6 88959

Новото купе на Subaru се казва BRZ

  • subaru-
  • toyota-
  • brz prologue-
  • франкфурт 2011

Съвместният проект на Toyota и Subaru за компактно купе със задно задвижване фокусира вниманието на автолюбителите вече втора година. За разлика от Toyota обаче, която вече представи няколко прототипа, от Fuji Heavy Industries засега са показали само пространствена рама (снимка 3).

Привидната пасивност на Subaru по проекта скоро ще приключи. На щанда на японците във Франкфурт ще дебютира "технологичен концепт" на спортния автомобил. Прототипът ще носи името BRZ Prologue.

Зад абревиатурата се крият понятията "Boxer engine", "Rear-wheel drive" и "Zenith", което слага край на всички спекулации, че колата все пак ще запази традиционната за марката архитектура с постоянно задвижване на четирите колела.

За най-нетърпеливите фанатици на тема Subaru на официалния сайт на компанията вече работи секция, посветена на прототипа. За съжаление там засега има само няколко изображения на отделни детайли от механиката на колата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Subaru Legacy става хибрид
    Subaru Legacy става хибрид
    Най-очакваният експонат на щанда на Subaru на предстоящия автосалон в Токио несъмнено е купето BRZ. Японците обаче подготвят и друг любопитен прото ...
    08.11.2011
    2 620
    10

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име:

    23 6 Отговор
    I LOVE MY SUBARU.
  • 2 боко

    35 5 Отговор
    BRZ - Бърз?
  • 3 user

    35 2722 Отговор
    Най-после през 21-ви век японците откриват задното задвижване - че даже съвместен проект, явно самостоятелно не могат да го открият ! А комбинацията от субару и тойота означава, че частите ще са нереално скъпи (отличителна черта на субару) и дефектни (запазена марка на тойота). Ако разгледаме подробно и дизайна и механиката и частите ще забележим удивителна прилика с Европейските автомобили, откъдето са откраднали идеите - сбирщина от Европейски части направени по-евтино зад океана от некачествени материали и неграмотна работна ръка. Не се сещам за нито едно японско подобие на кола, от което да ти трепне сърцето - безлични, посредствени, евтини и некачествени ! Не виждам причина това да е различно !

    Коментиран от #5, #6, #7, #8, #9, #10, #11, #21

  • 4 Ko4e

    13 8 Отговор
    Единственото което не одобрявам е че не е с традиционното задвижване на четирите колела.

  • 5 tralala

    21 27 Отговор

    До коментар #3 от "user":

    Много точно казано
  • 6 Дошо

    30 20 Отговор

    До коментар #3 от "user":

    Скъпите и некачествени части са присъщи най-вече за една марка АУДИ!За Шкода и Фолксваген са същите, но по-евтини щото нали Алдито е ,,премиум" ааахахаха
    Тия германски дръгели са много, много далеч от висококачествените и надеждни автомобили на Субару.Открили задното предаване абе ей....много си забавен бе.А кога германците ще направят задвижване 4х4 на висотата на японските образци?
  • 7 Silvia

    19 22 Отговор

    До коментар #3 от "user":

    Точно другия път. От Nissan Silvia мога да получа сърдечен инфаркт.
  • 8 Дошо

    20 10 Отговор

    До коментар #3 от "user":

    За удивителна прилика в механиката по-добре не си отваряй устата защото триъгълните насачи на старите Митсубиши Галант
    и тия на новите БМВ-та много си приличат.Ба и хитрите жълтури как копират неща дето прехвалените германци ги пускат с 2-3 години закъснение.Ахахахаха
  • 9 stenly

    31 7 Отговор

    До коментар #3 от "user":

    Извинявай ама предвид изказванетоти, мога ли да те попитам ти колко пъти и какво subaru си карал? Гледам доста компетентно се изказваш за марката явно си "познавач"(във което доста дълбоко се съмнявам). А колко пъти си карал subaru във сняг или на лед?-явно и тук си скрит талант(доста скрит според мен).
  • 10 Име:

    174 12 Отговор

    До коментар #3 от "user":

