Индикаторът за автономния пробег на шофиране при едно зареждане на батерията е основното предимство на Tesla пред многобройните конкуренти. От този момент нататък обаче Илон Мъск получава сериозен конкурент - автомобилите Lucid Air, които могат да се конкурират с автономията на Tesla Model S, признатия световен лидер в този сектор.
Прави впечатление, че производителят на Lucid Air - компанията Lucid Motors е основана и се ръководи от хора от Tesla, които са били тясно ангажирани в разработването на батериите на Model S. Настоящият рекорд за Tesla Model S Long Range Plus със 100 кВтч батерия е 647 км (402 мили) и се изчислява според методологията на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA).
Разстоянието, изминато от автомобилите на Lucid Air, беше измерено по подобна схема на тази на EPA. Lucid Motors обаче измерва ключовия потребителски клас за заряд на батерията с независими експерти от FEV Северна Америка. Изпитването на EPA SAEJ1634 се провежда на изпитателни полигони в Обърн Хилс, Мичиган.
Резултатите от тестовете, по време на които Lucid Air счупи рекорда на Tesla Model S с впечатляващите 832 километра (517 мили), вече са представени в Интернет, но официалните данни няма да бъдат публикувани до пролетта на 2021 година.
По-рано главният изпълнителен директор на Lucid Питър Роулинсън, който преди това ръководи техническия отдел, разработвал Tesla Model S, заяви, че премиум седанът Lucid Air ще надмине модела S и по интериорен лукс, ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.5 секунди и ще струва 100 хиляда долара.
Компанията е предоставила изключителни характеристики на автономност чрез намаляване на теглото на автомобила, ефективно използване на възстановяване на енергия по време на спиране и най-важното, намаляване на коефициента на въздушно съпротивление до 0.21 (за Model S то е 0.23).
Капацитетът на батерията, с който Lucid Motors успя да осигури високата автономност, все още не е разкрит. Според вътрешни хора обаче можем да говорим за батерия с капацитет 130 кВтч. Официалното представяне на производствения модел Lucid Ai ще се състои на 9 септември, а първите автомобили на конкурента на Tesla ще влязат на пазара през първото тримесечие на 2021 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
13:12 13.08.2020
2 Вихъра
Коментиран от #8, #14
13:14 13.08.2020
3 омъскаряване
13:30 13.08.2020
4 123
Коментиран от #25
13:32 13.08.2020
5 123
Коментиран от #9
13:33 13.08.2020
6 teslara's dreams
13:38 13.08.2020
7 Гост
Коментиран от #12
13:55 13.08.2020
8 Да да
До коментар #2 от "Вихъра":
Сигурно, ама не си сигурен! Не разбрахте, че климатик, печка и т. н. разход е нищожен, как да ви се обясни? Ни е нищожен, за колите с малки батерии, за колите с големи батерии не е! Печка при минус 20 навън ти дърпа 1.5 кВ. При 130 кВч батерия, за колко време имаш ток? За 100 часа! Това са 4 дни без да спира печката при минус 20, на място!Коментиран от #31
13:58 13.08.2020
9 Да да
До коментар #5 от "123":
А колко по-малко е на твоя кошник където му дават 6 на 100, а той гори 8.5 на 100? С колко ти пада автономията?Коментиран от #16
14:00 13.08.2020
10 Да да
14:04 13.08.2020
11 гост
Коментиран от #15, #19, #37
14:30 13.08.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 незнайко
Коментиран от #17
15:41 13.08.2020
14 гост
До коментар #2 от "Вихъра":
Същото е и при колите с двг, в студено харчи повече отколкото при умерена температура. Въпросът е когато изминеш 100х.км и деградацията на батерията си каже думата колко пробег ще ти остане. Същото така не разбирам защо не направят и малките коли високоволтови и годни за бърз заряд, както и да направят зарядните прости за ползване, с кредитна карта докосваш и си заредил 50кв за 10мин. Всичко е толкова сложно и толкова затъпяващо направено, ненадеждно и несиигурно, че смятам фирмите за зарядни за поддръжници на колите с двг, чист саботаж при наличието на бензиностации и как добре работи системата за зареждане и плащане.Коментиран от #21
15:46 13.08.2020
15 Бачо Киро
До коментар #11 от "гост":
Аре стига лъга. Данните за този разход са от теста и при двете. При последния тест срещу Модел 3 Перформънс с трак пак и Тайкан Турбо (не Ес), докато М3П и Тайкан оправдаха номерата от теста, Модел Ес беше МНОГО по-долу от "стенда". Та а по-полека с масалите... За резила от 7-8 секунди и от Тайкан Турбо и от М3П с трак пак въобще няма да говорим и това на обикновена писта 2.4км.... То направо е умряла теслата, а М3П се е държала заради Къп 2 гумите и по-леките джанти...Коментиран от #26
15:58 13.08.2020
16 Hellish
До коментар #9 от "Да да":
Абсолютно вярно. Колко от автомобилите с бензинови и дизелови двигатели си правят разхода по каталог. А разхода на масло него включваме ли го.А факта, че тези ел. автомобили са с по 1500-2000 нютона въртящ момент, дали ще усети пуснатия климатик и 4-те човека багаж.
