Last news in Fakti

11 Март, 2011 09:48 13 999 35

Немски отговор на Tesla

  • artega se

Към днешна дата в света съществува само един сериен спортно ориентиран електромобил. Става въпрос за вече доказалия се Tesla Roadster. Съвсем скоро обаче един немски електромобил ще прави компания на американската Tesla.

Името му е Artega SE и продажбите му започват от началото на следващата година. Цената му ще е около 150 000 евро и въпреки напълно електрическата схема на работа, тази машина ще е по-бърза с 0.5 секунди от бензиновия си аналог.

Силата на Artega SE идва от два електромотора със сумарна мощност 380 к.с. Всеки от двата двигателя отговаря за работата на едно от задните колела. Немският електромобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Пълното зареждане на Artega SE става от 240-волтова станция за 3 часа и половина, а максималният автономен пробег е 390 километра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 rumpi

    30 1 Отговор
    МНОГО ДОБРО .....
    С ТЕЗИ ЦЕНИ НА ГОРИВАТА И С ТЯХНОТО ПРИВЪРШВАНЕ Е СВЕТОВЕН МАЩАБ ТОВА Е БЪДЕЩЕТО
  • 2 Дошо

    27 5 Отговор
    ДА ама ние така или иначе неможем да си позволим електромобил.Скоро в БГ нормалните хора ще карат колелета.Само мутрите и шефовете им ще карат коли.

    Коментиран от #4

  • 3 Бързи Бързев

    15 1 Отговор
    Те хубаво ги показват, ами да вземат най-накрая и да ги продават серийно, че ми побеля брадата от чакане
  • 4 MAZDA

    28 3 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    Че то, на много места по света нормалните хора карат колела. Не, че всички в една Германия,Италия или Франция, не могат да карат нови и мощни мерцедеси(ако го имат, като болна цел). Явно подбудите на колоездачите в западните страни не са само икономически.Някой ден и тук ще узреем за тези идеи и ще спрем да използваме колите си за да отидем до магазинчето отсреща. ИЗПОЛЗВАЙТЕ ВЕЛОСИПЕДИ, ДИШАЙТЕ ЧИСТ ВЪЗДУХ И СПЕСТЕТЕ ПАРИ! :)

    Коментиран от #6, #10

  • 5 Оптимист

    22 1 Отговор
    Браво, искам всеки ден да прочитам по една такава новина. Нека се увеличава броя на производителите на такива коли и на елементи за тях, да се наливат повече пари в тая област, за да има по-бързо развитие и да стават все по-достъпни.
  • 6 111

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "MAZDA":

    Караш колело - караш на чик.и, прав си за това за болната тема, колата тук не е средство за предвижване
  • 7 optimist

    9 3 Отговор
    taka trqbva samo taka da sprem izpolvaneto na gorivo hem ikonomi4no i evtino hem ekologi4no DOLU GORIVATA SAMO TOKA DANO SE PROIZVEJDAT POVE4E TAKIVA I SEKI DA KARA NA TOK NE NA DISEL,BENZIN,ILI TAM DRUGO NE NA GORIVATA DOLU
  • 8 the_DJ

    7 1 Отговор
    Само, че голямо количество от тока все още се произвежда от замърсяващи горива - въглища, петрол..
  • 9 PlimP

    11 2 Отговор
    malko sa zakasniali, no po-dobre kasno otkolkoto nikoga:), otnosno koolata, nqmam ni6to protiv da karam kolelce, no po na6iti "civilizovani" pati6ta stava6 kamikadze, nikoi ne te priznava i za 4ep za zele, dokato kara6 kolelo di6a6 ot ikarusite i 15,20-godi6nite Benz-ove i MAN-ove 4istia vazduh, di6a6 i pepeliaka po ulicite ot piasaka deto go hvarliat ciala zima i posle ni6to ne miat gadnite, niama gram alei za veloPEDIsti, kato kara6 po trotoara razni s malki deca i otka4eni pensioneri te psuvat, kato kara6 po ulicata pak te psuvat razni putici i putiovci s 6ofiorski umenia na 11-godi6nata mi plemennica i po-malko akal ot neia(da ne govorim 4e edvali niakoi si zane pravilnika dobre ta da niama konfliktni situacii s velopedisti i pro4ie)i taka, posle kak da se ka4i6 na kolelo :X
  • 10 VW&Mercedes

