30 Септември, 2024 13:52 706 4

Chery отлага производството на автомобили в Испания. Ето каква е причината

  • chery-
  • omoda-
  • omoda 5-
  • испания

Omoda 5 EV ще се забави с година

Chery отлага производството на автомобили в Испания. Ето каква е причината - 1

Китайският автомобилен производител Chery отложи с една година целта си да произвежда електромобили в Европа поради налагането от Европейския съюз на временни мита върху вноса на електромобили от Китай. Новите тарифи, които влязоха в сила през юли, разпалиха търговското напрежение и принудиха автомобилните производители от двете страни на Атлантическия океан да преразгледат плановете си за продажба на повече електрически превозни средства в региона.

Сега Chery планира да започне производството на Omoda 5 EV в Испания през октомври 2025 г. в очакване на оценка на това как митата ще повлияят на плановете ѝ за частично сглобяване на автомобили в Китай и вноса им в Европа.

Испания разчита, че Chery ще съживи бившия завод на Nissan в Барселона и ще създаде повече от 1000 работни места. Министър-председателят Педро Санчес публично се противопостави на новите мита и се срещна с китайски автомобилни производители, включително Chery, за да обсъди въпроса.

Докато Пекин и Брюксел преговарят за избягване на антисубсидийните тарифи, политиците от ЕС също се опитват да балансират между прехода към по-чисти превозни средства и защитата на автомобилната индустрия на блока. Предизвикателството се усложнява от структурното предимство на Китай по отношение на разходите за електромобили и акумулаторни клетки.

Забавянето на производството на Omoda 5 предизвика търкания със синдикалните работници в Испания, на които бяха обещани повече от 600 работни места на пълен работен ден от 1 октомври. Поради намаленото работно натоварване компанията е информирала профсъюза, че може да наема работници само на непълно работно време.

Партньорството на Chery с испанската компания Ebro има за цел да произведе 150 000 автомобила в Испания до 2029 г. и да наеме отново 1250 работници, съкратени по време на затварянето на завода на Nissan. Въпреки че Omoda 5 EV беше отложен, компанията планира да пусне на пазара версии на модела с двигател с вътрешно горене и хибридни версии през ноември.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ха ха

    1 0 Отговор
    За две поколения куманизмът и глобализмът стигат до извода, че икономиката не се управлява с декрети. Уви, учат го на гърба на обикновените хора...

    Коментиран от #3

  • 2 Европеец

    3 1 Отговор
    "Предизвикателството се усложнява от структурното предимство на Китай по отношение на разходите за електромобили и акумулаторни клетки"

    "структурното предимство" се заключава в това че Европа се самопростреля в крака за да угоди на краварите. Подлоги на краварите на власт в ЕС сами се отказаха от евтините суровини и енергоносители от Русия и Китай се възползва от това и сега "високотехнологична" Европа не може да се конкурира с Китай даже и в сектора на автомобилите да не говорим че електрониката я изгубиха много отдавна а скоро даже и пътническите самолети ще са китайско-руски. Когато ни управляват подлоги за които интересите на ЕС са на последно място така се получава. Въпроса е кога на избирателите ще им светне в кухите кратуни че ЕС няма никакво бъдеще като колония на краварника.
  • 3 Възмутен

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "ха ха":

    Китай върви напред нищо че управлява комунистическата партия - въпроса е че корупцията там е много голямо престъпление и разстрелват публично на стадиона за това а в "демократичния запад" и по специално при новите ни господари корупцията е нещо съвсем законно - бакшишът е "задължителен" и всички сенатори имат "лобистки" фирми и "лобират" за този който плати най-много. Финансирането на кандидатите за сенатори и президенти също е частно от фирми които се надяват на тлъсти договори ако изберат техния кандидат.
  • 4 такива работи

    0 0 Отговор
    Струва ми се, че ще е повече от година, вероятно никога. Свободното падане в производството на електрокари продължава и засега нищо не може да го спре, освен силови, недемократични мерки като в Китай. Но европейската машина се задейства бавно и дотогава търсенето ще е още по-малко. А в Китай някой ден ще има граждански войни и освобождаване на трупането столетия всякакъв вид напрежение, не ме вълнуват.