Французите отдавна са известни с авангардните си иновации в областта на автомобилостроенето. Що се отнася до т.нар. "дизайнерски изпълнения" в последните години, "петлите" взеха да попрекаляват със стилистичните си приумици. Компанията Renault обаче е един от малкото или по-точно единственият френски производител, който продължава да прави със стил своите по-специални версии. Темата сега третира именно такъв спец. вариант, базиран на новото Megane Coupe.
Миналата година легендарното автомобилно състезание в Монако празнува 60-годишения си юбилей и Режията отбеляза това събитие с варианта Laguna Monaco GP. Явно ексклузивният стайлинг на тази разновидност се е харесал на почитателите на марката, защото през март тази година в Женева беше демонстрирана още една подобна версия, този път на хечбека Megane. Тя също е обозначена с приставката Monaco GP, а цялото й име е Renault Megane Coupe Monaco GP. Сега този автомобил, който ще бъде произведен в лимитирана серия, е вече и на нашия пазар, а екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо със най-стилната разновидност на компактния хечбек Megane.
Екстериор и интериор
Автомобилът е оформен аналогично на по-големия си брат Laguna Monaco GP - бял перлен цвят, 17-цолови лети джанти, екстравагантни отвори на допълнителните фарове за мъгла и ефектен черен псевдодифузьор в задната част. Брандирани стелки за пода и баджове на вратите Monaco GP са част от отличителните белези на интериора. Освен това дизайнерите са решили да украсят голяма част от детайлите в цвета на купето, което отлично контрастира с преобладаващия черен цвят в салона. В бяло са боядисани части от средната конзола и вратите. Иначе сглобката и използваните материали са на високо ниво. Седалките са с добре изразена странична подръжка, удобни са и не изморяват. Недостатъците в салона са малко, като основният от тях е свързан с шумоизолацията. Макар от Режията да твърдят, че подът е перфектно изолиран и многослоен, шумът от пътната настилка се усеща малко повече от необходимото. Като цяло визията отвън и отвътре е умело оформена, като допълнителните елементи придават необходимата нотка спорт в ексклузивното купе.
Двигател и ходови характеристики
Доста пъти сме говорили за дизеловите двигатели на Renault и за тяхната оптимална уравновесеност между динамика и икономичност. У нас моделът се предлага само с един двигател - дизелов с мощност 130 к.с. И предвид казаното, логично основният плюс на агрегата е изключителната икономичност, като това не е за сметка на динамика. Сравнително лекото купе се справя идеално със завоите при това на доста висока скорост, а спирачният път е осезаемо къс. Воланът е информативен и е типичен за спортно ориентиран автомобил. Управляемостта обаче определено отстъпва на тази при Laguna, все пак това е автомобил от по-нисък клас. Тя обаче е в челните позиции сред алтернативите. Що се отнася до мерките за безопасност, новото поколение на Megane постави много високо летвата по отношение най-вече на сигурността на пасажерите.
Цена: 37 270 лв. с ДДС
Предвид емоцията, която предизвиква тази ексклузивна версия, цената е сравнително атрактивна. Не е ниска, но все пак говорим за лимитирана серия, която определено подчертава индивидуалността на водача.
15 Юли, 2011 13:00 2 781 17
Екслузивен стайлинг от Renault
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
16:03 08.09.2011
2 Георги Стойков
16:03 08.09.2011
3 Име:
16:03 08.09.2011
4 Филип
Дано поне камера да му сложили. Тия екстравагантни решения ... може седят само като статуи :)
16:03 08.09.2011
5 biv6 fen na bmw
16:03 08.09.2011
6 123
16:03 08.09.2011
7 мауриньо
Коментиран от #17
16:03 08.09.2011
8 Кръц пръц
16:03 08.09.2011
9 ал бънди
16:03 08.09.2011
10 rpotiv
16:03 08.09.2011
11 pRogressive
16:03 08.09.2011
12 320d
Коментиран от #14, #15
16:03 08.09.2011
13 69
16:03 08.09.2011
14 F1
До коментар #12 от "320d":
Прав си БМВ то тежи доста ще вземеш добри пари от него.Аз си спомням как смотаните баварци дишаха праха на Рено във Формула1.Когато рено решат винаги могат да наритат баварските глупаци.Само преброй колко хора са станали шампиони с двигтели на Рено.
Баварците правят коли за пенсионери.Когато става дума за върхови технологии БМВ го няма.
16:03 08.09.2011
15 F1
До коментар #12 от "320d":
Ето малко материал за баварските иженерчета да се научат как се прави двигател.16:03 08.09.2011
16 320d
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%83%D1%81_%D0%9E%D1%82%D0%BE
16:03 08.09.2011
17 Megane
До коментар #7 от "мауриньо":
е това поне се надявам да е френска сглобка16:03 08.09.2011