Много марки в момента започват да предлагат все по-високи отстъпки за своите електромобили, а защо това се случва - обяснява Михаел Зиглер, президент на Асоциацията на автомобилната индустрия на Баден-Вюртемберг, в интервю за Handelsblatt.
По негови проучвания, дасягащи пазарите на нови автомобили в Германия, Great Wall Motor (GWM) предлага отстъпка от 12 000 евро за малкия автомобил Ora 3, който се продава и у нас и е с електрически пробег от 310 километра. Отстъпките са особено високи и при китайския доставчик BYD.
Тук купувачите на автомобили могат да спестят до 19 000 евро за премиум модела Han . В MG пък всеки електрически автомобил идва с ваучер за електричество на стойност 6 000 евро. И това, според анализаторите е само началото.
Причината за драстичните отстъпки са неуспешните (засега) опити на китайските производителина електрически автомобили да спечелят по-голям пазарен дял в Европа. Доставчици като BYD и GWM в момента представляват само 3.1 процента от общия европейски пазар.
За китайските производители на електрически автомобили обаче е много важно да навлязат на пазара в Европа точно в този момент, тъй като от края на 2024 година Европейският съюз иска да наложи по-високи мита върху вноса на автомобили от Китай.
Надбавката трябва да е от порядъка на 10 - 15 процента. Това е и една от причините производителите на автомобили от Далечния изток да залагат на високите продажби. „Ние сме в началото на ценова война“, прогнозира Зиглер.
Битката за отстъпки не се подхранва само от китайски доставчици. Западните производители на автомобили също вадят червения молив и предлагат солидни отстъпки. Най-пресният пример е Volkswagen. За ID.4 и ID.5 цената в Германия спадна със 7 735 евро.
В момента Dacia продава Spring Electric за 12 750 евро, като отстъпката е 40 процента. Tesla също предлага отстъпка от 5 000 евро (почти девет процента) за Model Y. Затова и цените на немския пазар на електромобили започват да падат.
А щом нещата тръгнат в тази посока в Германия, то неминуемо ще дойдат и в останалите пазари от Европа. Премахването на държавния екологичен бонус за електрически автомобили обаче може да забави драстичното сваляне на цените, но няма как да го спре.
Основното е, че вече електромобилите не се търсят, казва експертът. „Доближава се до нулата.“ Следователно индустрията е изправена пред сериозен колабс след направените огромни инвестиции за електромобили.
Несигурността сред клиентите е голяма, казва Майкъл Крафт, управляващ партньор на дилъра на Mercedes -Benz Neils & Kraft в Гисен, Хесен. Как да се възползвате от спада на цената?
Тези, които се интересуват от закупуването на нов електромобил, в момента могат да получат най- изгодни цени за складови наличности. Това са всички автомобили, които са вече произведени, но все още не са регистрирани.
За да прикрият ценовия дъмпинг, почти всички производители на електрически автомобили основно намаляват лизинговите проценти. Така например Opel предлага SUV Crossland за 33 евро на месец. Следователно потенциалните купувачи също трябва да имат предвид тази опция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марин
Коментиран от #14
12:11 12.02.2024
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
12:18 12.02.2024
3 Ами
12:33 12.02.2024
4 Стрес
Коментиран от #9, #22
12:40 12.02.2024
5 истина ти казвам
12:44 12.02.2024
6 Абе нещо
12:46 12.02.2024
7 Гост
12:48 12.02.2024
8 интересно
12:48 12.02.2024
9 Правси но
До коментар #4 от "Стрес":
Това е най-малкото. Големият им проблем ненадежността и мега скъпите части и ремонти.12:53 12.02.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Видяла жабата коня и тя вдигнала крак
Тук не е Америка или Холандия където всеки живее в еднофамилна къща в която можеш да зареждаш електромобил
12:58 12.02.2024
12 Антон
Лошото в спада на търсенето е че ще има повсеместно разваляне на качеството на нормалните двг коло. Всички произсодители са се набалбукали с крвдити за производствено мощносто. Слаби продажби, трудно връщане на кредитоте. Пари трябват! Откъде да го вземат? Кофти материали в новите им коли и по-високи цени.
Това е!
Коментиран от #20, #30
12:59 12.02.2024
13 Техно
И край с тая измишлльотина.