    И тая статия ос*а е сега ми кипна кръвта. Ей субару въвеждат 4х4 технология на лек автомобил серийно производство 1972 година a Алуди чак 80та. До ден днешен Субару са най-високо проходимите автомобили като изключим джиповете. Здравината на субару не можеш да я сравняваш с нито една немска к*ч*на. Тойота са една от най-великите фирми на света. Повярвай японците доста отдавна правят задно предаване и в Япония са най-добрите спортни коли със задно предаване. Като не се интересуваш от японски коли и като не знаеш дори моделите, които провеждат, камо ли какво са постигнали и допринесли за автомобилния свят недей да си пишеш глупостите. Това че ти не се сещаш за японска кола от която да ти трепне сърцето , то аз се сещам за около 30такива , за които бих дал почти всичко за да притежавам. И незнайно защо няма немска кола освен Порше, която да ми харесва. Преж живота си не съм срещал толкова заслепен фанатик, с толкова много омраза към нещо, което изобщо не му пречи.

    Коментиран от #30

  • 11 Марио

    18 4 Отговор

    До коментар #3 от "user":

    Pfff ти за Toyota MR 2 чувал ли си какво откриват не знаеш нищо за автомобилните марки. И Datsun сигурно не си чувал
  • 12 Чико

    11 2 Отговор
    Нали така щяха да изглеждат какво стана?

    Коментиран от #13

  • 13 123

    10 3 Отговор

    До коментар #12 от "Чико":

    Червеното е концепт, а синьото - рисунка, но серийните версии надали ще бъдат по-различни

    Коментиран от #15

  • 14 S

    47 8 Отговор
    Да спрете да се карате на user-а! Той, за разлика от вас, е карал 3 чисто нови мерцедеса, от които 1 личен и 2 служебни!!! Така каза той в една новина и требва да знаете, че преди тия 3 нови мерцедеса е имал 4-5 нови аудита, пък преди това 10 ем тройки, щото е - цитирам - "човек с възможности". Нали така бе.

  • 15 Дошо

    13 1 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    А дано са такива
  • 16 wrx

    20 30 Отговор
    Айде пускайте го вече че Ауди и БМВ няма от къде да копират технологии.
    Субару както винаги ще покаже какво е спортна кола а не имитации каквито баварските кошничари правят за заблуда на незапознати зомбирани фенове на вурстове.
  • 17 G777

    18 11 Отговор
    KUM SUBARU EDINSTVENO CHEST I POCHITANIA.
  • 18 Cavkov

    5 19 Отговор
    НАПРАВО МИ ПИСНА ДА ЧЕТА МАЛОУМНИ ИЗКАЗВАНИЯ ПОРОДЕНИ ОТ СУПЕР ИЗЖИВЯВАНЕ В ЗАБЕЛЕЖЕТЕ... NFS, TEST DRIVE... ТРЯБВА НЯКАКВИ НОРМИ ДА СЕ ВЪВЕДАТ ТУК! ПОНЕ ДА СЕ РЕГИСТРИРАТ ЮЗЪРИТЕ И КАТО СЕ ВИДИ, ЧЕ НЯКОЙ С..Е ПОСТОЯННО ДА БЪДЕ ИЗГОНЕН. МЕНЕ IQ-ТО МИ ПАДА КАТО ПРОЧЕТА НЯКОИ КОМЕНТАРИ!

    Коментиран от #28

  • 19 +1 за номер 3

    18 22 Отговор
    Браво, много точно казано, японките освен че са грозни, ръбати и недодялани, са с изключително скъпи части и изключително неудобни за ремонт. Собствениците на японки са най-големите сектанти, мислех, че феновете на едни други немски марки са сектанти, но собствениците на 'онда, субари и Me So Bitchy живеят в някакъв имагинерен свят. Яко коне с капаци...

    Коментиран от #25, #26, #33

  • 20 До "хакера"

    10 22 Отговор
    Кога успя изкуствено да напомпаш 500 минуса на номер 3, с това няма да промениш истината ;)
    Модератори няма ли тука или са фенове на японските сандъци?
  • 21 kaka mutka

    14 5 Отговор

    До коментар #3 от "user":

    2695 не харесват това :]
  • 22 1

    10 7 Отговор
    nice
  • 23 rey mysterio

    13 9 Отговор
    novoto kupe na subaru shte e po barz ot tt
  • 24 ТРОШАЧА

    18 12 Отговор
    ВРЕМЕ БЕШЕ ДА ПОГОВОРИМ ЗА ИСТИНСКИ АВТОМОБИЛИ !!!

