат, и отново и отново и отново! Не много, но левче, два, три и премиите са готови! В друга държава съм виждал машинката, защо да я няма тук, след като електромерите са същите! Затова и ги смениха!Коментиран от #26, #30
20:50 01.10.2019
13 ЗЕВС
До коментар #1 от "Аз бих я купил":
Оферта за фотоволтаична система за годишна консумация от 6900 kwh:Необходима мощност на фотоволтаичния генератор 19.7kwp
Акумулаторно стопанство 110 бр /12v/100Ah
Панели 140 m2 тегло 2243 кг.
Автономност 3 дена.
Цена на основно оборудване 38, 416 EUR
Цена на монтаж 6,895 EUR
Тесла 5/ 19.5 KWh разход за 100км.
100KWh. пробег около 450 км. с едно зареждане. Ако годишната консумация осигурена от фотоволтаиците е 6900 KWh разделено на 12 месеца- получаваме 575 KWh на месец. Това означава около 5 зареждания или около 2 250 км на месец. Дали си заслужава инвестицията?
П.П. Данните ги събрах на- бързо, може да има някакво минимално разминаване.
Коментиран от #20, #21
20:58 01.10.2019
14 Чичо
До коментар #1 от "Аз бих я купил":
И аз бих я купил. Слагам една газова и съм цар на пътя ;).21:01 01.10.2019
15 7777777
21:12 01.10.2019
16 Име
21:17 01.10.2019
17 Старата школа
Коментиран от #90
21:20 01.10.2019
18 Julio
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Кажи им на норвежките скръндзи че личната им инвестиция от 60-80 хил евро трябва да отиде на кофата на петата година и гледай сеир. Те се изтрепаха да купуват тея боклуци за да спестят 2-5 евро за паркиране, при положение че са фрашкани с мангизи. Смятай ако пият една студена вода и се принудят да ги бракуват каква викингска революция ще има. Ще удавят грета ритуално...Коментиран от #19
21:21 01.10.2019
19 Driving pleasure
До коментар #18 от "Julio":
Мани ги тия лицемери. Големи еко-маняци, много вредни колите с двигател... ама копат нефт и продават. Айде да спрат да продават изкопаеми горива и тогава да се правят на загрижени :) ама тогава ше ядат на дедо мраз шошоните :)Коментиран от #117
21:34 01.10.2019
20 Миризлив пор
До коментар #13 от "ЗЕВС":
Правиш си сметката без кръчмар. Ако поставиш тези панели на тавана на къщата то ще трябва да си караш колата само вечер. Ще си силно зависим от това кога пече и кога има облаци. А нека да не забравяме съседите, само се усетят че караш на аванта и ще те засипят с жалби да демонтираш панелите че пречат.21:35 01.10.2019
21 Малка грешчица
До коментар #13 от "ЗЕВС":
В България от 1kwp се произвеждат 1300 kwh, инсталацията струва 1000$. По твоите сметки, ще стигнат за 6600км. Значи за 3000$ и 18кв.м. ще си осигуриш годишен пробег от 20 000 км за следващите 30 години, като ще предпазиш и природата, от заравяне на стари изхвърляни батерии от електромобили. С тези 3000$ можеш да си купиш и гориво за 25 000км. Изборът 25 000 или 600 000 километра си е лично твой!Коментиран от #27
21:35 01.10.2019
22 Julio
21:37 01.10.2019
23 Норвежки гей
Тя е супер кола и мърка като коте, двамата с Густав Томассон се гушкаме на задната седалка.
Коментиран от #24
21:48 01.10.2019
24 Ти си
До коментар #23 от "Норвежки гей":
Тролчо Тролов Антиелектрик. Така ми се чува на мен. На теб как ти се чува?Коментиран от #28
22:01 01.10.2019
25 Умният
Коментиран от #35
22:03 01.10.2019
26 6899
До коментар #12 от "Вероятно си прав":
Затова вечер като си лягаш и си сваляш шапката от алум. фолио против кемтрейлсове, сложи я върху електромера да не могат да му пипат + и - дистанционно.22:04 01.10.2019
27 3242
До коментар #21 от "Малка грешчица":
Ела, моля те, да ми инсталираш цялостна инсталация за 1кВ за 1000 долара в едно село до Елин Пелин. Дори ще ти платя 200-те долара ДДС върху тези 1000! И да не забравиш да ми обясниш като как точно ще ми гарантираш 30-те години гаранция. Имай предвид обаче, че на фасадата на къщата, в която живея, пише, че има 50 години гаранция, но фирмата, която я е правила вече не съществува.22:10 01.10.2019
28 Антиелектрика
До коментар #24 от "Ти си":
Чуват ти се каскети на теб. Чета и се чудя колко си зле и как на всяко мнение ти се привиждам аз, но пък вече всички знаят, че си Borislav Popov. Кога ще ходиш да живееш в Китай, че да видиш от къде изгрява слънцето и да покараш някоя евтина електричка, трол каскетски? Всъщност съм сигурен, че нямаш дори СУМПС, защото по цял висиш тук и спамиш като обезумял.22:31 01.10.2019
29 гост
Коментиран от #36
22:40 01.10.2019
30 Един бхлгарин
До коментар #12 от "Вероятно си прав":
Ти не си добре да си мислиш че някой ще ходи безплатно да ти манипулира електромера! Ето няколко причини:1. Енергото едва намира инкасатори да отчитат
2. Окото на електромерите не хваща от 5 метра, а едва до няколко сантиметра
3. Ако някой ги обикаля всяка седмица мислиш ли че нямаше да го забележат живущи и такива които всеки ден си засичат електромерите
4. Държавата ще глоби енергото с милиони, ако това се разкрие.