    1 12 Отговор

    До коментар #4 от "MAZDA":

    Hodi da vurtish pedalite v Kitai togava
  • 11 user

    4 15 Отговор
    Отново бъдещето на автомобилите се решава и създава в Европа. Жълтите само чакат някой да изобрети нещо и ще започнат да го сглобяват по къщите си със семействата си за по-евтино и да плащат на журналисти, за да ги изкарат здрави. А всъщност всичките идеи за хибридно и електрозадвижване са родени и създадени в Европа. Затова е добре жълтурите дълбоко да се поклонят на Европеските автопроизводители, защото те са тези, които движат прогреса !
  • 12 bai_kkor

    3 20 Отговор
    Спортен автомобил на ток, не мерси. Какво правим със звука той е едно от важните фактори който усилват усещането
  • 13 Borislav

    12 2 Отговор
    Tova e misleneto na tipi4en selqnin - kakuvto si ti
  • 14 Коко

    26 0 Отговор
    Много яко. Вярно че не е за ежедневието и за масовия потребител, но браво! Важно е да се трупа опит и да се развиват в тая посока, защото нищо не става от раз. Първият сериен телефон на Nokia - 1011 е имал до 12 часа режим на готовност и до 90 минути при разговор, памет за 99 номера, тегло 475 грама, размери - 195х60х45 мм и цена от около..... 2500 германски марки!!!!! Нещо общо с сегашните телефони? Така стана и с телевизорите и с всичко ново в техниката. Успех на всички работещи в тази насока!!!
  • 15 scar

    11 0 Отговор
    Похвално.
  • 16 do user

    4 4 Отговор
    абе..ти пак ли се изказваш неподготвен бе ..когато още 2000г тойота пуснаха хибридите серийно производство къде беха европейците бе ..точно прехвалените убити шваби трябва да се поклонят на японците защото просто няма толкова перфектна нация но какво ли обяснявам на когото като му покажеш бялото той вика че е черно при положение че цял свят вижда че е бяло...айде бегай да се кланяш на европейците и да не забравиш да си измиеш зъбите преди лягане..хахахахха
  • 17 SsToKaTa

    1 6 Отговор
    biva go ama prili4a na porsche za parvi pat 4uvam za elektromobil 380k.c. dobre e tva no vse pak ne sam fen na takiva lektri4ki super tapi sa 3-4 4asamu se zarejda bateriqta emi ako ide6 na moreto s kvo 6te se varne6 ? edva li v xotela 6te ti dadat da si zarejda6 avtomobila ...
  • 18 kacko

    1 1 Отговор
    Strahotno izglejda. Nezabravqite, che tova e badeshteto v avtomobilostroeneto. Badete sigyrni, che do nqkolko godini shte ima golqm broi elektricheski avtomobili po patishtata. Koito shte sa ne samo ekollogichno chisti i ikonomichni, no i dosta barzi. Eeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh samo edno shte mi lipsva, zvykat ot shest, osem, deset i dvanadeset cilindrovite dvigateli.
  • 19 Bai Ganio

    23 0 Отговор
    Е това в тока е бъдещето.Ше видим всички след 2 години какъв прогрес ще има.Още сега ми се иска да откарам колата в моргата.Само като си помисля за бензинова/дизелова кола и ми се повръща.Не заради цените,ама това вече ми се вижда толкова остаряла технология че немога да повярвам че още се използва.А електромобила-супер.Няма масла,свещи,филтри,проблеми постоянно с работата на мотора от калпави горива,катализатори,ауспуси,гърнета,ламбда сонди,инжекциони,газови уредби,метан-и,стартери,динамо,ремъци,ролки.А електрото кво -хоп в сервиза,откачане на 2-ве/4-ри букси,отвиване на няколко болта-вънка ел.мотора,прас новия и палиш гумите.И такова ускорение което може да направи ел.мотора,бензина/дизела никога не може да направи.Няма шум,няма мирис,няма вибрации само едно ффиииуууууу и цепиш мрака.Кефя се,яко се кефя.Ясно е че пак ще има скъпи,луксозни,бързи ел.мобили и такива за бедни но....
  • 20 haho

    5 1 Отговор
    Нещо не разбрах как и с какво ще се конкурира, като за тия пари ще си взема 2 Tesla Roadster-а, които ускоряват от 0 до 100км за под 4 секунди.
  • 21 kakvi imena kakvi 5lv.

