Last news in Fakti

19 Март, 2021 11:47 9 938 27

Кен Блок замени Ford с Skoda

  • ken block-
  • skoda-
  • fabia-
  • r5

Американецът ще се състезава с Skoda Fabia R5 + през тази година

Кен Блок замени Ford с Skoda - 1
Снимки: Ken Block/Facebook

След като преди два месеца Кен Блок официално обяви, че е свободен агент след близо 11 годишно партньорство с Ford Performance, ето че пилотът каза с какво ще се подвизава през тази година. Въпреки, че марката не е много позната в САЩ, Блок реши да заложи на Skoda Fabia R5 +, която той описва като звяр.

Това определение е подходящо за Fabia-та, според него, след като колата е най-успешната в R5 категорията със 1170 международни победи. Рали-пилотът споменава още, че е Skoda-та си прилича доста с Fiesta R5 с която той спечели едно от последните си състезания в Барбадос и това е друга причина поради която тя е негов избор.

Не се споменава нищо за техническите спецификации на автомобила, а най-вероятно те ще се различават от тези които са одобрени от FIA, тъй като Американската Рали Асоциация (ARA) не се води от решенията на FIA.

Въпреки това, ще споменем спецификациите на Fabia-та. Тя излиза от завода с 1.6-литров бензинов мотор с максимална мощност от 290 конски сили и максимален въртящ момент от 425 нютон метра. Задвижването е на четирите колела, а скоростната кутия е секвенциална механична с 5 предавки. Най-вероятно ще видим някои промени, но повече информация ще разберем в следващите седмици, когато Кен Блок и Алекс Гезомино ще се включат в първото си официално състезание с новата машина.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Така така

    16 14 Отговор
    Нормално Шкода и във Африка си е Шкода...
  • 2 Блок Кен

    17 19 Отговор
    Добре плащат немците.Един път завъртиш ли парите от лъжене като с Дизелгейт или като Бойковите кражби на коли после е лесно.Всички са маскари.
  • 3 Случаен

    9 2 Отговор
    Май ще пускат шкода в америка?

    Коментиран от #5

  • 4 Иванкин

    25 23 Отговор
    Фабия съм карал 2 години от чисто нова. Разбира се не с този мотор. Мога да кажа, че е ужасно дървена. И 3 цилиндровите бензини са супер проблемни и капризни още от нови. Със сигурност новта Фиеста е много по-качествена кола в сравнение с Фабийката. На която в допълнение и предното окачване е доста слабичко.

    Коментиран от #9, #18, #24

  • 5 qwerty

    10 4 Отговор

    До коментар #3 от "Случаен":

    Що пък не? Една по-добра алтернатива фау-ве по американските пътища.
  • 6 Морето

    12 32 Отговор
    Този ако се пусне в Световния рали шампионат WRC, ще ги отвее всичките. Яри-Мати Латвала, Себастиен Ожие, Тиери Ньовил, Дани Сордо и другите ще гледат само пушилката на Кен.

    Коментиран от #8, #10, #15, #27

  • 7 тц баш не позна

    35 1 Отговор
    Всъщност преди години се пробва, както и на рали крос и оп изненада не е нищо особено освен един много добър маркетинг
  • 8 Смеех

    42 4 Отговор

    До коментар #6 от "Морето":

    Блок е един клоун.Себ Льоб отиде в Сащ ошамари го и се върна в Швейцария
  • 9 нищо лично просто бизнес

    14 12 Отговор

    До коментар #4 от "Иванкин":

    Фиестата отнася Фабията по всички показатели ! В цивилния живот също, фиестата е чук! Дали са пари на Кен Блок да прави шоу и реклама заради американския пазар, които немците позагубиха заради дизелгейт, а и кьопавите си автомобили !

    Коментиран от #12, #14

  • 10 Шоп от СО

    16 2 Отговор

    До коментар #6 от "Морето":

    Явно не разбираме много от рали, а?
  • 11 GTE

    14 2 Отговор
    Sébastien Loeb с Пеугеот 208 Pikes Peak edition направи Кен Блок смешен ... закопа го здраво
  • 12 Случаен

    15 8 Отговор

    До коментар #9 от "нищо лично просто бизнес":

    Форд никога не са правили по-добри коли от ФауВе. Фиестата е дърво

    Коментиран от #13, #17

  • 13 Факт!

    1 5 Отговор

    До коментар #12 от "Случаен":

    мисля че са на едно ниво.
  • 14 123

    10 10 Отговор

    До коментар #9 от "нищо лично просто бизнес":

    Един форд запалил през зимата и го нарекли Фокус, а друг успял да избяга от ръждата и го нарекли Фиеста. Много са дървени тези колички. Не че са лоши, ама по-неудобен кокпит на автомобил не съм виждал. Фабията е много по-ергономична. Освен това поддръжката в МФ е пълен потрес като цена и качество. Те затова преди години бяха на върха на класациите по продажби, а сега са изпаднали от тях.

    Коментиран от #16

  • 15 Аноним

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Морето":

    Дани с фордо с поред мен ще му хвърли бинокъл
  • 16 Аноним

    6 0 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    Фания сондеро кактус и тем подобни ниска топка дървени коли
  • 17 сектант

    2 12 Отговор

    До коментар #12 от "Случаен":

    и двете са дървета. само дачия
  • 18 Вальов

    20 2 Отговор

    До коментар #4 от "Иванкин":

    Не си мисли че Skoda Fabia R5 има нещо общо с тази която ти си карал! Тази кола е една от най добрите рали автомобили в света! Приликата й със серийната Fabia е само във фаровета и решетката!

    Коментиран от #19, #22, #23

  • 19 Задвратник

    5 19 Отговор

    До коментар #18 от "Вальов":

    шкода и добра рали кола е несъвместимо в едно изречение.

    Коментиран от #20

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Тупан рейтинг

    3 12 Отговор
    Шкода=дачия
    Супер селски коли за нещастници и глупаци.
    Истинските коли са Subaru Impreza, ford escort rs, lancia delta integrale, audi Quattro
  • 22 Wsx

    3 3 Отговор

    До коментар #18 от "Вальов":

    Той е карал някога фабия,ма нова ли е била или не не става ясно.аз съм карал и фиеста 2003г. Преди години...мн здрав автомобил.сега имам чисто нова фабия нямам впечатления относно здравина още...но като бивш собственик на октавия 2(втори)..няма кво да кажа..тази кола никога не ми направи проблем.8.5 години я карах.100000км с подръжка естеатвено
  • 23 Лудия на Макс

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "Вальов":

    Така си е даже и фаровете не са същите. Но да се върнем на същественото искам и аз да взимам легналите полицаи като на снимка 2 с отскок и кацане след 3-4 метра летеж :) че как съм им набрал на тези дупки, шахти, легнали полицаи - само рали кола с подсилено окачване върши работа за нашите криви пътища.
  • 24 Знаещ

    1 4 Отговор

    До коментар #4 от "Иванкин":

    Какво очакваш от кола, на която името и означава "щета, повреда"?
  • 25 Вито Андолини

    6 1 Отговор
    Кен Блок е един палячо, който стана известен в зората на Тубата с едно клипче от първата Джимхана. Реално като състезател никога не е блестял и не се е откроявал с нещо. Пусна се в раликос, за да яде бой от знайни и незнайни. Льоб отиде лично в САЩ да го научи на нещо, а самият французин не постигна особени успехи в раликроса, като цяло. Защо не ви минава през ума, че Форд може би са го отсвирили и са решили да си дават парите на добрите пилоти. Шкода са видели удобен случай да инвестират малко пари в един отшумял пилот, който има записани участия в WRC с огромен неуспех и така да си направят реклама. Може дори да е нямало друга опция пред Блок, освен Шкода. Колкото до цивилните им автомобили, Шкода са един от европейските лидери по цена-качество. Ако ги нямаше джапанките, щяха да имат много по-голям принос в световното автомобилостроене. Плащаш Шкода, получаваш техника от Бентли. А глупаците плащат Бентли, получават техника от Млада Болеслав.
  • 26 8888

    0 3 Отговор
    скодикак пълен кенефф това е анти кола
  • 27 Propov

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Морето":

    Този (WRC)вече го е правил, и
    очевидно нищо не постигна. Ако беше успял, щеше да знаеш и ти, защото щяха да надуват фанфарите. Атрактивността пречи на чистата скорост и на хронометъра.