Животът на Илон Мъск е в разгара си, въпреки пандемията. Бизнесменът продава недвижими имоти, роди му се син, Tesla радва акционерите, а за SpaceX проблемът не е коронавирусът, а възмутените астрономи.
Подготовката за полета до Марс е в ход и през май, благодарение на Мъск, за първи път от много години астронавтите ще летят до МКС на американски, а не на руски кораб. SpaceX и NASA пък имат идея да снимат екшън филм с Том Круз в космоса. С други думи Мъск не се вълнува много от коронавируса. С действията си той помогна на и компанията си SolarCity да избегне неустойки в размер на 41.2 милиона долара.
"Ню Йорк пост" нарече Мъск "Ковидиот № 1", като събира туитовете му за пандемията. Например, 6 март: „Коронавирусната паника е глупава.“ Или 17 март: „Децата са по същество имунизирани [срещу коронавирус]“ (всъщност това не е така). Или 20 март: "Съдейки по сегашната тенденция, до края на април в САЩ броят на новите инфекции ще бъде близо до нула." Той нарича идеята за самоизолация фашизъм, подигравателно призовава за „освобождаване на Америка“ и „връщане на свободата на хората“.
Мъск става в седем сутринта и ляга в един след полунощ, обикновено работи 85-100 часа седмично. Ако в Tesla или SpaceX има затруднения, той може да не напусне работното си място няколко дни и прекарва там и нощите. Той няма офис - бюрото му се поставя по-близо до мястото, където в момента е проблемът. Миналата година той каза, че на 48-ия си рожден ден няма да празнува, а ще работи по логистични въпроси. Първата съпруга Мъск се оплака, че е невъзможно да се говори с него и за за връзка въобще не може да става и дума. Той никога не е имал време за това.
Мъск уверява, че това не е най-трудната работа в живота му. Най-лошото било в дъскорезница в Канада: "Трябваше да се стигне до котела през тесен тунел. Работниците се сменяха на всеки 15 минути, за да избегнат хипертермия. Но плащаха по 18 долара на час - през 1989 г. това бяха добри пари", разказва за първата си работа Мъск.
Мъск е роден на 28 юни 1971 г. в Претория (Южна Африка). Като юноша той мечтае да се премести в САЩ и да работи в ИТ компания. Първата стъпка е преместването му на 17-годишна възраст в родината на майка му - Канада. Там трябва постоянно да търси работа на непълно работно време - или за прибиране на реколтата, или за помощ на дървообработването.
В крайна сметка той успява да влезе в Университета на Пенсилвания в САЩ, където дори получава малка стипендия. Освен това в почивните дни той и приятел отворили подземен бар в апартамента си, за което искали по 5 долара за вход. Докторантура решава да пише в Станфорд. Но той напуска университета заради стартирането на Zip2. През 1999 г. Zip2 беше продаден за 307 милиона долара, от които 22 милиона долара отидоха в сметката на Мъск. Той веднага ги инвестира в проекта, от който се роди платежната услуга PayPal. Когато я продава на eBay през 2002 г., Мъск притежава 180 милиона долара. От там на сетне историята му е известна, а последният хит е, че кръсти детето си X Æ A-12 Musk.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Коментиран от #4, #32
10:48 21.05.2020
2 сектант
10:57 21.05.2020
3 Мислещ
Коментиран от #38
10:58 21.05.2020
4 Ахахахаха
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Статията не беше, кой е Driving pleasure!11:01 21.05.2020
5 Бачо Киро
11:02 21.05.2020
6 Българан Космически
Велик визионер и мотор на прогреса.
Коментиран от #19, #27
11:11 21.05.2020
7 Борислав
Коментиран от #20
11:13 21.05.2020
8 Голям Слон
11:19 21.05.2020
9 антим
11:31 21.05.2020
10 Кондю
11:31 21.05.2020
11 антим
11:32 21.05.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Гений
Коментиран от #14
11:52 21.05.2020
14 Случаен
До коментар #13 от "Гений":
Ел колите били нови? Че тя първата е от 1881 година, нови били...Коментиран от #15
12:15 21.05.2020
15 Аха
До коментар #14 от "Случаен":
И какво общо има първата с последната, освен че върви на ток?12:17 21.05.2020
16 ала бала
Пък не ми се мисли като порасне.
13:23 21.05.2020
17 от Дисни
13:25 21.05.2020
18 Фърфуй
Според прогнозата щяла да пристигне към 3 000 година.