Вярваш ли че заради 2-3-ма да вземат премии( в един град) си заслужава глоба за милиони.
Ти явно си от онези на които в магазина са им предложили супер икономичен конвектор за 300лв и се чудиш що имаш 200-300лв ток на месец. Това е защото си неук.
Продават се малки ватметри за контакт по 12лв. Купи си и се ориентирай малко за консуматорите си.
23:06 01.10.2019
31 Един българин
Знаете ли че държавното енерго ЕСО е с милиони загуби на година. Всеки иска да работи там, защото се взимат големи заплати, а нищо не се прави там.
23:11 01.10.2019
32 ели
Коментиран от #33
23:21 01.10.2019
33 Ввв
До коментар #32 от "ели":
Мда Ханс живее в 19-ти,а ти нз,направо в 21-ви ама преди Хр.,Боже колко мъка има по този свят!!!00:35 02.10.2019
34 Yusein Gold
01:22 02.10.2019
35 kkk
До коментар #25 от "Умният":
Точно пък поддръжката им е елементарна на електричките- механичните повреди и шимпанзе може да ги оправи, за другото ти трябва един комп. с конкретен софтуер.Засега единственият сериозен проблем при тея коли е как ще се рециклират батериите- досега няма ефективен и рентабилен метод.
Коментиран от #38
01:43 02.10.2019
36 ТЕЦ
До коментар #29 от "гост":
За 2018 делът на ТЕЦ в производството на ел.енергия в Китай(предимно от въглища) е 70.4℅.И ако на това му се казва, че не замърсявали електромобилите?Отделно останалите известни проблеми!
02:14 02.10.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Motion
До коментар #35 от "kkk":
Чак шимпанзе не, защото после и ремонта ще се окаже с маймунско качество (това важи и за ДВГ, и за електромобили). Но да, електромобилите имат на практика същото устройство на спирачки, окачване, кормилна уредба и ходова част като цяло, като ДВГ-автомобилите. Единствено се отличава задвижването, че скоростната кутия е (в повечето случаи засега) с една единствена предавка (прост двустъпален редуктор), и електромотор. Оттам нататък, диференциал, полувалове, карета, главини - всичко си е същото. Просто трябват кадърни майстори, но те си трябват и сега навсякъде..Коментиран от #48
05:19 02.10.2019
39 гощо
Коментиран от #41
07:24 02.10.2019
40 dedo wi pras
08:16 02.10.2019
41 Защо да е водород
До коментар #39 от "гощо":
От къде идва водорода?08:40 02.10.2019
42 ТокаДжия
Електричката е хубаво нещо, но при сегашните технологии е просто една модерна играчка за хората, които си умират да бъдат различни.
Проблемите с батериите са основната пречка. Визирам малката им трайност, високата цена, бавното зареждане и вредата за екологията при производството им и при "утилизирането".
Като механика, ел. колите не се различават много от такива с ДВГ. Колкото до това, че "вземаш един лаптоп с определен софтуер и си оправяш електричката" както един по-рано е писал, то и сегашните системи управление на ДВГ са така. Само дето не става с един лаптоп просто. (Често обикаляте от един на друг сервиз и никой не намеира проблема, а лаптопи имат всичките.)
Време е камиларите да спрат да се къпят в злато само защото имат петрол, но това време не е дошло. Въглеродните горива за сега са най-удобни за съжаление. Бързо зареждаш, минавш големи разстояния с едно зареждане и т.н.
Коментиран от #84
09:29 02.10.2019
43 Казал бил
Пробвай да минеш тези километри България със същият автомобил? Няма да минеш и половината, но не заради автомобила, а заради зарядната инфраструктура. Тя е проблема, а не батериите.
Коментиран от #83
09:50 02.10.2019
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Успех
10:08 02.10.2019
46 Този
До коментар #3 от "Сибирски анадолец":
Трябва да си много голям тъпан, че да използваш електромобилност и екология в едно изречение. За едното се копа нефт а за другото кобалт, никел, манган и каквото се сетиш от менделеевата таблица10:12 02.10.2019
47 Друг Българин
Живота на една батерия се изчислява до 80% от първоначалния капацитет и се измерва в брой цикли НА ПЪЛНО зареждане/разреждане. Този брой е около 1000 с пълната мощност, която може да поеме батерията и над 2000 ако я зареждаш с една четвърт от капацитета, в случая с 25 киловата за четири часа в домашни условия. Клетките в тази батерия струват 10 000 долара. Ти колко пари ще дадеш само за гориво за милион километра, като резервоарът ти струва само 50 долара?
За колко години изминаваш дори половин милион километра, за колкото най-бързо може да скапеш батерията, като я зареждаш само на бързи зарядни?
Дори когато батерията "се е скапала", 80% от 600 км са 480 км пробег със скапаната батерия на милион км.
