ФАКТИ.БГ

Защо японците продават колата след третата година?

Публикувана: 12 Ноември, 2019 19:45
128 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 104349
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 149 гласа.

Битува мнение, че повечето японци карат нови коли, защото данъците върху старите са неоправдано високи. Според друга версия пък Страната на изгряващото слънце е толкова напреднала в технологично отношение, че жителите ѝ няма как да се возят в архаични автомобили на повече от три години. Каква всъщност е причината японците да сменят колите толкова често обяснява порталът Autorambler.ru, който преразказва впечатленията на живеещия там руснак Алексей Русакович.

На първо място покупката на кола в Япония е свързано с редица усложнения. Купувачът трябва да удостовери документално, че разполага с паркомясто в радиус от 2 км от домашния му адрес.

Размерът на годишния данък зависи не от възрастта на автомобила, а от обема на двигателя. За мотори с кубатура до 1.0 литър той е 29 500 йени (€245). Ако работният обем е между 2.5 и 3.0 литра данъкът скача на 51 000 йени (€424), а между 4.5 и 6.0 литра - на 88 000 йени (€732). За коли на възраст над 13 години се плащат допълнителни 10%, но тази сума едва ли може да принуди японеца да смени старата си кола с нова.

Истинската причина за бързия "оборот" на автомобили в Япония всъщност се корени в тамошната система за технически надзор, наречена "шакен" (車検). Освен да проверява изправността на моторните превозни средства с обем на двигателя над 250 см3, тя трябва да установява незаконни модификации. Оказва се обаче, че "шакен" функционира и като икономически стимул за покупката на нова кола.

Леките и т.нар. "кей" коли със законово стандартизирани размери и характеристики на двигателя подлежат на първи преглед три години след покупката. След това "шакен" се провежда на всеки две години и не е никак евтино удоволствие.

Собственикът на автомобила трябва да плати държавни налози - данък върху теглото, задължителна застраховка за две години напред и фиксирана такса за обработка на документацията. Същинският преглед се заплаща отделно, също както и останалите разходи за привеждане на колата в изрядно състояние и ремонти.

Така цената на "шакен" лесно може да превиши 100 000 йени (€832). Това кара много японци да предпочетат покупката на нова кола още преди изтичането на първия технически преглед, за да не обременяват бюджета си с излишни разходи. Това обяснява и защо употребяваните автомобили в Япония се обезценяват толкова бързо и нерядко се продават за едва 25% от първоначалната си стойност след седмата година.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 149 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Така е
1 Отговор
Само при нас, колата е на 200 хил. км. (не е сигурно) в състояние "като нова"!

Коментиран от #122


Оценка:
-26 +348

Обективен
2 Отговор
Всичко измислят за да дерат хората.... Те и у нас непрекъснато вдигат застраховки, данъци, прегледи, колкото могат

Коментиран от #5, #27


Оценка:
-25 +362

РЗС
3 Отговор
в ук това се нарича PCP, дефакто кола под наем за 3-4-5 години, като най-много налитат на 3 години. Плащаш си 200-300-1000 паунда на месец в зависимост от колата и екстрите, след тези 3 години връщаш и взимаш новия модел, или друг, ако искаш, ако не кой от къде е. В бг това е оперативен лизинг. В ук 90% от новите коли се взимат с PCP, поддръжката се включва срещу допълнително заплащане и съответно само сипваш гориво и въртиш геврека. Тукашните повечето не знаят от къде се отваря капака отпред, къде се налива течност за чистачки, за масло да не говорим.

Коментиран от #10, #53


Оценка:
-20 +121

filo
4 Отговор
Продават ги, за да може да се продават новите дръгели, елементарно. Това се постига със зверска пропаганда.

Оценка:
-29 +152

111
5 Отговор

До коментар #2 от "Обективен":


У нас застраховката, данъка, прегледа, винетката, глобите и т.н. са прекалено ниски, за това е пълно с трошки паркирали по тревните площи.

Коментиран от #12, #123, #124


Оценка:
-258 +138

Ккк
6 Отговор
Пълна простотия. Автомобилът е лична собственост. Утре ще оосегнат и на къщите ни.

Коментиран от #49, #86, #90


Оценка:
-27 +187

123
7 Отговор
Според мене никой от тука не е стъпвал в Япония! Въобще не карат нови коли там! Ама въобще!

Коментиран от #57


Оценка:
-14 +185

Borislav Popov
8 Отговор
Предполагам, че една от причините е, че повечето от японците без проблем могат да си позволят да си купуват всеки 3-4 години, по нов автомобил.

