Докато автомобилният свят често представя бъдещето в чисто електрически план, Toyota, световен лидер по продажби и пионер в хибридните технологии, предлага различна гледна точка. Вместо да се втурне стремглаво към пълната електрификация, японският гигант стратегически разширява предложенията си за електрически превозни средства, като същевременно потвърждава дългогодишния си ангажимент към разнообразни решения за задвижване.
Въпреки неотдавнашните си инициативи за електрически автомобили в Китай със серията bZ, Toyota се сблъска с критики за възприеманата предпазливост при пълното възприемане на електрическите автомобили. Въпреки това, Председателят Акио Тойода остава непоколебим в своята вяра в стратегията за много енергийни източници, предлагайки ясна обосновка за нюансирания подход на Toyota.
В неотдавнашно интервю за Automotive News Тойода повтори: „Когато терминът „въглеродна неутралност“ стана популярен, ние като компания казахме, че врагът е въглеродът. Трябва да се съсредоточим върху това, което можем да направим незабавно, за да намалим въглеродния диоксид. Това е основата на нашето решение. Тя не се е променила и няма да се промени.“ По-нататък той подчерта богатия опит на Toyota с хибридната технология, като заяви: „Продали сме около 27 милиона хибрида. Тези хибриди са имали същото въздействие като 9 милиона BEV на пътя. Но ако бяхме направили 9 милиона BEV в Япония, това всъщност щеше да увеличи въглеродните емисии, а не да ги намали. Това е така, защото Япония разчита на топлоелектрически централи за производство на електроенергия.“
Макар че председателят Тойода не се задълбочи в конкретните изчисления, които стоят зад тези цифри, неговата гледна точка подчертава един важен аспект, който често се пренебрегва в бързината към електромобилите: цялостното въздействие върху околната среда. Въпреки че електрическите превозни средства предлагат нулеви емисии от ауспуха, въглеродният отпечатък, свързан с тяхното производство и производството на електроенергия, необходима за зареждането им, представлява по-сложна картина. В съчетание с неравномерното развитие на инфраструктурата за зареждане в различните региони, продължаващата актуалност на хибридната технология, поне междувременно, става по-разбираема.
Визията на Toyota за неутрално по отношение на въглеродните емисии бъдеще се простира отвъд хибридите, като обхваща хибриди с възможност за включване в електрическата мрежа, автомобили с водородни горивни клетки, електромобили и дори потенциала на двигателите с вътрешно горене, задвижвани от синтетични горива. За Toyota стратегията не се състои в залагането на всички залози на една-единствена технология, а по-скоро в проучването и разработването на цялостно портфолио от решения. Както формулира Тойода: „Трябва да разгледаме всички възможности и да работим във всички посоки. Като компания ние сме много последователни в това, че това, срещу което се борим, е въглеродният диоксид.“
Тази позиция е в съответствие с предишни изявления на Тойода, включително предположението му от миналата година, че напълно електрическите превозни средства вероятно ще представляват само около 30 % от световните продажби в дългосрочен план, и предупрежденията му за потенциалните икономически последици от бързото и изключително преминаване към електрически превозни средства, особено по отношение на сигурността на работните места в икономики с високо производство като Япония.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Земята е космически кораб
Коментиран от #10, #13
13:18 05.05.2025
2 Земята е космически кораб
Коментиран от #14, #16
13:25 05.05.2025
3 гост
Коментиран от #25
13:34 05.05.2025
4 Макробиолог
13:55 05.05.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Мъни мъни
Доклад на "Public Citizen" от януари 2025 г. разкрива, че Toyota е най-големият автомобилен донор за политически кампании на членове на Конгреса на САЩ, които отричат или поставят под въпрос съществуването на климатичните промени. За три изборни цикъла (2020-2024 г.) Toyota е дарила 808 500 долара на 207 такива кандидати. Смята се, че това финансиране е част от по-широка стратегия за забавяне на прехода към електромобили.
Коментиран от #26
13:57 05.05.2025
7 Мъни мъни
Значителна част от лобистката дейност на Toyota се извършва чрез членството ѝ в различни автомобилни индустриални асоциации. Тези асоциации обединяват ресурси, за да увеличат ефективността на лобирането си срещу политики, насърчаващи електромобилите, и в подкрепа на по-дългосрочна роля на двигателите с вътрешно горене и хибридите.
13:58 05.05.2025
8 Мъни мъни
Според данни от OpenSecrets точка org за 2022 г., Toyota Motor Corp. е похарчила 5 904 321 долара само за федерално лобиране в САЩ чрез своето подразделение Toyota Motor North America. Тези разходи са насочени към различни аспекти, включително автомобилната индустрия и транспортните въпроси, които включват и политиките за електрически превозни средства.