Коментиран от #55
10:12 02.10.2019
48 Пари
До коментар #38 от "Motion":
Е няма СК ама има Инвертор който струва колкото СК.Коментиран от #75
10:19 02.10.2019
49 Грую
10:47 02.10.2019
50 екоджендър
10:56 02.10.2019
51 Да да
До коментар #6 от "Driving pleasure":
Грешно мислене! Много ясно, че ще се продават по-качествените автомобили, на разумна цена. След като си изял дървото с някой кош, дали пак ще си купиш от същия или ще се огледаш за други марки? А до насищане на пазара с елелктромобили има още много време. И тогава ще се открият нови батерии, по-ефективни коли и т. н.10:57 02.10.2019
52 фдфгдг
11:22 02.10.2019
53 Али експрес
11:35 02.10.2019
54 ТРОПЧО
11:55 02.10.2019
55 123
До коментар #47 от "Друг Българин":
Много са ти елементарни сметките...Да приемем, че имаш 1000 цикъла по 500 км. средно - това са 500 000 км. Електричките средно харчат към 20 киловата на 100 км. - ако зареждаш в къщи - към 4 лева, ако си на бърза зарядна станция поне по 2 или 8 лева. Сега... нали не си пълен наивник, който да смята, че ако тока стане масово гориво няма държавата да му сложи акциз поне ще 100 %? Знаеш ли в момента от 2-та лева за литър бензин колко е акциза? Та, нещо не ти излизат сметките без дори да броя батерията за 20 000 лева и без да смятам, че електрическата кола в момента е двойно по-скъпа от ДВГ аналога. Колата, която карам дава среден разход от 5 л/ 100 км. или малко над 10 лева. Защо да се хващам на глупавите ти сметки за 2 лева и да платя 40 000 лева повече за същия автомобил, понеже бил електрически. При горните 1000 цикъла ще спестя общо 10 000 лева от гориво и то ако не му сложат допълнителен акциз, което е сигурно. А кабела за зарядното как да го пусна от 5-тия етаж? И охрана ли да сложа до колата да не мине някой който бере кабели? И един бонус въпрос - ти телефона си колко често го зареждаш? Да ти помогна - при средно ползване са към 100 цикъла на година. Ползваш ли си телефона 10 години? Кое е по-изгодно - телефон с копчета или нов смартфон? А кое е по-екологично? Постави отговорите срещу електрическите автомобили. Ай със здраве..
Коментиран от #56
12:04 02.10.2019
56 Антиелектрика
До коментар #55 от "123":
Колега Зорлем, ние с теб нищо не разбираме. Батериите издържат няколко милиона години, не знаеш ли? Това да се раздуе батерия и да се скапе неочаквано не може да се случи в нашата Вселена. Да, видях че електричките вече са освободени от данък у нас, не плащат зони и зареждат безплатно по магазините. Шепа тарикати са доволни от тази престъпна дискриминация, но ако са масови, интересно държавата от къде ще взема пари за пътища без данъци и акцизи?Коментиран от #59, #85
12:35 02.10.2019
57 Ха ха ха
Докато ти може да решиш да си заредиш чисто новия телефон, който е стоял запечатан в кутията на седалката в автомобила ти при минус 10 градуса и ще му подуеш батерията още при първото зареждане, ако не изчакаш да се стопли. Ако не ми вярваш пробвай да си заредиш охладена до минусови температури батерия. Зареждането на много загрята батерия също и скъсява живота.
Коментиран от #76, #81
12:39 02.10.2019
58 Васил
12:51 02.10.2019
59 Не дискриминация, а престъпление
До коментар #56 от "Антиелектрика":
Не дискриминация, а направо е престъпление плащането на 1,2 милиарда лв от джоба на данъкоплатците на ТЕЦ Марица-изток 2 за да продължи да трови въздуха на половин България.На собствениците на електромобили нищо не им плащат, а само им спестяват, което е огромна разлика. Нищо не излиза от джоба на данъкоплатеца.
Ако този милиард само за последните две години, го бяха раздали за безплатен монтаж на фотоволтаици по покривите на бедните хора по селата, дори при двойно завишени цени, каквато е практиката в България, щяха да са инсталирани 280 мегавата фотоволтаици. В продължение на 30 години, тези фотоволтаици можеха да произвеждат безплатни 365 000 мегаватчаса всяка година, които да бъдат разпределени между бедните и за безплатно зареждане.
Коментиран от #60, #61, #62, #63, #64, #86
13:00 02.10.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Енергетик
До коментар #59 от "Не дискриминация, а престъпление":
Ехеее големи лъжци сте обаче че и нагли!!!!!А каква е истината всъщност. Първо не се дава субсидия а заем на дружеството!!!!!! Явно не правиш разлика от субсидия и заем а заемът е държавното дружество да не фалира.
И второ именно в благодарение на ниските цени на тока на държавните марици и АЕЦ сега говориш глупостите си и сметките как да караш електричка било без пари!!!!! Ама дай да видим защо цената на тока от Марица изток 2 и американските марици е толкова различна???? Защо се позволява държавното дружество да е на загуба само за да не се вдигне революция от народа.
13:22 02.10.2019
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Антиелектрика
До коментар #59 от "Не дискриминация, а престъпление":
Какво общо има тук ТЕЦ "Марица Изток"? Договор сключен със САЩ, ходи го разваляй. А те по твоята логика и цветнокожите у нас не получават нищо, просто ползват безплатно произведения ток, така както собствениците на електрички ползват безплатно пътищата. Само не разбрах защо три пъти ми беше изтрито това мнение?Коментиран от #65, #67
13:26 02.10.2019
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Приказвай си наглите лъжи
И как смяташ че ще се върнат тези "заеми", след като цената на емисиите ще расте с всяка изминала година, а с тях и загубата ще расте? Най-хубавото е, че ще отпаднат бюрократичните спънки за инсталация на фотоволтаици по покривите и всеки ще може да връща излишната енергия по пазарните цени в момента на връщане, а не по субсидирани такива. Това ще балансира цената на електроенергията и няма да позволи да се вдигне на годишна база.