А сега кажете същото за една модерна малолитражка 3 цилиндъра 1.2, 100 нютона. Ще седи напъната на 2-ра по баира с 60.
Нека не сравняваме първите поколение на бъдещето с последните на миналото.
И да ревете и да мрънкате. Скоро ще спре пройзводството на неелектрически автомобили.
После ще има едни 10-15години в които си караме колите докато се скапят или ги забранят. И до там, ще останат класики разни колекционерски. И това не го казвам като фен на ел. Колите, аз искам да си чувам рева на 8-ка или в моя случай 6така отпред
Коментиран от #18
15:59 13.08.2020
17 Бачо Киро
До коментар #13 от "незнайко":
Прав си относно батерията, но се сравняват автомобилите. Щом Модел ЕС не може да сложи 130кв, сори... То така с ако или ама иначе всяка кола ще почне - ама ако сложа повече коне, па туй, па онуй....16:01 13.08.2020
18 Бачо Киро
До коментар #16 от "Hellish":
Всъщност си грешка. Разходът на ДВГ се прави по определен тест, за да могат хората да имат надеждно сравнение. Не се прави в симулирано шофиране. Просто уеднаквяване на стандарт за сравняване на показатели. Много автомобили според начина на шофиране падат под показателите на теста и понякога с доста.Коментиран от #20
16:03 13.08.2020
19 teslara's dreams
До коментар #11 от "гост":
Гарван ти грачи в ухото.16:25 13.08.2020
20 Hellish
До коментар #18 от "Бачо Киро":
Взимаме една корса 1.2, качвам три другарчета със средно тегло 150 кила. Пускаме климатика и тръгваме да минем някой проход. Ако не слезем на 1-ва и не си изгори 3 пъти разхода който и дават от прийзводителя ще си отрежа главата.В същия момент една тесла няма да ги усети, че са вътре. Между другото, всичките така ги стестват. Това е стандартизиран тест на стенд и всички коли го минават.