13:27 21.05.2020
19 бай астронавто
До коментар #6 от "Българан Космически":
Какво стана с билетите дето ги продаваха за полета до Марс ? Трябваше да се осъществи още преди няколко години. Внуците ще наследяват ли билетите?13:29 21.05.2020
20 световна енциклопедия
До коментар #7 от "Борислав":
И с какво Мъск промени света ? Изпратил е първия човек в космоса ? Изобретил е електромобила ? Какво ново е измислил ?Коментиран от #21, #22
13:33 21.05.2020
21 Какво?
До коментар #20 от "световна енциклопедия":
Първите ракети, които се връщат, а не се разпадат! Първите масови електромобили! Първите масови електромобили с монтирани батерии в пода! Първите масови, които минават 400 километра, след това 500, 600 и т. н. Първите са с масови зарядни станции. Има и доста неща в ин планирането на чипове, но там не е масово, за сега. Първи са масово производство на зареждащи плочи (керемиди), а не фотоволтаици. Направиха огромна батерия, която "имплантираха" в мрежата на Австралия, която се оказва доста ефективна и т. н. и т. н. но може и това да е малко, защото ти си измислил повече!14:16 21.05.2020
22 Промени го
До коментар #20 от "световна енциклопедия":
Не е нужно да измисля колелото. Илон Мъск просто подобри и направи използваеми и евтини неща които са измислени преди векове. Не е измислил електромобила, просто го направи продаваем и конкурентен на автомобилите с ДВГ. Битка, която беше изгубена преди век. Не е измислил и ракетите. Просто ги научи да се връщат обратно на земята, а не да се ползват за еднократна употреба. Не е измислил и батериите. Просто ги направи по-дълготрайни и евтини. Не е измислил и камиона. просто е единственият, който може да направи камион с пробег 1000 километра и нормално тегло на влекача, докато колегите му от daimler, казват че такъв камион не може да съществува защото ще противоречи на физичните закони. Топлата вода отдавна е измислена, но начини за нейното затопляне продължават да се измислят и подобряват и ще продължават още векове.Коментиран от #26, #28
17:03 21.05.2020
23 Пако
да си направят ракета.Досега чакаха на
Стоп някъде в стратосферата и чакаха гладните
руснаци да минат и да ги вземат на стоп
Коментиран от #24
18:11 21.05.2020
24 Объркáл си се малко
До коментар #23 от "Пако":
Досега американците хранеха гладните руснаци, за да си поддържат остарелите технологии, които не са променяли от времето на соца. Сега се появи НЕгеният Илон Мъск, който за по-малко пари и само за няколко години, направи това, което НАСА не успя да направи с десетократно повече пари и три десетилетия време. Тук обаче не спират да питат какво толкова бил направил Мъск, като дори те самите правили повече от него, пък никой не им обръщал внимание.19:00 21.05.2020
25 Тесланар
20:57 21.05.2020
26 Тесланар
До коментар #22 от "Промени го":
Я ми кажи къде е тоя камион? Ти може ли да си преведеш какво значи "vaporware". Половината продукти на Тесла са това - празни приказки, за да се помпи цената на акциите.Коментиран от #29, #30, #33
20:59 21.05.2020
27 Хайл
До коментар #6 от "Българан Космически":
Това ти го каза маск по телефона ....майтапчия🤣🤣🤣🤣23:16 21.05.2020
28 Хайл
До коментар #22 от "Промени го":
"Камиона" когато изкачи онези 3 прохода за които ти писах с едно зареждане всички транспортни фирми ще купят такъв боклук 🤣🤣🤣🤣 ти наистина си бил от сектата на мъск лъжливий23:20 21.05.2020
29 Тома неверни
До коментар #26 от "Тесланар":
Кое точно не е изпълнил Илон Мъск? Понякога по-късно понякога по-рано, но винаги изпълнява това което е обещал. Обикновено с доста по-малко закъснение, отколкото опитните стогодишни. Къде volkswagen id3, който вече се произвежда цяла година? Обаче оревахте света, че Тесла модел 3 се забави с няколко месеца и в началото произвеждаше по-малко от обещаното. Къде е Порше тайкан с 600 километра пробег за 80 хиляди долара? Защо не казвате нещо по въпроса, а само Тесла ви е в устата?Защо не казахте нищо, когато започнаха да продават в началото на годината модел y, при положение че производството трябваше да започне в края на годината а продажбите в началото на 2021?