  • 25 stenly

    20 14 Отговор

    До коментар #19 от "+1 за номер 3":

    Приятелю, абсолютно нормално е когато човек се вози само и единствено във ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ,МАРШРУТКИ и др.такива(във което няма нищо лошо, не ме разбирай погрешно)той да няма абсолютно никаква представа от това какво представлява ДВИГАТЕЛ на автомобил и какво значи удобно за работа. А виждал ли си някога двигател на РЕНО примерно?( е явно не си та затова незнаеш кое е НЕУДОБНО за ремонт).Аз съм почитател на японски автомобили но това ИЗОБЩО не означава че харесвам само такива, харесвам всичко което за мен самия е красиво(казвам за мен, защото това кое е хубаво е много относително за абсолютно всеки човек), и никога неискам да набивам на хората със които споря че това което аз харесвам е най-доброто.
  • 26 Дошо

    10 11 Отговор

    До коментар #19 от "+1 за номер 3":

    Ееееееее ти виждаш ли каква огромна глупост си написал бе пич?Японските автомобили са изключително ремонтопригодни!Това от къде го измъдри?
  • 27 onq

    13 10 Отговор
    Ako 6te i sovalka da ima6 dokato ne se ka4i6 v qponska ma6ina ni6to ne znae6.Qponcite bili po4nali da praqt koli s1s zadno ahxau edva sega ei 6kumba ti si bil mn zabaven ve.Znae6 li Koi e izmislil drifta izob6to
  • 28 donald

    9 10 Отговор

    До коментар #18 от "Cavkov":

    Гледай политика по телевизията цял ден, пък може и да ти помогне да сдържаш гнева си и да се научиш да се изразяваш като интелигентен човек от европеидна раса, не като каруцар. Ако искаш да си вдигнеш IQ-то гледай стани богат, минута е много и решавай кръстословици.
  • 29 brrrrrrrrrrM

    13 13 Отговор
    по здраво от японското нема..... ;)
  • 30 тото

    12 13 Отговор

    До коментар #10 от "Име:":

    Абе колега не му се връзваи на юзъра на него едва ли има кола от която да му трепне сърцето,просто знае няколко марки от фолк песните едно време.Които го може го може,които не може лае и си намира оправдания,които има интерес но няма възможност да покара колите които го вълнуват да погледне компетентните класации за надеждност и реални иновации,а всичко останало оставете на юзърите.
  • 31 Prelude

    13 12 Отговор
    Японка ли е, няма грешка. Да идва Субаруто, чакаме го и него, още повече като се очертава хищно и двуврато.
  • 32 hienata - До коментар [#26] от Дошо

    1 18 Отговор
    Дошо,и аз тъкмо да напиша колко са "ремонтопригодни" (е,ти и сложната дума)се сетих,че си забиваме нож в ауспуха, нали "японките" не се развалят за какво ни е да са "ремонтопригодни".Само за сведение смяна на маншони на полуоски и др. дреболии малее,лелеее,де що псувни знам ги казах по триста пъти,а за цената не питай (сам си ги сменявах)малейй да е,,,,,...........тяхната.................... и т.н.

    Коментиран от #34, #37

  • 33 GTR

    17 17 Отговор

    До коментар #19 от "+1 за номер 3":

    Бе Ен Ве форевър това е колата с най зомбирани и най технически неграмотни почитатели.Това е чалгата на автомобилостроенето.Карат ги пеперудки дебеловрати "умници" и по късно квартални "рейсърчета" . Все хубави хора.
    Естествено когато Бе Ен Ве се изправи срещу конкуренцията в някое голямо състезание се вижда че нищо не струва.
    А като погледна с колко баварски бадуги са пълни сервизите направо ми става жал за вярващите в баварските рекламни измислици.
    Между другото съм доволен че има толкова заблудени така запозмнатите с истинските технически възможности на автомобилите могат да си вземат добри коли на добри цени докато зомбитата се редят на опашки за немски каски.

