Надпреварата за доминиращо влияние на електрическите превозни средства направи светкавичен завой. Тази седмица Changan Automobile пусна първите 1000 бройки от своя седан Oshan 520 - автомобил, който е готов да направи революция в градските електромобили. Тези седани, първоначално предназначени за оживените таксиметрови паркове в Китай, влизат в историята: те са първите серийни модели, в които са интегрирани революционните сменяеми батерии Choco-SEB на CATL.
Истинското вълшебство тук не е само в новия автомобил, а в инфраструктурата, която го захранва. Тези специализирани батерии могат да се сменят за невероятните 100 секунди на специални станции - време, което прави традиционното зареждане на бензиностанция да изглежда като цяла вечност. За потребителите с голям пробег като таксиметровите шофьори това почти мигновено „зареждане“ предлага огромно предимство, като на практика елиминира престоя и увеличава приходите.
CATL, която вече е водещият световен доставчик на батерии за електрически превозни средства, не просто доставя продукт, а организира цяла екосистема. В Чунцин вече има 34 действащи станции за смяна на Choco-SEB, а планът за разширяване е агресивен: До края на 2025 година CATL има за цел да разположи 1000 станции в 31 големи китайски града. Всяка станция е проектирана за изключителна ефективност, като може да извършва до 822 подмени на батерии на ден.
Тази амбициозна визия се простира далеч отвъд Changan. CATL е сключила стратегически съюзи с огромен списък от китайски производители на автомобили, включително GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW и BAIC. Тази широка подкрепа от страна на индустрията означава, че автомобилите от многобройни марки ще бъдат съвместими и ще могат да използват бързо разширяващата се мрежа от станции за смяна на батерии на CATL, което ще спомогне за създаването на истински оперативно съвместим стандарт за смяна на батерии в цялата страна.
Самият Oshan 520 е практична, ориентирана към стойността входна точка в тази нова ера на бързото зареждане на електрически превозни средства. Оборудван със скромната 56 kWh батерия, той осигурява приличен пробег по CLTC до 515 км . Със стартова цена от 166 890 юана (около 25 хилядиевро) той е достъпно предложение за средния китайски шофьор, особено във взискателния търговски сектор, където времето недвусмислено е пари.
Списъкът с други китайски електромобили, за които е потвърдено, че поддържат системата Choco-SEB, нараства с всеки изминал ден, като включва модели като GAC Aion S, Hongqi E-QM5, SAIC Roewe D7, BAIC C66, Wuling Bingo, Wuling Starlight, SAIC Rising R7, SAIC Maxus Mifa 9 и SAIC Maxus Dana.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1.9 ТДИ
Коментиран от #5, #9, #14
12:07 30.05.2025
2 боян расате
12:08 30.05.2025
3 тоци моци
12:08 30.05.2025
4 комплекси
12:09 30.05.2025
5 Биодизел
До коментар #1 от "1.9 ТДИ":
Резервоара, не двигателя.12:10 30.05.2025
6 Ироничен
Коментиран от #7
12:11 30.05.2025
7 Абе,
До коментар #6 от "Ироничен":
Квото искат да сменят за 100 сек и 3,4лв/100км съм навит!Ама в Китай 25 000 евро, а у нас ще е минимум 70 000 лева... Ако не и повече! Е с това не съм съгласен!
Коментиран от #8, #11
12:29 30.05.2025
8 Абе,
До коментар #7 от "Абе,":
Като нашето мляко, бе. Изкупуват го под лев, а в магазина, вече обезмаслено и оводнено - 4лв...12:31 30.05.2025
9 ои8уйхътгрф
До коментар #1 от "1.9 ТДИ":
Дано схванеш, ама надали...Батерията на колата струва $15 000 (хипотетично) и имаш 2 варианта:
- даваш ги накуп като купуваш колата и висиш с часове по жиците да зареждаш...
- даваш $15 000 по-малко в магазина и после плащаш месечно $150 наем за батерията и може да я сменяш за 2 минути...
