Last news in Fakti

23 Юни, 2011 10:10 6 472 18

Немски суперкар на ток

  • e-wolf-
  • e-2-
  • alpha 2

Повече от две години бяха нужни на малката германска компания e-Wolf да доразвие прототипа си E-2 до готовност за серийно производство. Електрическият суперкар вече носи името Alpha 2 и макар да е запазил футуристичната външност на концепта, механиката е претърпяла сериозна преоценка.

Под авангардните форми - смесица между изтребител с технология "стелт" и Lamborghini - вече не се крият четири електромотора за всяко от колелата. Немците са решили, че подобна конструкция би била прекалено скъпа и сложна. Alpha 2 разполага само с два двигателя със сумарна мощност 280 кВт (381 к.с.) и въртящ момент 800 Нм.

Благодарение на щедрото използване на композитни материали дългият почти пет метра e-Wolf тежи едва 900 кг. Ускорява до 100 км/ч за 3.9 сек. и достига максимална скорост от 230 км/ч. Пълен заряд на акумулаторите стига за изминаването на 300 км, а бързото им зареждане до 80% от капацитета отнема само половин час.

Несъмнен плюс на германския електромобил е цената. 245 000 евро са съвсем умерена сума за возило от този сегмент. За парите си купувачът ще получава стилен, динамичен и най-вече икономичен суперкар. Пробег от 100 км ще струва на собственика едва 2-3 евро, а в много страни ще може да ползва данъчни облекчения и държавни субсидии.

Проблеми с ежедневната експлоатация, разбира се, не са изключени. В родната Германия и повечето цивилизовани европейски държави обаче вече има изградена инфраструктура от станции за зареждане.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Pe6o

    23 2 Отговор
    ENZO se obajda otpred mi se struva :) No ima dobri harakteristiki
  • 2 mm

    29 6 Отговор
    Ето това вече бих нарекъл скок в автомобилостроенето. Много интелигентно направен автомобил. Суперкар, който хем е бърз, хем е екологичен и икономичен. Браво на германските инжинери обраха точките с това футуристично и много красиво возило. Другото нещо, което определено прави впечатление е цената на автомобила - производителят не се е изхвърлил с някакви ненормални цифри, а напротив цената е конкурентна на останалите коли в класа.
    Поздравления още веднъж.
  • 3 111

    23 0 Отговор
    Много добра закачка в последното изречение :"повечето цивилизовани европейски държави обаче вече има изградена инфраструктура от станции за зареждане" след 200 години и у нас, споко
  • 4 golemia

    8 12 Отговор
    dobre che sa germantzite che inache shtiahme da si ostanem s ladichkata i moskvicha ne che skoro shte mojem da ia karame tuk ama pone mojem da se naslajdavame na snimki inache e mn dobra to i niama kakva da e druga shtom e germania
  • 5 stoqn

    16 1 Отговор
    2-3 euro na 100 km. zvuchi mnogo dobre
  • 6 S

    12 2 Отговор
    До user:
    user-e,user-e... какво стана? Смееш ли да коментираш безличните японски автомобили, които непрестанно копират, при положение, че си видял предника на това немско возило? Целувки и поздрави!

    Коментиран от #9

  • 7 роро

    7 25 Отговор
    .....поредния отчаян немски опит да направят...нещо си...егати боклука...
  • 8 radko

    5 2 Отговор
    neshto mi se struva ferrari ima namesa v prednicata no germancite edvali sa gi osvedomili :)
  • 9 user

    3 19 Отговор

    До коментар #6 от "S":

    Е да - има прилики - отпред е страхотна, отзад не струва. Да, копират - но от други Европейски автомобили ! Не че го одобрявам, но все пак Европеец копира от Европеец, а не жълт да идва тук, да снима и краде идеи и да го прави от евтина пластмаса в бамбуковите фабрики, за да го докара дотук със цапащи фериботи и да го продаде на балъците по-евтино ! А и това на снимката ще бъде качествено, за разлика от некачествените японски боклуци. Не одобрявам копирането - но в днешно време е почти невъзможно да създадеш нещо собствено и красиво ! Аз винаги "смея" да коментирам - коментирай ти защо досега няма случай някой да копира от японска щайга ? Еми защото тя вече е копие на някой Европейски модел !
  • 10 345

