Шефът на Toyota обясни защо електромобилите замърсяват повече от хибридите

5 Май, 2025 12:55 5 641 30

  • toyota-
  • тойода-
  • шеф-
  • замърсяване-
  • хибриди-
  • електромобили

Тойода смята, че бъдещето трябва да включва разнообразни задвижвания

Шефът на Toyota обясни защо електромобилите замърсяват повече от хибридите - 1

Докато автомобилният свят често представя бъдещето в чисто електрически план, Toyota, световен лидер по продажби и пионер в хибридните технологии, предлага различна гледна точка. Вместо да се втурне стремглаво към пълната електрификация, японският гигант стратегически разширява предложенията си за електрически превозни средства, като същевременно потвърждава дългогодишния си ангажимент към разнообразни решения за задвижване.

Въпреки неотдавнашните си инициативи за електрически автомобили в Китай със серията bZ, Toyota се сблъска с критики за възприеманата предпазливост при пълното възприемане на електрическите автомобили. Въпреки това, Председателят Акио Тойода остава непоколебим в своята вяра в стратегията за много енергийни източници, предлагайки ясна обосновка за нюансирания подход на Toyota.

В неотдавнашно интервю за Automotive News Тойода повтори: „Когато терминът „въглеродна неутралност“ стана популярен, ние като компания казахме, че врагът е въглеродът. Трябва да се съсредоточим върху това, което можем да направим незабавно, за да намалим въглеродния диоксид. Това е основата на нашето решение. Тя не се е променила и няма да се промени.“ По-нататък той подчерта богатия опит на Toyota с хибридната технология, като заяви: „Продали сме около 27 милиона хибрида. Тези хибриди са имали същото въздействие като 9 милиона BEV на пътя. Но ако бяхме направили 9 милиона BEV в Япония, това всъщност щеше да увеличи въглеродните емисии, а не да ги намали. Това е така, защото Япония разчита на топлоелектрически централи за производство на електроенергия.“

Макар че председателят Тойода не се задълбочи в конкретните изчисления, които стоят зад тези цифри, неговата гледна точка подчертава един важен аспект, който често се пренебрегва в бързината към електромобилите: цялостното въздействие върху околната среда. Въпреки че електрическите превозни средства предлагат нулеви емисии от ауспуха, въглеродният отпечатък, свързан с тяхното производство и производството на електроенергия, необходима за зареждането им, представлява по-сложна картина. В съчетание с неравномерното развитие на инфраструктурата за зареждане в различните региони, продължаващата актуалност на хибридната технология, поне междувременно, става по-разбираема.

Визията на Toyota за неутрално по отношение на въглеродните емисии бъдеще се простира отвъд хибридите, като обхваща хибриди с възможност за включване в електрическата мрежа, автомобили с водородни горивни клетки, електромобили и дори потенциала на двигателите с вътрешно горене, задвижвани от синтетични горива. За Toyota стратегията не се състои в залагането на всички залози на една-единствена технология, а по-скоро в проучването и разработването на цялостно портфолио от решения. Както формулира Тойода: „Трябва да разгледаме всички възможности и да работим във всички посоки. Като компания ние сме много последователни в това, че това, срещу което се борим, е въглеродният диоксид.“

Тази позиция е в съответствие с предишни изявления на Тойода, включително предположението му от миналата година, че напълно електрическите превозни средства вероятно ще представляват само около 30 % от световните продажби в дългосрочен план, и предупрежденията му за потенциалните икономически последици от бързото и изключително преминаване към електрически превозни средства, особено по отношение на сигурността на работните места в икономики с високо производство като Япония.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 41 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Земята е космически кораб

    15 29 Отговор
    И с използването на петрола се създават парникови газове които затоплят атмосферата и се разтапят полярните ледове които ледове с тежестта си притискат тектоничните плочи след като се стопяват ледовете притискат по слабо тектоничните плочи и те започват да се движат и трият по между си и земетресенията ще се случват по често

    Коментиран от #10, #13

  • 2 Земята е космически кораб

    8 27 Отговор
    И ако я сравним с автомобила сега се използва петрол от земята все едно от автомобила да се използва маслото от двигателя за гориво и след като свърши маслото двигателя ще прегрее и блокира същото е и с петрола който служи за охлаждане и изолиране на тектоничните плочи от магмата под тях като се изчерпи петрола магмата ще нагрее тектоничните плочи и не се знае какво ще се случи най малко вулканите ще почнат да изригват по често

    Коментиран от #14, #16

  • 3 гост

    15 46 Отговор
    Какво друго може да каже шефа на Тойота , след като е вложил над 50 милиарда в последните 30 години за " хибриди" , " водороди" и други подобни глупости ?? Много ясно , че ще твърди , че неговата стока е най- най , а всички други са глупаци !! Само че точно най- близките му съседи , именно китайците ще му разкажат играта само след 5-6 години , ако продължава с глупостите !! Най- много да гледа как китайците продават в ЯПОНИЯ електромобилите си , докато той продължава да хвали скапаните си хибриди !!

