Last news in Fakti

2 Ноември, 2023 12:01 3 880 28

Toyota пуска серийна кола без механична връзка на волана и колелата

  • toyota-
  • lexus-
  • волан-
  • steer-by-wire

Тестовете при Lexus са били положителни

Toyota пуска серийна кола без механична връзка на волана и колелата - 1

Toyota ще започне производството на иновативната си технология за управление Steer-By-Wire до края на 2024 г., след като вече успешно изпробва системата в Lexus RZ. Технологията беше показана за първи път на изцяло електрическия RZ миналата година и въпреки че продажбите на електрическия автомобил вече започнаха, в момента той се предлага само с традиционна система за завиване, тъй като автомобилният производител изглажда някои от проблемите на steer-by-wire. Една от най-големите промени, извършени от първите прототипи, е, че системата вече има 200-градусово предавателно число на кормилното управление, а не 150-градусово.

Журналисти от Autocar наскоро имаха възможност да изпробват актуализираната версия на системата и твърдят, че "новото предавателно число прави управлението по-малко нервно, като същевременно запазва маневреността при ниски скорости". Твърди се също, че промените, които Toyota е направила, улесняват значително движението на заден ход в сравнение с преди.

Твърди се, че Toyota е получила отзиви от стотици хора за кормилната уредба и че тя е проектирана така, че да отговаря на строгите изисквания на законодателството в Европа и Китай. Тя ще се предлага за първи път в Lexus RZ и Toyota bZ4X, а в бъдеще може да предлага актуализации на софтуера.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Роки

    42 9 Отговор
    Хора, пазете си старите автомобили, които са истински машини. А тези глупави нови технологии с телевизори, таблети и половин волани само с WiFi връзка със спирачките, стават вече извращения!

    Коментиран от #2

  • 2 Съседа на дядо

    15 19 Отговор

    До коментар #1 от "Роки":

    Съседа на дядо така мислеше че каруцата е по-добра (разбирай лесна за поддръжка) от москвича.

    Коментиран от #9, #17

  • 3 Факт

    6 7 Отговор
    Нищо ново крадена от самолетите флай бай уаър френска разработква в Еърбъсите

    Коментиран от #6, #21

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 11 Отговор
    Ами те вече над половината нови модели на повечето фирми са с електрически или електрохидравличен усилвател на волана ❗
  • 5 Гост

    15 3 Отговор
    То хубаво я пуска, но съществуват законови регулации на държавни нива, които изискват да има механична свързаност между волана и колелата.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Малко остана

    11 1 Отговор
    Сега остана да махнат и механичната връзка на спирачките с колелата и да ги направят с претенциометри като газта и напълно ще могат да отнемат контрола на шофьора върху автомобила, включително по интернет.

    Те още сега шофьорите се опитват да обвинят автомобилът че ускорява сам, докато рязко натискат спирачките, въпреки че са хидравлични и няма как да откажат, а си представете дали ще има виновен за катастрофа, ако волана и спирачките нямат механична връзка към колелата.

    Коментиран от #28

  • 8 Пилотът Гошу

    13 1 Отговор
    Какво ли може да се обърка ... 😂😂😂
  • 9 ЛайфКуоч

    10 4 Отговор

    До коментар #2 от "Съседа на дядо":

    Сравнението което правиш е неадекватно. Със старата ми кола, на 15 години върша абсолютно същата работа каквато и с чисто нов автомобил. Разликата е в надежността между двата. А сравнение между каруца и автомобил не може дда се прави.

    Коментиран от #14, #15, #23

  • 10 Иванчо l-ви

    19 1 Отговор
    Предлагам като следваща стъпка в безумния прогрес, вместо челно стъкло да се монтира12к OLED екран.
  • 11 Кози

    5 3 Отговор
    Смятай с тая ако спукаш предна гума, или нещо по предното окачване почва да дава фира. Ще се усетиш кога вече е късно.
  • 12 Малиии

    8 2 Отговор
    Накрая колите ще се блъскат като в лунапарк. Като ги хакнат, ще се позабавлявате здраво. Всяко нещо има граници. Само човешкият идиотизъм няма.
  • 13 тъй шъй

    8 0 Отговор
    Нисан използва такава система в Q50 и сигурно в друг имодели от 15 години. Имат 3 компютъра, които правят едно и също. Ако има проблем в единия, другите продължават да действат. Сложно, но работи.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Милен

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "ЛайфКуоч":

    Сори, не съм прочел правилно поста. Със здраве да си я караш старата и не си купувай нова, гадни са..... нищо че и старата ти някога е била нова и някой друг може бие мислил като теб.
  • 16 Ха ха ха

    7 3 Отговор
    Тези коли са подходящи и за шофьори без връзка с главния мозък, каквито има все повече по подобието на пътища у нас. При това и някои от тях въоръжени.
  • 17 хах

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "Съседа на дядо":

    Ти сериозно ли? Карал ли си модерна кола? Така ги кичат с разни сензори и други "екстри", че загубваш връзка с реалността и най-вече с пътя. Започват на гейм конзоли да приличат! Единствената цел е пестене на материалите и по-голяма печалба на тази глупост от тойота.

    Коментиран от #18, #20

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Армандо

    4 0 Отговор
    Ами веднага отивам и я купувам че да не вземат да свършат. Това ми прилича като на вицът от соца бай Тошо получил нова Волга и гледа тя няма волан и пита другарю Брежнев Волгата няма волан как ще я карам а той му казал ти давай газ аз ще управлявам от Русия така че отдавна Това не е новост

    Коментиран от #25

  • 20 тъй шъй

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "хах":

    Това явно го казва човек, който не е карал нов автомобил. Защото точно новите са заковани на пътя, поемат неравностите отлично, с пъргави мотори, икономични, защитени при удар. А даже се намират и много надеждни, с възможен безпроблемен пробег от 300-400х.км.Само човек който не разбира нищо от автомобили може да твърди, че старите са по-добри.
  • 21 Не колега

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Факт":

    това е руска разработка, колко е велика Русия
  • 22 Бончев

    0 0 Отговор
    До20 Карал съм четири чисто нови"лизингови,служебни и т.н", имам и моя на 27 години.Можеш ли да познаеш коя има най-малко ръжда?

    Коментиран от #24

  • 23 Африканец

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "ЛайфКуоч":

    То и с жените е така и на 20 и на 70 - вършат работа. Ама не е баш същото , нали? Освен , ако не си падаш по бабички...
  • 24 Африканец

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Бончев":

    Извртено е да предпочетеш 27 годишна кола пред нова, само щото имала по-малко ръжда. Аз не планирам да държа кола докато стане на 27 и съответно нито ме интересува , нито ще знам , колко ръжда ще има.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Авантакис 25

    0 0 Отговор
    СА да се чете СТЕ.
  • 28 Анонимен

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Малко остана":

    Не обвиняват, това е просто факт. Особено при автоматиците - натискаш спирачка, минава на долна предавка, оборотите се вдигат и има миг на ускоряване в момента, когато трябва да спираш. Айде стига, че оня с гумата дебне. Бухаха