Коментиран от #22, #23
16:45 13.08.2020
21 за гъби съм
До коментар #14 от "гост":
Те за това толкова драпаха и драпат ДВГ фирмите те да изграждат станции. После ти трябват 2 висши да се оправиш с букси, кабеляци, зарядни, стандарти, плащания, цени и тн.17:53 13.08.2020
22 teslara's dreams
До коментар #20 от "Hellish":
Ако ще сравняваш две коли гледай поне да са равностойни.Ако сравняваш Тесла със Корса защо вземаш най слабата Корса?Коментиран от #30
18:12 13.08.2020
23 Язе
До коментар #20 от "Hellish":
Взимаме една Тесла модел 3 и качваме три "другарчета" от Зоопарка със средно тегло 4,500кг и Теслата е до тук.Дали дори ще потегли?Айде малко по сериозно.Коментиран от #24
19:10 13.08.2020
24 Да да
До коментар #23 от "Язе":
Дали ще потегли? Хахаха! Ще хвърчи! Няма да има никакви проблеми!19:26 13.08.2020
25 Hsshsush
До коментар #4 от "123":
Единственият смислен и реален коментар в тази статияКоментиран от #27
22:49 13.08.2020
26 Ехоо
До коментар #15 от "Бачо Киро":
Не забравяй, че модел 3 е бюджетния модел22:53 13.08.2020
27 Fjchvvvgjggjeyyrkfjejdkhhgjfhfkdhhgdh
До коментар #25 от "Hsshsush":
Колко да е смислен? Всички автомобили се тестват по един и същ цикъл, независимо от вида на двигателя и вида на автомобила. Май открихте Америка чак днес.Коментиран от #29
22:55 13.08.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Ксйдйдйсхсси
До коментар #27 от "Fjchvvvgjggjeyyrkfjejdkhhgjfhfkdhhgdh":
Да, но докато тоя Луцид излезне на пазара и му започне производството теслата ще има 3 пъти по-голям пробег на същата или по-ниска цена. Логика23:01 13.08.2020
30 Hellish
До коментар #22 от "teslara's dreams":
Защото като пари изхарчени на 100 км е същото.Но дай друго да сравним. Е63AMG, да приемем, че е на една и съща стойност с Тесла модел S най-силната версия със 700+коня.На светофар теслата ще го убие. На доускорение 100-150-200 също, просто развърта веднага. На максимална няма да може съгласен съм. Така да продължим със сметката, мерца колко ще гори 20-30 градско в най-добрият случай. 15-18 извън града. Колко му е пробегът тогава? Да ще заредиш за 5 минути, аз за 30. Ок, аз ще пия едно кафе на всеки 500 километра, ще пусна една вода ще се разъпча. Но, нямам данък, не сменям масла, нямам обслужване, ако батерията кара 200-250 хиляди км. А те май карат повеч, ще съм я избил 20 пъти поне. За шум и замърсяване в града няма да говорим. Щото да може да се замърсява при направата на батерията но се цапа в китай или там някъде. Но не пуши пред мен на светофара.
И да не забравяме, едното е усъваршенствано 130-150 години. Другото се прави от по-малко от 10. След 15 години ще се зареждат за 5-10 минути и ще минават спокойно над 1000 км.
Та и да се напъваме, това е бъдещето.
Коментиран от #32, #35, #36, #39
03:21 14.08.2020
31 Хайл
До коментар #8 от "Да да":
Ти тесла карал ли си та плямпаш глупости.всички тук те знаят колко си бос.тесла нали я пратиха в космоса и без батерия ще мине повече от колкото с батерия🤣🤣🤣🤣🤣Коментиран от #34
07:12 14.08.2020
32 Хайл
До коментар #30 от "Hellish":
Освен "ЩЕ" друго знаеш ли.тя и баба ти ако беше мъжка "ЩЕ" ти е дядо а ти "ЩЕ" играеш с кукли...колко ток трябва да произведат тецовете за да заредят теслата ТИ,колко фпч ще избълват комините,колко со ще се отдели,колко енергия се изразходва за да добият медта за ел.двигателя,отровите в батериите смяташ ли ги? ПрофесорКоментиран от #33
07:17 14.08.2020
33 Да да
До коментар #32 от "Хайл":
Ех професоре! Значи викаш, ток за електрички няма, обаче за копаене на биткойни с ток за захранване на Кюстендил с цена 2.5 млн. лв. няма никакъв проблем? ЧЕЗ даже не усещат, че има такъв копач и ТЕЦ-овете и те! Обаче ел.колите викаш ще го издърпат а! Ехх професоре, всички да са като теб!Коментиран от #44
08:16 14.08.2020
34 Да да
До коментар #31 от "Хайл":
А за това, кой ме знае тук, кой не, мисля не си прав! Тук има много които пишат за електричките, а вие ги слагате под един! Ами не, не е един тук!Коментиран от #38, #43
08:19 14.08.2020
35 teslara's dreams
До коментар #30 от "Hellish":
Еднакви по разход ама друг път.Ако зареждаш на бързи зарядни станции е по скъпо.Има сметка само на нощна енергия в къщи.Ще ще ще само в бъдеще време пишете.След 15 г. може да не сме живи.Интересува ме СЕГА!09:05 14.08.2020
36 фен
До коментар #30 от "Hellish":
За мен колко е бърза колата няма значение(ако си пубер това е най важното).За мен има значение само цената на колата и разхода на 100 км.Разход 20-30 л. дават ЗИЛ 130 ГАЗ 53( ако си чувал случайно).Съвременните коли дават разход 4-5 л/100 км.
