Годината е 1979-а. След бурни размирици в Иран шах Мохамад Реза Пахлави бяга от страната и на власт идват аятоласите. В междунарнодната търговия с петрол настъпва криза и цените на горивата се изстрелват в небето. За няколко месеца бензинът в Америка поскъпва
от 60 цента на близо долар и половина за галон
Съединените щати тъкмо са се посъвзели от скока в цените на горивата след петролното ембарго, наложено от арабските страни заради американската подкрепа за Израел във войната Йом Кипур през 1973-та. Местните автопроизводители са
свили перките до санитарния минимум
Шестметровите им шосейни кръстосвачи с огромни осемцилиндрови двигатели вече се задоволяват с мощности по 150 к.с. На бял свят се пръква нещо невиждано дотогава - дизелов Cadillac. Появява се и друг феномен - самоделният електрически автомобил.
Опити да се елиминира зависимостта от петрола
към онзи момент вече са правени. Почти всяка от водещите световни компании има свой проект за возило, задвижвано на ток. Цените на крайния продукт обаче по правило се оказват астрономически, експлоатационните показатели на електромобилите предизвикват по-скоро смях, а крупни корпоративни интереси задушават в зародиш всяка по-обещаваща технология. Макроикономическата конюнктура обаче няма никакъв контрол над малките гаражи, в които
ентусиасти и природозащитници започват да чертаят бъдещето
В Калифорния се раждат първите фирми, които предлагат конверсия на коли с ДВГ в електромобили. Използват се наличните тогава технологии ¦ оловни акумулатори, рециклирани мотори от електрокари, самоделни регулатори и т.н. Предпочитани донори са VW “Костенурка”, японски малолитражки и общо взето всякакви модели с неамерикански произход (сиреч с тегло, което не оказва влияние на земното въртене).
Три десетилетия по-късно ситуацията не се е променила особено. Петролните магнати нямат никакво намерение да капитулират преди да бъде изцедена и последната капчица нефт, а автопроизводителите губят време и енергия в ялови опити да пробутат високотехнологичните си хибриди и
електромобили на баснословни цени
Само компаниите, които конвертират бензинови и дизелови коли за работа на ток, вече са несравнимо повече, отколкото през 1979 г. Расте и броят на фирмите, които доставят готови комплекти за доработка. Мераклите да карат почти за без пари трябва само да се ориентират в морето от информация по темата, да изберат необходимите компоненти според спецификите на личния си автомобил и да съберат смелост за скок в бъдещето.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Митака
15:59 08.09.2011
2 Митака
15:59 08.09.2011
3 Боби
15:59 08.09.2011
4 хепд
15:59 08.09.2011
5 Фръцил
Друго си е да си глупак в Трабант ;D
15:59 08.09.2011
6 az
Коментиран от #7
15:59 08.09.2011
7 Стойков
До коментар #6 от "az":
дори и да е така - ако ползваш автомобила за градско ще си караш за без пари15:59 08.09.2011
8 TeodorM
15:59 08.09.2011
9 Canov
15:59 08.09.2011
10 user
15:59 08.09.2011
11 bareta
15:59 08.09.2011
12 Г. Костов
И още - ел. колата се зарежда ВИНАГИ при спиране, спускане, при стоене навън по цял ден(заради фотоволтаичния таван) и при движение - от непрекъснатите сгъвания на амортисьорите, индуциращи БЕЗПЛАТЕН ТОК. Ами ако панелите на тавана на гаражa (понеже за малко имах $), правят ток дори за 30-ина км на ден, а работата ми е на 10 - дали няма да си купя кола на ток и да я ползвам за ежедневна и да паркирам без пари в синя зона (обещано от Трайков, Борисов и Фандъкова на форума за електромобили в Хилтън).
Утре батериите ще се заменят от ултракондензатори, които са едва ли не вечни. Не става сега щото много фирми потрошиха маса пари по йонните батерии и не пускат да им вземат хляба. КАПИШ?
Градско на батерии, извънградско на водород - това ще е, свиквайте с тази мисъл!
ДВГ е една машина, която непрекъснато се опитва да се саморазруши и най-накрая успява. Това е глух клон на еволюцията - агонизираща техника, работеща благодарение на непрекъснати взривове.
Да се чудим от къде да вземем енергия за да се возим и при това да хабим 70% от нея за да звукови и топлинни ефекти и пушилка си е бая арабелско...
15:59 08.09.2011
13 Joro
Коментиран от #17
15:59 08.09.2011
14 ahaha
15:59 08.09.2011
15 g
15:59 08.09.2011
16 FiresTarteR
И все пак реално погледнато бих се съгласил за такава машина,но поне един ден в седмицата или един час искам да покарам една истинска кола :)
15:59 08.09.2011
17 EkO
До коментар #13 от "Joro":
Доообре де колега що не си промениш мисленето и разсъжденията? Сега говориш така (и не само ти) след някоя друга годинка,друга песен ще запеете.Сигурен съм,че дори и за секунда не си се замислял за бъдещето на децата ТИ и някой ден внуците ТИ.Каква природа ще имат? Сега вече е друг въпроса дали лично на теб ти харесва на където и да се обърнеш да вижда боклуци и л@й@. Все от някъде трябва да се започне,та било то и от автомобилите (както е в този случай).Не искам да обиждам никого,но заради това Бай Ганьовско мислене сега сме на това ниво!!! айде със здраве15:59 08.09.2011
18 donangelo
големите лапачи не са готови още да отстьпят фронта,
За работниците не се задава сльнчев ден все още,а може би и никога.Корпорации още правят воини и убиват хиляди невинни хора за доходи от петрола,свободата на малкият човек никак не е близо,плащаите по 2.25 и от тях 78% са доходи за големците.
