Last news in Fakti

8 Юли, 2021 13:27 4 099 8

Новият Lotus Emira дебютира с двигатели от Toyota и AMG

  • lotus-
  • emira

Най-мощната версия разполага с 400 конски сили и тежи 1400 килограма

Новият Lotus Emira дебютира с двигатели от Toyota и AMG - 1
Снимки: Lotus

Lotus представи ново спортно купе със средно разположен двигател, което се явява пряк заместник на вече „пенсионираните“ Elise, Exige и Evora. Новият модел Emira ще се съревновава с коли като Porsche 718 Cayman, Alpine A110 и други от този клас.

Emira е значително по-голяма от останалите си конкуренти с междуосие от 2.57 метра, дължина от 4.4 метра и ширина от 1.9 метра. Височината на колата е точно 1.22 метра, а теглото превишава с 5 килограма границата от 1400 килограма.

Под капака на новия Lotus можем да открием добре познат 3.5-литров бензинов V6 двигател от Toyota, както и 2.0-литров бензинов мотор от AMG моделите на Mercedes, който можем да открием в A45 AMG. Oт британската компания не споделят какви са мощностите на всеки един от моторите, като единствено знаем, че тя варира от 360 до 400 конски сили, а максималният въртящ момент достига 430 нютон метра. Ускорението до 100км/ч при най-бързата версия отнема по-малко от 4.5 секунди, а максималната скорост е 290км/ч.

В интериора можем да открием доста модерно оформление за разлика от предходните модели на марката, като това е видимо още от 12.3-инчовия дисплей пред водача, който се допълва от 10.25-инчов екран в централната част на таблото. Екстри като електрически седалки, круиз контрол, автоматични чистачки, парктроник, безключово палене и огледала с автоматично прибиране са допълнение към новия модел, но пък едва ли ще се харесат на почитателите на ниското тегло и оригиналната идея на Lotus.

Очаква се моделът да бъде наличен във Великобритания от средата на следващата година, като бъде последван и от версия за останалата част на Европа, където цените ще започват от около 72 хиляди евро.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 трол

    1 2 Отговор
    задницата била хибрид от макларън порше и астън
  • 2 Джуган

    12 0 Отговор
    Харесвам философията на Лотус, въпреки че не мога да вляза в него. Спортният автомобил трябва да е ЛЕК, а не тежко купе, за него трябва голям двигател, това води до големи спирачки, оттам големи гуми и джанти и така неусетно теглото отива над два тона, ама се хвалят че ускорявал за нула време от 0 до 100. Е да, ама тоя шопар трябва не само да ускорява, но и да спира и да завива.
  • 3 Макарон

    8 1 Отговор
    Фен съм на всякакви коли, големите двигатели са нещо уникално, мощността, звука и т.н., но тази кола е ДЗВЕР! Дизайнът е страхотен, без значение краден ли е, конфискуван ли е, моторите са прилични и сигурно ще мега кеф да се кара такова дзверче, само че 72к евро за база нямам .... :/
  • 4 Красива е

    4 1 Отговор
    Страхотен дизайн, леко купе, добра аеродинамика!
  • 5 В е л и к и я

    5 0 Отговор
    Предницата е важното да е къса , и тук е .. добра е ...!
  • 6 DrivingPleasure

    6 0 Отговор
    Ако пуснат компресорния 6так и механични скорости, това ще кърти миФки. Макар, че 1400 кг са множко, Елис беше около 1 тон, 400 кг горник е много тегло и то в общи линии безсмислени "екстри"
  • 7 6A13TT

    3 1 Отговор
    Лотус се отдалечават от философията си. Набъркват се в пазар, който така или иначе е пренаситен, което няма да им донесе нищо добро.
  • 8 кочо

    0 1 Отговор
    КОЛА СЪС 160 И НАГОРЕ МОЩТНОСТ ГУМИТЕ ПРЕВЪРТАТ НЕНУЖНО.САМО РАЗХОДИ.