Last news in Fakti

21 Юли, 2023 11:47 1 260 2

Lotus достави само 576 коли през 2022-ра

  • lotus-
  • eletre-
  • emira-
  • evora

Очаква се до 200 служители да бъдат съкратени

Lotus достави само 576 коли през 2022-ра - 1

След като през 2021 г. Lotus прекрати производството на Elise, Exige и Evora, единственият модел, който компанията все още произвеждаше 2022 г., беше Emira. Що се отнася до Eletre, електрическият SUV на Норфолк не се качи на конвейера до началото на тази година, а първите доставки до крайни клиенти се очакват едва през 2024 г. За да бъдат нещата още по-зле, през втората половина на 2022 г. компанията изпита и затруднения с набавянето на компоненти, което допълнително забави доставките.

В резултат на това Lotus успя да достави само 576 автомобила през миналата година, което е огромен спад в сравнение с 2021 г., когато бяха доставени 1566 автомобила. Също толкова обезпокоителна е и загубата от 145,1 млн. паунда, реализирана през 2022 г., която следва друга загуба от 86,6 млн. паунда през предходната година. За да намали разходите, Lotus ще премине към съкращаване на персонала, като иска да премахне до 200 работни места.

Това решение ще се отрази на дейността на автомобилния производител в Обединеното кралство, тъй като от Lotus заявиха пред Autocar и Top Gear, че предложенията за премахване на до 200 работни места се отнасят за базата в Хетъл и Уоруикшир. Основната цел са инженерни и административни длъжности и съкращенията няма да засегнат хората, които произвеждат автомобили. Всъщност компанията очаква да сглоби рекорден брой автомобили през 2023 г., като увеличи производството на Emira - последния си автомобил с ДВГ в историята - и на произвеждания в Китай SUV Eletre.

Дългоочакваният модел Evija все още не е доставен нито един път и изненадващо не всички 130 автомобила, планирани за производство, са продадени. Първите доставки на електрически хиперавтомобил към клиенти са планирани за август, след като официалният дебют се състоя преди четири години, през юли 2019 г.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Коментиращ

    2 2 Отговор
    Един от твърде малкото сравнително аналогови спорт карове в днешната дигитализирана ера.
    Дано да се продават добре, за да продължи да ги има, колкото е възможно.
    Браво на Лотус за страхотната машина.

    Коментиран от #2

  • 2 Мхм

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Коментиращ":

    Лотус отдавна е умряла фирма както и Ламбо а името може да се поозва сиреч бтанда от всеки който е готов да купи емблемата