3 Ноември, 2021 15:32 71 160 207

ЗиЛ-131: Защо за времето си конструкцията на съветския военен камион е уникална?

  • зил-131-
  • военен камион
ЗиЛ-131: Защо за времето си конструкцията на съветския военен камион е уникална? - 1

На пръв поглед камионът ЗИЛ-131 не се различава много от десетките други подобни превозни средства. ЗИЛ-131 е съветски военно-транспортен камион, който е сходен с добре познатият ни от близкото минало цивилен ЗиЛ-130. Всъщност обаче в дизайна на модела 131 има много интересни малки неща, за чието съществуване повечето хора дори не знаят. Сега ще ви разкажем за част от тях.

ЗиЛ-131: Защо за времето си конструкцията на съветския военен камион е уникална?

Производството на камиони ЗИЛ-131 започва през далечната 1966 година. Първоначално машината е създадена за въоръжените сили на Съветския съюз, но по-късно намира най-широко приложение в националната икономика. Първата интересна характеристика на ЗиЛ-131 е предната ос, която е с възможност за заключване. Днес има всъдеходи, които правят това нещо абсолютно неусетно и автоматично, но за 1966 г. това е истински пробив. Още по-интересен е фактът, че предната ос може да се заключва със специален превключвател, разположен в кабината. Пневматиката прави възможно това само с натискане на един лост.

ЗиЛ-131: Защо за времето си конструкцията на съветския военен камион е уникална?

Следващата интересна особеност на ЗиЛ-131 е наличието на заключване за две предавки: по-специално втората и четвъртата. С тази система не са оборудвани всички такива камиони, но повечето са. Заключване на трансмисията е необходимо, за да се повиши безопасността на камиона при спускане по стръмен наклон. Функцията е полезна и при шофиране в трудни терени. Това заключване предотвратява произволното превключване на предавки.

ЗиЛ-131: Защо за времето си конструкцията на съветския военен камион е уникална?

Друга интересна функция е допълнителната ключалка за запалване. Да, ЗиЛ-131 има две! Вторият ключ за запалване е резервна система PC331, проектирана в случай, че главният електронен комуникатор започне да се поврежда. PC331 може да се активира директно от кабината. Вярно е, че е препоръчително да се използва само в наистина критични ситуации. Работата е там, че принципът на втората ключалка за запалване се основава на електромагнитно реле. Изводът е, че използването му в никакъв случай не е безвредно за двигателя.

ЗиЛ-131: Защо за времето си конструкцията на съветския военен камион е уникална?


Поставете оценка:
Оценка 4 от 215 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 msc

    283 35 Отговор
    Спомени...

    Коментиран от #97

  • 2 Ейййййй

    471 49 Отговор
    Това си е голяма машина!
  • 3 Шофер

    501 44 Отговор
    Яхах го тоя звер в казармата. Груба, но много яка машина.

    Коментиран от #185

  • 4 гениално

    192 351 Отговор
    И това цялото го изписахте за да кажете че камиона има "неземното чудо" заключване на моста и втора ключалка за палене

    Коментиран от #9, #12, #30, #129, #195

  • 5 Гошо

    113 282 Отговор
    Пак простотии ........

    Коментиран от #40

  • 6 Перо

    454 43 Отговор
    ЗИЛ 131 и Урал са супер машини за лоши пътища,проходимост,тежки метеорологични условия и здравина. Има висок клиренс и други екстри за притопляне на маслото,запалителна система при жестоки студове. От началото на 70-те години до сега служи в армията! Не знам как го поддържат толкова време! Като недостатък е високия разход на гориво,но това не може да се избегне при такива машини!
  • 7 БАЙ Х@Й‼

    79 56 Отговор
    Радослав или радослав , как да се обръщам ‼️ Три пъти "ЗиЛ" и три пъти "ЗИЛ" - няма как и двете да са верни ‼️ Второто е "имени" така , че буквата е малка ‼️ Или размерът няма значение ‼️

    Коментиран от #85

  • 8 Batman

    141 358 Отговор
    Само който е карал такова чудо знае какво извращение е !!! Приложима машина да ходи за дърва !! Един ден е караш после 3 ремонтираш !!! Харчи 70 литра на 100км какъв иновативен камион е ! На снимка да го видя се обръщам !

    Коментиран от #25, #41, #61, #65, #137, #168

  • 9 Да,да

    388 38 Отговор

    До коментар #4 от "гениално":

    Статията е интересна за тези, които не знаят, че телефоните преди бяха с шайба и либералите не бяха на мода .

    Коментиран от #188

  • 10 Българин

    87 314 Отговор
    Защото е копие на американски камион, за това.Ха ха!

    Коментиран от #16, #43, #87

  • 11 Ерец

    294 45 Отговор
    Навремето в школата за шофьори - наборници на този камион взех шофьорска книжка категория “С” . Гордея я се !

    Коментиран от #24

  • 12 гост

    139 369 Отговор

    До коментар #4 от "гениално":

    И нито едно от двете не е уникално , да не говорим , че в западни модели ги има години преди това , а всички Зилове , включително и тоя са лоши копия на амарикански модел отпреди войната , изпращан като помощи от омразната на русопитеците Америка !! Стига ни правихте на прости , НИЩО руско никога не е било първо и уникално !! 66 година в такава кабина в САЩ не би се качил и най-долния шофьор емигрант умрял от глад ! Да не говорим за смешния мотор , дето в Щатите е ползван за фермерски пикапи от най-евтините и то 15-20 години преди това !

    Коментиран от #14, #17, #44, #46, #51, #71, #72, #78

  • 13 Зил131

    173 22 Отговор
    Автора - моля разкажи повече за "главния електронен комуникатор". Много ме заинтересОва!
  • 14 бузю

    245 34 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    би ли конкретизирал на кой американски камион е копие! навярно се бъркаш със Студибейкър и ЗиЛ157.
  • 15 Умният

    76 210 Отговор
    Заключване на предавки, резервно палене... какви ли не неща измислят руснаците само и само да не направят качествена техника.
  • 16 Рошко

    327 75 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    Този камион където може да мине, американския може само да си мечтае

    Коментиран от #94, #108

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 русофил

    283 67 Отговор
    Хамериканците карат коли и камиони само с климатици ,и за това задниците им са по два декара ,а руснаците правят камиони и оръжие ,което е здраво и сигурно !!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Колю

    171 31 Отговор
    Еееее модераторите, взехте да се лигавите вече! Айде втори опит. И така, ЗИЛ-131 си е уникален и до днес, ето защо:

    youtibe:
    Зил-131 - СУПЕР ГРУЗОВИК
  • 22 Шофер на Джоган

    234 23 Отговор
    Факти, намерете си кадърен преводач или редактор! В ходовата част на ЗиЛ 131 "оси" няма - има шест водещи вала! И не се заключват осите, а се блокира диференциала!