    2 2 Отговор
    MN,E DOBRA.ISKAM Q.................. NO NQMAM 150 000evro. ba..i,ako be6e 10 000 , po dr,na4in 6tqha da stoqt ne6tata....
  • 22 MMD

    0 3 Отговор
    Do user:ne se nadqvah nqkoi da se zakachi za komentarite mi.Interesno,kogato govorq ot poziciqta na chovek 7 godini izuchaval ingineren dizain specialnost avtomobilen dizain,i veche 4 godini rabotesht v avtomobilna kompaniq,nikoi ne obrashta vnimanie !!! Taka che - VIE BQHTE PROVOKIRANI !!! 1/Smqtam che nqkoy da se kara s koito i da e tuk e meko kazano glupavo!!!2/GOLFA e ikona ta naly e napraven nad 6000000 paty -trqbva da sa se nauchili kak se pravi.Lichnoto mi mnenie e che da si fen na GOLF e DIAGNOZA!!!3/Imal sam:Jiguli,Opel Berlina porachkov,AUDI,wOLKSVAGEN,sega karam MITSUBISHI GALANT/zashtoto beshe vapros na EVOluciq/,predstoy zakupuvaneto MERCEDES CLK - imam nqkakvo osnovanie da moga pone tyq da sravnqvam !!!4/Kakto spomenah vednaj tuk , tova che rabotq v avtomobilna kompaniq mi pozvolqva da sam malko po otvatre informiran,za tezi koito imat ochi da vidqt shte razberat che komentarite mi sa osnovani na facti,nqkoi ot koito nikade v internet ne mogat da se namerqt !!! Obach epustoto balgarsko tshestlavie "kak taka tuka nqkoi shte znae poveche ot men,ta az polzvam uyki-yo i googleto" Ami ima nqkoi,NO ZA KOITO MOJE DA VIDI.Imam edin prostichak vapros - kolko ot vas rvijdat neshtata otvatre,standartite,iziskvaniqta,dokumenty s gryf "confidential" ??? I zashto govorite,razbirachi - zashtoto chetete AUTOBILD - i az go cheta,dori moga da kaja koi komentar tuk tochno ot koi broi e !!! Ili zshtoto vednagi mi vadite GUGLITO I UYKITO - tova e POPULQRNQ NAUKA MOMCHETA , dokato dokumentite s koito az rabotq,nikoga nqma da vidite,NO PAK SI OTVARQITE OCHITE I USHITE - moje da vi puskam trohichki ;-)))
    Otnosno lichniq mi izbor:
    MMD - oznachava MERCEDES,MITSUBISHI,DODG - moje by zshtoto imat neshto obshto ;-)))
  • 23 MMD

    2 2 Отговор
    Ne rabotq za shtastie s VAG grupata i ne me interesuva.
    Otkak slojiha elektronen blok za upravlenie na klimatronika/zanm che tova e VASHE naimenovanie i t.n. blq ,blq fakti/ ot audi v Lambo mi se prigadi neshto edinstvenoto hubavo neshto e quatroto v lamboto i tova che lamboto stana malko-o-o-o po nadejdno.
    Chuvali sme za "malkoto bentley" i t.n i t.n - MOLQ VI SPESTETE MI GO !!! Specialno za CORRADOTO polzvah tozi side:http://www.ultimatespecs.com/car-specs/Volkswagen#Corrado i tova che vashata informaciq v sluchaq e po-tochna idva samo da pokaje,kolko glupavo e da se oslanqte na GOOGLITO - vqrno e vav fen clubovete ima hora "jiva istoriq" taka che moje te da tvardite i pretendirate za dostovernost - istinata e che moqta corporaciq ne raboti i nqma dopirni tochki s vag,taka che za vag grupata - vie ste horata.Moqta corporaciq e Qponska i rabotim za Mercedes,Mitsubishi,Honda,ASTON MARTIN,FORD,Renault,PSA,TOYOTA,LAND ROVER,VOLVO,SUZUKI,ISUZU,MAZDA,HOLDEN - i taka natatak spisakat e dalag ima nqkoi koito pravqt po 10 broyki na godina i nikoga nqma da se pishe za tqh nikade,zashtoto sa PREMIUM - tova mislq che bi trqbvalo da sloji kray na spora koi koli nemski ili qponski - kakto vijdate v nemskite avtomobili qponskoto injinerstvo e meko kazano nalichno - ZABOLQ LI VI ???
  • 24 MMD

