21 Септември, 2023 12:20 2 854 10

Великобритания отложи забраната на коли с ДВГ

  • двг-
  • електромобили-
  • забрана-
  • великобритания

Вместо 2030-та, това ще се случи през 2035-та

Великобритания отложи забраната на коли с ДВГ - 1

Министър-председателят на Великобритания Риши Сунак заяви, че ще отложи забраната за нови бензинови и дизелови автомобили, която трябваше да влезе в сила от 2030 г. и това ще се случи през 2035 г.. Това бе направено при представянето на така наречения "нов подход" за справяне с изменението на климата.

"Ще улесним прехода към електрически превозни средства. Все още ще можете да си купувате бензинови и дизелови автомобили и микробуси до 2035 г.", заяви Сунак в сряда. "Дори и след това ще можете да ги купувате и продавате втора употреба."

Сунак заяви, че очаква до 2030 г. по-голямата част от автомобилите, продавани във Великобритания, да бъдат електрически, без намесата на държавата, поради намаляващите разходи.

"Поне засега вие, потребителите, трябва да направите този избор, а не правителството да ви принуждава да го правите", каза той.

Забавянето ще приведе Великобритания в съответствие с плана на Европейския съюз да изисква новите автомобили, продавани след 2035 г., да бъдат с нулеви емисии, което на практика ще забрани продажбата на нови бензинови и дизелови модели в съюза, който Великобритания напусна през 2020 г.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 За да летят самолетите трябва керосин

    19 4 Отговор
    И да има асфалтови пътища трябва битум а за ДВГ трябва дизел и бензин а това го осигурява само петролните фракции

    Коментиран от #5, #6

  • 2 Механик

    18 6 Отговор
    Леко-полеко ще ви урат главите, ама вече е късно.
    Не можеш да премахваш нещо, преди да си намерил друго нещо, което е по-ефективно и безопасно.
    Електромобилите са хубаво нещо, но с тия батерии са едно нищо. Когато измислите по-добри батерии, тогава може и на електрички да минем.
    п.п.
    А, и помислете ако всички коли станат електрически, от къще взимате "еко-ток". То даже и неекологичен няма да стига, та какво остава онзи, дето го вадите от верянките и соларните паркове.

    Коментиран от #7

  • 3 Гост

    17 1 Отговор
    Просто не са за всеки със сегашната инфраструктура и технология на батериите. Идеалният вариант е да имаш къща с гараж, да я ползваш в радиус от 100 км през деня и вечерта да се зарежда. Ако паркираш на улицата се молиш да намериш паркомясто, камо ли зарядна станция.

    Коментиран от #4

  • 4 клуб карамЕл

    6 11 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Нашият опит: взимат си кола на ток уж за градско и на втория месец толкова им харесва, че почват да пътуват с нея и да се оглеждат за нещо с 60-100 kWh батерия.
    Като навъртите едни 50-100 хил. на ток, тогава да говорим.
    Кой иска да кара коли по 2 паунда литъра, сервизиране, обслужване, такси за влизане в центъра, високи данъци и миризма на изгоряло през джама?
    Тези изявления са проформа.

    Коментиран от #8

  • 5 гост

    3 7 Отговор

    До коментар #1 от "За да летят самолетите трябва керосин":

    Самолетите и корабите вече могат да работят с амоняк и метанол , произведени със зелен водород , "малката " фирма Мерск дори си направи собствена фирма за това и смята да продава и на други , цялата авиация и корабен транспорт са подписали , че най-късно до 2050 ще се откажат НАПЪЛНО от петрола и производните му !
  • 6 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "За да летят самолетите трябва керосин":

    Maersk започва да използва кораби, задвижвани с метанол
    Най-голямата контейнерна линия в света инвестира 1,4 милиарда долара в по-екологичен флот . ка: Bloomberg
    A.P. Moller - Maersk A/S е поръчалa осем нови плавателни съда, всеки на стойност 175 милиона долара, които могат да бъдат задвижвани от чисто произведен метанол вместо гориво на петролна основа. Доставката на новите кораби ще започне от 2024 г.

    „Не вярваме в повече изкопаеми горива“, каза в интервю за Bloomberg Мортен Бо Кристиансен, вицепрезидент и ръководител на процеса по декарбонизация на компанията. „Много от нашите клиенти изключително силно ни подкрепят в това.“
  • 7 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #2 от "Механик":

    Просто няма смисъл да забраняват нещо , което дори в съседната Ирландия ще се продава още 5 години и просто английските търговци ще ги купуват като употребявани на 3-4 дни и ще ги внасят в Англия !! Обаче успокоението , че след това ще могат да ги купуват втора ръка е за наивници !! Да , ще могат , ама първо с 2-3 ПЪТИ по-високи данъци и с огромни ограничения за движение в градовете и второ средния живот на автомобил в Европа е 7,5-8 години !! Тоест тези до 10 години остават най-много 10-15 % от продадените нови и това се влошава с всяка година заради падащите продажби !! Така че 2035-2040 година втората употреба в Англия която ще се предлага ще е десетина ПЪТИ по-малко от електромобилите , които вече ще са 100 % от пазара !! И даже и толкова няма да е , щото арабите ще ги изкупят още на 4-5 години и дотам !!
  • 8 Клуб Дъха

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "клуб карамЕл":

    нс розата… то и вие сте една проформа и компромис….

    Коментиран от #9

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.