За Toyota Motor Europe има данни за за лобиране в Европейския парламент. За финансовата година април 2021 - март 2022 г. разходите са били между 600 000 и 699 999 евро.
13:59 05.05.2025
9 БСП Обединена Левица за Радев
14:04 05.05.2025
10 зле
До коментар #1 от "Земята е космически кораб":
няма външен факттор който да въздейства върху двужението на тектонскте полочи освен земната мантия и всичко което се случва в недрата под повърхноста на земята, особенно пък лед който плува върху вода. защо пишеш абсолютни глулусти?14:15 05.05.2025
11 Макробиолог
14:23 05.05.2025
12 гроздето кисело
14:25 05.05.2025
13 Гост
До коментар #1 от "Земята е космически кораб":
Теслю митичен,ти да не летиш за Марс? По големи простотии не бях чел.Преди милиони години е имало ледников период,сега сме в период на затопляне.Това зависи единствено от Слънчева активност и разстоянието между Земята и Слънцето.14:56 05.05.2025
14 Хаха
До коментар #2 от "Земята е космически кораб":
Петрола трябваше по прогноза да свърши още преди 50 години. При тебе тротитроле липсата на мозък води до прегряване на главата.15:55 05.05.2025
15 Ото
16:03 05.05.2025
16 ⚒️⚒️⚒️⚒️
До коментар #2 от "Земята е космически кораб":
О, благодаря ти, много се смях, имаш много голямо чувство за хумор, ако тово което си написал го вярваш значи:или си т, ъ, п или си не грамотен..... а, може и двете21:25 05.05.2025
17 Тойода
21:48 05.05.2025
18 Струва ми се
Коментиран от #19
22:38 05.05.2025
19 Ами
До коментар #18 от "Струва ми се":
Ще поживеем и ще видим. Ние в България това ще го разберем най напред , защото при нас не е проблем да изхвърлиш нещо по край улицата в канавката. Било то строителен отпадък , стари мебели, бойлер или.... да речем електромобил. До сега последното не съм го виждал.22:53 05.05.2025
20 Баце
Безплатен ток има в природата колкото искаш. Като има повишено търсене, ще се инвестира повече и в солари, вец, ветро и тн.
05:12 06.05.2025
21 стига с тая зелена идиотия
07:32 06.05.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Ами
15:28 06.05.2025
24 Симеон
15:36 06.05.2025
25 АУРСУЛА ОТ ЕС КВО ВЛОЖИЛА?!?!!
До коментар #3 от "гост":
НИИИИИИЩО.ПО ТОЧНО Е ЗАЛОЖИЛА КАПАНА ЗА НЕОБРАЗОВАНИТЕ КЪТ ТЕБЕ ДАВАЩИ ОЦЕНКА НА ТОЙОТА............ПЪРВО СИ ВЪЗСТАНОВЕТЕ ПРОИЗВОДСТВОТО НА ГАЛОШИ И НАЛЪМИ И ТОГАЗ МИНАВАЙТЕ НА ПО ГОРНИ НИВА....Коментиран от #27
16:09 06.05.2025
26 Мани,мани
До коментар #6 от "Мъни мъни":
И с 800 хиляди долара заглушиха зелените безумия и псевдолибер теориите на неграмотници? Стига елементаризъм! Ползвай малко естествения интелект.19:47 06.05.2025
27 гост
До коментар #25 от "АУРСУЛА ОТ ЕС КВО ВЛОЖИЛА?!?!!":
Абе ти кьорав ли си или си въобразяваш , че си много убедителен като пишеш с главни букви ? Или най - вероятно просто не знаеш как се сменят , а ? Хахаха ! А за Урсула не бери грижа , да чистиш тоалетната и не ставаш , пък да обсъждаш какво прави да не говорим ! Отивай при целуващия корана , нали той много ти харесва !20:35 06.05.2025
28 Някой
Не може да забраниш нещо доказано във времето и екзистенциално като ДВГ камиони, трактори, комбайни, локомотиви, кораби. С недоказана, неиздържала проверката на времето литиева батерия, която на всичко отгоре е много по-малко "зелена" отколкото ни лъжат, че е. Не съм противник на електродвигателите, те са изпитана и доказана технология, проблема са литиевите батерии. Проблема са фотоволтаиците и литиевите батерии малоумниците политици, които ги налагат.
10:08 07.05.2025
29 Има Стърлингов двигател не е само ДВГ
16:21 07.05.2025
30 Земята е космически кораб
Тъпите японци имат тихия океан а чакат петролни танкери които са екологична заплаха за цялата земя
Вземете тава с вода и тава с замръзнала вода и открийте разликите между двете тави когато ги пренасяте бързо и когато ги накланяте
16:28 07.05.2025