Брутален всъдеход, построен с възли и агрегати от ГАЗ-66 и Hummer, си търси нов собственик в руския град Можайск. Камионът е изпълнен в стила на американските пикапи от 50-те години и струва 3 999 000 рубли (€56 767).
В основата на "Лесоруб" ("Дървосекач"), както е наречен мутантът, лежи шаси от "Виетнамка". Върху него е монтирана кабина от ЗиЛ-157, а под предния капак е монтиран 7.4-литров V8 от Chevrolet Suburban с модифициран управляващ блок, горивни помпи с увеличен дебит и изпускателна система от Lamborghini Gallardo.
Двигателят развива мощност от 350 к.с. и максимален въртящ момент 640 Нм. Съчетан е с тристепенна автоматична трансмисия от Hummer. Резервоарът побира 240 литра.
Двата моста на "Дървосекача" са снабдени със самоблокиращи диференциали, а междуосевият има принудителен блокаж. Колелата с бедлокове (външни фиксиращи пръстени на бордовете) са изработени по поръчка по модел на гумите на КрАЗ-255Б.
Всъдеходът разполага с бордови въздушен компресор, лебедка, акумулатор с повишен капацитет и хидравлика на волана. Продавачът уверява, че всички недостатъци на конструкцията вече са отстранени.
-14 +109
Коментиран от #42
-29 +194
-14 +83
-8 +74
Коментиран от #7, #10
-35 +80
До коментар #5 от "Ал та фанах Атаопънах":
ама гори 100 на 100
Коментиран от #8
-23 +55
До коментар #7 от "ЗИЛ157":
Всъщност 40-100, доста ме съмнява шевролетсккия да гори по-малко.
Коментиран от #14, #15
-16 +67
До коментар #5 от "Ал та фанах Атаопънах":
Баща ти , значи не е чувал как работи дизелака на Прагата, те там вече падаше яко чукане, тропане и треперене, а за огромните кълбета от дим, които излизаха от ауспуха и, ще премълча ! Иначе, където закъсваха джуганите и ЗиЛ-овете-131, Прагата си минаваше спокойно, защото беше по лека от тях.
Коментиран от #24, #37
-16 +58
Коментиран от #12, #44, #47
-133 +31
До коментар #11 от "Хммм":
ГЪЛТАЙ УЕ ебана в СЦЗ мангя. ХЯХЯХЯ!!!
-17 +39
-5 +42
До коментар #8 от "Ал та фанах Атаопънах":
40/100 по асфалт или гладък път 100+/100 по пресечена местност
-7 +36
До коментар #8 от "Ал та фанах Атаопънах":
Ако газиш дълбока кал може да се стигне и до 10л./1км.
Коментиран от #17
-7 +27
-8 +64
До коментар #15 от "Алфа Ромео":
За 7 км. блато около Айтос 100л.....Малко повечко харчи... 😂😂😂😂
Коментиран от #19
-7 +25
-2 +46
До коментар #17 от "Komapak":
Приблизително го пишех но си прав, може и повече да изгори, аз го гласих около 1000л/100км но в твоя случай си думнал 1200л/100км, нищо чудно, то в такъв случай може би трябва да се изчислява на час разхода.
-6 +16
-24 +25
Коментиран от #41
-58 +17
Коментиран от #25
-10 +23
-6 +33
До коментар #10 от "Borislav Popov":
Нищо което е на гуми не може да мине там където минава Прагата. Ама абсолютно нищо. Виждал съм това животно да минава през пояс от храсти високи над метър и набити със сняг. И ние в каросерията 25 редника се мятъме от едната страна до другата като чували
-9 +26
До коментар #22 от "Онзззи":
Така е, голям звяр е дизеловия Урал, Прагата също, по-малка но много корава машина още вадят дърва с тях както каза колегата.
-1 +32
-2 +26
-1 +9
-27 +16
-5 +5
-5 +8
-11 +6
Коментиран от #40, #46
-9 +6
-4 +20
-32 +20
-6 +16
До коментар #10 от "Borislav Popov":
Не съм чул, нито видял закъсал джуган! Единствено танка има по-висока проходимост от джугана!!! За какви Праги пишеш, които са с двигатели на "прахосмукачки" спрямо двигателя на джугана?!
