1 Септември, 2001 00:00 890 0

Покорителят на две колела

  • voxan-
  • voxan scrambler

Едва ли са мнозина тези, които още се съмняват, че французите освен елегантни автомобили са способни да създават и доста впечатляващи мотоциклети. Особено след като на пазара се появиха шикозните двуколесни с марката Voxan. Дори собственикът на компанията, конструирал първото си возило, за да удовлетвори своя стара мечта, едва ли е предполагал, какъв успех го очаква само след кратко време. Едно от последните творения на галите пък е Voxan Scrambler и представлява отличен римейк на популярните през 70-те години на миналия век Scrambler-модели. Изработката на бързака е типично в стила на компанията - разкрасяващите компоненти не са спестявани. Хромът, алуминият и качествените материали са достатъчно свидетелство за това.

Voxan Scrambler е оборудван с V-образен двигател с два цилиндъра и ъгъл между тях от 72 градуса. Агрегатът е с водно охлаждане и работен обем 996 куб.см. Осигуряваната от него мощност е 81 конски сили при 7500 об/мин. Максималният въртящ момент също е в прилични граници - 87 Нм при 6000 об/мин. Галът обаче едва ли може да се нарече приятел на природата. Липсата на катализатор по всяка вероятност няма да го превърне в любимец на членовете на Green Peace. При техническото окомплектоване на Voxan Scrambler място намира и хидравличен многодисков съединител. Скоростната кутия е шестстепенна механична. Скоростите се превключват лесно и не създават неудобства при управлението на двуколесното.

На пътя поведението на французина е повече от задоволително. Маневреността му дори при серия от промемнливи завои е отлична. И всичко това е възможно въпреки голямата база и доста високата инерция. Всъщност за перфектната динамика до голяма степен освен тесните гуми спомага и по-малкото тег­ло в предната част на двуколесното. От всичките 225 кг там са съсредоточени едва 100. Това позволява добра стабилност и висока скорост дори при неравен терен.

Недостатъкът в този случай е, че комфортът на пътуване започва силно да страда. В този случай малкото тегло отпред започва да пречи. “Нежната” телескопична вилка тогава вече не отговаря в пълна степен на изискванията на терена и за водача се получава едно доста неприятно “подскачане”. Ергономичната седалка донякъде помага, но все пак проблемът остава.

Иначе от скоростта и най-запалените маниаци за надпревара с вятъра няма да останат с излъгани надежди. Чаровният французин се впуска във вихъра с 201 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема нищожните 3.7 секунди. Разходът на гориво също е приличен. На 100 км пробег състезателят харчи средно 5.4 литра.
Откъм дизайн конструкторите също са свършили добре работата си. Меките линии на двуколесното преливат в съвършена хармония, а цялостният стил силно напомня славните времeна на 70-те години. Предвидливо изложения на показ двигател и хромираните детайли бързо вливат отровата си в сърцата на запалените рокери.

За стабилното и сигурно поведение на френското двуколесно допринася и рамката от тръбна стомана, алуминий и чугун. При спиране ездачът също няма основание за притеснение. Спирачките ловят безотказно. Отпред са монтирани два спирачни диска, а отзад само един. Спирачните апарати и на двете места са с по две цилиндърчета.

Тези пък, които вече са открили предпочитания от тях мотор в лицето на Voxan Scrambler, трябва само да се разделят с 20 000 германски марки, за да го притежават. Все пак инвестиция в любимия мотор не са пари похарчени на вятъра, така че действайте!

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА