2 Януари, 2013 09:55 4 556 25

Немски дизайнер стана президент на Kia

  • петер шрайер-
  • kia

Известният германски дизайнер Петер Шрайер, който създаде новото лице на Kia, бе назначен за... президент на марката. За първи път европеец застава начело на голяма корейска компания, въпреки че не е нито икономист, нито мениджър. Странното наглед решение на акционерите си има обяснение - Kia всъщност има едновременно трима президенти, които отговарят за различните ресори в дейността на предприятието.

Назначението на Шрайер потвърждава съвременната тенденция в автомобилостроенето, която поставя на водещо място в предпочитанията на купувачите дизайна пред технологиите. В това отношение Kia отбеляза феноменално развитие през последните години именно под ръководството на германеца.

Петер Шрайер е роден в Бад-Райхенхал през 1953 г. Дълго време работи във Volkswagen AG, където създава култови модели като New Beetle и Audi TT. През 2006-а немецът премина в Kia и преобрази изцяло корейските автомобили.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 bosshoss

    0 2 Отговор
    марш бе с тези кииии това са коли за един сезон и после ремонта е с цена колко половината кола

    Коментиран от #6

  • 2 bqs

    2 0 Отговор
    Няма спорт, новата визия на Киа е страхотна, а за Оптимата нямам думи.
  • 3 кос

    2 0 Отговор
    Ние имаме Киа модел 2010 и до сега нямаме никакви проблеми!Почнаха да ги правят много здрави !
  • 4 Хон Гил Дон

    1 0 Отговор
    И с тези гаранции...
    ...добри са!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 pfff

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "bosshoss":

    tova koeto kazva6 vaji za bmw, mercedes i audi! vsi4ki drugi sa na ponosimi ceni, no bmw se tro6i to4no sled godina i remotite sa po 15 000 evro ;) vijdal sum li4no v otoriziran service v bg za kakvi sumi stava vapros! kiata e dosta nadejdna kola, tova go kazvat samite germanzi i umirat ot qd s vsqka izminala godina. zatova vmomenta ima bmw 5 series za po 15 000 lv na 4-5 godini a kato novo e struvalo blizo 100 000. aide nemi govori

    Коментиран от #13

  • 7 TST

    0 1 Отговор
    Това е кола за цял живот 7 години гаранция с опция до 10г. минаваш 700-800 000 километра ако я пазиш минава и милион. Сигорен съм че като години ще надживее много от германските колоси. Но масата българи са заклети комплексари и не признават друго освен made in germany !
  • 8 Scorpion

    0 0 Отговор
    Защо все четете големите букви, прочетете и дребния шрифт там пише същественото. ГАРАНЦИЯТА НА КИЯ Е 7 години ИЛИ 150 000 км. - КОЕТО НАСТЪПИ ПЪРВО. За 150 000 км наистина няма какво да му се случи...:D
  • 9 Николинка КАМОР

    0 0 Отговор
    лада е по хубаво от ауди и киа
  • 10 Мъde в Германия

    0 0 Отговор
    Ясно, че германец ще стане президент на компанията. Дизайнер със сериозни постижения в автомобилостроенето и чудесна визитна картичка. Корейците "дръпнаха" много напред в последните години - Магентис, Опирус, Епиката на Шевролет бе в началото корейска, на Деу, Шума и т.н. Това с гаранциите е малко условно - което първо настъпи. Да, ама след 5 години дизайнът вече е ретро и търсим нов автомобил. Отделно, често съм сядал зад волана на корейки - тесничко, евтини материали и изпълнение, макар да се очаква безпроблемна работа, недобра шумоизолация. Е, ако споменем новите Сийд, Соренто и т.н., там грешка няма...
  • 11 киа миа

    0 0 Отговор
    Бяха добри, докато бяха по-евтини. Сега са по-скъпи от доказани марки, но като стане на 5 години ще се молим на някой да я купи за 3-4к лв. Когато човек си купува нова кола е добре да се замисли и за обезценяването, че да може след 5-6 години поне да си плати първоначалната такса за нова.

    Коментиран от #12

  • 12 pfff

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "киа миа":

    bmw 530d - novo = 100 000lv, vtora ruka = 15 000 lv
    mercedes s classe - nov 160 000lv, vtora ruka 42 000lv
    audi s8 - novo - 190 000lv, vtora ruka = 25 000lv
    bentley continental gt - novo = 260 000lv, vtora ruka - 65 000lv.
    ko praim? ko praim s obezceniavaneto?
  • 13 G.D.