Оценка:
-18 +148

боцмана
9 Отговор
Защото могат да си го позволят.

Оценка:
-9 +144

Като домакин
10 Отговор

До коментар #3 от "РЗС":


Че кой им налива течността за чистачки? На сервиз ли ходят?

Коментиран от #47


Оценка:
-8 +72

gggw
11 Отговор
щот правят коли и не чакат фауви да му се молят да дойде, ами запрятат рькави и правят тойоти, нисани и др. а ние чакаме ...

Оценка:
-12 +124

Обективен
12 Отговор

До коментар #5 от "111":


Не си прав... У нас като се вдига данъците, честните хора ги плащат и страдат, а тарикатите просто не ги плащат

Оценка:
-16 +143

Гост
13 Отговор
И на кой продават 3-годишните си коли с десен волан, след като уж всички японци сменят толкова често колите си?

Коментиран от #15, #79, #111, #115


Оценка:
-12 +148

цачо
14 Отговор
Защото получават доходи с които могат да си го позволят!

Оценка:
-11 +80

Ташунко
15 Отговор

До коментар #13 от "Гост":


На Руснаците основно. В целия краен Изток на Русия е пълно с японски коли с десен волан.

Коментиран от #22, #30


Оценка:
-9 +104

Атанас Георгиев
16 Отговор
Не съм ходил в Япония, но в автокъщите у нас са ми казвали, че европейците обслужват японските коли в лицензирани техни сервизи само първите три години заради гаранцията и после се отказват, защото е скъпо. Обслужват ги в други сервизи.

Оценка:
-6 +40

цачо
17 Отговор
Защото имат възможности да си го позволят!
А пък ние ще се радваме на техните 15-20 г-ни трошки! ТОВА БРАТЯ Е РЕАЛНОСТТА В НАШАТА ПРЕУСПЯВАЩА (според управляващите ни)РОДИНА!

Оценка:
-12 +100

6666
18 Отговор
В държави като Япония и подобните и, 1 семейство му изгаря крушката в хола, собствениците се обаждат на фирма за Ел инсталации и прочие идва техник, отвъртва старата и слага новата крушка, само за протокола..Вие се чудите защо на 2рата или 3та година сменят колата, хората са умни , проспериращи, с цели и мироглед на живота. :)

Коментиран от #42


Оценка:
-41 +68

Юра
19 Отговор
https://autorambler.ru/fan/pochemu-yaponcy-starayutsya-izbavitsya-ot-mashiny-cherez-tri-goda.htm

Руснаците където и да се намират веднага всичко знаят, защото са грамотни и гладни , бутат се и успяват , те представляват заплаха за всеки народ където се намират,ако не са Руски евреи те са №2, ако са Евреи те са №1, Аз съм убеден че внасят коли от там, виждал съм как ги внасят като части а са готови коли.

Коментиран от #58, #114


Оценка:
-13 +44

20
Този коментар е премахнат от модератор
Радо
21 Отговор
Защото японците много добре знаят какви боклуци произвеждат и затова гледат да се отърват от тях, докато не са почнали да се разпадат след третата година.

Коментиран от #23, #40, #127


Оценка:
-135 +42

Borislav Popov
22 Отговор

До коментар #15 от "Ташунко":


Така е, на изток от Уралските планини, започва царството на японките с десен волан и колкото повече се приближавате към Тихия Океан, толкова по рядко можете да срещнете кола с ляв волан, всичко живо бръмчи с японски автомобили, нов внос ! Номер 1 е Тойта - Корола/Фидлер, после следват Хондите и Нисаните, всякакви има. А иначе един от най уважаваните и издигнати почти в култ автомобили, се явява Тойота - Марк II, Тойота Краун са също много популярни, ценят се заради японнската сглобка и както там казват - за императорското качество !

Коментиран от #24, #118


Оценка:
-7 +73

Miusuka Madoto
23 Отговор

До коментар #21 от "Радо":


От къде толкоз мозък у тебе бе, Радо, ццццццц, язък!

Коментиран от #59


Оценка:
-6 +49

Miusuka Madoto
24 Отговор

До коментар #22 от "Borislav Popov":


Моля ти се, обясни го това на Радо, отгоре над теб, че много ги разбира нещата! Фенът на Гоуф!

Коментиран от #28


Оценка:
-3 +46

evgeni
25 Отговор
koga she gi stignem tiq bogatashi - nikoga. i po dobre , ne mi e me4ta da pla6tam 1600 lv za nqkav tehnicheski pregled a danacite mi da me pravqt rob na rabotata. te tam umirat ot prerabotvane i posle jiveqt v 30 kv.m tristaen , unikalno nemam dumi. chudq se kak ne sam emigriral natam.\


zabravih da spomena 4e se pensionirat na 70 s mizerni pensii koito ne im stigat ta trqbva da narygat nqkoi v nqkav park 4e da gi vkarat v zatvora pone da ima kvo da qdat. inache qko im se vazhi6tavame...

