4 92017

Как правилно да "разшифроваме" моделите на BMW

  • bmw-
  • модели-
  • 3 series-
  • m3-
  • m4-
  • m5-
  • 5 series-
  • 7 series

Германската компания разкри повече за това как определя какви точно да са означенията при автомобилите

Как правилно да "разшифроваме" моделите на BMW - 1

Преди години цифрите върху задния капак на повечето модели на BMW показваха какъв е модела и с какъв двигател е оборудван той. Така например BMW E46 328 ни показваше, че моделът е 3-та серия, а под капака работи 2.8-литров двигател. С течението на времето и добавянето на все повече модели и двигатели, тази връзка донякъде се изгуби, а от BMW решиха да изяснят ситуацията с всички означения, които използва към момента.

Първата цифра от моделното название все още показва в кой сегмент е позиционирана колата. Така например всички модели, които започват с 5 са от 5-та серия, същото се отнася и за 7-ма серия и другите модели на марката.

Как правилно да "разшифроваме" моделите на BMW

По-интересно е означението след тях обаче. Ако съдим по първоначалната логика, BMW 745e например, трябва да се задвижва от 4.5-литров двигател. Всъщност под капака на лимузината работи 3.0-литров двигател, а от BMW поясняват, че индекса 45 показва всички двигатели с мощност между 300 и 350 киловата (от 403 до 470 конски сили).

Как правилно да "разшифроваме" моделите на BMW

Допълнително объркване настъпва и от това, че при споменатият модел имаме и окончанието „е“, което пък подсказва за наличието на електромотор и хибридно задвижване. То може да е заменно от окончание „i”, което обозначава бензиновите двигатели, докато „d”, съответства на дизеловите мотори.

Как правилно да "разшифроваме" моделите на BMW

Допълнително може да открием и обозначения за задвижването, където „xDrive” символизира 4 задвижващи колела, а „sDrive” показва, че задвижващите колела са само две. Буквата „Х“ пък показва, че конкретния модел е кросоувър, като отново цифрата след това подсказва за това към кой сегмент принадлежи.

Как правилно да "разшифроваме" моделите на BMW

Почти приключвайки с буквените означения, то трябва да отбележим и буквата „i” преди моделното означение, която символизира изцяло електрическата природа на новите модели. Тук изключение прави i8, което вече не се произвежда.

Как правилно да "разшифроваме" моделите на BMW

Не на последно място е и буквата „М“, която преди се появяваше само на преработени от M Power модели, като например М3 и М5. Сега отново има такива М Power модели, но буквата „М“ може да се срещне и при най-мощните бензинови и дизелови модели от всяка серия, преди истинската М-ка, ако се произвежда такава.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.

Свързани новини

  • Гигантското BMW X8 идва
    Гигантското BMW X8 идва
    За първи път това гигантско BMW с индекс X8 беше видяно на тестове преди година. Оттогава прототипът се е променил малко, но това не означава, че през ...
    11.11.2021
    10 278
    16

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пръц

    29 6 Отговор
    Много важна информация засягаща почти 80% от Българите,които си купуват ново БМВ като втора кола за малки и средни разстояния.

    Коментиран от #7, #17

  • 2 ГОУФ пауър

    7 20 Отговор
    мани ги тия бангии! ГОУФО зиме и лете, у дъжд и у кал нема грешка!
  • 3 Брабус

    3 14 Отговор
    Ве ме зе
  • 4 жеротин

    11 13 Отговор
    Изключително полезна статия. Чакаж я 30 години, защото все ходя и не мога да разшифровам моделите на някаква си компания за каляски. Благодаря, Факти!

  • 5 Малиии

    11 20 Отговор
    Немските коли са гО..лем боклук, купете си хонда и ще имате кола кола.

    Коментиран от #8, #11

  • 6 мошенгии

    13 2 Отговор
    При Мерцедес и БМВ преди показваше кубатурата, а сега е сравнимо със старата мощност на атмосферния двигател. Едно време беше С200. После С200 компресор стана 1,8 литра, а сега С200 е 1,5литра форсиран до откат
  • 7 еноипеткарб

    12 3 Отговор

    До коментар #1 от "Пръц":

    А, ти каква информация искаш да ти поднесат Факти, според българския стандарт? Да постнат някоя статия каква е разликата между фейслифтовия Москвич 2140 и първите 2140 ли? Абе Факти, дайте някоя статия за Жигула комби, престояла в гаража половината си експлоатационен период на трупчета за народа.......
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 бмв

    9 12 Отговор
    бърка масло вода
  • 10 Име

    4 5 Отговор
    Слабо ме интересува
  • 11 Не благодаря

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Малиии":

    Ти да не продаваш хонди та ги рекламираш по сайтовете
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Хайл

    3 3 Отговор
    Афтора e tъпак
  • 14 Хайл

    1 5 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    Търся такава "ламя" да се кефя

  • 15 ЕДин

    1 6 Отговор
    Ми те половината двигатели на БМВ ги прави Continental! Бъбреци!
  • 16 Японеца

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    Приготви се за 40/100!
  • 17 Нико

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "Пръц":

    На мен ми беше интересна статията. Някои неща не ги знаех