След като новата генерация Golf грабна наградата за европейски автомобил на годината, сега седмото поколение спечели и титлата World car of the year (WCOTY) 2013. Тазгодишните резултати от конкурса "Световен автомобил на годината" бяха обявени по време на протичащото в момента автоизложение в Ню Йорк.
Интересното в този конкурс е, че има условие, което задължава въпросните модели, участващи в него, да се продават минимум в пет страни на два континента. Журито се състои от автомобилни журналисти от цял свят, а критериите са сходни с аналогичните конкурси, провеждащи се в САЩ, Япония, Европа, включително и у нас.
Освен Volkswagen Golf експертната комисия определи награди за най-спортен автомобил (World Performance Car) - роудстъра Porsche Boxster/Cayman, за най-добър дизайн (World Car Design of the Year) - Jaguar F-Type и за най-екологичен автомобил, която беше спечелена от електромобилите Tesla.
Ето и досегашните победители в конкурса World Car of the Year:
2013 година - Volkswagen Golf
2012 година – Volkswagen up!
2011 година – Nissan Leaf
2010 година – Volkswagen Polo
2009 година – Volkswagen Golf
2008 година – Mazda2
2007 година - Lexus LS460
2006 година – BMW 3er
2005 година – Audi A6
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Еминем Фен
Коментиран от #2, #3
11:30 29.03.2013
2 хахаха
До коментар #1 от "Еминем Фен":
Аз предпочитам, качеството, надеждността,красотата пред антипода им, vw golf!11:34 29.03.2013
3 Димитър Стефанов
До коментар #1 от "Еминем Фен":
Кисело? Абе, Ентелегент, гражданино, ти имаш ли идея кога се използва сентенцията от тази басня?11:37 29.03.2013
4 Kinder
11:42 29.03.2013
5 Мерцопелзуки
11:44 29.03.2013
6 Голф
VAG са на върха и винаги ще бъдат,колкото и да не ви се иска.
Коментиран от #7
11:47 29.03.2013
7 Ката-Сумо
До коментар #6 от "Голф":
Ето, Ти си представителна извадка от масата фенове на голф!!! БРАВО и благодаря, че даваш яснота по спора, какви индивиди харесват голф!p.s.Поздрав на Перник!
12:08 29.03.2013
8 г-н ГОЛФ
12:14 29.03.2013
9 Димитър Стефанов
12:18 29.03.2013
10 Лошо
12:26 29.03.2013
11 naroden chovek
12:37 29.03.2013
12 Станимир Христов
Коментиран от #23
12:48 29.03.2013
13 Golf R
12:55 29.03.2013
14 Fred
алоооо фенове на японските щайги къде сте беее, закъсняхте нещо с коментарите си, ааа?
Коментиран от #21
13:03 29.03.2013
15 F.O. ///M-POWER
13:31 29.03.2013
16 HONDA
14:13 29.03.2013
17 HONDA
Коментиран от #18
14:21 29.03.2013
18 Шашко
До коментар #17 от "HONDA":
@17 Точно! Духат му го на Голфа по всички показатели! Тамън се зарадва 'ондаджията до 5-та, че е минал с една броня голфа и се оказва, че голфа още е на 3-та! Хахаха...14:34 29.03.2013
19 Специалиста
15:21 29.03.2013
20 рекламка
16:17 29.03.2013
21 Дошо
До коментар #14 от "Fred":
Световен автомобил защото 1/3 от журито са от дъщерните медии на Аксел Шпрингер-главният им спонсор.А спонсорът трябва да печели, а не да губи.Вижте на неутрални пазари в Щатите къде е Гоуфът
Коментиран от #22, #35
16:39 29.03.2013
22 Цун Кай Туй
До коментар #21 от "Дошо":
Искаш да кажеш , че американците разбират от автомобили ли ?!?!?17:10 29.03.2013
23 aha
До коментар #12 от "Станимир Христов":
taka e,no dali kolata golf7 si struva 6te se razbere sled nqkolko godini eksploataciq!Tova ,4e sega i se radvat moje sled tova da q pluiqt jurnalqta...navremeto peugeot405 e opredeleno s absoluitno mnozinstvo!Tova ne pre4i 1/2 6ofiori v BG da kazvat m..t4iiski koli na frenskiteКоментиран от #25
17:11 29.03.2013
24 Голф
Моделът става родоначалник на цял сегмент в пазара - т.нар. "голф клас".