Коментиран от #39
-11 +15
-8 +15
До коментар #37 от "Палко":
Никъде не е казано, че щом ти не си чул и не си видял, че нямв ! Аз пък съм виждал, на едно армейско занятие, като заваля един як дъжд и почвата в полето размекна, Джуганите и ЗИЛ-овете - 131 се окопаваха и сядаха на мостовете си и не можеха да мръднат от мястото си. Изкарваха ги от калта с БАТ-овете, ти знаеш ди поне какво е това БАТ ? А Прагите, с едни по тесни гуми, с голям грайфер, не затъваха и си минаваха покрай закъсалите джугани съвсем спокойно. Той не бил виждал..)
Коментиран от #43
-10 +13
До коментар #33 от "Бай хой":
Ако си ти сапун, аз съм домата. Жив и здрав.
-2 +0
До коментар #21 от "Живко Йорданов":
В света на двг всичко е старо гледам 1н янки възстановил генератор с голям маховик работещ с всякакви горива. 30те ултра супер бензин няма. Та това с 500 кг маховик било половин конска сили. Може да оре да дава ток да реже дърва с цел нова къща и отопление. Та посочи ми какво са развали от 1930. Ел бол дефекти бол и генератор няма ремъци комп. Само вал бутало и клапани.
-1 +5
До коментар #2 от "Пеуник":
Така е, защото е студебекер!
-4 +3
До коментар #39 от "Borislav Popov":
Точно тесните гуми не позволяват на прагите да газят дълбока кал и сняг! В такива случаи джугана изпуска част от въздуха в гумите, гумата става по-широка, което не позволява камиона да потъва дълбоко и повишава проходимоста. Ти май за занятията в армията само си слушал разказите на батковците, ама не всичко си разбирал!???
Коментиран от #49, #58
-5 +22
-2 +2
До коментар #33 от "Бай хой":
Да та и във неграмотника,дори не е смешно!!!
-1 +4
До коментар #11 от "Хммм":
А ти какво издялка.пресмялсе Кунчо на Кратунчо
-2 +3
-8 +10
До коментар #43 от "Палко":
Това, за тесните гуми е истина и ти не си ме разбрал правилно, аз не визирам, че именно заради тесните гуми, Прагата е по проходима, в по ранния си коментар пак тук съм споменал, че е заради много по малкото общо тегло на Прагата. А това занятие, където затъваха и сядаха на корем джуганите и по новите 131-ви зилове, беше в Сливенско, някъде на границата със Старозагорска област. Това, че са ги изкарвали с БАТ-овете, не съм си го измислям и нямам никакъв ризон, да седна тук да се правя на велик войник ! Ти, като си гооолем войн, поне БАТ, виждал ли си на живо и знаеш ли що за зеленчук е това и с какво се яде ??
Коментиран от #53
-6 +7
-1 +6
Имайте поне малко реализъм или попитайте хора който са карали руски машини и не са отровени от омраза.
Служил съм Българската армия до 1986-та. После изкарах две мисии в Камбоджа, а после 8 години в Легиона ( и не не се хваля с това).
Когато в Камбоджа дойдеше дъждовния период, се движеха само нашшите ЗиЛ-131, Урал и тук-таме Уазка. Освен тези коли имаше едни Ман-ове на Французите, които можеха да доставят храна и боеприпаси където е нужно.
В Гвиана само тия манове вървяха. Там нямаше зилове и за това.
Не подценявайте руската техника! Тя може да не е красива и удобна, но е здрава и много-много проходима!
И не,, не съм русофил. Може да отчетете това по малката извадка от моята биография, която ви написах по-горе. Истината е че не трябва омразта да ни заслепява и да ни пречи да виждаме очебийното.
Благодаря за вниманието!
Коментиран от #62
-3 +20
До коментар #49 от "Borislav Popov":
БАТ е съкращение в превод от руски - Булдозер артилерийски тежък. Със сигурност не е зеленчук и не върви с попчета, ако ме разбираш?!
Коментиран от #59
-0 +4
-1 +4
Коментиран от #66
-2 +2
-3 +2
До коментар #43 от "Палко":
...Точно тесните гуми не позволяват на прагите да газят дълбока кал и сняг!... Да гумите бяха тесни, но са 8 бр., а на джугана са 4бр. Панимееееш ?
Коментиран от #60
-7 +0
До коментар #53 от "Палко":
Ясно, прочел си го отнякъде, а така може и да не си го виждал наживо. А като ти казваш, може и батковците от махлата да са те светнали за този зеленчук.