    Коментиран от #38

  • 34 Дошо

    14 8 Отговор

    До коментар #32 от "hienata - До коментар [#26] от Дошо":

    Ами колега то вечни неща няма и все пак зависи от експлоатацията.ДА ти кажа то си има хора за всичко.В смисъл за ремонтите, да не се обидиш сега нямам намерение да нахалствам и да обиждам потрудил си се все пак това е много хубаво.Да ти кажа по въпроса за ремонтите има значение опита и все пак възприемчивостта на тоя дето ремонтира.Ти все пак не го правиш всеки ден това, но има хора, които са понаучили това, онова и се оправят по-лесно.Аз примерно сам много малко неща по колата си съм правил и винаги съм търсил кадърни хора да ми я правят.ЗА пример ще ти дам един сервиз в града ми, в който никога не съм стъпил.Като мина само удари от чук се чуват.Не ги знам какво правят тия хора ама в автосервиз с чукове да се работи на мен ми се струва неприемливо.Много внимателно и бавно трябва да се действа без нерви, защото само главоболия може да си навлече човек без опит.
    Поздрави и много безавариини километри!

    Коментиран от #35

  • 35 КУРТИ

    3 7 Отговор

    До коментар #34 от "Дошо":

    Дошо, С ЧУК ВСИЧКО СЕ ОПРАВЯ, ТИ ДОСЕГА НЕ ЗНАЕШЕ ЛИ ??? НА ЧУКЪТ КАДЪРНИТЕ ХОРА КАЗВАТ "ОПРАВИТЕЛЯТ" !

    Коментиран от #36

  • 36 Дошо

    5 2 Отговор

    До коментар #35 от "КУРТИ":

    Абе ти зае...и тия работи.
  • 37 тото

    6 3 Отговор

    До коментар #32 от "hienata - До коментар [#26] от Дошо":

    Колега аре кажи на коя кола конкретно пък аз ще ти кажа за колко време и колко пари че така нещо наизус говориш маи?
  • 38 tribestan

    2 16 Отговор

    До коментар #33 от "GTR":

    Без злобари като теб не бихме имали такава слава. Да караш японска кола е присъщо за работническата класа, имаш посредствен живот от който не си доволен, посредствена работа, която няма перспектива за развитие и обикновено е свързана с физически труд, от там идва посредствената кола и сивото ежедневие, но те утешава обстоятелството, че можеше да караш някой "спутник", което се класира най-ниско в йерархията. Завиждаш на по-заможните от теб "умници" и "рейсърчета" с бензин в кръвта от типа лудия макс, балканският синдром се проявява по светофарите като те задминават бе ен вета. Ти надхитряш автомобилната индустрия като си купиш японско жигули за европейския пазар.

    Коментиран от #40, #43

  • 39 до tribestan

    14 3 Отговор
    Колега, ти май повече разбираш от лирика отколкото от коли. Присъщи за работническата класа са евтините автомобили -голф, астра и други. Понеже съм живял в Германия като студент, мога да ти кажа, че ще се изненадаш колко много японски коли се карата там. Факт е, че яконските коли са по-евтини от немските, а германците по една или друга причина си копуват само чисто нови коли. За пример ще ти дам един професор от Университета който караше голф 2 дизел, и на никой не му правеше впечатление, защото по марката на един автомобил не може да се съди за образованието, възпитанието и социалното положение на собственника му, но по начина на шофиране да. А на онзи който каза, че не му трепвало сърцето в никоя японска кола, да се качи в едно STI и да си вземе найлоново пликче....
  • 40 Дошо

    10 2 Отговор

    До коментар #38 от "tribestan":

    Ника ти издава, някои неща за теб.За това от кой тип хора си и защо в коментара си намесваш марката БМВ.
  • 41 Варненец

    4 12 Отговор
    Фен съм на германските коли,но за това Субару останах замислен
  • 42 тото

    9 2 Отговор
    Много лирично но за съжаление трагично.Трагично е да си мислиш че германска кола на 10-15 години те издига нагоре в обществото,това е кола в която вече няма нищо от бляскавия и имидж като нова а е останало само проблемите и скъпата подръжка,но това е избора на комплексара за умния и рационален човек има други рентабилни алтернативи,но за да ги видиш първо излекуваи комплексите,а когато БМВтата започнат да изпреварват японски коли по сфетофарите обади се да го видиме,и въпреки това за тези които си мислят че имат бързи коли има писти,за обикновенните и светофарите вършат работа,така че по ще съм ти благодарен някои резултати от пистите да цитираш.
  • 43 GTR

    6 2 Отговор

    До коментар #38 от "tribestan":

    БМВ го задминават много японски коли и твоите парички няма да стигнат да си купуш нито БМВ нито някоя от тези "японки".
    Чалгата и трибестана много помагат на зомбитата да живеят добре в измислената си реалност.
  • 44 tribestan до 39,40,42,43