    Коментиран от #27

  • 23 Мунчо юмручето

    123 172 Отговор
    Защо всички дето харесват всичко руско карат западни коли искат японска техника и хвалят руското ама не купуват нищо руско много е интересно маи по къщите нямаме нищо произведено в Русия

    Коментиран от #26, #38, #47

  • 24 ЕВРО НЮЗ

    232 22 Отговор

    До коментар #11 от "Ерец":

    Пропуснато е че гумите му са свързани към въздушната система и при спукване се отварят кранове и компресорите подават въздух за поддържане на налягането
  • 25 Иван

    99 25 Отговор

    До коментар #8 от "Batman":

    Ти май като гледам си го виждал само на снимка
  • 26 Жоро

    114 50 Отговор

    До коментар #23 от "Мунчо юмручето":

    Защото твоя еврогейски съюз и НАТО не позволява иди в магазина на лада в София и Хасково и ще разбереш

    Коментиран от #80

  • 27 ЕВРО НЮЗ

    63 22 Отговор

    До коментар #22 от "Шофер на Джоган":

    Шофер, скоро не са те вземали запас 😁😁😁 за да си припомниш че движението от скоростната кутия се предава с къс кардан в разпределителната кутия. От там отива към всеки мост.. И именно от тази разпределителна кутия движението към даден мост е зацепено със скоростната кутия или кардана се върти на празен ход задвижван от колелата 😁😁

    Коментиран от #29

  • 28 Серсемин

    87 178 Отговор
    Карах такъв "звяр" в казармата. Няма такъв боклук. Като дойдеше баир му лепехме вестници на фаровете, да не гледа, щото иначе се плашеше. Да не говорим,че един ден ако върви,след това поне два дена е в клетката (сервиза) .

    Коментиран от #32, #48, #66

  • 29 Шофер на Джоган

    82 20 Отговор

    До коментар #27 от "ЕВРО НЮЗ":

    Хайде върни се в школото и научи разликата между ос, вал и мост. Между другото, Джогана освен разпределителна кутия има и три диференциала, които чрез задвижващ вал (т. нар. полуоска) задвижват колелата!

    Коментиран от #45

  • 30 локомотива

    107 23 Отговор

    До коментар #4 от "гениално":

    селски,става въпрос за далечната 1966г,най-вероятно ти даже и не си бил плануван тогава.

    Коментиран от #117

  • 31 Кико

    40 71 Отговор
    Сигурен съм че майкати се нарича Наташа! Нали?

    Коментиран от #49

  • 32 айде бе

    104 27 Отговор

    До коментар #28 от "Серсемин":

    Поне не се излагай щом си карал такова нещо,.. грубо изглеждаше но надеждно, като за война
  • 33 Гост

    71 29 Отговор
    В балкана дърпахме тези зилове с Зил 157. В лепкавата кал, почваха да буксуват и само 157 ги вадеше без да се замисли.

    Коментиран от #34

  • 34 РАЗДАТКИТЕ ЗА БАВНИ ОБОРОТИ

    122 28 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    На 157 СА ДВА ПЪТИ ПО БАВНИ ЗА ТОВА НЕ БУКСУВА.131 Е НАПРАВЕН ЗА БЪРЗ МАРШ ДО ЛОНДОН И ПАРИЖ СЪС СРЕДНАТА СКОРОСТ НА Т55 ОКОЛО 50 КМ.Ч

    Коментиран от #35, #207

  • 35 гост

    46 28 Отговор

    До коментар #34 от "РАЗДАТКИТЕ ЗА БАВНИ ОБОРОТИ":

    С такова ,,чудо" дърпахме 55-та ,когато не палеше !

    Коментиран от #126, #196, #198, #200

  • 36 панагюрец

    57 16 Отговор
    Гори 70 литра на 100 км !

    Коментиран от #37

  • 37 В БАЛКАНА КЪТ КРАДЕТЕ ДЪРВА

    38 23 Отговор

    До коментар #36 от "панагюрец":

    НАЛИ....

    Коментиран от #50

  • 38 Гост5949

    137 32 Отговор

    До коментар #23 от "Мунчо юмручето":

    В къщи имам един хладилник ,,Ока" руско производство от 1968г, още работи и замразява повече от фризера на Зануси

    Коментиран от #197

  • 39 верлинов

    104 27 Отговор
    относно разхода нека ви разкажа една история, преди много години завели едни шофьори от един ДАП на обмяна на опит и посещение в завода имени Лихачова именно там главния конструктор ги развеждал и запознавал с начина на сглобяване и ги попитал за техните впечетления и тн. Един бил доволен друг възхитен но един от шофьорите казал - добра машина дават му 5 тона товар ние го товарим с 8 и пак върви обаче много гори при което главния конструктор го погледнал из под вежди и казал но чево тьl друг для тебя ето проблем ? когда сердце здорова апетит хороший написаното се отнася за ЗиЛ 130
  • 40 Чук

    19 19 Отговор

    До коментар #5 от "Гошо":

    Ми той Гошо си е прост....
  • 41 Жгмъц

    21 19 Отговор

    До коментар #8 от "Batman":

    С пушката за прилепи чудеса праим)))))
  • 42 Гост

    62 21 Отговор
    Съветските камиони - най-безаналоговите камиони!
  • 43 Жгмъц

    54 25 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    Лизачът от Козяк айде у лево
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 ЕВРО НЮЗ

    17 12 Отговор

    До коментар #29 от "Шофер на Джоган":

    И от разпределителна кутия до пиньона на диференциалите как се извършва движението..???? 😁😁

    Коментиран от #62, #63

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Чук

    42 22 Отговор

    До коментар #23 от "Мунчо юмручето":

    Щот на Мунчо краваря всичко му е китайско, хах
  • 48 Стига ва

    19 17 Отговор

    До коментар #28 от "Серсемин":

    Де ти е "Голям"...за серсемин става въпрос де
  • 49 Оня с магарето

    24 23 Отговор

    До коментар #31 от "Кико":

    Пък твоя да не е оня мазен черен негър Джон от охраната на обора в Лозенец?
  • 50 Стига ва

    14 13 Отговор

    До коментар #37 от "В БАЛКАНА КЪТ КРАДЕТЕ ДЪРВА":

    С Мони ментата ръйш ли
  • 51 Грета Тунберг

    28 21 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Скъпи,ти кога си карал ЗИЛ?Нещо послъгваш.
  • 52 Пако

    130 30 Отговор
    Камион изпреварил времето си, лебедка включваща се от кабината,помпене и изпускане на гумите от вътре,бързи и бавни скорости,херметически затворени делко, кабели и свещи,подгревател на картера.Всичко направено просто и лесно за ремонт. Ако този камион е бил с дизелов двигател и малко по мощен просто ще е уникален.