Оригиналният "Голф" е коренно променен спрямо колата, която замества - легендарният "бръмбар" (VW Kaeffer).
Новият модел е хечбек, има предно предаване, разположен мотор отпред с течно охлаждане. Предшественикът му има задно предаване и заден мотор с въздушно охлаждане. Коренно различно е и окачването.
Всъщност с появата на новата кола се извършва истинска революция в марката от Волфсбург, а "Голф" става "златната кокошка" за "Фолксваген" и втори по продажби модел в света с над 29 млн. реализирани екземпляра до края на миналата година.
Интересен момент в "биографията" на автомобила е това, че дизайнът не е немски, а дело на Джорджето Джуджаро и неговото ItalDesign студио.
Колата е с минимални промени до замяната си с второто поколение - през 1984 г.
Коментиран от #26
17:23 29.03.2013
25 Димитър Стефанов
До коментар #23 от "aha":
Точно така, трябва да мине време за да се разбере дали една кола е добра. Тази още не е минала изпитанието на времето и тепърва ще изскачат проблемите. Ще е интересно да се видят резултатите от 100 000 -я тест(ако и правят въобще) и тези от ТЮВ след някоя година. До сега не е имало Голф, който да покаже отлично качество. Голфа е една добре балансирана кола, размер, цена, качество и заради това е най продавана в Европа. А легендите които се носят у нас са нелепи, около мен има хора карали и каращи от голф 2-ка, през 3-ка, 4-ка, 5, и 6-ца. Еми, нормални коли са, без 4-ката, тя е тотален боклук.Коментиран от #31
18:19 29.03.2013
26 инж.хахаха
До коментар #24 от "Голф":
Точно, италианци правят конструкцията на колата и поради това най- успешната "немска" кола е именно тази, vw golf. През някоя година заоблят или заострят формите и променят размера, но общия профил е като на оригинала. VW ще умрат без италианците! Италианец направи Ауди една от най- продаваните марки, италиански са ламборгини и бугати ( Еторе Бугати е италианец). Купиха Дукати и мечтаят жадно за Алфа- Ромео. Немците са гола вода, имат много оцелели евреи, който са добри търговци, но за сметка на това нямат никакъв дизайнерски талант, добри инженери са но не са и някакви богове. Ако се поровите малко ще видите, че двигателите на Ото и Дизел са записани на техните имена заради това, че първи са се домогнали до патенти. Най- разпространения дизелов двигател е турбодизеловия, а той е 100% италиански. Италианците имат най- много титли в най- великото автомобилно състезание, формула 1. ... и все пак аз лично предпочитам японските коли. :) Италианските са за кеф, немските за старци а японските завинаги.Коментиран от #28, #36, #38, #47
18:34 29.03.2013
27 ярослав станчев
Коментиран от #30
18:55 29.03.2013
28 ярослав станчев
До коментар #26 от "инж.хахаха":
Хахаха ламбо и бугати били италиански,хахаха,италиански са им имената само,баце.Тия двете марки бяха студени трупове,когато бяха в италиански ръце.Не знам дали Фауве ще умре без талянците,ама тия двете макаронаджииски марки си бяха умрели,добре,че беше ВАГ,да ги възкреси,както Исус е възкресил Лазар.19:07 29.03.2013
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 ярослав станчев
До коментар #25 от "Димитър Стефанов":
Какви изпитания да минава,като Голф се произвежда,без прекъсване 60 години,колега.На кого и какво да доказва.Коя друга марка,освен Порше,има модел,който се произвежда и продава успешно вече няколко десетилетия и е еталон за всички останали.Коментиран от #39
19:11 29.03.2013
32 ярослав станчев
До коментар #30 от "хахаха":
Каквото и да пишеш,колкото и да обиждаш,Голф е на върха от години,не онда,не тойота,не субару,а Голф.Никога съм нямал голф,имам друг немски автомобил,също толкова здрав и вечен,като Голф,карам желязно Ауди,а не хонда от оризова хартия.