Коментиран от #69
13:33 02.10.2019
67 Защото си неграмотник
До коментар #64 от "Антиелектрика":
Общото е, че от джоба на данъкоплатеца ще се дадат едни милиарди, а ти нямаш нищо против, но пък си против електричките, въпреки че не ти бъркат в джоба и никой нищо не им дава.Хайде сега като си толкова грамотен, да кажеш какво общо има между договора с американците и ТЕЦ Марица Изток? Държавата не дава този милиард на американците! Там ние им даваме директно, ама това е друга тема в минало бешело време и сагата ще свърши скоро, докато тази с Марицата е още в първо действие от десетки за в бъдеще. Тази година квотите са половин милиард с тенденция да поскъпват в пътя за в бъдеще.
Коментиран от #70
13:41 02.10.2019
68 iwo
Коментиран от #71
13:53 02.10.2019
69 Енергетик
До коментар #66 от "Приказвай си наглите лъжи":
Умнико нали това казвам че не е евтина!!!! Продават я евтино за СМЕТКА НА ЗАЕМИ да може такива балъци като теб да казват о тока супер евтин а бензина скъп. И друго нещо имаш късмет че я има АЕЦ Белене иначе тока ще подгони бензина!!!!! Говоря ток без субсидии и бензин без акциз.Не няма как да връщаш на НЕК!!!!!! Връщай си го тока на Пешо, Иван Хасан но не и на НЕК!!!!!!!
14:04 02.10.2019
70 Антиелектрика
До коментар #67 от "Защото си неграмотник":
Неграмотника си ти. Хайде прочети къде съм изразил съгласие за Мариците и къде съм против електричките?! Няма да повтарям едно и също, само защото не си схванал.14:04 02.10.2019
71 Не баш
До коментар #68 от "iwo":
Не да свие пазара на употребявани, а пазара на нови автомобили, като позволи да се карат повече години, преди да решиш да продаваш. Една седемгодишна Тесла, по функции почти не се различава от модел 2019, защото функциите се получават чрез ъпдейти по Интернет.14:34 02.10.2019
72 Пак питам
Какво общо имат Марица Изток и САЩ? За какъв договор говориш?
14:39 02.10.2019
73 Приказвай си наглите лъжи
Умникo нaли тoвa кaзвaм чe НЕ Е ЕВТИНА!!!! Прoдaвaт я eвтинo зa CМEТКA НA ЗAEМИ дa мoжe тaкивa бaлъци кaтo тeб дa кaзвaт o тoкa cупeр eвтин a бeнзинa cкъп.
Ааа, обърна плочата. То и токът от АЕЦ беше "евтин" ама АЕЦ на загуба. Сега не е толкова евтин вече. Тока на Мариците реално ще поскъпне само около стотинка. Потребителите няма да го усетят, но пък няма да стават далавери за милиони. Затова с нетърпение чакам пълната либерализация - да ми "поскъпне" тока. Никога няма да стигне бензина.
И от къде ти хрумна да продавам на НЕК, като на практика ще сме конкуренти и ще се цакаме с цените? Ще си продавам или купувам тока от един или няколко ТЪРГОВЕЦА на енергия, които търгуват на борсата, като им давам комисион.
Коментиран от #126
14:58 02.10.2019
74 AMG
15:41 02.10.2019
75 Motion
До коментар #48 от "Пари":
Има скоростна кутия, просто в масовия случай е с една единствена предавка, която е постоянно зацепена. В бъдеще ще видиш и с дву- и тристепенни кутии, но е факт, че винаги има инвертор и честотен регулатор, които струват колкото 4-степенна автоматична кутия...17:45 02.10.2019
76 123
До коментар #57 от "Ха ха ха":
Ако ти бях шеф веднага щях да те уволня. Това означава, че цял ден киснеш във Фейсбук и други подобни, защото от нормални разговори не можеш да изтощиш батерията за един ден. А специално за теб обяснявам, че целта на въпроса беше да ти кажа, че електричката е моден артикул, като телефона и който има излишни 100 000 лева за такава играчка ще я сменя през 1-2 години като телефона.Коментиран от #78
18:03 02.10.2019
77 Хайде още един умник
Коментиран от #96, #97
18:04 02.10.2019
78 Объркал си адреса
До коментар #76 от "123":
Аз съм този, който наема и уволнява и с помощта на телефона си изкарвам хляба. С автомобилите е същото. Едни си ги купуват за пред чалготеката, а други за да пътуват с тях, трети дори хляба си изкарват с тяхна помощ. За първите има Тайкан, а за вторите и третите Модел3, а скоро и още десетки евтини модели с голям пробег.И между другото се замислих, че баща ми е с 6-7 годишна Нокия с бутони и оригинална батерия.
Коментиран от #91
18:14 02.10.2019
79 СМЯФ
това са 1000 зареждания при живот на бетирията 500-2000!
батерията на мръск е 2000 зареждания за пълен капацитет, по 400 км е дживотя на електрокара преди ремонт!