    Коментиран от #89

  • 53 Аз мога

    71 22 Отговор
    Проектирайте продавайте и експортирайте нещо 50 години и тогава пишете тук моля

    Коментиран от #81

  • 54 боклук

    47 111 Отговор
    Дори през 1966 е бил морално остарял в сравнение с конкурентите
  • 55 Име

    38 78 Отговор
    Остарели крадени "технологии"
  • 56 крадец

    39 88 Отговор
    Краден от стар модел американски камиони изоставени през войната

    Коментиран от #73

  • 57 Бай Иван

    89 25 Отговор
    На 59 години съм какво ли не съм карал, разтресе ме носталгията, наистина няма по добър камион ,и един Краз не беше пален Повече от година само клефна и запали от четвърт
  • 58 факти

    64 57 Отговор
    Няма междуосов диференциал и няма блокажи на диференциалите. Когато едната страна забуксува приключва .
    Татрата е много по добър камион. И повече товар носи и е по проходим и е по икономичен.

    Коментиран от #64

  • 59 ивелин

    87 22 Отговор
    Статията е написана за нормални хора които знаят или искат да знаят - не за малоумни които коментират неща без да знаят и и не искат и да знаят...

    Коментиран от #60

  • 60 Баро

    61 19 Отговор

    До коментар #59 от "ивелин":

    Абсолютно си прав само да допълня не съм чел всичките коментари може и някой да го е споменал но най-важното качество на тази машина е че в движение може да си спада и да си помпа гумите според терена
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Сомат

    11 16 Отговор

    До коментар #45 от "ЕВРО НЮЗ":

    С електро магнити , ха ха
  • 63 Шишо

    13 12 Отговор

    До коментар #45 от "ЕВРО НЮЗ":

    Четох коментарите и на двама ви дето се препирате малко и нищо не разбрах. Колко кардана излизат от разпределителната кутия? Кое се зацепва, раздатката ли, кардана ли, диференциала ли ,🤔 ?
  • 64 Един

    51 30 Отговор

    До коментар #58 от "факти":

    Да напише нещо вярно. Татрата е в пъти по добра по всичко. Имал съм възможност да ги карам и двата камиона в казармата.
  • 65 Ти определено

    39 21 Отговор

    До коментар #8 от "Batman":

    не си карал такъв камион.Със сигурност!
  • 66 Карал си

    94 28 Отговор

    До коментар #28 от "Серсемин":

    ми дедо..я .Тоз звяр се караше с един пръст .спирачките се галят само иначе излиташ през стъклото .налягането на гумите се регулираше от кабината .газеше 180 см.във вода .ЗА ДВЕ години в казармата и 30000 км .само смяна на масло и яко миене .А мерцовете на Сърбете само ми дишаха прахта по границата.
  • 67 kingsize

    46 21 Отговор
    Какво ли не измислят, само и само да не си оправят пътищата...
  • 68 ма славчэв

    53 74 Отговор
    "уникалния" ти камион гълта по 70 л/100 км, по тревога половината не палеха, а половината от другата половина увисваха още на портала и 100 м по-нататък. И мускулна треска получаваш от 2 часа шофиране. С 2 думи - лошо краден "Студебейкър". Точко като "ФИАТ", преправен на ЗАЗ, оня, гърбавия, дет му виката "Форд казак"...

    Коментиран от #75

  • 69 Сттттт

    55 20 Отговор
    Който е бил във Видин знае:)
    Там карах Татра 8х8 - около 550кс
    После бях в Казанлък и там ми зачислиха Камаз 6х6 370кс с два двигателя на Беларус( агрегатна), като с него съм катерил такива баири....
    Там също карах и 131 , като той беше най- слабия от трите изброени, но беше и най-лек и маневрен тъй като беше за пехотата.

    Коментиран от #98, #103

  • 70 0000

    50 17 Отговор
    Голям минус както на всички ЗиЛове е запалването и слабия мотор,но като цяло за военните бива.списвачът обаче е много зле.нощо не пише за системата за промяна на налягането в гумите,за екранираната и донякъде херметична запалителна система,минаването през брод,предпусковото подгряване...абе славчев що ни губиш времето като съм сигурен,че даже и отблизо не си виждал такова желязо.Поне руснаците са понаписали нещо за това изделие...ама ти руски не знаеш явно бот такъв...
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 ганев

    41 32 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    ХА ХА американо ЛЮБИТЕЛ за това РУСНАЦИТЕ БЯХА ПЪРВИ В КОСМОСА скрии се

    Коментиран от #199

  • 73 ганев

    35 23 Отговор

    До коментар #56 от "крадец":

    Ами открадни и ти и го НАПРАВИ но НЕ МОЖЕШ ето ТОВА е РАЗЛИКАТА САМО ДЪРДАРОСВАТЕ ИСЕ ПРАВИТЕ НА УМНИЦИ С Р А М
  • 74 Минаващ

    37 23 Отговор
    Който е карал това МПС в казармата, за него е необяснима еуфорията на собствени на т.нар "Тундра" и джипове, че карат нещо голямо и велико...
  • 75 Минаващ

    25 20 Отговор

    До коментар #68 от "ма славчэв":

    Е, фабричният чалъм за палене: Помпаш 10 пъти газта, махаш крака от педала, дърпаш смукача и завърташ ключа.
  • 76 вили

    41 23 Отговор
    ОЩЕ СА В АРМИЯТА НИ МАКЪР ЧЕ СМЕ В НАТО

    Коментиран от #79, #83

  • 77 НАП

    19 14 Отговор
    Толкоз е хубав 131, че руснаците продължаваха да произвеждат джугана(157) до 1996 и не смееха да се откажат от стария модел.
  • 78 Бачо Киро

    57 24 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Я ни обясни колко луксозен е американският еквивалент М35А1 от същите години. Същата работа е. Също така гори 30/40 на асфалт. Като го завреш в калта и той ще иде на 60/70. Въобще си ги дрънкаш както ти изнася...
  • 79 Б. М.

    13 11 Отговор

    До коментар #76 от "вили":

    Е, то причината за това е, че 🎃 краде и не остават пари за модернизация. И това не е само в армията. Това е и в пътища, срутища, жп транспорт, газопреносна мрежа,......., абе във всичко.
  • 80 Роко

    35 34 Отговор

    До коментар #26 от "Жоро":

    Жоре само идиот си купува руско. До преди 20 години Лада имаше едно предимство в своя сегмент (най - евтин автомобил) беше с най - ниска цена, но това е минало бешело. Сега вече е с цена малко по - висока цена от Киа като предлага много по - лошо качество. Дори Дачия е по - евтина и по - качествена. А разхода на гориво е впечатляващ дори за американския стандарт.
  • 81 Роко

    30 27 Отговор

    До коментар #53 от "Аз мога":

    Приятелю освен да го експортираш трябва и да го продаваш на печалба което с въпросният ЗИЛ не може да се постигне (както и с каквато и да е съветска или руска техника). Иначе се получава следното продаваш го 50 години (в случая близо 60):в Африка на кредит след което опрощаваш дълга на африканските другари а приходи няма.
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Роко

    29 28 Отговор

    До коментар #76 от "вили":

    Пич в армията ни има и камиони Прага с ръчни чистачки (това е една супермодерна функция ако завали дъжд пътника обикновенно старшина или офицер почва да мести едно листче и задвижва чистачките). Това че сме бедни и не можем да си позволим нищо по - съвременно не значи че въпросният камион е добър
  • 84 СНиколов

    51 21 Отговор
    от лято98ма до лято 99та
    имах удоволствието да шофирам от време на време
    ЗиЛ131АПЦ40(пожарна)
    по документи норма разход
    бензин А72(може да бъркам втората цифра)
    50литра на 100 километра
    Това за въздушните спирачки го потвърждавам
    бързо трябва да им свикнеш иначе рязо спиране
    главата във волана и от ефекта на 2та тона вода в цистерната още едно лашване втори път главата във волана :)
    Хидравликата на волана отлична.
    При пробно тренировъчно палене на манивела от един оборот.
    Горното го твърдя от личен опит.
  • 85 Ха ха

    7 13 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":

    Абе то и ЗАВОД се пише с малка буква,та според теб "завод имени Лихачева" трябва накратко да се пише"зиЛ".
  • 86 ОРСОЯ

    19 19 Отговор
    Такова чудо видях в орсойското блато - беше на газ пропан - впечатлен съм.
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Не подценявайте проходимост! За зимни

    47 22 Отговор
    Условия, сняг и студ!! Тези камиони са направени да работят в Такивя условия иго правят, работят!! Някога на лов около Дунав, зима, сняг и студ, трябваше да се качи ме с джипове на една дига!! Качи се една Нива и аз със едно Исузо Тропер, със зор!! Всички останали лъскави джипове останаха в камъша!! Всяка машина си има място предназначение, едно, градско каране, друго е магистрали и съвсем различно каране без път!! Карах в Казармата такива камиони, военни, груби, но никога не Закъса, на Еледжик се качвах с Една ГАЗ 63 с Релейка, цяла рота се качих ме!!
  • 89 Читател

    28 20 Отговор

    До коментар #52 от "Пако":

    Това е вярно. Разхода беше около 23л/100км по нормален път. Нормално е разхода да е висок по черни пътища, все пак двигателя беше. бензинов а не дизел.
  • 90 7847г

    9 19 Отговор
    И в България произвеждаха ЗИЛ-ове, използваха ги за всичко, за строителството, за селско стопанство, за превоз на материали и какво ли не още, но ЗИЛ-овете бяха български.

    Коментиран от #91

  • 91 123

    31 8 Отговор

    До коментар #90 от "7847г":

    Бъркаш , в Шумен сглабяха ГАЗ-ки , но ЗиЛ не сме правили
  • 92 резервист

    24 18 Отговор
    Радославе, камион си виждал само на картинка , мойто момче! Зил 131 е съвсем различна машина от Зил 130. Освен името, начат нищо общо. На 131 единствения недостатък е разхода на гориво!

    Коментиран от #107

  • 93 Коко Н

    9 5 Отговор
    Най-големият +++ на ЗИЛ-а е центробежния филтър за маслото.
  • 94 Българин

    26 31 Отговор

    До коментар #16 от "Рошко":

    От където мине руското копие ще мине и американския оригинал.

    Коментиран от #99

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Иван Т Т

    34 32 Отговор
    Айде сега всички Русофили да споделят колко е ресурса на това купище?Да кажат колко е здрав двигателя,колко е здрав съединителя,колко е мощен действително тоя двигател и колко се кара и колко се ремонтира.....Това Русофила си е просто един объркан човек който живее в собствен измислен свят
  • 97 Тоя па

    10 5 Отговор

    До коментар #1 от "msc":

    виждал го само на картинка и вече спомени :)))

    Коментиран от #179

  • 98 Уво '94

    21 16 Отговор

    До коментар #69 от "Сттттт":

    Бях Ураладжия във Видин. Карахме Зил 130, 131 и Урал. После в Айтос на Краз мостопоставач. Татрите си бяха за истинските връзкари. Ех, хубави спомени...

    Коментиран от #100

  • 99 незнайко

    22 17 Отговор

    До коментар #94 от "Българин":

    В крайна сметка кажете кой е американския оригинал и дайте линк да го видим !!!

    Коментиран от #119

  • 100 увоооо

    10 14 Отговор

    До коментар #98 от "Уво '94":

    Бях ВЧ взвод на Урал, разход 100 на 100 бензин!!!!!
    Тромав и бавноподвижен.
    Редовно задръстваше жигльорите в карбуратура и спираше!

    Коментиран от #102

  • 101 Урал

    61 21 Отговор
    Поздрави за всички момчета които са минали през казармата. Всички влизахме различно лигави, но излизахме горди млади мъже. Беше различно, тежко, бяхме млади и буйни, но успяваха да ни направят братя по оръжие. Тези спомени са за цял живот....лошите се заличават, само хубавите остават. Бъдете здрави

    Коментиран от #109

  • 102 Уво '94

    26 16 Отговор

    До коментар #100 от "увоооо":

    Харчеха като луди. Но и старшините надписваха бензин за своите Лади. Така си беше. Бездънна яма.

    Коментиран от #155

  • 103 Димо

    37 18 Отговор

    До коментар #69 от "Сттттт":

    Аз служих във Видин през 94 г. В началото бяхме на АТЛ и после на 131 .през септември 94 ме разпределиха в Казанлък , в Зенитна батарея и бях на 131 . И нито веднъж не ми се е налагало да го вкарвам за някакъв ремонт ( както бяха писали в коментарите ) след преходите .
  • 104 Гост

    2 5 Отговор
    Браво.
  • 105 Димо

    17 17 Отговор
    Чистачките да са ти проблем . Виждал съм Прага , натоварена с 20 кубика дърва , рови като диво прасе в калта , чак диференциалите и правеха коловоз .
  • 106 !!!?

    25 37 Отговор
    "Зделано в ссср" - голям безполезен кютук...нещо като "чинията" на Бузлуджа !!!?

    Коментиран от #182, #183

  • 107 Qqq

    4 8 Отговор

    До коментар #92 от "резервист":

    Еле, некой читав да каже нещо. ;-)
  • 108 Прагаджия

    23 22 Отговор

    До коментар #16 от "Рошко":

    Прагата от където мине този боклук и 10 метра не мой отлепи

    Коментиран от #116

  • 109 Българин

    21 39 Отговор

    До коментар #101 от "Урал":

    Очевадно е, че казармата въобще не ви е повлияла и сте си останали лигльовци, които мрънкат и се оплакват за всичко.Да оставим на страна, че нямате представа за основното, за което сте отишли.Нито познавате оръжията, нито можете да държите оръжие.Възрастните сте едни смачкани от системата комплексари и некадърници.

    Коментиран от #115, #127, #130, #132, #136, #139, #140, #143, #145, #149, #150, #153, #161, #181, #189

  • 110 Петела

    8 6 Отговор
    Карал съм иги и двата,но поне за мене зиЛ-а беше луксозен спрямо урал-а и въвеж,и возия, а за превключване на предавките да не говорим.казваха,че маз е отмъщението на конструктора,но урал-а по нищо не му отстъпваше

    Коментиран от #114

  • 111 Един армеец оз

    24 19 Отговор
    Здравейте - поздравявам първо всички български войници сегашни и минали през казармата - вие сте повод за гордост на нашия изстрадал народ.Учих за офицер служих и съм обучил стотици - да стотици войници на този товарен автомобил - да изпреварил е времето има интересни и практични решения в него и най-вече проходимост и надежност. НО питам аз с какво по-ново и ефективно разполагаме сега уважаеми а имахме възможност и да си произведем нещо -пример Мадара 702А...........
  • 112 onq

    28 9 Отговор
    Когато на едно изложение за автомобилна техника, японска група от Тойота се спряла пред руския щанд, дълго гледала производството, коли, камиони и микробуси, цъкала с език и накрая главния на групата казал: Браво! Какво ли няма да измислят тези руснаци, само и само да не прокарат свестни пътища!