    7 1 Отговор
    user,ще те изчакам хубаво да се доизкажеш още няколко пъти как японците крадяли,ще те изчакам хуууубаво да попишеш още малко и ти обещавам,че ще ти отворя очите с едни 200 примера най-малко,както на теб,така и на останалите привърженици на тази "българска" теория,която само НЕУК може да поддържа,като ще започнем от прословутото Инфинити и CLS,широко тиражираната снимка с приликата в предницата и фаровете,като ще ти пусна снимки на Нисани от 1994 година,да ми кажеш ТИ крадат ли Инфинити,или Мерцедес (и редица други) крадат ОТ ТЯХ,примерите ще са адски очевидни,да не кажа очевадни,да не кажа очеизваждащи,другарю НЕУК сънародник.По света се знаят тези неща,но странно защо в милата ни Чалгария има само 2 вида коли: БМВ и БМВ 320и.Необяснимо,но... факт,ако бях някой злобар,щях да кажа "тъпотия",но както виждаш,не го казвам ;) Примери ще дам с още ПОНЕ 50 модела,да не говорим,че е ОЧЕИЗВАДНО как всички коли в Европа станаха "оптекаеми" и с мазни форми - така,както първи азиатските бяха и това и 3 годишно дете ще го види,стига да хвърли един поглед през годините.И понеже споменах Инфинити,ще ти доверя под секрет,че ВСЯКО такова хапва за закуска всяко аналогово мерцедесче и беемвенце п здравина,бързина,разход,надеждност,комфорт,управление и цена,по всичко.Лека вечер,мой високоинтелигентни приятелю ;)

    Коментиран от #16

  • 11 345

    6 2 Отговор
    А горния "немски суперкар" е направо дословно откраднат - торпедото е 1:1 с Ламборгини,кокпита и тавана до багажника 1:1 с Кьонигсег,а отзад е нещо,което... и те не знаят

    Коментиран от #15

  • 12 машинист

    12 1 Отговор
    ха сега да ги видим тези мафиоти как ще вдигнат цената на бензина и дизела.вси4ки бензиностанции ще фалират и вси4ки двгта ще умрат,ролки ли ремъци ли масла за сума ти и пари-краи ве4е.браво на тези инженери

    Коментиран от #14

  • 13 mediator37

    5 1 Отговор
    Всичко прекрасно до момента с "умерената цена" от 245000 евро.
  • 14 golemia

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "машинист":

    spoko shte se preobrazuvat ot benzino v elektro stantzii a i koi znae kakvi konsumativi shte imat tezi el motori ne si mislete che shte stanat po zdravi kolite i bez razhodi i konsumativi
  • 15 golemia

    2 7 Отговор

    До коментар #11 от "345":

    to na teb i oshte niakolko kato teb ugoda niama kakvoto da vi pokajat vse shte mu namerite kusuri dai vi samo iaponski prachki da hvalite samo neznam v koi sviat jiveete iapontzite takiva raboti ne mogat da praviat i tazi tvoia gnevnost i govorene sreshtu nemskite koli mi e mapalno iasna i obiasnima
  • 16 Име:

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "345":

    Не му отваряй очите бе остави го да си кара германските коли. То като не се интересува няма и как да знае колко е в грешка. Но човек трябва да има познания и по всички коли, за да може да даде обективен коментар. А така като някъф върл фен на немското се изказва по адрес на японското автомобилостроене се стига до страхотни смехории и небивалици. Аз цял живот японски коли ще карам и никога ама никога няма да си купя немска кола. В суперкарите се знае че Италианците са най-добри. А дизайна на това нещо отпред е нещо средно между ламбо с фарове от ферари и таван и предно стъкло от енцо. А отзад прилича на смачкана картонена кутия. Отвратително грозна кола силно закъснял дизайн. lamborghini countach има в пъти по-добър дизайн.
  • 17 ?

    3 2 Отговор
    Я ни отвори очите с тези 200 примера?Покажи и Нисана от 1994 година ,който немците са копирали.Японците копират от край време европейски автомобили.Давам примери ти си ги търси снимки из нета ,че не ми се рови - Lexus LS създаден 1990г е копие на Mercedes W126 от 1980-та.Lexus ls430 -2000г. копие на Mercedes w140 от 1991г.Lexus GS -1997г. с фарове плагиатствани от Mercedes W210 от 1995г.Последния Lexus IS от 2005 -умалено копие на BMW 5 от 2003г.Toyota MR2 модел 99-та сиво копие на Porsche boxster от 1996г. Това са само копията на Toyota.Някой копия на Nissan - Infiniti G37 от 2006г. с предница на Mercedes CLS от 2004г.Infinity QX 2004г. копие на Ford Excursion 2000г.Мога да изброявам до вечерта.Я дай някой от тези 200 примера ,в които немци са копирали от японци.
  • 18 обикновен

    1 0 Отговор
    Защо и тук се карате за немски и японски автомобили? Първите съвременни серийни електроавтомобили са японски , но това не значи че японците са открили топлата вода нали? От друга страна за електромобил за четвърт милион евро не бих помислил , дори да имах възможността. Просто не се връзват нещата, електромобил за четвърт милион евро и дизайна наистина не е нещо особено. Бих предпочел утвърдени имена за "суперкар" , независимо от страната на произход, но с ДВГ. Поне в близките 10 години.