Ford Fiesta се завръща с помощ от VW

4 Май, 2025 16:13 2 185 12

  • vw-
  • volkswagen-
  • ford-
  • fiesta

Компактният хечбек може да бъде възроден

Ford Fiesta се завръща с помощ от VW - 1

Духът на Ford Fiesta, който от десетилетия е основна част от европейските пътища, може да се възроди и да получи електрическо превъплъщение със значителна помощ от Volkswagen. След като двата автомобилни гиганта определиха като „много успешен“ първоначалния си опит за споделяне на платформи, перспективата за по-нататъшни съвместни проекти набира сила.

Прекратяването на производството на Fiesta през юли 2023 година бележи края на една ера, оставяйки забележима празнина в сегмента на достъпните суперминита. Въпреки това очевидният успех на Ford, който използва архитектурата MEB на VW за своите електрически SUV модели Explorer и Capri, които скоро ще се появят, привидно проправя пътя за по-задълбочен съюз.

Мартин Сандер, ръководител на продажбите и маркетинга на Volkswagen и бивш високопоставен ръководител във Ford of Europe, открито призна положителния резултат от първоначалното партньорство в областта на електромобилите. Изявлението му пред Auto Express, в което той подчертано не отхвърля бъдещото споделяне на технологии, по-специално в сферата на по-малките автомобили, разпали спекулации за потенциална електрическа Fiesta, подсилена от предстоящата платформа MEB Entry на VW - основата на градските електромобили ID.1 и ID.2. Това би могло да доведе до възродена електрическа Fiesta, предлагаща конкурентен пробег и възможности за бързо зареждане.

Перспективата на Сандер подчертава стратегическите ползи и за двата производители. За Volkswagen подобни сътрудничества предлагат по-големи икономии от мащаба за неговите платформи MEB. За Ford то представлява потенциално рентабилен път за връщане в предизвикателния, но изключително важен сегмент на малките автомобили, като се използва специалната архитектура за електрически автомобили на VW, вместо да се разработва собствена платформа по поръчка за автомобили с по-нисък марж.

Настоящата европейска гама на Ford претърпява значителна трансформация. Въпреки че Puma остава ключов продавач, по-високата му цена оставя празнина в по-достъпния край на спектъра. Прекратяването на производството на Fiesta и предстоящото излизане на Focus подчертават икономическия натиск върху производството на традиционни градски автомобили и хечбеци с двигатели с вътрешно горене в Европа.

Въпреки че от Ford не съобщиха нищо за конкретни бъдещи сътрудничества, увереността им в способността им да се конкурират в „правилните сегменти“ предполага стратегическо осъзнаване на променящите се пазарни изисквания и желание да проучат възможностите за партньорство, за да ги удовлетворят.

Ако електрическата Fiesta се реализира върху платформата MEB Entry, размерите ѝ вероятно ще бъдат близки до тези на VW ID.2, което подсказва за сходна следа. Присъщите предимства на специалната платформа за електрически автомобили, като по-широка стойка и ниско монтирана батерия, потенциално биха могли да придадат на възродената Fiesta завладяваща динамика на шофиране, която традиционно се свързва с емблемата на Ford.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хеми значи бензин

    9 5 Отговор
    Електричка за малък автомобил е голяма глу пост.
    Пробегут е малък а първоначалната инвестиция голяма.
    По спомен едно Зои на Рено беше към 50-60 хиляфи лева а клиото 30-35 два пъти отгоре за градска кола като ел пробега беше 250км горе долу а вътре тясно и неудобно

    Коментиран от #3, #4

  • 2 Майтапи

    5 15 Отговор
    форт фиеста е пошла кола за бабички и лелки,които не са карали друга кола

    Коментиран от #9

  • 3 Майтапи

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "Хеми значи бензин":

    а колко пробег искаш 2500 км. в града ли? Кой кара 250 км. градско никой. Това се предимно градско коли.

    Коментиран от #5

  • 4 Варненец

    6 4 Отговор

    До коментар #1 от "Хеми значи бензин":

    Да те открехне, хеми не значи бензин, означава хеми сферик, формата на горивната камера в главата на цилиндъра. Ама ти от къде да знаеш, още си на 15🤣

    Коментиран от #12

  • 5 Хеми значи бензин

    9 1 Отговор

    До коментар #3 от "Майтапи":

    Че кой ще даде толкова пари за строго градска кола някой аб дал .

    Коментиран от #6

  • 6 Майтапи

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "Хеми значи бензин":

    Еми що ги продават тогава,ако никой не ги купува и Ренаулт Зое и пеугеот 208 електричка, само Хондата я спряха,че никой пък съвсем не я купуваше. А и варелите Фолцваген Ъп и Шкодка Ситогоу и Сеат Мии ги пряха и браво,че ги спряха тия грозни варели.
    Ама сега пускат новото Ренаулт 5 Електро, което се казва,че ще бъде хит на пазара!

    Коментиран от #7

  • 7 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #6 от "Майтапи":

    Реното е брутално, в петък видях едно румънско на магистралата, жъл цвят, чудно!!! И ако имаше 2.0 турбо бензин щеше да взриви пазара в Европа!!!
  • 8 Иван Иванов

    8 2 Отговор
    С електричество ще компрометират доброто име на Фиеста!
  • 9 Сиера косуърт

    9 2 Отговор

    До коментар #2 от "Майтапи":

    Има фиеста WRC и RS, не е като твоята таратайка.

    Коментиран от #10

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Ха-Ха-Ха

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Варненец":

    Хемисферк е уникален киносалон във Валенсия....!