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "pfff":

    Пич, ти някога въобще качвал ли си се в киа? Притежавал ли си, поддържал ли си такъв автомобил? Рядка недомислица е тази кола и това ти го казвам от личен опит - това са ни фирмените коли, които се закупуват нови и се поддържат от дилъра!!! За съжаление ние сме ДЛЪЖНИ (по закон) да купим уж най-евтиното. Списъка с хроничните проблеми по тези коли и конструктивните недомислици е дълъг от София до Стара Загора!!! А 7-те години гаранция са евтин маркетингов трик за навлизане на нови пазари и пазарни сегменти. Не искам да коментирам други марки и производители-немски, японски, френски и други-сърбали сме им на всичките попарата, но КИА е неоправдано скъп, недомислен бюджетен автомобил за домакини.
  • 14 GTE

    1 0 Отговор
    В Полша и в Словакия оборудваха полицията със Сиид Комбита. Отзивите са добри. Въпреки това колата си е на истинска цена, няма изгода. На същата цена е и Королата и Ауриса например. Мотивация за да се закупи аз не виждам. Двигателите им не са нищо особено, скоростите също. Гаранцията е 7 години, но за да важи обслужването надхвърля 700 лева на година, което е убийствено. А ограничението от 150 000 фактически връща нещата при другите, които също дават такъв пробег. А дизайна овехтява за 24 месеца максимум. Еми аз при тези условия не бих ги избрал.
  • 15 Фараон

    1 0 Отговор
    В Германия ги купуват, защото имат агресивна лизингова политика. Никой нормален Германец няма да изтръска 13 000 евро кеш за тази кола. Но при 1800 евро първоначално и 180 евро на месец се намират навити. И след 5-тата година си преценяват дали искат да се сдобият с колата за 2000 евро или си взимат друга, а тази заминава да се продава в източна европа или Русия.

    Коментиран от #18

  • 16 Фараон

    0 0 Отговор
    Дал съм разбивката за Сеед-а. С Риото нещата са доста по евтини тук в Германия.
  • 17 драйвър

    0 0 Отговор
    Гледам сиид-а от снимката , чета ви коментарите , пак гледам снимката ( пък съм я виждал и на живо в салона им) и си мисля , че тука пишещите или са дилъри на други марки или си тролите за спорта ! Такъв ослепителен дизайн при европейските марки (особено при ВАГ) има рядко , отлично мулти-линк окачване , мотори издържащи по над 800хил. км. -питайте таксиметрите .... Какво се хванахте за гаранцията , нормалните хора карат по 10-15хил годишно , което прави 10г. за пробег от150хил. , значи за повечето хора тези 7год. са реални . Цената била висока , ами за автомобил създаден в Германия от германци и други европейци и произведен в Словакия с високо качество на сглобка и боя , части от Европа
    и прочее , колко трябва да струва ? Колкото скапана Лада ли ? Ставате смешни тука с хваленето на тези грозотии на ВАГ или сравненията с някакви супер скъпи марки като БМВ и Мерседес !!!
  • 18 драйвър

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Фараон":

    Интересно, от това, което си написал излиза , че само КИА се купува на лизинг в Германия , айде моля ти се, да не искаш да кажеш , че за другите марки ( най-вече немските разбира се) хората плащат в брой ?! Кой ,по дяволите, в Европа си купува кола в брой ????????
  • 19 Патарак

    0 0 Отговор
    Peugeot 308, Renault Megan, Toyota Corolla, Mazda 3, Mitsubishi Lancer, Honda Civic и т.н. са къде къде по-истински коли от Сееда, ама за всяка стока си има наивници. А и Сеед такси на 800К км няма и не може да има.
  • 20 kourium

    0 0 Отговор
    Купих си Киа за коледа и е една фантастична кола със всички възмозни екстри ! за нея дадох близо 30000 евро ! Същия тип германска кола имам пред вид Х3 или Q3 със същите ексти стуват около 50000 евро ! На месец изминавам около 1000 км до работа и обратно . това значи за година около 12000км за 7 години едва ли ще мина 100000 км така че всички отворковци тук да си катрат 15г Голфофе за по 2000 евро и да не пишат глупости !
  • 21 georgi

    0 0 Отговор

    kourium - Карай си киата, аз имам такава от 2008 г.,закупена нова,проблеми: много лошо сервизно обслужване, проблеми още от 50000 км./турбо и мн.други/ лоша сделка си направил........

    Коментиран от #24

  • 22 Бърза сметка до kourium

    0 0 Отговор
    За 7 години колата ще е навъртяла 84 000 км, и ще струва, в най-добрия случай 10 000 евро. Ще е загубила 40 000 евро. Извинете, но това ще е най скъпият разход за изминат километър който съм чувал 0,93 лв, ако харчи 0/100 и няма никакви други разходи. А ако навържем и тях, цената достига до 3 лева (разход бензин, подръжка, ГО, каско, масло, преглед, гуми и т.н)
    Не казвам, че 15 годишния Голф е вариант, но пък и варианта на kourium е супер разхитителен и неефективен.
  • 23 коуриум

    0 0 Отговор
    Нещо не си разбрал , колата я купих за 30000 евро така че няма как да загубя 400000 евро . Кой ти гледа разходи и подобни калкулации важното е удоволствието и сигурноста на пасажерите и на пътя
  • 24 коуриум

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "georgi":

    Разликата между Киа от 2008 и 2012 е кат между Ан 24 и airbus
  • 25 ЛУД ЛЕР

    0 0 Отговор
    КОЙТО Е КАРАЛ ПОДОБЕН БОКЛУК НЕ ПОВТАРЯ А КОЙТО И ДА ОТИДЕ ТАМ СЪЩАТА РАБОТА ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ БАРОВЦИТЕ СА ЖЪЛТИ