Оценка:
-8 +24

Borislav Popov
26 Отговор
Ей тези крайните 2 сиви коли от горната снимка са Тойоти - Фидлер, по далечната е от по новата генерация, а светло синята в задния ред, открая е Тойота - Пассо, може и да е Дайхатсу - Бун/Сирион, те там са близначки.

Коментиран от #36


Оценка:
-3 +21

Така е,
27 Отговор

До коментар #2 от "Обективен":


Навсякъде дранье, дранье, дранье! Там поне карат нови коли.

Оценка:
-5 +29

Borislav Popov
28 Отговор

До коментар #24 от "Miusuka Madoto":


Ми, какво да му обяснявам ? Той, явно се гъбарка, а ако говори сериозно, значи е изостанал умствено и няма абсолютно никакъв смисъл да му ск обяснява, каквото и да е било.

Оценка:
-5 +20

На японците
29 Отговор
Както и на германците пропагандата не е приключвала след войната. Едните лъжат целия свят вече над 70г че са миролюбив и работлив народ и много съжаляват че са избилвали евреите а другите лъжат целия свят че правят много яки и евтини коли. И примитивите вярват и на едните и на другите....Защото са примитиви

Коментиран от #35


Оценка:
-39 +29

Гост
30 Отговор

До коментар #15 от "Ташунко":


Хубаво, но руснаците в крайния изток са по-малко от японците. То може и в Австралия да ги продават, но ми се струва малко нереално по-голямата част от японците да сменят колите си през 3 години.

Коментиран от #39, #50, #74


Оценка:
-3 +41

Гост
31 Отговор
Сменят ги защото има кой да им ги купи. 2/3 от колите в източна Русия са с десен волан, внос от Япония. А Русия е огромен пазар....

Оценка:
-3 +36

Нищо
32 Отговор
Не разбирам от коли но по грозни пластмасарки от тия на снимката не съм виждал. Много приличат на на едни китайски детски колички дето 5 годишния ми син си играе с тях у дома. Ще го пердаша това лапе задето си играе с такива боклуци

Коментиран от #37, #38, #92


Оценка:
-24 +27

333
33 Отговор
Средната възраст на автомобилите в Япония е 8.5 години, което е доста далеч от 3.

Оценка:
-3 +43

тОката
34 Отговор
Ай стига глупости! И какво като колата ми ми е на 15 годи? В много по-добра кондиция е от доста 5 годишни. А като я *купувах* продавачите ревяха колко е свръх технологична, свръх сигурна и подобни глупости. Да не би да са измислили по-надеждни спирачки от преди 30 години? Че ако на нов автомобил спирачките му след няколко години стават не надеждни-да ти с. ра на кончината. Айде стига с тази измама!!!!!

Оценка:
-10 +37

NEMESIS
35 Отговор

До коментар #29 от "На японците":


Колега, ако позволиш, само лекинко да те светна: ПО НЕРАЗРУШИМА КОЛА ОТ ХОНДА, КАКТО И ВИСОКИТЕ КЛАСОВЕ НА ТОЙОТА И СУБАРУ --> НЯМА!!!!!! Европейската мас-конфекция, след 5-те си години гаранция ПРОСТО РУХВА - няма премиуми, няма мремиуми, няма немско, няма френско - и ставаш пръв приятел с Пешо от сервиза! Благодаря за вниманието!

Коментиран от #62, #110


Оценка:
-18 +61

Гайджин
36 Отговор

До коментар #26 от "Borislav Popov":


Мнооо ги разбираш брей!в коя перфектура си бил?

Коментиран от #72


Оценка:
-10 +16

37
Този коментар е премахнат от модератор
38
Този коментар е премахнат от модератор
Ташунко
39 Отговор

До коментар #30 от "Гост":


И си прав, че е нереално, защото просто не е истина! Маани ги какво пишат ФАКти..

Оценка:
-2 +10

Сунай Рамадан
40 Отговор

До коментар #21 от "Радо":


Радо, ша звиняваш ама много си прост

Оценка:
-5 +17

Перник
41 Отговор
От японското - по-голяма конфекция няма! Както и самите японци - всичките еднакви, бре!