    Коментиран от #25

  • 4 Макробиолог

    39 6 Отговор
    Шефа на Тойота май трябва да е доста по наясно от диванните експерти.Все пак това е най успешната авто марка в света.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Мъни мъни

    11 15 Отговор
    Финансиране на политици, отричащи климатичните промени:

    Доклад на "Public Citizen" от януари 2025 г. разкрива, че Toyota е най-големият автомобилен донор за политически кампании на членове на Конгреса на САЩ, които отричат или поставят под въпрос съществуването на климатичните промени. За три изборни цикъла (2020-2024 г.) Toyota е дарила 808 500 долара на 207 такива кандидати. Смята се, че това финансиране е част от по-широка стратегия за забавяне на прехода към електромобили.

    Коментиран от #26

  • 7 Мъни мъни

    8 10 Отговор
    Лобиране чрез индустриални асоциации:


    Значителна част от лобистката дейност на Toyota се извършва чрез членството ѝ в различни автомобилни индустриални асоциации. Тези асоциации обединяват ресурси, за да увеличат ефективността на лобирането си срещу политики, насърчаващи електромобилите, и в подкрепа на по-дългосрочна роля на двигателите с вътрешно горене и хибридите.
  • 8 Мъни мъни

    8 12 Отговор
    Разходи за лобиране:

    Според данни от OpenSecrets точка org за 2022 г., Toyota Motor Corp. е похарчила 5 904 321 долара само за федерално лобиране в САЩ чрез своето подразделение Toyota Motor North America. Тези разходи са насочени към различни аспекти, включително автомобилната индустрия и транспортните въпроси, които включват и политиките за електрически превозни средства.
    За Toyota Motor Europe има данни за за лобиране в Европейския парламент. За финансовата година април 2021 - март 2022 г. разходите са били между 600 000 и 699 999 евро.
  • 9 БСП Обединена Левица за Радев

    21 10 Отговор
    Правилно казва господин Тойота, но реално ЕС се управлява от зелена нацистка мафия, която има за цел да унищожи автомобилистите, за да няма свободно придвижване. И за малките деца е ясно, че електрическите автомобили са една измама
  • 10 зле

    22 6 Отговор

    До коментар #1 от "Земята е космически кораб":

    няма външен факттор който да въздейства върху двужението на тектонскте полочи освен земната мантия и всичко което се случва в недрата под повърхноста на земята, особенно пък лед който плува върху вода. защо пишеш абсолютни глулусти?
  • 11 Макробиолог

    20 8 Отговор
    Лобирането е законна дейност в САЩ,а това което твърди шефа на Тойота е просто като бобена чорба--електричките ползват 100%ел енергия, която в момента не е дори 20%зелена.И при това не е включил в сметката незелените а всъщност силно мръсни производства покрай батериите.
  • 12 гроздето кисело

    7 16 Отговор
    щото е високо и в Китай
  • 13 Гост

    16 6 Отговор

    До коментар #1 от "Земята е космически кораб":

    Теслю митичен,ти да не летиш за Марс? По големи простотии не бях чел.Преди милиони години е имало ледников период,сега сме в период на затопляне.Това зависи единствено от Слънчева активност и разстоянието между Земята и Слънцето.
  • 14 Хаха

    20 6 Отговор

    До коментар #2 от "Земята е космически кораб":

    Петрола трябваше по прогноза да свърши още преди 50 години. При тебе тротитроле липсата на мозък води до прегряване на главата.
  • 15 Ото

    17 11 Отговор
    До 5 пет години ще обявят електромобила за най мръсното производство и подръжка за всички времена. Производството зареждане и изхвърляне на акумулаторите е най замърсяващ енегоносител с ресурс 5 до 10години живот. Нещо подобно е другия замърсител перките - ветрогенератори и фотоволтаици.. Всичките еднодневки са изключително опасни и скъпи за утилизация. По степен на замърсяване в глобален план са съизмерими с отработеното ядрено гориво но щетите са в пъти по голями
  • 16 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    7 4 Отговор

    До коментар #2 от "Земята е космически кораб":

    О, благодаря ти, много се смях, имаш много голямо чувство за хумор, ако тово което си написал го вярваш значи:или си т, ъ, п или си не грамотен..... а, може и двете
  • 17 Тойода

    12 11 Отговор
    Значи уж тока бил мръсен, а пък ще правим хибриди с опция за зареждане от мръсната мрежа и ще ни трябва и една мръсна батерия дето да съхранява тока. И на всичкото отгоре и ще пуши от ауспуха като се задейства ДВГ. Да беше казал, че не може да прави електрички и ще си прави това в което е инвестирал.
  • 18 Струва ми се

    15 5 Отговор
    Струва ми се, че шефа на ТОЙОТА "дискретно" пропуска проблема с утилизацията на електричките. Въобще много е дискретен да не обиди някой. А проблема с утилизацията е огромен. Наскоро имаше сравнение между утилизацията на МПС с ДВГ и на това с ел. двигател.