Коментиран от #33
19:21 29.03.2013
33 Димитър Стефанов
До коментар #32 от "ярослав станчев":
И за всичките тези години, не можа да се представи добре на технически тест, само полото отсрамва марката (справка TUV). А, това тук е оценка на журналисти и е сериозна колкото един нисан лийф може да бъде "най-добра кола" за 2011. Че тази кола не се кара почти никъде по земята. Предполагам, че не си сериозен в твърденията си и затова няма да се занимавам да ти давам резултати от тестове показващи реалното състояние на VW.Коментиран от #41
19:38 29.03.2013
34 дидо
20:30 29.03.2013
35 Наско
До коментар #21 от "Дошо":
Ако 1/3 са "спонсорирани", то останалите 2/3 пак биха могли да гласуват против "Голф" и да не спечели. Нещо не ти излиза сметката! А и какъв му е зорът на Аксел Шпрингер "Голф" да е кола на годината? Как пък все има "теория на конспирацията" срещу японските производители, не мога да разбера.20:34 29.03.2013
36 Наско
До коментар #26 от "инж.хахаха":
Не пишете преди да се информирате, много е смешно. "Турбото е 100% италианско". Това е голяма измислица. През 1885 г. Готлиеб Даймлер патентова принудителното пълнене, чрез помпа, наподобяваща механичен компресор. През 1905 г. швейцарецът Алфред Бюхи изобретява и патентова турбото. За пръв път в лек автомобил турбо е използвано от Олдсмобил през 1962 година. Приносът на италианците в дизеловите двигатели се свежда до това, че правят първия лек автомобил с комън рейл, мисля, че Алфа "Жулиета" 1999 г., но самият комън рейл е изобретен и патентован отново от швейцарец. Прав е колегата по-долу, че без ФВ, много италиански марки щяха да останат само в историята.20:50 29.03.2013
37 F.O. ///M-POWER
21:40 29.03.2013
38 Иво Йотов
До коментар #26 от "инж.хахаха":
Слезни на земята приятел ! И не мешай немските машини с италианските си боклуци,защото и Бугати е построено от инженерите на Volkswagen,не пиши глупости,моля те !21:57 29.03.2013
39 Име:
До коментар #31 от "ярослав станчев":
Първо - Честита награда!Сега г-н Станчев, Голфа далеч не най-произвежданата кола. Да 911 е може би най-добрата традиция. Но най-произвеждания модел в света е Тойота Корола, на второ място е VW Beatle, забележи не ГОЛФ! Като не ми тълкувай погрешно думите нямам нищо против Голф, за мен той е една доста прилична кола. А и не се произвежда от 60 години, а от 39! Единственото което искам да кажа с коментара си е че твоят коментар е неверен и неточен. Има и други марки, информирай се...
Сега за Голфа. Изненадан съм от Голф 7. Най-после подобриха основно колата пускайки новата 7 генерация. По-лек, по-икономичен, нови материали и т.н. Голф 7 според мен е много по-добър от Голф 5 и 6 и ще постигне доста продажби, въпреки че дизайна на Голф 5 повече ми харесва. Отново - Честита награда!
За хората, които се чудят защо Нисан Leaf е взел награда. Ами защото е първия по-сериозен ел. автомобил и е най-продаваната ел. кола.
Няма да коментирам нападките относно японските автомобили, манталитета ви да го правите говори сам за вас. Същото фенове на немските автомобили сами си прецакахте статията за Широкото. Като искате такива да са ви коментарите под статийте на любимите марки - ОК ще плюем....
Коментиран от #42
22:09 29.03.2013
40 hienata
Колега, в грешка си: 1 Корола, 2 Форд F-SERIES, 3 Голф, 4 BEETLE , 5 Ескорт и т.н.