Коментиран от #43, #63


Оценка:
-38 +11

Ибн Ебн Ал Съм Те
42 Отговор

До коментар #18 от "6666":


ДА така е, като им изгори крушката викат спец., като се зацапа дамската превръзка на жена му или пък оцвети гащите в кафяво пак викат спец.А такива, като тебе като не могат да си оправят жената се
обаждат на такива като мене.

Коментиран от #48


Оценка:
-14 +44

Урко
43 Отговор

До коментар #41 от "Перник":


Ааахахахахахаа, Пеуник се изказа, имах си аз - ДА ЖИВЕЕ ГОЛФА, зае*и...

Оценка:
-4 +15

Путкин
44 Отговор
Продават ги след третата година, защото са толкова грозни, че не могат да ги гледат повече! Това е като да се ожениш за Груда от село, дърва цепи, бетон бърка ама за нищо не става и е толкова грозна, че ебем ти, че е яка и не боледува, искам красива Гражданка пък нека не е яка и се конти...... Та така и с колите.

Коментиран от #46


Оценка:
-31 +22

Blackthorn
45 Отговор
Купи, хвърли, купи. С този стереотип всичко ще се срине. Отровената природа не я включвам в сметките.

Коментиран от #112


Оценка:
-1 +42

Miusuka Madoto
46 Отговор

До коментар #44 от "Путкин":


Но пък на име си го докарал - таман ти е - Пу, да не ти е на уроки...

Оценка:
-0 +25

РЗС
47 Отговор

До коментар #10 от "Като домакин":


има и такава програма, стига да си платиш. Даже безплатна мивка ти правят при всяко посещение. Примерно бмв имат екстра портиер, която представлява, човек, който те направлява ако търсиш примерно мексиканска храна, или искаш да стигнаш до еди къде си, през бмв вградената портиер функция в навигацията. Хазяйна ми го има в неговата шестица, платил си е абонамент за една година и каза, че е 500 паунда. Има куп такива екстри, стига да си плащаш.

Оценка:
-1 +12

48
Този коментар е премахнат от модератор
49
Този коментар е премахнат от модератор
Брат
50 Отговор

До коментар #30 от "Гост":


Те нямат коли, лично съм видял, че там кола даже не ти е нужна! Пеша си на 10-15 Мин до влак, метро, автобус, кораб или каквото има там и стигаш много бързо и удобно!

Оценка:
-0 +30

Задай заглавието.. Сценарият сами ще си
51 Отговор
1."Битува мнение, че повечето японци карат нови коли, защото данъците върху старите са неоправдано високи.."

2."Според друга версия пък... "

3"........, който преразказва впечатленията
който. "
Та в 1/3 от публикацията открих 3 неясни???
Та в коя от 3-те точки е точно факта??

Коментиран от #96


Оценка:
-0 +19

От статията разбрахме
52 Отговор
За да не плащат 800 евро на 2 години предпочитали да платят 20 000 евро за нова кола. Хаха

Коментиран от #78


Оценка:
-3 +50

незнайко
53 Отговор

До коментар #3 от "РЗС":


ела тук вземи кола или каквото си искаш на оперативен лизинг, пък после ми обяснявай за UK. то такива учени, като теб по белият свят - много. па като си толкоз учен оти си не седиш дома да се сетиш, що си отишъл в ук

Коментиран от #99


Оценка:
-8 +9

Ммм
54 Отговор
Синът ми работи на каркораб..всеки месец карат по 8000 коли бусове и джипове до Южна Америка..

Оценка:
-1 +23

????
55 Отговор
А, какви са заплатите и пенсиите в Япония????

Оценка:
-1 +16

0123
56 Отговор
Има и с ляв волан. Пилотните модели на немските марки са с ляв волан. Баровците не мога да чакат 2години. Личен опит.

Коментиран от #61


Оценка:
-1 +7

Нафърфорий
57 Отговор

До коментар #7 от "123":


То и в Холандия е така

Оценка:
-5 +3

58
Този коментар е премахнат от модератор
59
Този коментар е премахнат от модератор
некойси
60 Отговор
Не се споменава каква е средната заплата на Японеца обърната в наша валута и стойността на нов автомобил там. Така щяхме да придомием по-ясна картинка и щеше да ни стане ясно че сме далече от от тях.

Оценка:
-0 +21

Кепаса
61 Отговор

До коментар #56 от "0123":


Ти от баровците ли си?

Оценка:
-1 +6

Соичиро сан
62 Отговор

До коментар #35 от "NEMESIS":


Прав си NEMESIS Сан, Хондите не остаряват - само стават по бързи! Но изобретателите на некви самоковски чекръци са далеч от истината с кенефите, сглобени от Мустафа,Зденек и Попеску у "Немско"....