-3 +1
До коментар #58 от "До Палко":
Хахахаахааааа явно че нещо бъркаш или изобщо не си виждал джуган? Джугана има 6 гуми разпределени на 3 задвижващи моста! Някой маи не е ходил войник. а опитва да обяснява за военната техника?
Коментиран от #61
-0 +4
До коментар #60 от "Палко":
Прагите също бяха с три водещи моста (6х6) и бяха с 10 гуми , понеже задните 2 моста бяха с двойни гуми . Предимствата им на лош път , пред джуганите им бяха дизеловия шестак, с въздушно охлаждане и по малкото им общо тегло , с около 3 - 3.5 тона бяха по леки от джуганите.
Коментиран от #65
-3 +1
До коментар #52 от "Кхмер":
Джуган. Урал, газ 66 и уаз 969. Изключително дуракоустойчиви машини.
Единственото е че уралите много се чупят , свещите им са 20 сантиметра, резервни части няма. Това беше българската армия.
-3 +0
https://i2.wp.com/autobelyavcev.ru/wp-content/uploads/2015/01/sus1.2.jpg
-3 +1
-0 +3
До коментар #61 от "Ал Купоне прагаджията":
Не че нещо ама Джуган-5800кг ; Прага- 5500кг- справка Wikipedia!!!
Предимства пред Джугана нямат, ако не броим по-икономичният дизелов двигател!!!
Коментиран от #67
-0 +3
До коментар #55 от "Mihistia":
Съгласен съм с теб колега но повечето тук не са виждали зил 135. Иначе Зил 157 си е добра машинка карал съм я, а повечето тук не могат да я запалят камоли да тръгнат с нея. Те незнаят какво е манивела и поддържат дискусията само на слухове. А и на Москвича му викахме Джуган, а това е АЗЛК 408. Руснаците имат много такива изпълнения, както и американци правят същото. Но затова ти трябват пари и време да реализираш произведението си.Знам го от личен опит. За мен няма лоша кола има калпаво задкормилно устройство.
-0 +3
До коментар #65 от "Палко":
Стоп - ХЕНДЕ ХОХ, хванах те в крачка ! Бая време ти трябваше да я измислиш тази лъжа, Палчо ! Пишем в търсачката ЗИЛ -157 и ни излиза статия на руската - Википедия и четем - Производител - ЗИЛ
- Години на производство -1958 -1994
- Други имена (прякори) Ступа, Мормон, Труман
- Платформа ЗИС-151
- Дължина - 6684 мм.
- Ширина - 2315 мм.
- Височина - 2360 мм.(с бризент-2915) мм.
- Клиренс - 310 мм.
- Пълна маса - 10190 кг.
После отваряме пак Уикито за Прагата и какво виждаме !? Ще пропусна някой технически подробности и ще напиша само за теглото -Общо тегло - 5470 - 8650 кг. в зависимост от модификацията. Тоест, тези които са по 8.6 тона, вместо кароцерия са със Зенитно оръдие М53/59 на шасито на «Прага V3S», 6x6, 1963 г.
Така, че не на мен тези евтини номера, Палко, не с този човек си тръгнал да спориш и да доказваш, че кака ти не е от онези...!
Коментиран от #70
-2 +4
-2 +2
-1 +2
До коментар #67 от "Ал Купоне прагаджията":
Абе ти явно не можеш да разчиташ технически характеристики? Това за което пишеш е пълната маса на автомобила и характеризира неговата товароносимост! Което показва, че Джугана има по-голяма товароносимост с 1540кг от Прагата при разликата в теглото 300кг!
Шах и мат!?!
Коментиран от #71, #72
-0 +2
До коментар #70 от "Палко":
Шах и мат, само, че за теб ! Прагата има товароносимост 3.3 тона нв черен път и 5.3 тона на асфалт,Джугана я има същата товароносимост, даже е с 100 - 200 кила по малко. Защо така нагло лъжеш, че Джугана имал по-голяма товароносимост с 1540кг от Прагата, не те знам ?? В 71-ви коментар ти бях прекопирал подробно всички технически данни и на Зила и на Прагата, в това число и за товароносимоста на двата автомобила. Но модератора го изтри, щото бяха прекопирани от руската Уикипедия и не ми се занимаваше да ги превеждам на български. Утре, ще ти ги преведа, ако си мераклия, а може и линк да ти дам !
-1 +0