Понякога най-ясната визия за бъдещето на автомобилите не идва от корпоративно дизайнерско студио, а от необузданото въображение на един студент. Такава е историята на Hyundai Obsidian - концепция на студента по транспортен дизайн Доминик Андерс, който с подкрепата на Hyundai предлага завладяващ поглед към бъдещата естетика на марката.
Obsidian е изцяло „за“ ръбатите форми и подчертан клиновиден силует, предизвикващ мощна, почти индустриална представа за бъдещата мобилност. Предната му част е плоска, прекъсната от еволюирала итерация на „пикселния“ светлинен подпис на Hyundai, разтегнат по цялата ширина като дигитален дисплей.
Макар че външността му безспорно е поразителна, формата на Obsidian предполага и високофункционален интериор. Непрекъснатата, плоска линия на покрива, водеща до значителен хечбек, загатва за широк салон, който дава приоритет на обема за пътниците и полезността преди всичко.
Представен в рамките на събитието Car Design Event 2025 в Мюнхен, Obsidian е чисто дизайнерско упражнение. Той споделя сцената с други напредничави концепции на Hyundai, като Initium, и служи като мощно напомняне, че следващата вълна от автомобилни иновации не е само под капака, а в радикалното преобразяване на самите автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Горубляне
10:36 25.05.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Пилотът Гошу
11:08 25.05.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 дедо..
11:39 25.05.2025
6 Един
11:55 25.05.2025
7 Чук
13:10 25.05.2025
8 Като чуя името на тази марка
Коментиран от #9
13:33 25.05.2025
9 Мнение
До коментар #8 от "Като чуя името на тази марка":
Жалко за изразходените пари, време и нерви от Ваша страна.За съжаление всички съвременни автомобили се правят по този начин - да мине гаранцията и после у кофата!
А после разни урсули ни говорят за екология и за ограничения?!
Моментално сваляне на световната мафия, инак нищо добро не ни чака!
А ако искате малко по-здрави коли, търсете до към 2010-макс-14 (и те имат проблеми, но малко по-малко)!
Новите след 2016 стават само за гаранцията и после на сметището!
Има определени политики, който водят до този резултат!
Примери:
- Имаше един шестостен (L=75mm) на маслената помпа при 2.0тди, който след 200к се изглажда и спира да върти помпата, при което двг в кофата!
След този скандал го замениха с L=100mm, но пак след определен пробег не са изкл проблеми!
- Дизелова помпа за високо налягане от Бош, новата версия се прави с умишлено проблемен дизайн, който след време води до стружки в горивната система и огромен разход за ремонт! Тази помпа (Бош СР4) се влага почти във всеки съвременен дизелов двигател (както при азиатци, европейци, така и при американци)!
- Ангренажен ремък в картера - разработчиците обещават "огромна" икономия на гориво от 1%, НО това което не ви казват е, че с времето се отделят малки частици от ремъка, които затлачват цедката на маслената помпа, което води до липса на адекватно смазване и двг отново в кофата!
Тези и мн други примери има за това как работи днешата система - купувай ново на кратък период от време иначе ще
13:55 25.05.2025
10 Гацо
15:15 25.05.2025
11 Този студент
19:27 25.05.2025