Дори и да не мога да сменям батерията ВИНАГИ бих взел кола с "батерия под наем" оставяйки единственият голям проблем да си го решава завода...
Коментиран от #21
12:33 30.05.2025
10 Фен
Дай боже такива възможности на "средния" бг шофьор!
12:35 30.05.2025
11 ои8уйхътгрф
До коментар #7 от "Абе,":
Мечтай си €25к да станат 70 бона от вашите пършиви хартийки...Имаш транспорт и отиваш на €30к, имаш мито 45% върху цената което прави още €11 250, после имаш ДДС 20% и там е гаврата- ДДС-то се начислява ВЪРХУ ВСИЧКО... Имаш 25 000 (колата) + 4500 (транспорт) + 11 250 мито => дотук са €40 750... И сега набиваш 20% ДДС- още €8150... И цената рязко стана ДВОЙНА... И това е минимума, трябва да добавиш и поне едни €5к печалба за дилъра ако е официален внос...
Може да благодарите за тези цени на господарите ви у брюксел и персонално на урсулътъ...
Коментиран от #16
12:43 30.05.2025
12 сектант
12:57 30.05.2025
13 някой си
13:01 30.05.2025
14 гост
До коментар #1 от "1.9 ТДИ":
Разбирай , че нищо не разбираш !! Първо така батерията ти е ВИНАГИ в гаранция , защото е грижа на собственика !! Второ никой не те задължава да я сменяш всеки път , можеш да си зареждаш в къщи на най- евтината тарифа и да я сменяш само ако се наложи при по- далечно пътуване или един път в годината примерно , за да не мислиш за състоянието и ! Трето както са ти написали купуваш колата с 25-30 % по- евтино , защото не плащаш за батерията , а дори да платиш пълната цена и я купиш с батерия , за да не плащаш месечен наем , можеш да я сменяш минимум всяка година , за да не мислиш за гаранция и състояние !! Единствения проблем е производителите да стигнат до един стандарт или най- много 2-3 , за да имат широко разпространение и да са за всички модели !13:02 30.05.2025
15 Васил
Коментиран от #18, #22
13:02 30.05.2025
16 Абе,
До коментар #11 от "ои8уйхътгрф":
Що ми сложи господари от Брюксел тогава? Пита ли ме дали ги искам?Коментиран от #17
15:16 30.05.2025
17 гост
До коментар #16 от "Абе,":
Прав ти път при господарите в Москва като не ти харесва , на мнозинството българи ЕС е първия и единствен избор , доказано при изборите в последните 30 години , кога вземете повече от 50% , тогава с претенции !!Коментиран от #25
17:57 30.05.2025
18 Така е
До коментар #15 от "Васил":
В България досега не съм срещал зарядна станция за електромобили. Вероятно затова не ги карат, защото няма къде да се зареждат и доколкото разбирам през следващите 10 години я има 10 зарядни станции в цяла България я няма!Коментиран от #23
18:30 30.05.2025
19 Всичко в менюто
Кеф ти зареждане на 520 км за само 5 минути, А ако нямаш време и това ти е бавно, спираш да заредиш 515 километра за 100 секунди - 1 минута и 40 секунди.
Разбира се никога не могат да стигнат Toyota - нейната батерия няма нужда от зареждане. Toyota произвежда самозареждащи се хибриди!
18:35 30.05.2025
20 Хеми значи бензин
Е Нема да караме дизел.
19:30 30.05.2025
21 Суровата реалност ⚡
До коментар #9 от "ои8уйхътгрф":
Хипотезите са в Интернет. В реалния живот има сухи числа. Батерията на Модел S струва 3 хил. евро ако върнеш старата.Изкарва 600 000 км и 20 години (минимум).
6 бона ги избивам точно за 1 година на битов ток 2.50 лв на 100 км.
За 20 години от гориво, ремонти и обслужване купувам още една нова + мезонет в Лозенец. И карам КОЛА.
Средната зарядна сесия на DC станциите трае 18 мин.