    1 1 Отговор
    Oshte nqkolko kompanii s koito rabotim:
    ROLS ROYS,FIAT,DAYMLER CRYSLER TRUCK,CARTERPILAR,NISSAN/v GTR - a se izpolzvat nashi tehnologii,spoko ot Qponskata ni deviziq,ne evropeiskata/,Jaguar,SUBARU - ostanaha malkite no tqh po razberaemi prichini nqma da spomena,mislq che spisakat e intreguvasht ;-)Vijdate li kolko bezmislen e spora Qponski ili Nemski,kakto i mnogo drugi sporove !!!
    Pojelavam vi edin den da imate KOLITE koito jelaete,da si gi karate dalgo i bez avarino i da im se kefite,zashtoto tova e istinata,bashta mi maprimer e shtastliv sas svoito Jiguli i dori da mu podarq Mercedes ili koqto i da e druga - ne iska i da chue,kakva e kolata nqma znachenie,zashtoto edinstveno ot znachenie e koq Vi kara da se usmihvate,ZAZ ili PAGANI ZONDA - izborat e vash :-)))
  • 25 MMD

    1 1 Отговор
    Sheguvam se za razlika v qponskata i evropeiskata deviziq ili avstraliq i okinaviq - standartite ni sa edni i sashti i samo za informaciq nashite standarti sa po-visoki ot na Renault naprimer,na edno nivo sa s Mercedes i kogato kazvam rabotim vsashnost po - tochnoto e :te sa nashi klienti - doverqvat na nas , qponskata korporaciq ,razvoinata deinost i izrabotkata na komponenti i sistemi !!!

    Коментиран от #26

  • 26 ?!

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "MMD":

    За учен човек какъвто твърдиш ,че си използваш речник присъщ на десет годишен младеж!!Имам съмнение ,че си поредната персона с "компетентно" мнение ,която не знае от къде се налива моторно масло в двигателя.Писания от типа на: "Lichnoto mi mnenie e che da si fen na GOLF e DIAGNOZA!!!" показват колко ограничен всъщност си.Имената на повечето автомобилни марки ,които си написал са сгрешени!В никое изречение от безкрайните ти такива ,не намирам факти свързани с автомобилостроенето.Написаното относно документи тип "Confidential" по-добре да не коментирам.От всичко прочетено по-долу оставам с впечатление ,че само ти си вярваш.Компетентното ти мнение за Lamborghini е базирано на картинки от списания и youtube.com.Не давай оценки кое инжинерство къде е налично ,ще даваш такива когато започнеш да оправяш автомобили и двигатели!Какво имаш предвид под "DODG"?Може би имаш предвид "DODGE" на Chrysler group?Предполагам работиш в някое предприятие на Yazaki или подобно?Съдейки по стила ти на писане(неприсъщ за учен човек) ,смятам че работата ти е свързана по-скоро със складова дейност или работа на някой конвейр.
  • 27 koz

    8 0 Отговор
    Пичове, гледайте какво става
    Бензиновите двигатели в автомобилите еволюират над 100 години за да са това което са сега. А електрическите са в автомобилите навлизат от 1-2 години. Представяте ли си след 5 години как електричките ще наказват бензиновите

    Коментиран от #28

  • 28 аз

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "koz":

    Не позна. Всъщност 100км/ч е постигнато за пръв път от електромобил (jamais Contente). И това е било преди повече от 100 години (1899г.).
  • 29 MMD