22:23 29.03.2013
41 ярослав станчев
До коментар #33 от "Димитър Стефанов":
За нисан лийф сигурно си прав,че не се кара никъде по земята,ама за голф да казваш,че не се представял на тестове,при положение,че,пак ти повтарям, от десетилетия е синоним за автомобил на когото главното предназначение е да се кара,а не да ходи по изложби,е несериозно.Погледни класацията и пак коментирай.Няма начин от 8 години,в четири да са победители немски коли,а 4 от немските да са Фауве,от които 2 са Голф и пак да ми развивате теории основани единствено на избирателни тестове,при положение,че практиката сочи съвсем друго,а то е,че Голф е ненадминат и това никакви тестове не могат да го оспорят.Сложете си ръка на сърцето и признайте,че в този клас Голфака е цар,всички останали са подгласници,това е,другото са празни приказки.22:24 29.03.2013
42 Шашко
До коментар #39 от "Име:":
@39 Ти си бил голям лицемер бе момченце! Сто (100) статии най малко съм чел за немски коли дето се дърлиш колко били нищо в сравнение с немските, реплики от родда "Ауди няма нито една спортна кола" и т.н., че ще те направя смешен. Че по велик от GTR и Supra нямало, наричаше участници и некомпетентни и че еди кой си и ти сте знаели 100 пъти повече и т.н. и т.н. Сега се правиш на светец?! На.р*хте се и смени плочата с "арументирано и културно спорене", ама като видя, че пак не те броят за сли*ва и сега пак като ощипана мома :" ОК ще плюем..."Ми то Дошо от вашата секта и ти сте първенците в плюенето бе! Ти поне като ти натриха на няколко пъти носа (че GTR най-великата, че Селика била спортна пък БМВ купе не, пък кво се купувало в америка пък ала-бала приказки от 1001 нощ и т.н. и т.н.) си седна малко на г.за, а Дошо няма спирачки и за манталитет говорите! Хахаха...ей! Ходете се....
Коментиран от #43
22:26 29.03.2013
43 Име:
До коментар #42 от "Шашко":
Слушай какво ще ти кажа. Никога не съм започвал да плюя по която и да е кола от каквато и да била марка. Винаги съм отговорял на такива, които започнаха плюенето и в тая статия. После разбира се вижда че оправия няма и разбира се започвам и аз да изказвам по-остро мнение и критика. Никога не съм употребявал думи като "кенеф", "кошница", "леген" и каквото там плюят. Винаги съм правил сравнения с други модели или съм изказвал недоволство от даден модел и то винаги аргументирано, а не като коментар 15 примерно. Ако искаш изрови някъде ако можеш ще видиш че изказвания от тоя тип нямам, колкото и неприятни да са ви сравненията ми с други модели... Никога не съм казвал че Ауди няма нито една спортна кола, но съм казвал че нито едно спортно Ауди не ми харесва и бях обяснил и защо не си измисляй неща които не съм казал, това че не можеш да тълкуваш си е твой проблем. Айде чакам рови ми из коментарите.22:42 29.03.2013
44 АНТОН
22:50 29.03.2013
45 АНТОН
23:08 29.03.2013
46 бд
23:13 29.03.2013
47 vlk
До коментар #26 от "инж.хахаха":
Ama ti verno si inj. hahahaha.?????23:42 29.03.2013
48 Хитлер
Коментиран от #50
00:00 30.03.2013
49 tost
00:08 30.03.2013
50 ВИП АМГ
До коментар #48 от "Хитлер":
golfa e nai smeshnata koshara.samo takiva kato teb im se radvat07:16 30.03.2013
51 Ingolstatd
Goshe, mama, ti si tipichniqt bylgarski provincionalist s evtina kolica, koito shte donese ot devet kladeneca voda, samo i samo da opravdae sobstvenata si nekadyrnost i draskaiki anonimno po forumite da ubedi (samo sebe si), che e napravil pravilniqt izbor, karaiki raznebitena qponska riksha...i vecher da spi spokoino....
Syvetvam te da gledash malko po-pozitivno na neshtata okolo teb i da pozdravish VAG i BMW s uspeha...nishto nqma da ti stane, ako go napravish....pak shte spish spokoino...