    Коментиран от #120

  • 113 Служител на МВР

    18 18 Отговор
    Един уникален за времето си камион. Имах честа да кормувам на такъв камион, когато карах курса за кат."С". Именно тогава се научих да карам мамион и ми е полезно и до настоящият момент.
  • 114 Един армеец оз

    7 10 Отговор

    До коментар #110 от "Петела":

    Имаш право за Маза НО Урала е с кутия на МАЗ наистина е цяло изкуство да превключваш предавките и с тази спирачна ситема копирана от Газ наистина има много проблеми - но не знам дали знаете руската армия е на Урал и КамАз е разбира се доста по -съвременни.Не знам дали знаете но ДВГ на ЗиЛ-а е със система за превъртане и охлаждане на изпускателните клапани абе спомени..........
  • 115 Един армеец оз

    17 16 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    Ти пък къв си бе че да даваш оценка на хора дет изобщо не познаваш и кой те пита - или сам си задаваш въпросите...............

    Коментиран от #118

  • 116 Един армеец оз

    16 17 Отговор

    До коментар #108 от "Прагаджия":

    Сега не мога да не се намеся - Прагата е с 2,2тона по-лека от ЗиЛ-а НО с тея двойни гуми отзад в калта карал ли си я....Става клин от кал между гумите и си дотам
  • 117 Посетител

    1 7 Отговор

    До коментар #30 от "локомотива":

    Много вероятно, баща му също!
  • 118 Гената

    10 6 Отговор

    До коментар #115 от "Един армеец оз":

    Има един руски лаф : "Руский все придумает, только чтоб дорогу не построит !"
    Затова руското бездорожие е родило редица уникални всъдеходи, две мнания няма !
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 7954

    23 20 Отговор

    До коментар #112 от "onq":

    Ако се замислиш, в това има доста логика. Ако имаш добри асфалтови и бетонни пътища, чуждата армия с лекота ще се придвижва по тях. Ако пътищата са лоши и предимно черни, на чуждата армия ще и трябват добри високопроходими автомобили (по-добри от твоите).
    По същата причина и междурелсовото растояние на руските железници е различно от европейското
  • 121 Дамян

    22 15 Отговор
    Пробив и откритие,да 1945 година когато е произведен първият такъв камион в САЩ,а в съв.съюз е бил изкопиран както пишете през 1966г.
  • 122 Камбоджа

    20 16 Отговор
    Тоя модел добре се справи в мисията ни в Камбоджа през 1992 1993 г. Здрав работен кон. Бордоваците бяха нови.... 14 месеца каране всеки ден по черни и липсващи пътища на непоносима влага и жега....
  • 123 Ванко

    19 17 Отговор
    Откраднат от запада, както и с колите.
  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 ккк

    18 15 Отговор
    Това е уникално проходимо, изкатери едни скали зимата, щяхме да изпаднем от каросерията!
  • 126 898

    4 7 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Не мога да разбера кое привлича повече вниманието ви: това, което ви говоря, или умрелият гълъб, който лети над столовата...
  • 127 Урал

    19 19 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    Поздравът е за всички стари кучета. Пиклювци не съм поздравявал и да знаеш такива като теб плачеха за мама докато ги гърчихме. Вечер мечка, през деня изпиване на мозъка. Някои слабаци си опираха дулото и после чао. Така се беше ама няма да разбереш с тия меки китки

    Коментиран от #142

  • 128 татра 815 8х8

    30 11 Отговор
    Тая съветска недомислица нито като двигател нито като задвижваща система е нещо особено . Задните оси са постоянно зацепени и прецакват короната и пиньона. Диференциалите не се блокират а това влошава проходимоста.

    Истински направен камион е Татра , който разбира от техника знае защо.Чехите винаги са били много напред в техниката за разлика от сдяланите съветски недомислици.

    Коментиран от #147

  • 129 Ахил

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "гениално":

    Гениалния е простак
  • 130 гост прост

    7 9 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    на бегом, и който тръгне последен е пе.ераст. Аз съм след вас!
  • 131 onq

    25 19 Отговор
    ЗиЛа ,както и останалите камиони на СССРе са лоши копия на американските оригинали.
    Зилът специално е копие на GMC M135 Deuce, които се произвежда от 1945та до 1990 година в заводите на Кадилак. Произвдение са близо милион бройки с разлчни модификации както за САЩ така и за армиите на други държави където се ползва и до днес. В САЩ все още се използва от националната гвардия и на практика може да бъде видян във всеки военен филм за Виетнам, Корея, Панама както и във холивудските продукции като Взвод, Командо, Рамбо и тн. Камионът е претърпял много подобрения от денят на първи произведен, както и стотици модификации за различни цели на армията през годините.
    Запомнете - нищо "измислено" от СССРе не измислено наистина от тях. Само крадат и копират, в повечето случаи некадърно заради липса на материали и машини за обработка. Пример - СССРе не успя да създаде качествени гумени уплътнения за спринцовките за многкратна употреба. Заповаха да взимат въздух след няколко терилизирания и трябваше да се изхвърлят, да не говорим, че ръждясваха, а уж бяха от неръждавейка, докато немските спринцовки още по по времето на ВСВ бяха с вечни гуми. Дядо ми, който беше лекар, имаше комплект 50 годишни немски спринцовки, които ползваше до момента в който към 1985 в БГ отвори завод за еднократни и еднократни игли.

    Коментиран от #171

  • 132 хихи

    11 13 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    Ти може да не блестиш с ум, но обувките ти задължително трябва да блестят..
  • 133 Boris

    10 11 Отговор
    Не се обръщай малоумников ами кажи вие какви камиони направихте че маи и едно колело неможахе да направите като хората.само плюете.нормално,българи

    Коментиран от #138

  • 134 Бивш левскар

    1 1 Отговор
    Всяко нещо с времето си.
  • 135 Boris

    1 3 Отговор
    Извинявам са 133 коментар е за батман
  • 136 Кратуно

    9 11 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    За да си готов за вдигане под тревога, трябва да си сложиш панталоните, сгънати върху нощното шкафче с дюкяна, насочен към вратата..
  • 137 ттт

    20 17 Отговор

    До коментар #8 от "Batman":