Коментиран от #83, #87


Оценка:
-3 +37

Стига ва
63 Отговор

До коментар #41 от "Перник":


Речи ЕДИН с ГоУф))))

Оценка:
-1 +7

Пльок
64 Отговор
Дано банкянския крадец да не прочете статията!

Оценка:
-4 +18

65
Този коментар е премахнат от модератор
ЗЛОБЕН
66 Отговор
За много бедния бълг. народ карането на кола е скъпо удоволствие. За да има кола българинът, се лишава от много неща. А властимащите вдигат, вдигат всичко по колата. А народът си мълчи и мълчи все едно нищо не се случва.

Оценка:
-7 +28

Васил
67 Отговор
У нас на почит са втора ръка

Оценка:
-0 +15

гражданска
68 Отговор
разходите по мойто 2 литрово комби в София гражданска, каско, данък, преглед, / без ремонти и синя или зелена зона/ са повече от 800 лв на година, така че тези разходи очевидно не са причина за смяната с по-нова кола

Оценка:
-2 +21

бат Тонка
69 Отговор
Елементарно, Уотсън, защото имат пари да си купят нова.

Оценка:
-2 +13

qwerty
70 Отговор
всяка година се започва с винетка 97, го 420, каско 1000, гтп 45, данък мпс 350 или 1500 кинта като за добър ден, след това разходите за горива и евентуални ремонти. това е елементарната сметка за 3.0 дизел, 240кс на 10г

Оценка:
-1 +21

гост
71 Отговор
А у нас си купуваш един 30г. голф, който се държи на боята, плащаш 30лв данък и 30лв преглед и си 6. Хайде направете ги тези суми по 10, а за нови коли до 5г. да са безплатни или базова такса от 20лв. например. Тогава хуманопитекът като бъде принуден да плати 1000лв на година само такси ще се замисли дали иска да ползва тровещата си кола на стойност 500лв. или ще позлва такси, автобус и влак, както са всички хора с ниски доходи в развитите страни. Само у нас мнозинството от хора на минимална заплата имат коли, безработни имат коли. Ние не сме САЩ. Следвах в Германия и 1 на 10 студента имаше кола и то някоя стара семейна, няма такова чудо като у нас.

Оценка:
-21 +25

Borislav Popov
72 Отговор

До коментар #36 от "Гайджин":


В Япония няма перфектури, може би имаш на предвид префектура !?

Коментиран от #85


Оценка:
-1 +14

Бати Злати
73 Отговор
Тези японски боклуци,ако някой ми подари такава ще бера голям срам когато реша някой ден да я продам!!!

Оценка:
-29 +3

Borislav Popov
74 Отговор

До коментар #30 от "Гост":


Освен в Русия, японските коли, втора ръка, много добре се харчат в Тайланд, Индонезия, Майлазия, Бангладеш и другите малки островни държави в Азия-Океания, където са с десен волан.

Оценка:
-1 +18

Селянин
75 Отговор
Чакай сега малко, че аз нищо не разбрах. Значи според блестящата логика на драскача някой ще си сменя колата на всеки 3 години за да избегне плащане от 900 евро при среден годишен доход на човек в Япония от 30 000 евро... да точно това ще да е причината! Няма начин да не е това! Просто виждам как едно семейство с общ годишен доход примерно от 50 000 еврака трепери за тоя уникален разход от 1000 евро и трескаво търси как да си купи нова кола за 20 000 евро само и само да не плати 1000 евро технически преглед!
Касабов, да не си от полицейска фамилия?

Оценка:
-2 +33

Бай Коко
76 Отговор
Щом всички продават кой ги купува. Или като в Европа та едните европейци си продават испражненията на другите европейци. 5786

Оценка:
-2 +6

Японец
77 Отговор
Или статията е изсмукана от пръстите на някой, или е целенасочена пропаганда и няма нищо общо със ситуацията в Япония.
Изниква логичен въпрос, на кого ги продават тия "стари коли" пустите му и японци? Та те са остров и не граничат с други държави! Проверете в някоя логистична фирма, колко ще струва (по море) една доставка на кола от япония до Китай, Русия, Лаос, Камбоджа, Австралия и Нова Зенландия и ще видите, че експорта не си струва. Остава да ги продават пак в Япония, нали? Ами кой ги купува старите коли ( на ниска цена)? Ако отговора е "някой, беден японец), то той е грешен, понеже бедния няма как да си позволи да плаща скъпия "шакен". Изобщо няма логика в стаитята, от което ислиза ,че не е изцяло истинска.