Коментиран от #17
13:03 12.02.2024
14 Зомбайо
До коментар #1 от "Марин":
Първите автомобили с ДВГ са били на етанол. Евтино и екологично гориво, отделя се въглероден диоксид и вода. Малко след това в бизнеса се включват големите алчни американски нефтени магнати и етанолът е заменен с бензин.13:03 12.02.2024
15 МЪСК 💪🏻
Вика се ЕСТЕСТВЕН ПОДБОР
13:37 12.02.2024
16 Клуб КарамЕЛ
13:40 12.02.2024
17 Надежда Найденова
До коментар #13 от "Техно":
- Европа има ли нефт?- Не.
- България има ли нефт?
- Не.
- Гърнето пуши ли?
- Яко отрова, направо се мре!
- Значи мача е свирен, момче.
- Чади, тресе се, бучи, чупи се, тече, що е то?
- Пушещо гърне
- Върви на оцет, олио и пелети, що е то?
- Кюмбета
Коментиран от #18
13:49 12.02.2024
18 Гост
До коментар #17 от "Надежда Найденова":
Пуши кюмбето с което си топлиш колибата.С фотоволтаиците на покрива си зареждаш Теслъта.Коментиран от #19
13:59 12.02.2024
19 Мнение
До коментар #18 от "Гост":
А когато тръгнеш към морето, взимаш ли си покрива с теб, или зареждаш на станции от мрежата (с ел енергия от въглища и петрол)???Който им вярва на овладените медии, че съвременните таблети на колела са еко, че са надеждни и че са бъдещето, значи тоз индивид няма нищо на втория етаж!
14:16 12.02.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 За конкуренция чувал ли си?
15:04 12.02.2024
22 Ха,ха,ха...вярвай си
До коментар #4 от "Стрес":
Станции у нас има достатъчно за все още малкото на брой собственици на електрички,но трябва повече за в бъдеще.Инак за стара над 10 години тесла,новите батерии вече са в пъти по-евтини в сравнение отпреди 3-4 години,затова вече не е изненада да ги видиш по нашите пътища така като беше навремето.За съжаление засега единствения бедостатък е,че си ограничен от пробега и времето на зареждане.Демек ако трябва да се пътува в рамките на 1 ден от София до Бургас/Варна и обратно няма как да стане.Коментиран от #25
15:11 12.02.2024
23 ТИР
Цигари без дим, коли без звук,
надуваеми жени,многополови и разни други,( зеленини ) които единствено имат за цел да спират едни а да се обогатяват други,,,
Коментиран от #24
15:38 12.02.2024
24 Въпрос на избор
До коментар #23 от "ТИР":
И старите ценности си ги има. Въпрос на изборКоментиран от #33
17:23 12.02.2024
25 Напротив
До коментар #22 от "Ха,ха,ха...вярвай си":
Стига се. И със стара P85+ 2014. Може да се направи 15-мин. пауза на Финес Нова Загора или Търново, но се стига и се връща. Да кажем, че цялото нещо е под час повече като време и много повече като кеф и нищо като пари.Коментиран от #26
20:59 12.02.2024
26 Гост
До коментар #25 от "Напротив":
Смехоран дал над 100 к.долара за електрокар,да ми пести от сметката за ток??Коментиран от #29
22:10 12.02.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Купих си кола на ток !
22:15 12.02.2024
29 Мрънкаш
До коментар #26 от "Гост":
Вземи си и ти, много е яко. И на Chill mode си пред всички. То е едно галене на тия ДВГ-та, ще кажеш че тунджата 20 лв, а тя без пари. Даже бензинджията ти плаща да караш.00:34 13.02.2024
30 БАЙО
До коментар #12 от "Антон":
Точно. Тези коли нямат продаване после.11:14 13.02.2024
31 гост
20:05 13.02.2024
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Себестойността на ev
Когато прочета, че няма станции за зареждане се чудя къде живеят тези хора и коя година сме.,.
09:12 16.02.2024
36 Калкулатор
ДВГ 70-80лв
Ток. 15-20лв
Ако се наложи дозареждане за 20-30мин. време за едно кафе
Питам колко хора печелят по 50-60лв. за 30мин. , че толкова много бързат?
09:35 16.02.2024
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 зелена сделка за зелен хайвер
12:44 29.02.2024
39 Съдията Дред
14:16 04.04.2024