Само 100 секунди за напълно заредена батерия на електромобил. Китайци доказаха, че е възможно

30 Май, 2025 11:56 11 765 36

  • китай-
  • батерия-
  • електромобил

Технологията разчита на замяна на батерията

Само 100 секунди за напълно заредена батерия на електромобил. Китайци доказаха, че е възможно - 1

Надпреварата за доминиращо влияние на електрическите превозни средства направи светкавичен завой. Тази седмица Changan Automobile пусна първите 1000 бройки от своя седан Oshan 520 - автомобил, който е готов да направи революция в градските електромобили. Тези седани, първоначално предназначени за оживените таксиметрови паркове в Китай, влизат в историята: те са първите серийни модели, в които са интегрирани революционните сменяеми батерии Choco-SEB на CATL.

Истинското вълшебство тук не е само в новия автомобил, а в инфраструктурата, която го захранва. Тези специализирани батерии могат да се сменят за невероятните 100 секунди на специални станции - време, което прави традиционното зареждане на бензиностанция да изглежда като цяла вечност. За потребителите с голям пробег като таксиметровите шофьори това почти мигновено „зареждане“ предлага огромно предимство, като на практика елиминира престоя и увеличава приходите.

CATL, която вече е водещият световен доставчик на батерии за електрически превозни средства, не просто доставя продукт, а организира цяла екосистема. В Чунцин вече има 34 действащи станции за смяна на Choco-SEB, а планът за разширяване е агресивен: До края на 2025 година CATL има за цел да разположи 1000 станции в 31 големи китайски града. Всяка станция е проектирана за изключителна ефективност, като може да извършва до 822 подмени на батерии на ден.

Само 100 секунди за напълно заредена батерия на електромобил. Китайци доказаха, че е възможно

Тази амбициозна визия се простира далеч отвъд Changan. CATL е сключила стратегически съюзи с огромен списък от китайски производители на автомобили, включително GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW и BAIC. Тази широка подкрепа от страна на индустрията означава, че автомобилите от многобройни марки ще бъдат съвместими и ще могат да използват бързо разширяващата се мрежа от станции за смяна на батерии на CATL, което ще спомогне за създаването на истински оперативно съвместим стандарт за смяна на батерии в цялата страна.

Самият Oshan 520 е практична, ориентирана към стойността входна точка в тази нова ера на бързото зареждане на електрически превозни средства. Оборудван със скромната 56 kWh батерия, той осигурява приличен пробег по CLTC до 515 км . Със стартова цена от 166 890 юана (около 25 хилядиевро) той е достъпно предложение за средния китайски шофьор, особено във взискателния търговски сектор, където времето недвусмислено е пари.

Списъкът с други китайски електромобили, за които е потвърдено, че поддържат системата Choco-SEB, нараства с всеки изминал ден, като включва модели като GAC Aion S, Hongqi E-QM5, SAIC Roewe D7, BAIC C66, Wuling Bingo, Wuling Starlight, SAIC Rising R7, SAIC Maxus Mifa 9 и SAIC Maxus Dana.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 38 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1.9 ТДИ

    12 23 Отговор
    Разбирай двигателя на колата не е твой един вид.

    Коментиран от #5, #9, #14

  • 2 боян расате

    39 7 Отговор
    Да, в Европа буквално никога няма да стане това нещо. Докато го построят и Шиши и Боко да краднат, че се съмне.
  • 3 тоци моци

    16 14 Отговор
    Повше вече работят по синтетичен петрол, който няма да замърсява, така че тия тоци нямат много много бъдеще. Жалко, че замърсиха толкова природата с тях.
  • 4 комплекси

    8 8 Отговор
    Колите за ток са за като оня лудия чалга парти диджей във Фейсбук с бмвто.
  • 5 Биодизел

    21 2 Отговор

    До коментар #1 от "1.9 ТДИ":

    Резервоара, не двигателя.
  • 6 Ироничен

    35 1 Отговор
    Преди много време просто ви сменяха коня.

    Коментиран от #7

  • 7 Абе,

    37 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ироничен":

    Квото искат да сменят за 100 сек и 3,4лв/100км съм навит!
    Ама в Китай 25 000 евро, а у нас ще е минимум 70 000 лева... Ако не и повече! Е с това не съм съгласен!

    Коментиран от #8, #11

  • 8 Абе,

    33 0 Отговор

    До коментар #7 от "Абе,":

    Като нашето мляко, бе. Изкупуват го под лев, а в магазина, вече обезмаслено и оводнено - 4лв...
  • 9 ои8уйхътгрф

    20 4 Отговор

    До коментар #1 от "1.9 ТДИ":

    Дано схванеш, ама надали...

    Батерията на колата струва $15 000 (хипотетично) и имаш 2 варианта:

    - даваш ги накуп като купуваш колата и висиш с часове по жиците да зареждаш...
    - даваш $15 000 по-малко в магазина и после плащаш месечно $150 наем за батерията и може да я сменяш за 2 минути...