Коментиран от #80, #82, #84


Оценка:
-2 +20

Всъщност
78 Отговор

До коментар #52 от "От статията разбрахме":


E нали ще вземат и 60-70% поне от стойността на стария си автомобил!

Оценка:
-2 +5

OB4
79 Отговор

До коментар #13 от "Гост":


До 5годишните в Кипър а над 5г. в Русия

Оценка:
-1 +7

ОБ4
80 Отговор

До коментар #77 от "Японец":


До Лимасол Кипър струва доставката по море 1300USD

Оценка:
-0 +8

81
Този коментар е премахнат от модератор
333
82 Отговор

До коментар #77 от "Японец":


Към Руския баш по море си ги карат и има руски фирми който се занимават с покупката и доставката на колата която си избрал.

Коментиран от #98


Оценка:
-2 +6

Татко ти
83 Отговор

До коментар #62 от "Соичиро сан":


А Хондите и Тойтите щото хич не ги сглобяват Азис,Бейхан и Онур в Турция и Мушангма и Шакир в Англия,понеже са японски.

Оценка:
-7 +11

Borislav Popov
84 Отговор

До коментар #77 от "Японец":


Я па тоя, кой луд ще тръгне да продава японски коли нов внос, чаак в Австралия и Нова Зеландия бе ?? Доставките по море, съвсем не са толкови скъпи, особенно като превозваш по много коли наведнъж, а и разстоянията до такива страни като Индонезия, Майлазия и Тайланд, съвсем не са толкова големи както ти се струва ! А до Русия доставките са почти без пари, понеже от най близкото японско пристанище до Владивосток, са само на 800-900 километра.

Оценка:
-3 +8

Гайджин
85 Отговор

До коментар #72 от "Borislav Popov":


Тооооооочно така!sorry,моя грешка!питам дали не сме близо някъде!останах с впечатлението че живееш или си живял някъде там!ако си близо до aomori ще се радвам да видя някои сънародник!

Коментиран от #93


Оценка:
-1 +5

Токо
86 Отговор

До коментар #6 от "Ккк":


Току виж некй ти посегне и на задника ... го здере малко- ти дойде добре.

Оценка:
-0 +1

Там работят и българи
87 Отговор

До коментар #62 от "Соичиро сан":


Лично съм срещал доста българи в заводите на ФАУ ВЕ и техните подизпълнители. Има и доста коняци от Словакия, Румъния и България. Аз, понеже съм с бръсната глава, та дойдат коняците и не искат да говорят с мен, щото съм бил расист, а точно аз съм инструктор и преводач... Та, за нашата нация отдавна се говори, че децата ни са най-хубави, защото само тях не правим с ръце... Коняците са още по-зле, струва ми се, че кола няма да си купиш, ако знаеш, че част от заготовките ти ги е правил бай Данчо от "Столипиново" и понеже е неграмотен и без съвместен, си е оставил там ръцете... Аз съм работил с този контингент и доста добре съм го видял...

Оценка:
-1 +5

истинко
88 Отговор
Руснаците във Владивосток тотално са изпразнили японските авто-къщи! Нищо че колите са с десен волан, руснаците по им се радват от боклуците които произвежда тяхната автомобилна индустрия!

Оценка:
-2 +4

Гост
89 Отговор
Цивилизована страна....Техните прегледи не са като нашите прегледи....Там всичко се проверява....Ходова част,изпускателна система,обслужването на колата с ремъци и ролки,никакви ръжди и удари...Всичко трябва да бъде в магазинно състояние! На фона на всичко това ние сме просто едни диваци,крайно изостанали селяндури? Още в началото на текста и нещата си идват на място....Притежание на паркомясто,гараж за колата! С това половината население на островната страна приключва покупката на кола и се отправя към високоскоростните влакове стрели! Тук Ганьо има по три 20 годишни таралясника пред панелната си дупка и парадира с тях все едно е центъра на вселената! Затова и сме толкова далеч от всичко...

Коментиран от #97, #120


Оценка:
-3 +20

нещо си назад пич
90 Отговор

До коментар #6 от "Ккк":


2019 сме, не 2000

Оценка:
-0 +0

Morgoth
91 Отговор
Глупости! 800 евра такса на третата година не може да бъде реална причина да смениш колата с нова, което ще ти струва поне 10000 евра.

Оценка:
-0 +4

92
Този коментар е премахнат от модератор
Borislav Popov
93 Отговор

До коментар #85 от "Гайджин":


Не, не съм на близо и въобще не съм в Япония, за съжаление, в такъв смисъл, че не можем да се срещнем.