    1 7 Отговор
    Аз не съм категорично против японските коли, но коментар #33 беше доста фанатичен и хейтърски (против БМВ), което ме подразни. Защо намесих БМВ? Няма значение какви хора ги карат, не можеш да кажеш на черното бяло. За да се задоволявате с японски коли пред BMW, това значи че колата за вас е средство за придвижване от точка А до точка Б и нищо повече. Не чалгата ме е накарала да харесвам BMW, бъдете спокойни. Според мен предлагат атрактивен агресивен екстериор (от както се помня), много качествен ергономичен и стилизиран интериор с качествени материали, предно разположен най-често редови двигател със задно предаване, твърдо стегнато окачване за стабилност при завои, адекватни системи за сигурност, можеш да конфигурираш BMW-то си по твой вкус (кожа, махагон, спортни пакети и т.н.), освен това имат поглед в бъдещето, разработват интересни концепции и иновации. Ако трябва да обобщя за мен оправдават цените си и определено са привлекли вниманието ми отдавна. Относно японските, защо в България не се предлагат Yaris седан и Suziki SX4 седан? За мен това са по-достъпни и по-хубави автомобили от постоянно навъждащите се все повече микроскопични подкласове с капацитет 2ма пътника и имат място на българския пазар. Който е по-запознат да каже, преди няколко години при дебюта си Мазда 2 беше кола на годината?!?!? Това е анти кола, която не може да се сравнява с европейските еквиваленти, като Корса, Фиеста, Клио и 207. Това е позицията ми за някои от тях, опитват пробиви тук в Европа, където клиента е най-консервативен и претенциозен и ние източно европейците им сваляме шапка че са по-евтини и по-ефективни, че ние сме им таргет на тях, те по-друг начин не могат да ни спечелят. Защо Япония не прелага Camry и Legend в дизелов вариянт и не се конкурира с 3те немски колоса във високия клас? Вижте японските коли на американския пазар и ги вижте на европейския. А на Subaru им признавам boxer дизела е уникален по вида си двигател.
  • 45 Imprezata

    4 1 Отговор
    Абе хора кога един път ще говорим само за Субару бе винаги ще намесят тия БМВ Мерцедесс незнам си кво като излезне статия за бмв и Безнз коментирайте колкото искате говорим за Субару за КОлаа за истинска кола не за немски игра4ни " Нищо Против "
  • 46 тото

    5 1 Отговор
    Добре бе колега сега вече говориш разумно и това ме радва,като някои говори фанатично и това те дразни защо трябва да ставаш като него?Аре да говориме за БМВ не сум му фен но го уважавам а имено надлъжния двигател и задното задвижване,но.....аз съм бивш собственик на БМВ и искам да отбележа че собствените ми коли са около 10 годишни.Така навремето данъците,цената на горивото и застраховките не ми бяха критерии и си зех БМВ Е34 150 коня изках по мощно но такова намерих в перфектно състояние.Бях очарован от колата возия,салон,визията като цяло и имах чувство че много върви,така беше до момента в които като всеки келеш не започнах да си правя гонки с този и онзи-и започнаха да ме наказват коли наполовина на моите коне,коли за чието съществуване дори незнаех.Не можех да повярвам че се случва-по запознатите изчислиха че били по леки от моята и затова така ставало,добре съгласих се.Доиде момента в които в които започнахме и да залагаме и дребни суми,а аз настоявах да се бягам с коли тежки като мен но такива нямаше,до момента в които загубих от японска кола със 115 коня и 4 човека вътре за изравняване на тежеста.Бях у потрес не вярвах че възможно аре БМВто на сервиз за диагностика мерене на компресия на помпи бензинови диагностики всичко си беше ОК просто години по късно осъзнах че БМВ е всичко друго но не и пъргава кола.Доиде момента в които колицата се поразтропа помня че с с парите които дадох за хубави части по окачването тогава можех да си купя Опел Кадет-това е 2000година.Това капиталовложение изкара 27000км внимателно каране.Продадох защото не исках да си купувам още еди ,,Опел,,Доиде момента на следващото БМВ Е36 купе 2.0 пак перфектно с оригинално окачване на 85000км обслужих го и почнах да го карам имах цял безпроблемен месец,после аморисиори,биалети,шарнири,тавана почна да се отлепя,сензор за СРСа климатика взе да прекъсва и още куп други.Това сложи краи на тази марка за мен,бих я карал с кеф само чисто нова не и на 10години,защото ако нова си струва парите на 10 години е яма за пари без никво покритие,това е кола за всичко друго но не и за спортно каране,за атрактивно да но не и спортно.И пак ще кажа всички тук сме недоказани специалисти виш резултатите по пистите по драговете по класациите за надешдност правена от германци и там са истинските резултати.А относно иновациите би ли ми казал кои са тези въведени успешно от БМВ защото аз не съм чувал за такива.И накрая караите каквото ви харесва и не се мразете.
  • 47 tribestan