18:31 02.10.2019
80 Батко
До коментар #3 от "Сибирски анадолец":
И откъде ток за тях бе умнико, от ВЕИ та ли?Коментиран от #82
18:42 02.10.2019
81 Патриот
До коментар #57 от "Ха ха ха":
А ти кога последно си зарежда батерията на 3°С?18:48 02.10.2019
82 Simbioza
До коментар #80 от "Батко":
ВЕИ не могат да се разрастнат повече от процента в Германия, защото вече има излишъци бутащи цената на тока до отрицателни нива. Добавянето на електромобили в уравнението, кооито да се зареждат когато има излишък подобрява баланса и позволява добавянето на още ВЕИ. Едните без другите не могат.20:02 02.10.2019
83 Димов
До коментар #43 от "Казал бил":
Двата проблема са взаимосвързани. Нуждата от по-гъста зарядна инфраструктура е имено заради калпавите батерии. Ако батерията издържаше по 1000км, нямаше да има нужда от зарядки на всеки завой. ДВГ няма нужда от гъста зарядна инфраструктура точно, защото технологията му осигурява по-голям пробег от на електрокарите.Коментиран от #87
21:04 02.10.2019
84 Димов
До коментар #42 от "ТокаДжия":
Калимарите ще продължат да се къпят в злато, защото ЕС преговаря с ОАЕ за изграждане на чудовищна ФВ система, която да осигурява ток за цяла Европа. Пак ще им плащаме, а те ще диктуват цените. Проектът си имаше име, но не го помня. Порови се в нета, ако имаш време. Интересно е.21:06 02.10.2019
85 Димов
До коментар #56 от "Антиелектрика":
Дори и на идиотите трябва да им е ясно, че тези благинки са само рекламно зарибяване, което ще трае до масовото навлизане на новият продукт. В моента, в който станат масови, токът ще почне да скача по-бързо, отколкото получаваме заплати. Както каза един, в коментар към друга статия: "Токът ще стигне 3лв преди бензина". Само наивниците си мислят, че идилията с евтиното возене на ток ще продължи вечно.21:13 02.10.2019
86 Димов
До коментар #59 от "Не дискриминация, а престъпление":
Това щяха да са пропуснати ползи за енергото. Как я виждаш да стане тая работа? Колко трябва да си наивнен?21:16 02.10.2019
87 Пр.ст си
До коментар #83 от "Димов":
Нямало гъста инфраструктура на ДВГ???? А на колко километра са бензиностанциите, да те питам? На 2 километра или по-малко? Чуваш ли се какво пишеш?Коментиран от #93
21:20 02.10.2019
88 Жожо
До коментар #6 от "Driving pleasure":
Печалбите ще идват от задължителната подръжка на софтуера упгрейти и кой знае какво ще измислят.21:58 02.10.2019
89 Electro
До коментар #4 от "ХАРОН":
За рециклиране отиват, приятелю. Това им е хубавото - могат да се рециклират и търсенето на този вид отпадъци е огромно.23:13 02.10.2019
90 Татко Барба
До коментар #17 от "Старата школа":
И корабите също! Дизелгенераторите думкат щот' инак нЕма ток!04:56 03.10.2019
91 Шматка
До коментар #78 от "Объркал си адреса":
Той и дЕдо ти сигурно е с Ериксон с 15 см. антена и тежащ 1,5 кг. ??05:02 03.10.2019
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Димов
До коментар #87 от "Пр.ст си":
Да, чувам се. ДВГ изминава 1200км с едно зареждане. Електрокарите минават по 300-400. Представи си, колко по-гъста инфраструктура от бензиностанциите ще имат.Коментиран от #94, #95
10:51 03.10.2019
94 екоджендър
До коментар #93 от "Димов":
Ти на бензиностанция не си ли ходил никога ве мойче - кой сипва бензин за 1200 км?!?! Ти си болен мозък, ходи се прегледай за бъгове! Чак и врачува за цените на тока - все едно ако няма коли на ток едва ли не щели да падат тия цени. Изтрещела работа, за 5 лева се правите на клоуни тука дейва.Коментиран от #124
11:32 03.10.2019
95 Всичко под един знаменател
До коментар #93 от "Димов":
Май мислиш праволинейно. Защо слагаш всички зарядни станции под общ знаменател и ги сравняваш с бензиностанции?Проучванията показват, че 90% от зарежданията на електромобилите се осъществяват чрез бордовото зарядно от обикновен контакт нощно време или на работното място. По-малко от 10% от зарежданията се осъществяват на правотокови бързи зарядни станции, който зареждат директно батерията, но зареждането от тях е прекалено скъпо и понякога се изравнява със зареждането на бензин. Те са необходими само когато не можеш да стигнеш до крайната точка с вече заредената с евтин ток преди тръгване батерия. Едните зарядни ти дават икономия, а другите скорост на придвижване. Едните не могат да заместят другите, както е при бензиностанциите. Не е нужно да има много бързи зарядни станции. Важното е да са на ключови места и да ги има. А бавните зарядни станции могат да се изградят до всяко едно паркомясто, където паркират електромобили. Дори и с мощност от 1 киловат, за един работен ден ще се допълнят 50 километра пробег на стойност колкото едно кафе. Всеки работодател може да си позволи да почерпи по "едно кафе" на ден служителите си за да ги привлече и задържи.
Коментиран от #125
12:00 03.10.2019
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Дрън дрън дрън та дрън
Хайде след толкова празни приказки в двете мнения, да обясниш защо тогава, по-малкото, по-леко и по-аеродинамично спортно Порше е по-бавно и като ускорение и като максимална скорост от Тесла модел s произведена през 2012 година и на всичко отгоре не може да измине толкова километри колкото нея. С други думи дори с двете предавки е по-неефективно.
Да ми обясниш и какъв е проблема на електродвигателя да работи на ниски обороти? Защо всички рекорди за пробег от над 1000 км се извършват с ниска скорост, след като според тебе тогава двигателя работи най-неефективно? Колко процента по-неефективен е тогава и колко процента се губят от КПД при добавяне на скоростна кутия?