    Февруари 2010-та. Потопът заля село Бисер. Хора и животни се удавиха! Имахме шест чисто нови кугара. Те не можаха да отидат да помогнат, защото видите ли, температурата била под нула градуса. Министър-председателят Борисов се осмели да мине с един хеликоптер над района, да се запознае със ситуацията. Хеликоптерът му се предвижи от Пловдив до Бисер възможно най-ниско над река Марица. Тогава всички се 1удехме, в Бългаария нито един съветски хеликоптер не е останал. След продължителна агония на държавата, как да помогне на хората в беда, накрая отиде Гражданска защита. Те обявиха "Работим по спасяването на хората с пет ЗиЛ-а". Не казаха "камиона", конкретно казаха, какви точно камиони. Направиха го, за да успокоят хората, че наистина е изпратена надеждна помощ! Твоят ЗиЛ в казармата е бил доста по-нов от онези на Гражданска защита. Но как са се отнасяли войниците и сержантите в твоето поделение с тях е друга тема. Някои неща са се крадяли, други са се подменяли, знаеш как е. Достатъчо е да са взимали отвреме-навреме по два литра бензин и да са допълвали резервоара с вода.
  • 138 onq

    21 11 Отговор

    До коментар #133 от "Boris":

    През 1945 в БГ има 3 завода за камиони и автобуси. използват се предимно двигатели на Шевролет и GMC. Рамите и всичко останало е българско производство. След 9ти заводите са ликвидирани по заповед на МАсква. Започваме да произвеждаме руските боклуци. За сравнение, в останалите соц държави си запазват местните производства и ги развиват. ТАТРА, ИФА, Дачия и други. Татра и в момента е един от най добрите тежки камиони в света, на светлинни години пред руските недоразумения. Татра изнася камиони както за военни така и за цивилни нужди, а ватенките изнасят, ама не камиони.

    Коментиран от #144, #166

  • 139 Бомбе

    12 14 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    Кубинките се лъскат вечер, а на сутринта се обуват на свежа глава...
  • 140 киртак

    12 13 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    По повод АК :Автоматът работи така: едно, две, три - и вас ви няма..
  • 141 Ами защото

    9 1 Отговор
    е от първобитнообщинният строй !
  • 142 Сапьор

    14 15 Отговор

    До коментар #127 от "Урал":

    Не се хаби напразно. Мухала няма да разбере какво е истинско приятелство, доверие, уважение, братство. Как момите откачаха по нас като ни видят с униформите.
  • 143 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 144 Мдаа

    4 12 Отговор

    До коментар #138 от "onq":

    Руската корпорация „КамАз” подготвя доставки за Индонезия. С купуването на камиони ще се заеме индонезийската компания PT.Tehnika.
  • 145 12МСП Елхово

    13 14 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    Я ни обясни как се борави с оръжие,че и ние да научим нещо!?!Ливада!
  • 146 JWP

    13 12 Отговор
    И още един интересен факт - гумите могат да се помпат автоматично в движение. Дори гумата да е простреляна - тя се пълни в движение от компресор и не може да спадне...
  • 147 Един армеец оз

    19 14 Отговор

    До коментар #128 от "татра 815 8х8":

    Айде по-полека с короната и пиньона на ЗиЛа - туй си го чувал някъде или сега го измисли.Татра 815VT 8х8 наистина е нещо уникално превозили сме десетки танкове с този влекач -но недей да говориш глупости за ЗиЛа ако обичаш.

    Коментиран от #178

  • 148 ЗиЛ

    16 17 Отговор
    РУСКАТА МАШИНА Е КАТО ХЛЕБАРКАТА!Оцелява във всякакви условия.Краварите може само да мечтаят за толкова непретенциозна машина.
  • 149 Вие от

    18 17 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    новата армия ли сте? Тази с лакираните нокти и меките китки?Само питам ,за един тук в тролея!

    Коментиран от #151

  • 150 Аха

    11 15 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    Кажи тогава как се изпълнява командата газ? А тревога? А сапунка? Ами гърч?
  • 151 Работата е зле

    17 17 Отговор

    До коментар #149 от "Вие от":

    Те от тая армия вдигат белия байряк ако нямат нет, батерия или обхват. Ако стане война са под полата на мама.
  • 152 PC331

    10 2 Отговор
    Пояснявам: PC331 се ползва, ако е прецакан сензорът на коляновия вал, електронното запалване или пък връзката между тях. В този случай PC331 хвърля непрекъснато искри с някаква честота, които в малко произволен момент попадат в съответния цилиндър, така че двигателят работи в "авариен режим" - със смесица от детонации и непълно изгаряне поради твърде ранна или твърде късна искра. Това не е измислено от руснаците, както обикновено.

    Коментиран от #177

  • 153 Боец

    16 17 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    Откакто ви разбиха офиса ония ден, все се месите в мъжките теми. Лобут май ви трябва ама як.
  • 154 Ал Тъпоне

    16 10 Отговор
    И да ви кажа защо фургонът му е толкова голям! За да може да побира поне половин бензиностанция!

    Коментиран от #156

  • 155 увооо

    14 13 Отговор

    До коментар #102 от "Уво '94":

    Хахаха, така беше колега! Всички си караха колите с краден (служебен) бензин и пълнеха резервоарите с вода, ако дойде проверка случайно.
    Един ден тръгнахме на учение, от всичките камиони ЗИЛ -131 запалиха един, два, то беше едно пукане, едни гърмежи, спомени!
    После, командирът на поделението заповяда да се източи водата и да се налее бензин!!!!
    Хахаха, сигурно и сега е така, краде се на поразия!

    Коментиран от #157

  • 156 Тъпоне си, вярно е

    10 8 Отговор

    До коментар #154 от "Ал Тъпоне":

    Фургоните са за различни цели. Свръзките ги ползваха с техните станции, имаше работилници, офицерски спални помещения, офицерска канцелария или щаб, командно усигоряване и т.н. Камионите са достатъчно бързи за асфалт и черен път, проходими в пресечен терен. Основно ги ползваха БМО / батальон за метериално осигуряване/.

    Коментиран от #159

  • 157 Затова

    8 6 Отговор

    До коментар #155 от "увооо":

    служебният бензин беше боядисан в червено. бащата на гаджето ми караше товарен бус и ми даваше чат-пат, ееех доброто, старо време :-)

    Коментиран от #160, #164

  • 158 вуйчо Ваньо

    17 3 Отговор
    Добър е, но Прагата е по-корава има Праги в движение производство 45 г. Сега ги използват за добив на дърва, сигурно са навъртели над 1млн. километри.
  • 159 Ние в такива

    9 8 Отговор

    До коментар #156 от "Тъпоне си, вярно е":

    камиони, които наричахме джугани подслушвахме сегашните ни братя...
  • 160 Сигурно

    4 4 Отговор

    До коментар #157 от "Затова":

    е карал Жук.
  • 161 Позор си ти

    27 18 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    Как не се срамиш да се наречеш Българин? Плюеш по нашето поколение, по нашите бащи, деди. Ние бяхме обучени да пазим майка България с цената на живота си и ако се наложи пак ще хванем оръжие. Срам и позор си ти. Жалко, че има много като теб. Аз съм горд Българин и както виждам не съм единствен.

