Last news in Fakti

26 Февруари, 2014 09:33 37 479 23

Тест на многофункционалната Kia Carens

  • kia-
  • carens-
  • тест

Малко са вановете в света, които напълно удовлетворят всички изисквания на предпочитащите подобни превозни средства, въпреки че тези возила се водят многофункционални. В повечето случаи минивановете са направени така, че да са предимно практични и просторни, а понятия като екстериорен дизайн, вътрешно оформление и динамика са оставени на заден план. Сега корейците от Kia излизат на българския пазар с едно предложение, което се опитва да опровергае написаното по-горе. Дали новият Carens ще успее, ще покаже само времето. Екипът ни обаче не пропусна шанса да направи обстоен тест драйв на новата Kia Carens. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

Автомобилът притежава стилен дизайн, като в него обаче умело са интерпретирани спортни нотки. Прекалено авангардните решения, с каквито изобилстват алтернативите от PSA, тук съвсем умишлено са избегнати. Видно е, че и този път дизайнерът Петер Шрайер и неговият екип са си свършили работата и са създали един миниван с подчертан динамичен облик, който ще допадне на много от хората, които харесват немските многофункционални автомобили. В заключение обаче ще отбележим, че въпреки че компактните миниванове поставят стилистите в доста тесни рамки заради габаритите, външният вид на Carens е впечатляващ. Все пак това е въпрос на вкус и всеки сам може да прецени от снимките дали му харесва новата многофункционалната Kia.

Интериор

В последните модели на Kia качеството на използваните интериорни материали, а и това на самата сглобка е силно завишено. Това с пълна сила важи и за новия Carens. Използваните материали са първокласни, седалките са ергономични и с добре изразена странична поддръжка. Уредите на арматурното табло са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, като се характеризират не с авангардни и нетрадиционни решения, а с информативност и класическо съвременно излъчване. Що се отнася до втория и трети ред седалки, там е наблегнато на функционалността. Третият ред седалки лесно може да бъде сгънат до ниво на равен под в багажното отделение, а конструкцията на втория ред е решена не като обща конфигурация, а като организация с три отделни седалки, също с възможност за прибиране в пода. Така товарното и пътническото пространство може да бъде конфигурирано според конкретните нужди. Един от малкото недостатъци по отношение на салона се открива в прекалено дебелите колонки на ветроупорното стъкло, които затрудняват донякъде видимостта, особено при ляв завой. Като цяло обаче можем да заключим, че салонът е качествен, функционален и същевременно стилен.

Двигател и ходови характеристики

На нашия пазар моделът се предлага с два бензинови и с един дизелов двигател с две мощностни характеристики. Най-удачният вариант според нас е по-мощната дизелова версия. Тя разполага с 1.7-литров агрегат със 136 к.с. - напълно достатъчна мощност за приличната динамика на автомобил от подобен клас. Моделът предлага и доста интересни екстри, включени в по-високите нива на оборудване. Впечатление ни направи отличната автоматизирана система за успоредно паркиране, ефектната мултимедия с голям сензорен екран, както и различните настройки на твърдостта на волана. Иначе возията може да се определи по-скоро като твърда, но това е за сметка на отличната за подобен род коли стабилност. Минусът, който открихме, е свързан с механичната шестстепенна скоростна кутия. По-конкретно става дума за превключването от първа на втора предавка. Оборотите бързо падат и се губи мощност. Изисква се време, за да може мотора да "набере" обороти, да включи турбото и да поеме отново. Всичко останало, свързано с основните възли и агрегати, е без забележки. Разходът, който сочеше борд компютърът след 700 километров смесен пробег (градско/извънградско), бе 6.9 литра на 100 километра. Заводските данни са 6.1 л/100 км. Предвид габаритите на колата и нейното тегло, можем да кажем, че дизеловият Carens определено е икономичен, като това не се отразява на динамиката на автомобила.

Цена

Предвид алтернативите на нашия пазар и качествата, които предлага новата Kia Carens, може да се каже, че цените са атрактивни. Трябва да се има предвид и че автомобилът е седемместен. Базовата цена стартира от 35 880 лв., а предвид двигателите и нивото на оборудване достига до 57 000. Ето и подробната ценова листа на новата Kia Carens.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    10 6 Отговор
    Много добро ванче, а и е по-евтино от новата Зафира. Пикасото на Ситроен не го коментирам, защото е гола-вода.
  • 2 nakata88bg .

    6 5 Отговор
    браво на корейците! много дръпнаха напред!
  • 3 masacre

    1 13 Отговор
    Интериора можеше да се "барне" още малко....Иначе като за кола еднодневка никак не е зле
  • 4 Славчо Димитров

    7 7 Отговор
    Каква еднодневка бе. Еднодневка са ситроените. Това е със 7 години гаранция - най-голямата у нас. Иначе от написаното и снимките новия Каренс изглежда много добре, а и цената му е прилична.