Нали искаше да говорим с факти? Фактите показват, че всичко което си написал са празни приказки. скоростна кутия можеш да сложиш само на спортен модел за да спестиш някакви десети при стартовете или да гониш скорост над 300 км. За ежедневно шофиране е напълно безсмислено.
Коментиран от #99
12:38 05.10.2019
99 Motion
До коментар #98 от "Дрън дрън дрън та дрън":
Празните приказки ги пишеш ти, защото не можа да отговориш как ще обориш водещите производители. А фактите говорят, че дори Тесла използват хитро решение - предавателните числа на предния мост и на задния мост при AWD са различни. Така при ниски скорости теглителното усилие идва предимно от задния мост, а при високи скорости (по магистралата) тягата се прехвърля предимно/изцяло на предния мост. Т.е. фиктивно използват двустепенно предаване. Porsche-то щеше да има по-слаби характеристики дори ако беше с една предавка на задния мост (дори по-слаби от сега), това не е въпрос на предавки, а на конкуренция между производителите, в която тема няма да навлизам. Говорим за предавки. При две предавки, на 1-ва двигателя ще се върти с по-високи обороти когато колата пълзи, а на втора ще се върти с по-ниски обороти при круузинг, в сравнение със случая с една предавка. И с колко се намалява КПД-то при две предавки? Просто има още една двойка зъбни колела която се върти на празен ход (незацепена към валовете) - чудо голямо. Дава повече предимства отколкото взима. Няма да продължавам спора с човек, който отказва да приеме разработките и труда на водещите производители, които за разлика от него, правят някаква развойна и изпитателна дейност. Дори един качествен винтоверт в днешно време (на който вретеното се върти в диапазона 0 - 1600 об/мин) има 2 или дори 3 предавки, какво остава за 1.5 - 2 тона автомобил, който се движи в диапазона 0 - 260 км/ч, и има да преодолява накКоментиран от #102
17:49 05.10.2019
100 Motion
Коментиран от #127
17:50 05.10.2019
101 Умният
Коментиран от #104
21:28 05.10.2019
102 Бъркаш маркетинг с инженерство
До коментар #99 от "Motion":
Разработките и трудът на производителите са насочени към максимално усложняване на автомобилите с цел бъдещи ремонти и съответно печалби. Тесла е на другия полюс. Те се придържат към правилото KISS (Keep It Simple Stupid) и махат всичко излишно като опростяват нещата. Ти също се опитваш да ги опростяваш за спора, като приравняваш прост едностъпален редуктор със скоростна кутия, която се нуждае от синхронизатори съединители и още един куп глупости. Сещаш ли се само съединителя какво инженерно предизвикателство е за тези коне и да се запази ускорението въпреки превключването?Пак питам, след като се правят толкова разработки от фирми с над 100 годишен опит, защо вече 10 години не могат да постигнат по-добри резултати от фирма, която за първи път прави свой автомобил? Въпроса ми е изключително прост и можеше да ми отговориш с едно изречение, ако имаше смислен отговор.
Хайде помисли и сега, защо защо дори на Тесла семи, не са му необходими предавки, въпреки че ускорява 40 тона за 20 секунди до 100 и може да ги поддържа по баирите без да пада скоростта, а дизеловите автомобили не могат нито едното, въпреки че имат над 10 предавки.
Глупавите инженери така и не проумяха, че не им трябват скоростни кутии, а просто повечко мощност. Ако не теоретизираше толкова, а беше погледнал практическата страна, КПД на електродвигател е 91% при минимални обороти 94% при средни и 96% при високите. Няма кой знае каква разлика, която да оправдае наличието на скоростна к
13:04 06.10.2019
103 Бъркаш маркетинг с инженерство
Коментиран от #105
13:07 06.10.2019
104 Задаваш умни въпроси
До коментар #101 от "Умният":
Ако прочетеш статията, ще видиш че никой не иска втора употреба автомобили с малък пробег. Като гледам не че ги искат и като нови де. От друга страна, тези с голям пробег се радват на пазарен успех както като, нови така и като втора употреба. Незнайно защо стогодишните се опитваха да засипват пазара именно с такива автомобили с малък пробег, за да могат да обясняват на политиците, че няма търсене на електромобили и няма смисъл да ги произвеждат.Коментиран от #112
13:12 06.10.2019
105 Motion
До коментар #103 от "Бъркаш маркетинг с инженерство":
Приписваш измислени думи. Никъде не съм казал, че "предимствата на допълнителните двигатели са повече от недостатъците на скоростната кутия"! И единствения който теоретизира си ти, защото аз се базирам на реални проведени изпитания, а ти на свободни съчинения тип "добавянето на скоростна кутия струва 3 пъти повече", без да е станало дума какъв тип е ел.двигателя, каква конструкция и с колко предавки е кутията и т.н. А да те светна, че производителите ако искат, могат да печелят от части за ремонти при всички положения, независимо от броя предавки в кутията. Това колко е надеждна кутията не зависи от броя предавки, а от това как е конструирана, с какво качество и обработка на материала и сглобката и колко ресурс е вложен в нея. Ако искат могат да ти направят 4 степенна кутия която да надживее ел.двигателите и ел.мобила - друг е въпроса има ли смисъл да работи 25 години, когато автомобила ще работи не повече от 12, колко ще е обемно, колко ще тежи и колко ще струва това удоволствие. Същото е и с ел.двигателите. А няколкото случая на сменени ел.мотори в задвижването при Тесла досега доказват, че по-често зъбните предавки надживяват ел.мотора и електрониката. Освен това при ел.мобилите не е нужно скоростната кутия да съдържа синхронизатори - дори при ДВГ има конструкции без фрикционни елементи в кутията. Друг е въпроса, че може би единствените кутии които си представяш, че съществуват, са типичните ръчни предавателни кутии. Спокойно може да се използват палцов15:13 06.10.2019
106 Motion
15:14 06.10.2019
107 Motion
15:14 06.10.2019
108 Аз гледам фактите
В началото бях скептичен за постиженията на Тесла, но с всяко излизане на "конкурентен" модел, все повече уважавам постигнатото, защото виждам, че останалите не могат да го постигнат. От Порше само затвърдиха убежденията ми. Единственото на което се възхищавам е бързото зареждане, което няма аналог. За лукса няма въобще база за сравнение и няма как да очакваме друго.