09:13 14.08.2020
37 Гост
До коментар #11 от "гост":
Абе, кога сравнявахте модел С със другите все изтъквахте малките им батерии, а сега, като се обърна палачинката нещо май не ви харесва.Коментиран от #40
11:49 14.08.2020
38 Гост
До коментар #34 от "Да да":
Така е. Не е един. И двамата ви знаем.11:50 14.08.2020
39 Язе
До коментар #30 от "Hellish":
Хахахахаха.500км с тесляка ще минеш ако го караш 100-120км/час.Бързото зареждане съсипва батерията.За 5-10мин ще я заредиш на 50-60% което означава 250км за изминаване.Повечето с S класи си имат шофьор и разхода им е най-малкия проблем.За обслужването се грижи шофьорчето,собственика само превежда парите.Ускорението на магистралата е докато тръгнеш,след това си поддържаш.В миксера ще седиш в еко кожа а в Бенца-истинска.Още искаш ли?12:21 14.08.2020
40 гост
До коментар #37 от "Гост":
Коя палачинка се е обърнала , тая в главата ти ли , хахах !!! Това което гледаш е ПРОТОТИП , който дори не се знае кога ще влезе в производство , да не говорим да докаже "твърденията " си за пробег !! Айде първо да произведе и продаде барем 1000 броя , макар че и това е смешен брой , па тогава да си ги мери с Тесла !! Само да не се окаже , че в тоя момент вече Тесла ще е със 150 - 200 квт батерия , щото точно това се очертава , демек кошмара ти продължава без край , хахах !!Коментиран от #42
16:05 14.08.2020
41 8385
17:42 14.08.2020
42 Гост
До коментар #40 от "гост":
Абе Мъск не е произвел никакви Сайбъри ама се съдра да им се кланяш и да ги хвалиш, нали? Ето ти пак, обърната палачинка и за тази опорка хахахахах Много ме кефи, когато използвате нашите доводи за ваши облаги, но иначе не ги признавате.18:56 14.08.2020
43 Хайл
До коментар #34 от "Да да":
Колкото ника да смениш ти личи00:57 15.08.2020
44 Хайл
До коментар #33 от "Да да":
Какво общо имат биткойните и теслата,от теб само несвързани примери има,дори цената за тока на биткойна е по-малка от зарядното на електричките-къде са 13 ст за киловат за домашен ток,къде са 48 ст за зарядна-100 кв са ти 48 лв...ПРОФЕСОРЕ неграмотенКоментиран от #45
01:03 15.08.2020
45 Да да
До коментар #44 от "Хайл":
Какво общо има? Вижда се че си ограничен! Ами общото е, че и двете ползват ток! И за копачите на биткойни отива много ток! А там имаме ток, обаче за електрички не, а? И то без да ги усети никой, че има такъв преразход. Значи ток има, чакаш или загряваш със свещ!Коментиран от #46
10:18 15.08.2020
46 Мисленето за тях е трудно
До коментар #45 от "Да да":
Ако можеха да мислят, нямаше да са антиелектрици.Ако онзи хитлериста беше сметнал, че 2,5 милиона лева са 20 милиона киловатчаса, откраднати за половин година от една-единствена точка в Кюстендил, нямаше устата да си отвори. Само от тази сметка се оказва, че всички кюстендилци можеше да карат електромобили, без по никакъв начин да се променя електропреносната инфраструктура, защото за разлика от фермите за криптовалута, товарът щеше да е разпределен в хиляди точки и различни трансформатори. Сега всичката тази енергия е била от един-единствен трансформатор и един-единствен кабел.
11:50 15.08.2020
47 Кочат
00:34 16.08.2020