    Коментиран от #19

  • 19 Ами

    6 4 Отговор

    До коментар #18 от "Струва ми се":

    Ще поживеем и ще видим. Ние в България това ще го разберем най напред , защото при нас не е проблем да изхвърлиш нещо по край улицата в канавката. Било то строителен отпадък , стари мебели, бойлер или.... да речем електромобил. До сега последното не съм го виждал.
  • 20 Баце

    7 13 Отговор
    От 100 кладенеца вода ще донесат за да ви убедят да не купувате електромобили. Така го изкарват, все едно производството на автомобили с двг е безвредно. А една стара кола колко емисии изхвърля, не е истина.
    Безплатен ток има в природата колкото искаш. Като има повишено търсене, ще се инвестира повече и в солари, вец, ветро и тн.
  • 21 стига с тая зелена идиотия

    12 5 Отговор
    Искам си бензиновите Тойоти с 1.8 л. мотор.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Ами

    1 1 Отговор
    Комфорт и спокойствие в една марка
  • 24 Симеон

    6 2 Отговор
    Всеки да си шофира, каквото желае. Баща ми бог да го прости цял живот караше лекс джипове. Беше интелигентен мъж финансово стабилен. Винаги избираше тази марка, защото сервизи ремонти и тн бяха загуба на време за него. От малък си спомням, че винаги с тези коли стигахме от точка А до точка Б и включително преди да си замине пак заложи на хибрид последната още я имаме и никога не е имал проблем rx-a. Въпрос на вкус и на собствено разбиране. Дали ток дали хибрид. В крайна сметка и преди нас е имало цивилизации и ги няма вече. Божа работа
  • 25 АУРСУЛА ОТ ЕС КВО ВЛОЖИЛА?!?!!

    2 5 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    НИИИИИИЩО.ПО ТОЧНО Е ЗАЛОЖИЛА КАПАНА ЗА НЕОБРАЗОВАНИТЕ КЪТ ТЕБЕ ДАВАЩИ ОЦЕНКА НА ТОЙОТА............ПЪРВО СИ ВЪЗСТАНОВЕТЕ ПРОИЗВОДСТВОТО НА ГАЛОШИ И НАЛЪМИ И ТОГАЗ МИНАВАЙТЕ НА ПО ГОРНИ НИВА....

    Коментиран от #27

  • 26 Мани,мани

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Мъни мъни":

    И с 800 хиляди долара заглушиха зелените безумия и псевдолибер теориите на неграмотници? Стига елементаризъм! Ползвай малко естествения интелект.
  • 27 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "АУРСУЛА ОТ ЕС КВО ВЛОЖИЛА?!?!!":

    Абе ти кьорав ли си или си въобразяваш , че си много убедителен като пишеш с главни букви ? Или най - вероятно просто не знаеш как се сменят , а ? Хахаха ! А за Урсула не бери грижа , да чистиш тоалетната и не ставаш , пък да обсъждаш какво прави да не говорим ! Отивай при целуващия корана , нали той много ти харесва !
  • 28 Някой

    1 1 Отговор
    И аз така смятам. Депутатите в бг парламента са де били, евродепутатите в Брюксел са де били, "зелените" партии са де били, Грета Тумберг е ...
    Не може да забраниш нещо доказано във времето и екзистенциално като ДВГ камиони, трактори, комбайни, локомотиви, кораби. С недоказана, неиздържала проверката на времето литиева батерия, която на всичко отгоре е много по-малко "зелена" отколкото ни лъжат, че е. Не съм противник на електродвигателите, те са изпитана и доказана технология, проблема са литиевите батерии. Проблема са фотоволтаиците и литиевите батерии малоумниците политици, които ги налагат.
  • 29 Има Стърлингов двигател не е само ДВГ

    1 1 Отговор
    Който може да генерира ток за електромотора само като се подгрява
  • 30 Земята е космически кораб

    2 1 Отговор
    И водата е екологичното гориво за получаване на водород и кислород за ДВГ
    Тъпите японци имат тихия океан а чакат петролни танкери които са екологична заплаха за цялата земя
    Вземете тава с вода и тава с замръзнала вода и открийте разликите между двете тави когато ги пренасяте бързо и когато ги накланяте