Двигателите на Тесла с трансмисията струват 800$. Колко според тебе струва само скоростната кутия с всичко прилежащо към нея на Поршето? А на камион? Аз предпочитам два пъти повече мощност и втори двигател пред скоростна кутия. А ти?
Двигателите са сменяни заради шумове. От какво са породени според тебе? Проводниците ли са се износили?
19:04 06.10.2019
109 Motion
21:51 06.10.2019
110 Motion
21:53 06.10.2019
111 Motion
Коментиран от #113
21:54 06.10.2019
112 Умният
До коментар #104 от "Задаваш умни въпроси":
Прав си.Дано скоро да разберем и видим какви нови изненади са ни приготвили знаещите и можещи....22:50 06.10.2019
113 Разбрах вече
До коментар #111 от "Motion":
Очевидно си защитаваш работата. Вече напълно те разбирам. Обаче леко не си познал. Тесла видяха къде са проблемите и детските болести и ги решиха за модел 3. Смениха и няколко доставчика на некачествени части. Двигателя вече е проектиран за един милион мили. Неслучайно ще слагат двигателят от tesla модел 3 та задвижва 40 тонния камион с гаранция за двигателите 1 000 000 мили до първо обслужване. Уж разбираш от двигатели и предавки, но отричаш очевидното. 2 двигателя по 400 конски сили, със съответните редуктори, ще работят в много по-облекчен режим, отколкото един двигател 400 конски сили плюс скоростна кутия. Освен облекченият режим и по-малкото износване, двата двигателя ще дадат много по-голяма динамика и много по-голяма икономия, отколкото само един двигател. Понеже ги разбираш нещата, няма да ти обяснявам защо. Дори да го отричаш, съм сигурен, че знаеш предимствата.Дори Тесла не отрича скоростните кутии, но ги ползва само по предназначение. Всички знаем, че и в стария и в новия Тесла роудстър има скоростни кутии. Нормално е да има, когато говорим за скорости над 400 км/ч и ускорение 1,9сек/100км/ч. Ако нямаше скоростна кутия трябваше да се лиши от едното от двете. При "нормални" скорости до 300 км/ч така или иначе при съответното предавателно число, въртящия момент при старта се ограничава от приплъзването на гумите и е по-голям от необходимото, дори при тегло 2,5 тона, а батериите олекват с всяко следващо поколение. Всички тръгват от презумпци
Коментиран от #115
10:55 07.10.2019
114 Разбрах вече
Освен различни предавателни числа, Тесла ползва и различни двигатели на предната и задната ос, като единия е по-икономичен в ниските обороти а другия във високите. Ето ти още едно предимство пред ползването на скоростна кутия. Пак те питам онези великите, които все ги споменаваш, постигнаха ли по-добри ПРАКТИЧЕСКИ резултати от Тесла, освен голямата реклама колко са велики?
Цялата идея не е да се гледа на парче, като на porsche. Да вземем един готов двигател и да се опитаме да го направим по-икономичен, а да се гледа цялата картинка от батерията до колелата. Мога да се обзаложа, че следващото porsche няма да има скорости и ще го отчетат като грешка.
11:03 07.10.2019
115 Motion
До коментар #113 от "Разбрах вече":
Смея се с глас. Защитавал съм си работата. Ами разбира се! Ти твоята не я ли защитаваш? Защитавам и тази на водещите производители. Само да те подсетя, че аз работа ще си имам, та ако ще Tesla, Porsche или леля му на Мъск да правят задвижвания и с 1, и с 25 предавки! Пък и работата ми не приключва само със задвижване и автомобили като цяло, таа вечер спя спокойно. Така че това е колкото смешен, толкова и нелеп аргумент. Както казах, надеждността и дълготрайността зависят от ресурса и инженеринга, а не от броя предавки. Историята е виждала случаи на 8-степенни автоматични кутии да издържат повече от 4-степенни. Както и 6-степенни ръчни кутии повече от 5-степенни. Няма да отговарям на никакви въпроси с които да превръщам темата в истории от българските форуми тип "BMW срещу Mercedes", "Tesla срещу еди кой си", и т.н. Както казах, уважавам труда на всички производители - аз на марки НЕ робувам. Слагали 2 двигателя по 400 конски сили вместо един, че така щели да работят по-облекчено - трябва да четеш повече ел.техника и машинни елементи. Първо, х-ката на ЕД показва, че КПД-то на такъв намалява с намаляването на товара. Защото започва по-голяма част от общата разходвана енергия да отива в топлинни и ел.магнитни загуби. Затова е лоша практика да се презапасяваш с по-мощен ЕД от нужното. Освен, че ще излезе по-тежък, обемен и скъп, за същата работа винаги ще употребява повече ел.енергия. Второ, износването няма да е по-малко, поради факта, че слагат 2 ЕД х 400 к.16:15 07.10.2019
116 Motion
16:16 07.10.2019
117 Боян Българинът
До коментар #19 от "Driving pleasure":
Хахахахах, ей тва ми хареса много..01:54 08.10.2019
118 Смея се на ум...