Оценка:
-1 +2

Дедо1
94 Отговор
Ако някой е ходил в Дубай,е видял ,че заради жегите една от най масовите коли е Тоуота

Оценка:
-1 +5

ГЛУПОСТИТЕ
95 Отговор
НА ЕДИН ПИЯН ГЛУПЕНДЕР !

Оценка:
-1 +3

Питащ
96 Отговор

До коментар #51 от "Задай заглавието.. Сценарият сами ще си":


А най неясното е какво става с колите които японците не искат. Рециклират ли ги? В чужбина ли ги изнасят? Или други японци ги купуват, което обезмисля цялата статия.

Коментиран от #100


Оценка:
-0 +2

Гайджин
97 Отговор

До коментар #89 от "Гост":


Точно така , абсолютно си прав и ако колата има някакъв вид тунинг независимо какъвто ида е колата не може да мине преглед.Издава се специално разрешително за това един колега който беше си сменил предната броня и джантите на нисана ги сменяше с фабричните когато трябваше да минава преглед!

Оценка:
-0 +3

онзи
98 Отговор

До коментар #82 от "333":


Доколкото знам от 3-4 години в Русия е забранен десният волан.

Оценка:
-1 +3

РЗС
99 Отговор

До коментар #53 от "незнайко":


от зор съм в чужбина приятелю, не е от свободия. Имам професия и си я работя и тук. Огромната разлика идва от това, че в ук работодателите се наказват със глоба и затвор затова, че не ти изплащат заплати, а в бг не. А на мен ми е омръзнало да работя за разни милионери със фабрики, които се опитват да убеждават персонала, че нямат пари за заплати докато го казват през прозореца на чисто новия си джип. За уреденост на държавата тук няма дори да споменавам спрямо бг. Хубаво е да се уважават хората, които са в чужбина,защото ако не са те в бг са живи умрели.

Оценка:
-3 +13

Гост
100 Отговор

До коментар #96 от "Питащ":


Изнасят ги, както от шатите и канада. Има аукциони с много подробен оглед на всичко, салон, двигател, кутия, боя. Издава се сертивификат, това се прави от аукционната къща а не собственника, за да няма разминавания. Има коли с оригинален ляв волан понеже някой от островите са с ляво движение. Тези с ляв волан са на мн малко километри заради размерите на островите. Общо взето немско возило ако искаш с ексти който в европа не си ги чуваш о да е без ръжда и скрити дефекти и да го пзиш за внуците вьимаш самп от япония.

Оценка:
-2 +0

Във връзка с темата
101 Отговор
В един градец в северозападна Канада сервизите вземат 230 долара на час за труд. Резервните части да боклуци всичките, освен от дилъра, където са пък тройно по-скъпи. Добави и температура под -20 (януари и февруари под -40'С) цяла зима и ето-няма стари коли

Коментиран от #104


Оценка:
-1 +3

хех
102 Отговор
искам дави кажа че ми омръзна да се занимавам с глупости да сменям гърнета на колата съединители биалетки ремъци чудесии и глупости с удоволствие бих я подменил за нова истински нова щот в автокъщите достъпните за мен 2ра ръка са като моята просто немога финансово ми е твърде твърде трудно постижимо и неоправдано

Оценка:
-0 +2

103
Този коментар е премахнат от модератор
хех
104 Отговор

До коментар #101 от "Във връзка с темата":


то в тая канада на -40 кола на никой няма да му се ремонтира то е ясно ама чак се чудя кво друго се работи там - освен да има механи и да се яде и пие зимата и да посрещат туристи кат у Банско друго незнам то зимос кола да не ти се пипа ко си майстор там

Оценка:
-1 +2

105
Този коментар е премахнат от модератор
Гост
106 Отговор
Те със всичко са така, поради една елементарна причина. Цената на ръчния труд, т.е за ремонти е солена, дори за тях. Затова произвеждат качествено, за да няма ремонти до края на гаранцията. После ново.

Оценка:
-1 +5

Reptile
107 Отговор
Глупости, как 800 евро могат да ме накарат да сменя коля за 30 000 евро, като не мога да и взема нищо на вторичен пазар?!
Напротив, предвид спада в цената ще искаш да я изпукаш до край.
Според мен сменят колите, защото качеството не е добро, а и условията им са тежки - море - солена вода, висока влажност, големи температурни разлики. В Япония има много допуски, които за ЕС и САЩ ги няма т.е могат да продават много по-ниско качество коли на местния пазар. И го правят!

Коментиран от #116


Оценка:
-3 +2

Самураят Су Я
108 Отговор
Карайте си каруците с конете и не говорете по теми, които не вдявате.