    1 3 Отговор
    "А относно иновациите би ли ми казал кои са тези въведени успешно от БМВ защото аз не съм чувал за такива.И накрая караите каквото ви харесва и не се мразете."

    С риск да досадя и пишейки в неправилната тема:
    http://autoblog.bg/BMW-poluchi-nagrada-za-inovacii-id6088.html
    Self-Driving BMW
    EfficientDynamics
    BMW Night Vision
    X6 7 series hybrid
    Dynamic control
    Head-up display
    Имат водородни разработки от доста време:
    http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42326000/jpg/_42326278_bmw_eco_car416.jpg
    1. Fuel tank, holds approx 8kg of liquid hydrogen at -253C
    2. Petrol tank, with 74 litre capacity
    3. Pressure control valve
    4. Internal combustion engine, uses petrol or liquid hydrogen
    Сега се канят да пукат i3 и i8 които са електромобили, и за разлика от всички други предишни, i8 е спортен електромобил (подсетете ме за друг такъв че не се сещам)
    http://www.youtube.com/watch?v=F1QLktynWAo
  • 48 тото

    4 1 Отговор
    Така колега хубаво е че даваш конкретни примери защото тика това е рядкост.Относно електромобила които евентуално ще пуснат вече има такъва-Тесла Роудстар,примерно деистващ и продаващ се на пазара.Камерите за нощно виждане ги има при други автомобили като опции но слабия интерес към тях не ги налага на пазара.Виждам че и за хибрид се говори ама още малко е недоказан,по скоро се получава като хибрида на S-класата на мерцедедес дето имаше почти нулева ефективност.Относно водородните им разработки няма нито една която практически да може да се използва,и други фирми са се занимавали за това но и те са на същото ниво-просто е все още прекалено скъпо и опасно,така че си остава проект за бъдещето....евентуално.Виж вече за дисплея на предното стъкло съм съгласен,БМВ първи го въведоха още 2005 мисля че маи беше.Беспорно БМВ е добра кола с много екстри и опции,но за съжаление аз поне а съм сигурен и повечето тук караме 8-15 годишни коли,тогава удоволствието от тези екстри и удобства се превръща понякога в кошмар.А има и някои дефекти в някои модели коитто са недопустими за кола с такава цена и класа.Незнам как но бих постнал някои материали от германски издания германски специалисти за да ме разберете за какво говоря,ако аз го кажа вероятно ще ме обвинят че плюя марката а това не е така.Просто аз съм от хората които плащат само за това което получават,като плащам данък на 160 коня изкам колата да върви като за 160к.с.Ново бих си купил но старо никога,затова са марките автомобили за да се конкурират и да стават по добри а всеки си преценя кое е удачно и кое не е,е хубаво е да поспорим и така като сега.....цивилизовано.
  • 49 tribestan

    2 1 Отговор
    Само дето Tesla-та е на базата на Lotus Elise, за това аз не я броя.

    Коментиран от #50

  • 50 тото

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "tribestan":

    Е то така де ама все пак е деистващ доказан произвеждащ се продаващ се караш се?Иновация за мен е да направиш нещо което никои друг преди те не е?
  • 51 tribestan

    1 1 Отговор
    Tesla Roadster има амбицията и е електрическа супер кола, и кое и е иновативното като всичко по нея е Lotus Elise освен енергията с която се задвижва (което си е иновация, но не това беше същината на дискусията)? BMW i8 е електрическа спортна кола, не супер кола. Всички се опитват да правят ефективни, малки електромобили за града, БМВ изкарват спорен електромобил това имах предвид, дано разбра разликата.