15:59 08.09.2011
19 леле мале
Ще дойде време, макар и да не ми се иска, да си оставим 2.4 тди двигателчетата и ще минем на нещо по природосъобразно било и то електричарка.
15:59 08.09.2011
20 godro
15:59 08.09.2011
21 Нед
15:59 08.09.2011
22 electro
15:59 08.09.2011
23 thunder-sky
15:59 08.09.2011
24 Стани
15:59 08.09.2011
25 sky
15:59 08.09.2011
26 EVZ4
http://kostov-motors.com/tractionmotors/kostovevmotors-and-kits/seriesdcmotorsforelectricvehicles/
Батерията наистина е най-скъпа - литиева с капацитет за 100-150км пробег излиза 7000-8000$ поне :(
15:59 08.09.2011
27 todor
15:59 08.09.2011
28 илия
15:59 08.09.2011
29 BYD
http://www.byd.com/highlight.php?index=2
15:59 08.09.2011
30 TESLA
А относно спорта - ел. драгстерите могат да правят стотици стартове без никакъв проблем, докато тези на алкохолно, нитро и т.н гориво се разглабят и инспектират с часове след почти всяко пускане...
--->
http://vbox7.com/user:electroauto?p=allvideos
15:59 08.09.2011
31 peter
Евала на постиженията !!! Само едно Ви моля - започнете с внедряването на водородното гориво в авио и корабостроенето. Направете самолети които да "горят" чист кислород вместо с един полет да обезлесяват хектари плодородна земя !!! Затворете раните в/у прекрасния ни Дом, които нанесоха тия йезуитски проклетници !!!
Всички разливи в окените и моретата ТРЯБВА да престанат !!! Гледайте HOME 2009-та за да разберете в какво превърнаха Природата !!!
Накараха хората да се чувстват като вируси, като утровители на свещения Свят !!! ДА, малко са всички удивителни, малко са защото сълзите които се леят от болести и злощастие вече ПРЕМИНАХА границата на Човешкото, на нормалното...
15:59 08.09.2011
32 kiki browm
15:59 08.09.2011
33 hienata - До коментар [#17] от EkO
15:59 08.09.2011
34 thunder-sky до hienata
Казваш за гората, жалко е - признавам!
Но ще ти дам само два примера:
1) петролния разлив от миналата година в Мексиканския залив унищожил половината Атлантически океан;
2) преработката на петролните пясъци намиращи се на границата между САЩ и Канада, извършващо се на следните етапи:
- изсичане на огромни пространства също толкова безценна гора;
- изгребване на пясъка;
- превозване;
- загряване и извличане чрез топлина и големи количества вода на петрола;
- преработката му в дизел, бензин, авиационно гориво...
- доставката му до крайния клиент
- обещано залесяване на вече обработените площи
И всичко това ако го сметнеш, че излиза на 80-90 ст. здраве му кажи!
15:59 08.09.2011
35 hienata
1)Новите коли покриващи всички стандарти за вредни емисии да се освободят от данък (в България е обратно)
2)Електричките да паркират безплатно в "синя зона" и да са без данък
3)Данъка да се влияе единствено от отделените вредни емисии за всички автомобили (старите бараки да плащат яко)
4)Автобусите и камионита да плащат по-ниски данъци ,ако са на газ или метан и т.н.Лесно стига да има желание.
Относно това кое е по-мръсно и вредно, добива на петрол,на газ или на ел.ток,аз няма да ти давам примери с екзотични места отиди в Марица изток или Мини Перник да видиш ти залесяване и рекултивация, да ама не лунен пайзаж прах,кал и нищо друго.
15:59 08.09.2011
36 bobanov
15:59 08.09.2011
37 Kebudo
15:59 08.09.2011
38 vaklinator
15:59 08.09.2011
39 Шото
15:59 08.09.2011
40 Костов
Някои Ситроени имат фабрично Webasto, предназначени за задръстванията в студа или ако откаже колата извън града зимата да не загинеш...
Чети тая тема има и снимки.
http://www.citroen-bg.net/forum/viewtopic.php?f=65&t=38281
Webasto се използват много, разгледай сайта-каталог на конверсиите по света http://evalbum.com/ - горе търсиш по критерии: марка, модел и т.н. С български ел. мотори са най сериозните конверсии!
Напоследък е много модерен тоя керамичен кит ел. утоплител
http://www.canev.com/KitsComp/Components/Heater.html
УСПЕХ С ПРОЕКТА!
15:59 08.09.2011
41 Шото
15:59 08.09.2011
42 дайте инфо ???
15:59 08.09.2011
43 thunder-sky
15:59 08.09.2011
44 Костов
Балканкар София Военна рампа
Това са най-добрите чаркове за конверсия, които могат да се купят не само у нас, ами изобщо
15:59 08.09.2011