Оценка:
-2 +0

iliev
109 Отговор
Скоро не бях чел толкова "изчерпателна" статия... Боже, боже прибери си ги тези пишман журналисти, текстописци, преводачи-преписвачи и сие. гръмки заглавия с нулево съдържание. Отврат!!! Не им плащайте бе хора.... Ако аз наема такъв умотворец да ми копирайтва ще си тръгне с разбит фейс.

Оценка:
-0 +6

Хонда Джаз
110 Отговор

До коментар #35 от "NEMESIS":


Колега а за тънките ламарини на ходите какво ще кажеш?

Оценка:
-0 +3

Тодор
111 Отговор

До коментар #13 от "Гост":


Ами тук в Кипър например,сега от две години насам 90% от вноса е на японски коли.Защото са евтини там,и съответно тук цената е ниска.Миналата година съм си купил Nissan Note 2016г,на 42000 км,с остатъчна 3г гаранция за 6500€.при заплата 1400€..Сега наблегнаха последно на Мазди само които са от порядъка на 7-8000€ за кола на 3-4г

Оценка:
-3 +1

Гост 33
112 Отговор

До коментар #45 от "Blackthorn":


Не се хвърля нищо а се препродава на бедняци като нас.

Оценка:
-0 +2

Тони_гем
113 Отговор
Тук респективно идва въпросът,а кой тогава им купува старите коли,след като системата с прегледи е толкова тегава?

Коментиран от #125


Оценка:
-0 +2

Пиши по-грамотно
114 Отговор

До коментар #19 от "Юра":


Че нищо не ти разбрах

Оценка:
-0 +2

Кольо джамбаза
115 Отговор

До коментар #13 от "Гост":


Да знаш чи ТОВА УК дето колегата го е писал начи Англия която съответно няма нищо общо с Япония!

Оценка:
-0 +1

116
Този коментар е премахнат от модератор
117
Този коментар е премахнат от модератор
Иван
118 Отговор

До коментар #22 от "Borislav Popov":


Че колко народ има на изток от Урал та поема толкова коли?

Коментиран от #121


Оценка:
-0 +0

Глупци,слепци
119 Отговор
Какво ми пишете за японците бе глупаци.Вище каква каша направихте в бг.

Оценка:
-1 +1

Туранага Сан
120 Отговор

До коментар #89 от "Гост":


Ти и подобните ти да не си позволявате да обиждате изстрадалият ми народ!
Като ни вдигнат данъците, като почнат да искат да имаме парко-място и ние нямаме, на кой "високоскоростен" влак да се качим (по думите ти).
Като от 30 години вдигат данъците и цените, къде са ни високоскоростните влакове? Бойко строи магистрали а не железници. Строй ги на акорд- по 10 км. на година.
А ганьовец си ти, защото си безродник! Марш в Япония, там ще просперираш! Там имат нужда от такива като теб.

Оценка:
-1 +1

Borislav Popov
121 Отговор

До коментар #118 от "Иван":


Уралски федерален окръг - 12 млн. + Сибирски фо -17 млн. + Далекоизточен фо - 8 млн. = 37 милиона !

Оценка:
-0 +3

Никола
122 Отговор

До коментар #1 от "Така е":


Само при нас има мрънкачи като теб. Човек 'е отговорен за себе си. Ти си от тези на който някой им е длъжен. О ооо извинявай ти беше от троловете!!! Хвана надница. .

Коментиран от #128


Оценка:
-0 +0

Пич
123 Отговор

До коментар #5 от "111":


Като сме на заплата от 600 - 700 лева в България как да си позволим модерни и лъскави коли? То на старите коли с преглед винетка данък и гражданската ни отива заплатата, но какво ли те бърка

Оценка:
-0 +0

Пич
124 Отговор

До коментар #5 от "111":


Като сме на заплата от 600 - 700 лева в България как да си позволим модерни и лъскави коли? То на старите коли с преглед винетка данък и гражданската ни отива заплатата, но какво ли те бърка

Оценка:
-0 +0

Петър
125 Отговор

До коментар #113 от "Тони_гем":


Може би София. Тук който кола грижата за паркиране е на общината. 34

Оценка:
-0 +0

Петър
126 Отговор
Който купува кола........

Оценка:
-0 +0

Дабе
127 Отговор

До коментар #21 от "Радо":


Глупости! Гледай си вагена..явно още не си дорасъл!!!

Оценка:
-0 +0

Ти кой си
128 Отговор

До коментар #122 от "Никола":


Ти кой си, да не си един от вносителите на нов внос, като нови? Отговаряй за себе си.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

-->
АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5