    Сега се сетих че съм изпуснал едни от най-интересните иновации на BMW, iDrive и тази със страничните камери в калниците. Около 2000-ната всички по-престижни марки започнаха да предлагат като екстра тракшън контрол-а в колите си, но разликата е че при BMW работеше.

    Коментиран от #53

  • 52 tribestan

    1 0 Отговор
    Електрическата кола е замрaзен проект още от 90те години в америка м/у другото.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Who_Killed_the_Electric_Car%3F
    Няма да се учудя ако е и по-отдавна. Така че Tesla наистина са иноватори, но дали трудната работа не е свършена преди тях?
  • 53 тото

    3 0 Отговор

    До коментар #51 от "tribestan":

    Колега точно тика за I-drive бъркаш да то е система на бмв но беше изключително пронлемен и объркващ в началото когато го монтираха и им трябваха няколко години докато го приведат в вид в които наистина да ти е някаква полза.Относно иновациите аз ги разбирам така-примерно Феликс Ванкел изобрети ванкеловия двигател и после го захвърлиха на боклука въпреки големите надежди и обещания-после Мазда единствено го вкара в сериен автомобил и единствено тя се осмели да го произвежда в сериен вариант достъпен за хората,правеше го въпреки нерентабилноста и рисковете да произвешдаш такъв модел.Относно електромобила също едно е да го проектираш и да създадеш прототип,друго е да изкараш конкретна сериина кола която можеш да си купиш.Принципно замисъла на електромобила е екологична чистота икономичност и приличен пробег без зареждане.Мисля че е малко безмислено да се създава спортен електромобил при положение че има все още безинови коли и достатъчно гориво за тях мисля че никои спортно ориентиран няма да предпочете електричеството пред октана.Но все пак аз съм ЗА технологиите и ако наистина изкарат сериен модел с прилични данни и пробег на логична цена аз им казвам-ЕВАЛА.
  • 54 тото

    3 0 Отговор
    А относно електромобилите трудното предстои-това е издръжливоста на акумулаторите,теглото и цената им.
  • 55 toto

    3 0 Отговор
    За мен значимите иновации примерно са-комън реила,при дизела,променливите фази на газоразпределението,турбокомпресора,хибридните технологии,електромобила,въздушната възглавница,двоиното задвижване и др подобни,но наи вече да има реална полза от тях и да са сериино въведени и доказано надеждни.
  • 56 питане към тото

    1 0 Отговор
    Какви са били колите с по-малко конски сили, които са те "дърпали"? Не карам БМВ и не се заяждам, просто ми стана любопитно.

    Коментиран от #57

  • 57 тото

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "питане към тото":

    Абсолютно всяка хонда сивик 1.3 ме биеше само до 100км.ч. но 1.6 VTI направо ме раскъсваше на всичко,VW GOLF GTI 115коня също ме биеше на ускорение-на максимална бяхме равни.Накрая акорд 2.0 115 коня с 3ма души вътре за да сме еднакви килограми и тои ме дръпна.Необяснимо ми е защо 6 цилиндровите БМВта са толкова тромави,пак сравнение между моито и 318is и то ме бие.
  • 58 tribestan

    1 1 Отговор
    Аз си го обяснявам с липсата на някои от конските сили. Например Golf III 2.0 115к.с. максималната му скорост е 196 км./ч., на БМВ 320i 150к.с. е 214км./ч., съотношението к.с./тегло при голфа е 0.1056, при бмвто 0.1153, т.е. въпреки че е по-тежко бмвто е по-бързо за теглото си и е по-оборотно т.е. на теория ако старта ти е оптимален не би трябвало и на ускорение да те бие, нито да сте равни на максимална скорост.
  • 59 тото

    1 0 Отговор
    Така е колега но това са случки от преди 10г,отогава доста неща проумях и се убедих от практиката а именно че при еднакви коне БМВто винаги пада незнам защо-пак отбелязвам че говоря за 10 годишни екземляри,някои изказват мнение че с времето и километрите състоянието на БМВтата се влошава повече отколкото на други коли и тва е причина но в нета има много примери на БМВта дето падат с доста от почти наполовина по слаби коли-говоря за нови автомобили.Нека този дебатат не се тълкува като плюене по марката в момента става въпрос за вървенето(невървенето),но има много други плюсове на колата които бих коментирал просто не са тема на разговора.