    Коментиран от #191

  • 162 увоооо

    8 8 Отговор
    Няма да забравя как шапкарите си правеха следното шоу: Пълнят резервоара на Урала до горе, има издадена една тръба, и започват да дават яко газ до дупка.
    Виждаше се как след всяко подаване на газ нивото на горивото спадаше все едно камионът го пиеше!
    Изключително жадни бяха и са руските кютюци!
  • 163 kalekoaleko

    5 4 Отговор
    Абсолютни глупости.
  • 164 увоооо

    6 8 Отговор

    До коментар #157 от "Затова":

    Хахахах, не помня какъв му беше цвета на бензина, но все още си спомням с усмивка на уста как станахме рано в 5. 30 сутринта за учение и тръгнахме ранния следобед, когато успяха да запалят всички камиони, или повечето.
    Старшината караше с една ръка, в другата държеше бутилка ракия, докато стигнем полигона вече беше пиян на кирка и легна да спи.
    Към 12 часа успешно пусна станцията и го извикаха да полеят успешното изпълнение на задачата!
    Хубави спомени!

    Коментиран от #167

  • 165 Уво'94

    9 5 Отговор
    При нас ГСМчик да си, беше голяма привилегия. Той беше всяка седмица в ГСП, не дава наряди, униформата лъсната, с по-дълга коса от нас....абе службичка. Старшините си го четкаха и пълнеха тубетата.

    Коментиран от #175

  • 166 dsсса

    10 15 Отговор

    До коментар #138 от "onq":

    И къде са камионите произвеждани в България до 1945-та? Защото аз не ссъм виждал нито един. Да ми кажеш някъде музей, в който да ги видя? Иначе Опел блитц съм виждал много в детството си. Така, че не ми обяснявай, че са ги унищожили като продукт на фашистката държава.

    Коментиран от #169

  • 167 Кразаджия

    10 8 Отговор

    До коментар #164 от "увоооо":

    С нашите машини не излизахме често, но си палеха без проблем. Обслужвахме ги постоянно. Само им сменяхме акумулаторите с прясно заредени и газ. Бях в инженерна рота близо да турската граница и бяхме постоянно в готовност. Хубави години бяха....

    Коментиран от #176

  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 Гео

    3 4 Отговор

    До коментар #166 от "dsсса":

    Еле па камион Дачия! Да не е Сандеро де лукс или Логан Х4?
  • 170 ТRIF

    9 12 Отговор
    Моите предпочитания са за ЗиЛ 157 наричан галено "Бездарожник"
    Е такова чудо вадихме на учения закъсалите в калта машини. Включително и верижни.

    Коментиран от #172

  • 171 Во Нгуен Зияп

    16 19 Отговор

    До коментар #131 от "onq":

    Във Виетнам използвахме едни съветски камиони - Газ 66 или Виетнамка. По-правилно щеше да бъде да се казват Саламандър. Минаваха през кал, вода, камъни, пясъщи, огън. Пренасяхме нашите войници с тях и изненадвахме рейнджърите, чиито превозни средства обикновено затъваха в тинята. Чудя им се на янките, защо не изпратиха от своите камиони, по чийто образец са направили своите руснаците.
  • 172 ЗиЛ 157

    11 7 Отговор

    До коментар #170 от "ТRIF":

    Та това е прословутият ,,Джуган"...!Наистина ,,Бездорижник"... минава отвсякъде...!
  • 173 Dedal

    11 7 Отговор
    Карах такова в казармата. Препоръчително е да нямате пломби за да не изпадат, обаче 30 Санта ров го брои за пукнатина в асфалта.
  • 174 Старши на група

    8 11 Отговор
    За времето си тези машини нямаха спиране. Трябваше само да запали и един да държи здраво кормилото. Не напразно ги карахме толкова години. Проходими и надеждни

    Коментиран от #187

  • 175 увооо

    7 4 Отговор

    До коментар #165 от "Уво'94":

    На ГСМ-а никой не искаше да дава наряд, през деня шапкарите крадяха бензин, вечер идваха и други крадци, постоянно се въртяха туби.
    Вечер е имало не една или две ситуации, когато са давали предупредителни изстрели.
  • 176 увооо

    9 3 Отговор

    До коментар #167 от "Кразаджия":

    Нашата поддръжка се изразяваше в това - да ги намажем с двигателно масло, така лъсваха, ставаха, като нови. Това го правихме само ако ще идва проверка, след това ела да видиш, пълна скръб, първо полепват с прах, след това боята избеляваше и ставаше още по-зле.
  • 177 Ст.Георгиев

    2 1 Отговор

    До коментар #152 от "PC331":

    Да така е.Мисля,че се нарича вариатор.Монтирано е на достъпно място и трябваше към него да се прехвърли кабел от комутатора.
  • 178 Татра815 8х8

    7 3 Отговор

    До коментар #147 от "Един армеец оз":

    Е има ли междуосов диференциал? И като няма умнико кой обира разликата в оборотите на задните мостове? Хайде бъди малко технически грамотен преди да се изказваш.

    Коментиран от #186, #192

  • 179 msc

    3 5 Отговор

    До коментар #97 от "Тоя па":

    Поделение 72350 - Кърджали. Ще ти дам една картинка не тебе....
  • 180 И аз

    1 8 Отговор
    Масово, опростено, надеждно, евтино, бензин да има и в завода да не са толкова пияни кога го правят....и шофиро....
  • 181 Що ми

    7 8 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    нестанеш на 350 -400 метра .с три патрона .а може и да потичваш -да видиш непознавам ли калашника.лиго.
  • 182 И като

    1 4 Отговор

    До коментар #106 от "!!!?":

    теб.
  • 183 Random

    3 9 Отговор

    До коментар #106 от "!!!?":

    Не нужна да оповестяваш скромния си интелект!
  • 184 Охо Бохо

    15 9 Отговор
    Да пишат, че Татра е уникална машина разбирам, но че ЗИЛ-131 бил уникална машина си е проява на слабо чувство за хумор.
  • 185 ГОРНОБАНЕЦ

    6 3 Отговор

    До коментар #3 от "Шофер":

    КАТО ИСКАРВАХМЕ УЧЕБНИТЕ МАШИНИ ОТ АУЦ-СЛЙВНИЦА НАД АЛДОМИРОВСКОТО БЛАТО ЗА КЪМ ТАНКОДРУМНА И ГЕНЕРАЛСКА ВИШКА 72КИТЕ КОЛЕГА , ЗИЛАГАТА КАРАШЕ ПО НАС ПРАЗЕН ,САМО РОТНИЯ КОМАНДИР С ШОФЬОРА , В ТАКАВА КАЛ ГАЗИ ЧЕ ПРОСТО НЕ Е ИСТИНА НАПРАВО !!!🇧🇬❤️!.
  • 186 ГОРНОБАНЕЦ

    4 2 Отговор

    До коментар #178 от "Татра815 8х8":

    КАЖИ НА ТОЗИ ДА НЕ СЕ ИЗЛАГА , ЗАЩОТО НЯМА МЕЖДУОСОВ ДИФЕРЕНЦЯЛ , А ИМА БЛОКАЖНА КАСЕТКА , И ТИ ИМАШ КАСЕТИ И ДИФЕРЕНЦИАЛИ !!!🇧🇬❤️!.