    Дори и да не мога да сменям батерията ВИНАГИ бих взел кола с "батерия под наем" оставяйки единственият голям проблем да си го решава завода...

    Коментиран от #21

  • 10 Фен

    26 2 Отговор
    "стартова цена от 166 890 юана (около 25 хилядиевро) той е достъпно предложение за средния китайски шофьор."

    Дай боже такива възможности на "средния" бг шофьор!
  • 11 ои8уйхътгрф

    25 0 Отговор

    До коментар #7 от "Абе,":

    Мечтай си €25к да станат 70 бона от вашите пършиви хартийки...

    Имаш транспорт и отиваш на €30к, имаш мито 45% върху цената което прави още €11 250, после имаш ДДС 20% и там е гаврата- ДДС-то се начислява ВЪРХУ ВСИЧКО... Имаш 25 000 (колата) + 4500 (транспорт) + 11 250 мито => дотук са €40 750... И сега набиваш 20% ДДС- още €8150... И цената рязко стана ДВОЙНА... И това е минимума, трябва да добавиш и поне едни €5к печалба за дилъра ако е официален внос...


    Може да благодарите за тези цени на господарите ви у брюксел и персонално на урсулътъ...

    Коментиран от #16

  • 12 сектант

    6 7 Отговор
    Пак искат да е на лизинг всичко - много е важно вносчицата на месеца иначе няма да караш кола. За печалби всичко вече.
  • 13 някой си

    15 3 Отговор
    А европа 5 години не може да реши да спре ли да върти часовника
  • 14 гост

    12 4 Отговор

    До коментар #1 от "1.9 ТДИ":

    Разбирай , че нищо не разбираш !! Първо така батерията ти е ВИНАГИ в гаранция , защото е грижа на собственика !! Второ никой не те задължава да я сменяш всеки път , можеш да си зареждаш в къщи на най- евтината тарифа и да я сменяш само ако се наложи при по- далечно пътуване или един път в годината примерно , за да не мислиш за състоянието и ! Трето както са ти написали купуваш колата с 25-30 % по- евтино , защото не плащаш за батерията , а дори да платиш пълната цена и я купиш с батерия , за да не плащаш месечен наем , можеш да я сменяш минимум всяка година , за да не мислиш за гаранция и състояние !! Единствения проблем е производителите да стигнат до един стандарт или най- много 2-3 , за да имат широко разпространение и да са за всички модели !
  • 15 Васил

    13 7 Отговор
    У нас даже почти няма изградена инфраструктура за електрически коли камо ли станции за смяна на батерии толкова сме изостанали.

    Коментиран от #18, #22

  • 16 Абе,

    4 5 Отговор

    До коментар #11 от "ои8уйхътгрф":

    Що ми сложи господари от Брюксел тогава? Пита ли ме дали ги искам?

    Коментиран от #17

  • 17 гост

    12 14 Отговор

    До коментар #16 от "Абе,":

    Прав ти път при господарите в Москва като не ти харесва , на мнозинството българи ЕС е първия и единствен избор , доказано при изборите в последните 30 години , кога вземете повече от 50% , тогава с претенции !!

    Коментиран от #25

  • 18 Така е

    5 11 Отговор

    До коментар #15 от "Васил":

    В България досега не съм срещал зарядна станция за електромобили. Вероятно затова не ги карат, защото няма къде да се зареждат и доколкото разбирам през следващите 10 години я има 10 зарядни станции в цяла България я няма!

    Коментиран от #23

  • 19 Всичко в менюто

    8 5 Отговор
    От CATL като поредните китайци, които могат единствено и само да копират, са откраднали стратегията на Toyota - да предлагат всичко в менюто!

    Кеф ти зареждане на 520 км за само 5 минути, А ако нямаш време и това ти е бавно, спираш да заредиш 515 километра за 100 секунди - 1 минута и 40 секунди.

    Разбира се никога не могат да стигнат Toyota - нейната батерия няма нужда от зареждане. Toyota произвежда самозареждащи се хибриди!
  • 20 Хеми значи бензин

    5 7 Отговор
    Хората се развиха докато немците тропаха с краче ще карате дизел.
    Е Нема да караме дизел.
  • 21 Суровата реалност ⚡

    6 9 Отговор

    До коментар #9 от "ои8уйхътгрф":

    Хипотезите са в Интернет. В реалния живот има сухи числа. Батерията на Модел S струва 3 хил. евро ако върнеш старата.
    Изкарва 600 000 км и 20 години (минимум).
    6 бона ги избивам точно за 1 година на битов ток 2.50 лв на 100 км.
    За 20 години от гориво, ремонти и обслужване купувам още една нова + мезонет в Лозенец. И карам КОЛА.
    Средната зарядна сесия на DC станциите трае 18 мин.
    Още 4 бона на година напред от ремонти, обслужване и платено паркиране.