23:39 21.05.2020
30 Акции
До коментар #26 от "Тесланар":
Ако цените на акциите се определяха от това кой какви картинки и обещания публикува, Тесла щеше да е на последно място. Другите вече са "планирали" и обявили десетки модели, за някои от които нямат дори картинки. Тесла обикновено представя работещи прототипи при обявяването на нови модели, чиито изпитания започват веднага след представянето на модела, а за по-масовите модели като 3 и У производството започва след година, включително строителство на цяла фабрика за по-малко от година - това вдига акциите, не самите обещания. Фолксваген дори мястото на новия завод не могат да изберат за две години. Само тази година Тесла започна 3 нови завода.00:21 22.05.2020
31 TSLA
На властта й харесва послушанието на хората в затвореност и изолация. На нея не й трябват хора, а лесно управляеми бройлери.
Човечеството лесно се поддава на психози и лесно се управлява чрез панически внушения.
Шарани се ловят в мътна вода. Публични средства се източват в смутни времена.
Дойде времето на нов вид тероризъм - медицинско-медиен. Това е светата истина и свети Илон знае, че истината има едно фундаментално свойство - винаги съществува!!!
00:53 22.05.2020
32 куку руку ку
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Но за едно е абсолютно прав, че децата не могат да се заразят. Жирусите трябва да излъжат клетката, за да проникнат в нея. Обикновено използват някой рецептор за троянски кон. Този вирус използва рецептор, който е наличен само във възрастните индивиди. Затова и децата, в голяма част, са неподатливи на заразяване.11:04 22.05.2020
33 Димов
До коментар #26 от "Тесланар":
Това отдавна го говоря и аз.Коментиран от #35
12:47 22.05.2020
34 Пусислав Диков
14:55 22.05.2020
35 Е защо и другите не правят така?
До коментар #33 от "Димов":
Защо не построят нови заводи, които за по-малко от една календарна година от първа копка произвеждат електромобили за да си вдигнат акциите?защо не построят завод който произвежда половината от батериите в света за да си вдигнат акциите?
Защо не продават по половин милион електромобила годишно за да си вдигнат акциите?
Защо не могат да произведат с печалба електромобили за да си вдигнат акциите?
Защо не могат дори без печалба да направят електромобил поне с данните на моделите на Тесла от 2012 година?
Виж колко просто било да се направи за да си вдигнеш акциите, но според тебе? А автомобилните производители не мислят така. Никой от тях не е казал, че Тесла е надценена. Всички са си поставили за цел да я настигнат в най-добрия случай след пет години. И на тях ли Илон Мъск име платил да приказват така, а не са съгласни с тебе че Илон Мъск само приказва, а нищо не прави?
Коментиран от #36
16:49 22.05.2020
36 Димов
До коментар #35 от "Е защо и другите не правят така?":
Защото някой трябва да печелят от производство. Не може всички да са пирамиди и балони. Защото традиционните производители си изкарват парите с честен труд, а не чакат на субсидии и борсови спекулации.Коментиран от #39
08:16 23.05.2020
37 гост
11:37 23.05.2020
38 гост
До коментар #3 от "Мислещ":
Много правилно. Значи исвъртат думите на Мъск. Той каза, че паниката по ковид е тъпа. ОСвен това само завода на Тесла не получава разрешение да работи, сенаторите не им издават разрешително въпреки потвърждението от щатските власти, че мерките и условията са на високо ниво. Шортселърите купуват политици, за да усложняват производството, като чуха, че само покупката на електрички се е увеличило в тази ситуация веднага се опитват да ги спрат. Защо в Китай фабриката им не спира да работи? Нямат един починал, нямат зарази, нищо, просто мислят и действат. Не е като Язакито у нас.15:01 23.05.2020
39 Ти май че те до третия ред
До коментар #36 от "Димов":
"Защо не могат да произведат с печалба електромобили за да си вдигнат акциите? Защо не могат дори без печалба да направят електромобил поне с данните на моделите на Тесла от 2012 година?"Това май си го пропуснал, а? Тесла всъщност май е единствената компания, която печели от производство на електромобили, дори когато влага милиарди в нови фабрики, купува компании които произвеждат и проектират батерии, купува компании които произвеждат машини за промишлено производство и въобще правят всякакви харчове за вертикална интеграция. Другите печелят, защото не плащат за разработки и не строят нови заводи, защото продажбите им не растат с 50% годишно, като Тесла. Уж изкарват милиарди и са конкуренти, а произвеждат един и същ автомобил под различни марки, като само му сменят емблемата. Тесла сама си разработва всичко от батериите до чипа и софтуера на автопилота и невронната си мрежа. Виж volkswagen като разчита на 20 различни доставчици, Как не може да накара модулите да комуникират помежду си и вече година не могат да ги накарат да работят за да си пуснат електромобилът id3.
19:07 23.05.2020
40 Bat Sande
19:34 23.05.2020