Нали не се опитваш да приравниш електромобила с ярмомелка, която винаги се върти, дори да не мели при това се върти с максимални обороти, защото се захранва с фиксирани напрежение и честота?
Всъщност при електричките е точно обратното. Въобще не съществува понятие "работа на празен ход" за което говориш. Колкото е по-голям въртящия момент, толкова токът е по-голям и съответно за еднакъв ток топлинните загуби са по-големи колкото са по тънки кабелите. При 50кв мощност, 100кв двигател с инвертор ще имат повече топлинни загуби отколкото 400киловатови, защото проводниците са с по-голямо сечение, а полупроводниците по-мощни и омическото им съпротивление е по-ниско.
Ако закачиш ремарке с 2т товар на двата автомобила, по-мощния ще изразходи по-малко енергия за изкачване на баира с еднаква скорост и предавки няма да могат да компенсират нито загубите, нито прегряването, защото независимо от предавателното число, необходимата мощност за изкачването винаги ще е една и съща за съответната скорост. За единият автомобил ще е близка до максималната и охладителната система ще работи на максимум, а за другия автомобил, това ще е 1/5 от мощността, ще може да ускори много бързо при нужда, а о
Коментиран от #120
09:23 08.10.2019
119 Смея се на ум...
Съществува и обратен въртящ момент, при който токът се връща в батерията. Колкото по-голяма е мощността на двигателите, толкова по-голям е спирачният момент и толкова повече енергия се връща, което увеличава пробега.
ПП снощи не се е публикувала мнението заради грешен код от картинката
09:26 08.10.2019
120 Motion
До коментар #118 от "Смея се на ум...":
Аз му говоря за зависимост КПД - товар, той за ярмомелки и празни ходове... На празен ход КПД е НУЛА. Защото разходваш все някаква енергия, а от нея оползотворяваш НИЩО. Затова и всички хар-ки КПД-товар започват от 0. Само че при ел.мобила ПХ няма. Или работи като двигател, или като генератор (което е и моторната спирачка). А пък кабели с по-голямо сечение и по-мощни полупроводникови елементи можеш да поставиш и на по-маломощен двигател. Проблема е, че вдига цената и въпроса става дали е оправдано. Говоря за това как се движи КПД с нарастване/намаляване на товара: https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-01f2c3da7df4e87c97092752bc672bb5.webp , https://www.allaboutcircuits.com/uploads/articles/induction-motor-power-factor-and-efficiency.jpg , И на двете хар-ки се вижда, че и на permanent magnet мотора, и на AC индукционния, какъвто се ползва в по-новите модели на Тесла, КПД НАРАСТВА с ПОВИШАВАНЕ на натоварването. Вземи погледни хар-ките вместо да пишеш свободни съчинения. ВСИЧКИ двигатели в шосейните автомобили, та дори и ДВГ който не е темата в момента, имат нарастващо КПД с нарастване на товара. Всички от тях имат понижаващо се КПД при намаляване на товара. На 20% натоварване имат ужасно КПД. Вижда се от хар-ките. А пък това с по-мощния двигател, че връщал повече енергия, отново е някакви свободни съчинения. Ако двигателя е по-мощен, ще има по-голям спирачен момент, и това ще върне енергията в батериите ПО-БЪРЗО, но и автомобила ще спре ПО-БЪРЗО. Което е дон17:17 08.10.2019
121 Motion
17:18 08.10.2019
122 Motion
17:23 08.10.2019
123 Motion
17:33 08.10.2019
124 Димов
До коментар #94 от "екоджендър":
Въпросът не е в това, че ти си скъсан и капваш за по 5лв през ден. Въпросът е в технологичните възможности на двата агрегата. Бензиностанциите не се строят според твоят джоб. Умно ли гледаш?20:06 08.10.2019
125 Димов
До коментар #95 от "Всичко под един знаменател":
Дали на паркоместа, на работа, пред офис, кафене, блока ти или на магистралата...... всичко това са зарядни станции трупащи огромна и проблемна инфраструктура. Не се опитвай да отпишеш всички тях от нея. Тъп ход. Хашлашки похвати от непохватен лаладжия.20:10 08.10.2019
126 Ами
До коментар #73 от "Приказвай си наглите лъжи":
Правилно всяко дружество е на загуба защото нашите не крадат лукоил с дълг го дадоха без пари злато и аец вероятно. Затова викаш ала бала неща. Нали сега трябва да вземат евтин руски газ през Гърция или турците Боко това имал из предвид. Като им лъснат далавери това ала бала изчезва. И започват да мълчат да взема акциз като гориво че хлопне ли врати. Не коли а каруца с кон ще гъзария.22:59 16.11.2019
127 Ами
До коментар #100 от "Motion":
Има логика за ел мобила преди двг а сега в новия век всеки компютър пералня и климатик има ел мотор и сериозен контролер явно тия нямат касетофони имат даже хубавите имаха бързо превъртане 2 предавки. Затова никой не ги търси представи си пералня или миксер с 6 предавки двоен съединител и куп ненужни неща. А има мотор колело тип домакински мотор който включва екстра намотки. Все тесла ръчна пералня руска или хиперинвертор самсунг. Явно прогреса ще дойде след век или 2 но има време след 3 века може да стане както тесла е показал супер кондензатор безжичен ток все 1но новия самсунг или четка за зъби еха.23:58 16.11.2019
128 828
16:00 15.01.2020