    Коментиран от #193

  • 187 ГОРНОБАНЕЦ

    7 3 Отговор

    До коментар #174 от "Старши на група":

    ЕХО , ТОВА Е ЗИЛ 131 С ХИДРАВЛИКА НА ВОЛАНА , НЕ СЕ БЪРКАИ С ДЖУГАНА 157, ЗИМ ИЛИ ЗИС !!🇧🇬❤️!.
  • 188 ГОРНОБАНЕЦ

    15 2 Отговор

    До коментар #9 от "Да,да":

    ДА , ИМАШЕ И КОРЕКОМ , ДЪНКИ ДЖИНСИ , УИСКИТА , ШОКОЛАДИ ТОБЛЕРОН И ЛАДИ , АМА ВСЕКИ НЕ МОЖЕ ДА КУПИ ОТ ТАМ , САМО ОПРЕДЕЛЕНИ ХОРА С ДОЛАРИ !!!🇧🇬❤️!.
  • 189 0000

    10 10 Отговор

    До коментар #109 от "Българин":

    Ти кого обиждаш ве балък?служил съм шофьор в кеча и съм карал всякакви соц камиони като почнеш от робура и авиата и стигнеш до маз ,краз и татра.ако изкараш една седмица на изкоп с краз самосвал с развалена хидравлика ,счупен стартер,и полуумрял съединител сигурно ще се самоубиеш.а аз го карах няколко месеца до уволджака без да мрънкам.некадърник ще ми вика.кьорчо
  • 190 Жоро

    15 7 Отговор
    Какво значи уникален? Който е единствен, неповторим!!! Разбира се че е единствен и неповторим....щото нямат акъл и желание за нещо по-хубаво. Остава си с детските болести по рождение. Двигателят "свършва" на 40-50000 км. Предавките сдават багажа на около 20000 км. Обикновено зацепването става аварийно като обикновен камион - задно. Ресурса му е като на танк - 60 -100000 часа. Следва подмяна на всичко или остава като кокошарник в колхозите.
  • 191 Българин

    15 5 Отговор

    До коментар #161 от "Позор си ти":

    Каква България ще пазите като сте едни пораженци и се кланяте дори на сърбите бе?Нали от вас произлязоха и мутрите и мафиотите и крадливите лекари и некадърните полицаи и политиците, които сега ни управляват.Това сте големите мъже на социализЪма и комунизЪма.

    Коментиран от #205

  • 192 Един армеец оз

    3 14 Отговор

    До коментар #178 от "Татра815 8х8":

    Сега умнико да ти отговоря - междумостови диференциал няма- това води до явлението циркулация на мощност между мостовете НО умнико този автомобил е проектиран за движение извън пътя еластичността на високопрофилните гуми и ако не може тя приплъзването между тях и терена компенсира този недостатък - при обучен водач тая машина разкрива страхотните си качества-обзалагам се че само си я виждал иначе нямаше да пишеш такива глупотевини
  • 193 Един армеец оз

    4 12 Отговор

    До коментар #186 от "ГОРНОБАНЕЦ":

    Сега горнобанеца - моля да си гледа веригите за да не го почвам и по тая тема.131то постоянно задвижва 2ри и 3ти мост твърда връзка. Има превключвател електропневматичен за автоматично включване на 1ви мост при което трите моста са в твърда връзка от разпределителната кутия -кви касети кви касКети.Има лост чрез който се включват бавните и включвайки бавните автоматично включва и предния мост - до тук спирам с училището
  • 194 ДървоСекача

    1 13 Отговор
    яка машина , браво на производителите!
  • 195 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 196 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 197 pycпуТкин

    14 1 Отговор

    До коментар #38 от "Гост5949":

    Ясно, ама като е такава безаналогова прелест "Ока"-та, що си си взел "Зануси", просветли ни, моля?
  • 198 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 199 байганев

    14 1 Отговор

    До коментар #72 от "ганев":

    Кузя, дори това е под въпрос. Чети оригиналните дискусии в русската преса. Ако можеш, де....
  • 200 aвe ПOД ЛOГA

    14 2 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    198/196 16:24 05.11.21 Oтгoвoр Дo кoмeнтaр 35 oт "гocт":
    кaк я "дърпaхтe" 55-тa c тoзи "звяр", кaтo тя c бoeкoмплeктa и гoривoтo e 36 до 48 тoнa? Тo вce eднo дa дърпaш рAЗИЯтcкия кю TюK нa cнимкaтa c мaгaрeшкa кaручкa. Кaт лъжeтe, дe глeдaтe, брe, пaвиaнлaр?

    Коментиран от #202

  • 201 Сандо Кан

    1 12 Отговор
    Само да вметна за тези които не обичат руските камиони ,скакви камиони Американците спасяваха хората в Ню орлийнс ,след урагана Катрина. Ако не
    бяха Мексиканските УРАЛи ЗИЛ ,цяла да се издсвят
  • 202 един армеец оз

    2 11 Отговор

    До коментар #200 от "aвe ПOД ЛOГA":

    Виж сега младежта Т55 чиста не АМ2 никъде не е била снаряжена с пълния си боекомплект който прай собств.тегло от 38т с 1360л гориво та при това тегло и коеф на съпротивл при търкаляне от 20- 30% прай 2400кг сила опънова -за сравнене 131 собств тегло 5000кг по коеф на сцепление с почва 0.6 прай 3000кг тъй че марш бързо в ъгъла и отдай чест на стария

    Коментиран от #203, #204

  • 203 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 204 Зелен джураб

    11 2 Отговор

    До коментар #202 от "един армеец оз":

    кви ги пле щеш, тея сметки вървят в класното. На къра 55-та я дърпахме с влекач, трактор или друг танк. Със ЗиЛ може да я дръпнеш по надолното, и то ако ти и още 3-4 пияни народни офицери бутате. Васи ту па ня си.

    Коментиран от #206

  • 205 КАКЪВ

    3 7 Отговор

    До коментар #191 от "Българин":

    социализъм и комунизъм те бие в плоската шапка?! Я кажи изчисти ли лака от ноктите първо,че после да се дървиш по клавиатурата?!
  • 206 За двете

    4 2 Отговор

    До коментар #204 от "Зелен джураб":

    години които съм танкист нито,ама нито веднъж не съм виждал джуган да тегли Т-55!!! Джугана е славна машина и вървеше с нас навсякъде! Но да помръдне Т-55 от калта ми се вижда доста трудно!Бих се съгласил ако е К-700 или Т-150!!!
  • 207 HA ДИВАЦИТЕ

    8 2 Отговор

    До коментар #34 от "РАЗДАТКИТЕ ЗА БАВНИ ОБОРОТИ":

    от торфищата само бързи маршове, десанти и залпове на "Аврора" са ви под ушанките. Алоууу, ватник, ела в XXI в., климент ворошилов отдавна умре!