Sorry za latinicata, no za podobni komentari pisha samo ot telefona i ot WC-to....;-)
Коментиран от #60
10:43 30.03.2013
52 ярослав станчев
И нито една японска марка.Явно се готвят усилено и в най-близко време ще избухнат,като фукушима.
Коментиран от #54
11:03 30.03.2013
53 Димитър Стефанов
Коментиран от #57
12:18 30.03.2013
54 Димитър Стефанов
До коментар #52 от "ярослав станчев":
TÜV reports - cars reliability ratings
German cars technical control organization assorts these defect rate reports yearly. A car model have to be tested at least 500 times to be assorted in TÜV report, so statistics are exact enough. But imagine how people use models in different ways.
http://www.anusedcar.com/
Ето какво показват немските данни за колите карани в Европа. Голфа е не лоша кола, оказва се по- качествена от далеч по- скъпи модели.
12:34 30.03.2013
55 Ллакса
12:39 30.03.2013
56 Димитър Стефанов
На автосалона в Ню Йорк бе обявен победителят в конкурса "Световен автомобил на годината 2013-а". Първото място бе присъдено на седмото поколение на Volkswagen Golf, което изпревари следващите в класирането Mercedes-Benz A-Class, Porsche Boxster/Cayman и Subaru BRZ/Toyota GT86. Фолксваген голф грабна и приза за номер 1 в европейския конкурс за кола на годината. За най-добър спортен автомобил в света бе избран Porsche Boxster/Cayman. Германската машина победи претендентите Ferrari F12berlinetta и Subaru BRZ/Toyota GT86.
За най-стилен автомобил приза взе Jaguar F-Type, изпреварил Aston Martin Vanquish и Mazda6.
Званието "зелена" кола на годината бе присъдено на електрическата кола Tesla Model S, победил в своята категория Renault Zoe и Volvo V60 Plug-in Hybrid Diesel. Миналата година за Световен автомобил бе избран Volkswagen up!.
12:46 30.03.2013
57 ярослав станчев
До коментар #53 от "Димитър Стефанов":
40 години данни движещи се по всички пътища на света малко ли ти са.От това повече данни не мога да ти дам и едва ли някой ще успее.Коментиран от #58
13:19 30.03.2013
58 0123456789
До коментар #57 от "ярослав станчев":
не разбираш какво ти е написал човека. Голфаджия = задръстен с 0-ви познания за автомобилите13:56 30.03.2013
59 голф не са това, кето бяха
Тройките ръждясват поголовно. Г4 масово дават дефекти с маслена помпа 1,4 и 1,6 (детайлът който плува в масло). А започнат ли да гният, жална ви майка. Голф 5 е същия. гледах един Г5 с отлюспена боя на врата и праг и един Г4 на кръгчета като стотинки по предния капак (били са точици от камъчета) . И сега идва новия Г7 с 1,4 литра, 3 цилиндъра, турбо. Полото 1,4 3 цилиндъра къса верига на 50 000км. А това турбо ще износи двигателя за 150-200 хил. км. Вече ресурсът на колите е за 7-8 години. 1995-2000г. имаха ресурс 12-13г. Голф 2 е мечта с ресурс 20+ години.
Коментиран от #61
14:37 30.03.2013
60 Рюселхайм
До коментар #51 от "Ingolstatd":
Кога Ауди и БМВ са били на първо място по надеждност и икономичност беКоментиран от #62
16:51 30.03.2013
61 Иво Йотов
До коментар #59 от "голф не са това, кето бяха":
5 години съм карал Голф 3-ка TDI 94 год. мога да ти кажа,че ръжда нямаше абсолютно никъде :)21:57 30.03.2013
62 ярослав станчев
До коментар #60 от "Рюселхайм":
Ти пък къде се вреш,бре.Яда ходиш да шкуриш и да китосваш веждите и праговете на хлопела,че пак се отвориха дупките от есента.11:56 31.03.2013
63 фен на бързите автомобили
21:23 31.03.2013
64 Специалиста
21:40 01.04.2013
65 криза
22:01 01.04.2013