Last news in Fakti

15 Януари, 2022 12:00 4 758 12

Ново Subaru с над 1000 конски сили

  • subaru-
  • sti-
  • solterra-
  • токио

STI E-RA Concept дебютира в Токио заедно със Solterra STI

Ново Subaru с над 1000 конски сили - 1

Автомобилното изложение в Токио започна вчера, а местните компании не пестят сили и показват едни от най-интересните си коли пред родна публика. Както вчера ви споменахме, Honda запозна феновете с новия Civic Type R, а от Subaru показаха две нови коли от спортното си подразделение STI.

Двете електрически возила за сега са само концепти, чието серийно производство е под въпрос, но все пак разкриват на какво са способни инженерите на Subaru, ако решат да се заемат сериозно с нещата.

Ново Subaru с над 1000 конски сили

Започвайки с по-интересната кола – STI E-RA, това е електрически спортен автомобил с четири електромотора дело на Yamaha, чиято системна максимална мощност достига 1073 конски сили. Цялата система се захранва от 60кВч батерия, която да отговаря на бъдещите стандарти в различните състезания за такъв тип коли. От Subaru обещават да изпробват колата на Нюрбургринг през следващата година, а целта е обиколка с време от под 6 минути и 40 секунди.

Ново Subaru с над 1000 конски сили

Другият автомобил, който заемаше централно място в щанда на Subaru е най-мощната версия на Solterra, която също носи означението STI. Първият електрически автомобил на марката е захранен от два електромотора с максимална мощност от 215 конски сили, а батерия с капацитет от 71.4кВч може да осигури около 460 километра пробег според японския стандарт за измерване.

Ново Subaru с над 1000 конски сили


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Уесли

    4 21 Отговор
    Това субару вдига от 0 до 100 за 6 минути нищо, че има 1076 конски сили нютон метрите въртящ момент 145!

    Коментиран от #3, #5, #7

  • 2 обиколката на пистата

    23 1 Отговор
    не ускорението. Чети, а не скролвай. Това не е фейсбук.
  • 3 Умен по цялата глава

    23 0 Отговор

    До коментар #1 от "Уесли":

    Ако вдига от 0 до 100 км за шест МИНУТИ,ще закъснееш за влака...Хаххаа
  • 4 Бебчо

    16 3 Отговор
    Мега са яки !
  • 5 Komapak

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Уесли":

    Чукча писател! Чукча не читател! Коментара ти е смешен.
  • 6 тоз

    2 0 Отговор
    Истинските коли се доказват на Льо Ман или на Зеления Ад . Порше търси конкуренти.
  • 7 оня с коня

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Уесли":

    Е 6 минути ускорение много ли е според тебе?Или искаш да се пребиеш някъде...
  • 8 Ти да видиш!

    2 1 Отговор
    Защо ли са избрали да подобрят точно 6:40 минути на Нюрбургринг? Ха да видим дали ще има познал верния отговор?
  • 9 Май някой няма смелост

    2 3 Отговор
    Всички знаят какво би означавало, да по-добрият шест минути и 40 секунди на Нюрбургринг - това ще е нов рекорд на пистата, който ще се държи от електрически автомобил и оттам нататък рекордът на нюрбургринг трудно ще бъде взет от автомобил с ДВГ.

    По-скоро ще е невъзможно, защото от тази технология вече е изстискано всичко, което може да се получи.

    При електромобилите е точно обратното - батериите тепърва започват своето развитие в автомобилната промишленост, като само до преди десетина години нямаше специализирани автомобилни батерии и пионерът във Възраждане на електромобилите Тесла, трябваше да ползва батерии за лаптопи за първите си серийни електромобили.

    Днешните батерии вече са проектирани специално за електромобили и могат да отдадат много по-голям пиков ток без да загряват, което позволява от 60 киловатчаса батерия в случая, да се изстискат над 1000 коня. Теглото на батериите също пада и резултатите на писта ще стават все по-добри с всяка изминала година.

    След няколко години същия капацитет батерия ще е по-лека и ще може да отдава 2000 коня, който не само ще подобрят ускорението, но и ще подобрят регенеративното спиране, което ще пази и спирачките от прегряване и ще може да се шофира още по-агресивно. Четирите двигателя - по един за всяко колело - по 250 до 500 коня на колело, индивидуално свръх бързо управляеми за всяко колело, подобряват също стабилността и управляемостта в завои.

    Тоест електромобилите вече задминават ДВГ по а

    Коментиран от #11

  • 10 Бай Стамат

    0 0 Отговор
    Поршето на Влад Поп е по бързо.
  • 11 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Май някой няма смелост":

    Бях се зарекъл, че повече няма да пиша в този смешен сайт, защото си част от екипа, но просто лъжите ти са супер гнусни. Преди 2 години се плюнчеше, че Тесла щяла да подобри рекорда на БМВ, пък едва миналата година успя да запише време, далеч след БМВ.
    Сега пак лъжеш по най-абсурдния начин. Това е концерт и там рекордът е 5 минути от Порше. А VW там постави 6 минути. Така, че си забърши пяната от устата и си мечтай за леки и евтини батерии в сънищата.
    Сбогом лъжлив троле.
  • 12 Експертист

    0 1 Отговор
    Краднали са муцката на спортиста от mclaren. После само руснаците крадяли...