    1 1 Отговор
    Използвам език,чрез който биха ме разбрали повече хора и не защото четящите тук са глупави,а защото използвайки термини биха ме разбрали ограничен кръг хора.Целта ми е да сведа информацията до ниво дискавъри - т.е обяснено така , че да разберат повече хора.Вече се чудя има ли смисъл.НЕ РАБОТЯ на конвейр !!! Ако давам прекалено точна информация бих се "осветил" Приеми , че нащата който потвърждавам или отричам са голяма доза истина.Кое е по-важното да изписвам точно имената на съществуващите марки или да те информирам как за електрическата кола на Рено /Renault - dovolen li si ???!!!/ - се адаптира технологиа от влака стрела,като технологиата е американска и американската компания работи с ваенните в САЩ ,влакът стрела във Франция и ракетата АРИАНА - да ти напиша ли името на компанията - НЯМА КАК ПРИЯТЕЛ - такива конгломерати не се рекламират по телевизията , а горното знаят 3 човека от моя завод,/единият съм аз/ - разбираш ли колко съм уязвим,написвайки това.
  • 30 MMD

    1 0 Отговор
    Относно ГОЛФ - трябваще да предизвикам интерес и мисля , че успях,голф аудиторията е най-голяма.Както казах това е лично чнение,но от живото жив няма да излежеш,затова не е го взимай много на сериозно,прави се шега с всичко.Само да ти кажа сега сериозно имах период когато бах луднал по R32 -
    това е кола за мен.
    Пожелавам на всички живи и здрави ,и един ден да карате коли с централно разположени двигатели !!!
  • 31 MMD

    1 1 Отговор
    Относно кои са по-добри.Казус:DODGE CALIBER !
    Шаси А - клас на Мерцедес.Двигател на Митсубиши.Ламарини блокове на климатроника,мултимедия и т.н на Додж/DODGE/
    В този случай кого оценяваме от трите донора ?
    Втори казус - предниците на Додж магнум и Крайслер 300С са взаимозаменяеми - вадите/демонтирате за по - изтънчените ни читатели,радетели за правилен пунктоаниционен правопис и чистота на изказа,хвала на тези стожери на правоговора/,та -тогава две коли ли имаме или една ?!?!
  • 32 hristo

    5 0 Отговор
    Всичко за електромобилите е измислено. Въпрос на политическо решение е кога да бъдат пуснати серийни и достъпни модели.
  • 33 .

    4 0 Отговор
    Всъщност фосирните горива в световен мащаб не привършват, това е мит. Но човечеството започна да ги консумира безугледно и без мярка. Че дори в столицата, провинциалистите новдомци има по 3 коли, на него, на жена му и на детето му да си се возят и не слизат от тях денонощно ....
    Мисля, че повишаване то на цените на горивата е един добър инструмент в световен мащаб. Но само силните икономики със собствени производства ще се справят с това предизвикателство. Слаба държава като нашата, която вняся почти всичко ще загине с гръм и трясък ...
  • 34 ra22b

    1 0 Отговор
    "Немски отговор на Тесла" защо забравят Audi e-tron :|
  • 35 MMD

    6 0 Отговор
    hristo е прав,в случая става въпрос за политика и контрол."Новия световен ред".Учените така и не могът да кажат колко нефт има още - за 30 или 60 години.Коментирахме с колеги,при което някой странно замълчаха,че след изчерпване на някой кладенци след години отново са започнали да се пълнят.Има някой твърдения , че това което ни учат за фосилния произход на тези горива,не е точно така и произхода им не е този , а се дължи на възвратими геоложки процеси.Преди време видях черно-бял филм от ако не греша 1922 за електрическите автомобили - технологиите ги е имало оща тогава , но не са развили.Разбира се сега изискванията са много по-големи - дистанция,време за зареждане.Изчислено , е че количеството въглерод от ТЕЦ от изгорените въглища необходими за производство на електричество са в пъти по-малко,от колкото би изхвърлила бензиновата кола , при изгаряне на бензин.Най - приятното в ел.колите е че имате целия въртящ момент от самото начало.В пъти по-малко компоненти и системи.Скоростната кутия обикновенно има три положения - напред , назад и неутрална/паркинг/.При някой концепции четири мотора са разположени в колелата,което освобождава място и снижава центъра на тежестта,а и разположени така моторите се ползват като спирачки и не се ползва редуктор , както е при ел.колите с един двигател.Официално цвета на електричеките компоненти за ел.колите е оранжев.В Стара Загора се подготвя производството на ел.коли в базите на бившето ДЗУ.Компанията е британска "http://www.zerocarbonbritain.com/" "http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=51895219 колите са два модела седан и спортен и в момента текът тестове,мисля че в германия.