Още 4 бона на година напред от ремонти, обслужване и платено паркиране.
19:37 30.05.2025
22 СУРОВАТА РЕАЛНОСТ
До коментар #15 от "Васил":
Ти в момента в чужбина ли се намираш?България има наи-развитата зарядна мрежа в света
седем ПЪТИ повече зарядни от средното за Европа
19:40 30.05.2025
23 Мхм
До коментар #18 от "Така е":
Виждал съм но няма19:42 30.05.2025
24 ВсичкоТок
караТОК
19:48 30.05.2025
25 хаха
До коментар #17 от "гост":
Това бяха резултатите от реферндума ни за влизане в ЕС? Оп, чакай, такъв не беше провеждан. Айде като според тебе ЕС бил избора на българите да си спретнем един референдум дали искаме да сме в ЕС и НАТО, нали уж БЯХТЕ демократи, ама то е не само за когато ви оттърва и изборите, дето ги цитираш, да са с "алабала", както излезна от едни записи наскоро.Ако сметката за такива глyпocти, дето си писал, не я плащахме всички, щеше да е смешно, ама положението ни е трагично. С какво сте различни от комундетата? Кривата линия на партията е винаги права тогава, а днес - ЕС е вашия цивилизационен избор и т.н. Нищо ново не сте научили и нищо старо не сте забравили. ЕС се оказа ЕвроСССР.
Политическия мафиотски елит, назначен и дундуркан от същия тоя ЕС до момента ни е струвал 3 милиона човека, срината на колене икономика, от страна, изхранваща империи, днес заради умишлено лошите закони внасяме 80% от храната си, армията ни е под нивото в ньойския диктат. И на фона на всичко това като се изрепчи един такъв "партиен кадър" като тебе, че избора ни бил ЕС, направо цепиш мрака. На тебе избора ти ако е нещо, дето унищожава народа и държавата ни, нормалните хора имат право техния избор да е различен от твоя и щом им отричаш това право, на всички е ясно какво си.
Коментиран от #27
21:01 30.05.2025
26 Хдлдй
Коментиран от #28
21:04 30.05.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 гост
До коментар #26 от "Хдлдй":
Първо " тази работа " я прави робот , за който -20 и + 50 няма ама никакво значение !! Второ няма държава в света в която да има и - 20 и + 50 градуса , тоест трябва да е настроен само за едното , макар че както казах без проблем може и двете ! Трето смяната се прави в ЗАТВОРЕНО ПОМЕЩЕНИЕ , тоест външната температура е без значение , вътре ще е на колкото е настроен климатика !! И последно докога ще продължавате с тъпите опорки , ме ви ли омръзна да се излагате като кифладжии ??Коментиран от #31
21:24 30.05.2025
29 Дорожное Проверовочноя Служба ДПС НН
Направо ДЪРПА като чекмедже една платка колкото дипломатско куфарче и слага нова
Няма тън няма мън бързо и удобно .
После само изписва нова платка куфарче от склада
23:58 30.05.2025
30 Пламен
08:16 31.05.2025
31 Гкйхх
До коментар #28 от "гост":
Ти колко си "неостър" и нефелен! Като не знаеш какви са изискванията на автопроизводителите и защо са такива защо се обаждаш?Тестовете на температура са за проверка на издържливостта на материалите, вкл. и електронните такива, а не на оператора. Като я оставиш лятото на слънце се нагрява докъм 90 градуса, а зимата дори в България става -20. Дори да я вкараш в помещение ще трябват поне 40 мин за да се темперира. Или викаш да правят модели специално за тропиците и специално за Скандинавия?
Изобщо, както казах, Митобустъре, толкова много пробойни имаш в техническите познания, че е направо неудобно да те чете човек.
10:09 31.05.2025
32 Ивелин Михайлов
11:24 31.05.2025
33 панелката
19:28 31.05.2025
34 1939г.
04:12 01.06.2025
35 Е добре
04:15 01.06.2025
36 Каунь
10:42 01.06.2025