    Коментиран от #5

  • 5 Едикой си

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "Славчо Димитров":

    Хубаво е да се прочетат условията на тази 7 годишна гаранция ;)
    Иначе КИА-та не е зле, въпреки че тези материали след 5 години няма да са същите лъскавини....
  • 6 PROFESIONALISTA

    5 8 Отговор
    7 годишната гаранция ти излиза през носа и по-добре въобще да не я ползваш. А недостатъка, описан при смяна от 1 на 2 предавка е само една от многото простотии, които ще забележиш когато покараш тази измишльотина, макар и за без пари...
  • 7 Михаил Зарев

    5 6 Отговор
    100 pati po dobre ot Great WC
  • 8 Михаил Зарев

    2 15 Отговор
    A koito izka nai dobroto markata e BMW!
  • 9 Лудака

    4 11 Отговор
    samo kitaiski bokluci kia mia
  • 10 йордан иванов

    3 8 Отговор
    Киа от Китай
  • 11 Монго

    5 2 Отговор
    Какви са тези "дупки" между 1-ва и втора "сатурнови" ли. Този дизел спокойно трябва да потегля на втора, а той ще "хълца" мужду 1 и 2...
  • 12 Христо Христов

    3 7 Отговор
    Не съм любител на корейските коли, но дизайнът е впечатляващо добър (заради немския дизайнер Петер Шрайер). За качествата на автомобила като цяло не съм убеден, че всичко е ОК - с жълтурите винаги трябва да имаш едно на ум. Например проблемът с превключването и "глъхненето" на двигателя от 1-ва на 2-ра скорост е доста сериозен и понеже е конструктивен(!) - никога няма да се избегне! Имам нова "Зафира" 1.9TDI, която е змей на пътя.
  • 13 Николай Стоянов

    3 4 Отговор
    Славчо Димитров, само да спомена че Мазда предлагат гаранция от 8 години. Така че не Киа предлага най дългата гаранция.
  • 14 Konstantin Atanasov

    0 5 Отговор
    Най-здравия 7 местен MPV е Тойота Версо, гарантирам!

    А тази КИА май е по-скъпа, но е вярно, че предлага много допълнителни екстри. Да не говорим, че за подобни суми може да се купи вече компактен 4x4 SUV( на пазара има 5-6 модела).

    Да не говорим, че скоро Версо ще се продава с дизелови двигатели на BMW, които са доказано много много добри!
  • 15 Mercedes-Benz

    3 7 Отговор
    Качвал съм се в няколко нови cee'd-а таксиджийски на по няма и 100 000 пробег и вътре беше ужас, износени копчета, олюпени дръжки на вратите, протрити подлакътници, возят твърдо, динамика горе долу... при висока скорост са шумни. Така че ми е много смешно като почнат някои хора да ги превъзнасят кво и що. Колкото до гаранцията, успех им желая на оптимистите по-долу, само ще кажа че корееца не е тъп, за да ви дава 7 год. гаранция и едва ли не си плюе на сурата само и само да ви покаже колко били "дашни" и честни и как такава друга кола няма на пазара. Искам да видя физиономиите след първата смяна на масло, ремъци и свещички в сервиза и пак ще си говорим!

    П.С. Ето ви два цитата:

    "Няма безплатен обяд"

    "Евтиното излиза скъпо"

    Лек ден
  • 16 Ицо Велев

    3 5 Отговор
    Освен Тойота, перфектни ванове са Мицубиши Грандис , също и Хонда Стриим - истински японци. А великата Тойтота вече се прави в Турция освен Джиповете!
  • 17 Виктор Христов

    3 1 Отговор
    Тази Киа е MPV а не миниван
  • 18 Симеон Тасев

    2 2 Отговор
  • 19 zendera

    2 1 Отговор
    От първа на втора като минел и губил обороти и мощноста падала...Ама то затуй някои автопроизводители,да не казвам кои,са въвели битурбото с каскадно пълнене при дизелите че да може при ниски обороти малкото турбо да се включи и да има почти целия Нм.
  • 20 Фанети Мазакура

    3 3 Отговор
    И след всичко казано да не забравяме, че KIA България е на Делян Пеевски.

    Коментиран от #22

  • 21 Циг Циг

    3 2 Отговор
    ВСИЧКИ не съм фен на Киа но не можете да плюете автомобила без да сте го пипнали.
  • 22 Mercedes-Benz

    1 3 Отговор

    До коментар #20 от "Фанети Мазакура":

    Това е полезна информация! Трябва да се осветят и другите вносители с мафиотска следа, че да се знае от кой да се купува и кой не!
  • 23 Martin Dinkov

    4 4 Отговор
    отвътре цари уникална цигания....дизайнерите са за разстрел просто. Дори и да имам възможност не бих изплащал такава щайга, предпочитам запазен екземпляр на 8 - 10 год. с по качествена изработка