  • 22 СУРОВАТА РЕАЛНОСТ

    4 3 Отговор

    До коментар #15 от "Васил":

    Ти в момента в чужбина ли се намираш?
    България има наи-развитата зарядна мрежа в света

    седем ПЪТИ повече зарядни от средното за Европа

  • 23 Мхм

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Така е":

    Виждал съм но няма

  • 24 ВсичкоТок

    3 3 Отговор
    карамЕЛ
    караТОК

  • 25 хаха

    15 5 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Това бяха резултатите от реферндума ни за влизане в ЕС? Оп, чакай, такъв не беше провеждан. Айде като според тебе ЕС бил избора на българите да си спретнем един референдум дали искаме да сме в ЕС и НАТО, нали уж БЯХТЕ демократи, ама то е не само за когато ви оттърва и изборите, дето ги цитираш, да са с "алабала", както излезна от едни записи наскоро.
    Ако сметката за такива глyпocти, дето си писал, не я плащахме всички, щеше да е смешно, ама положението ни е трагично. С какво сте различни от комундетата? Кривата линия на партията е винаги права тогава, а днес - ЕС е вашия цивилизационен избор и т.н. Нищо ново не сте научили и нищо старо не сте забравили. ЕС се оказа ЕвроСССР.
    Политическия мафиотски елит, назначен и дундуркан от същия тоя ЕС до момента ни е струвал 3 милиона човека, срината на колене икономика, от страна, изхранваща империи, днес заради умишлено лошите закони внасяме 80% от храната си, армията ни е под нивото в ньойския диктат. И на фона на всичко това като се изрепчи един такъв "партиен кадър" като тебе, че избора ни бил ЕС, направо цепиш мрака. На тебе избора ти ако е нещо, дето унищожава народа и държавата ни, нормалните хора имат право техния избор да е различен от твоя и щом им отричаш това право, на всички е ясно какво си.

    Коментиран от #27

  • 26 Хдлдй

    1 5 Отговор
    Чудесно. Айде сега да покажат как я правят цялата тая работа при температура 50 градуса и 80% влажност. И после при -20 градуса. И така около 800-1000 цикъла, което е в общи линии стандарта при тестване на автомобилните компоненти.

    Коментиран от #28

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #26 от "Хдлдй":

    Първо " тази работа " я прави робот , за който -20 и + 50 няма ама никакво значение !! Второ няма държава в света в която да има и - 20 и + 50 градуса , тоест трябва да е настроен само за едното , макар че както казах без проблем може и двете ! Трето смяната се прави в ЗАТВОРЕНО ПОМЕЩЕНИЕ , тоест външната температура е без значение , вътре ще е на колкото е настроен климатика !! И последно докога ще продължавате с тъпите опорки , ме ви ли омръзна да се излагате като кифладжии ??

    Коментиран от #31

  • 29 Дорожное Проверовочноя Служба ДПС НН

    3 1 Отговор
    Едно време в казармата като се повреди нещо на пусковата ПВО КУБ 300 светва 2 червена лампичка и няма техник да търси повреда вътре гъмжи от лапми транзистори и микроелектроника.
    Направо ДЪРПА като чекмедже една платка колкото дипломатско куфарче и слага нова
    Няма тън няма мън бързо и удобно .
    После само изписва нова платка куфарче от склада
  • 30 Пламен

    4 1 Отговор
    За това говоря от години, но медиите и по-скоро лобитата зад тях, не даваха у дума да се спомене за унифицирана батерия. Просто е - в Дивия Запад дилижансите пътуват без почивка- сменят се конете. Принципа тук е същият. Всички имат еднакви батерии и станции за смяна. Купуваш колата а батерията е абонамент
  • 31 Гкйхх

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Ти колко си "неостър" и нефелен! Като не знаеш какви са изискванията на автопроизводителите и защо са такива защо се обаждаш?

    Тестовете на температура са за проверка на издържливостта на материалите, вкл. и електронните такива, а не на оператора. Като я оставиш лятото на слънце се нагрява докъм 90 градуса, а зимата дори в България става -20. Дори да я вкараш в помещение ще трябват поне 40 мин за да се темперира. Или викаш да правят модели специално за тропиците и специално за Скандинавия?

    Изобщо, както казах, Митобустъре, толкова много пробойни имаш в техническите познания, че е направо неудобно да те чете човек.
  • 32 Ивелин Михайлов

    1 2 Отговор
    Според величие Китай вече няма спирачка 🔥
  • 33 панелката

    3 1 Отговор
    хаха бай ганя тука у форума много разбира добре че нищо не зависи от него в Китай вече всичко е на ток
  • 34 1939г.

    1 0 Отговор
    Лично съм гледал архивен клип от 1939 или 1940 г. Италия. Зарядна станция за таксита ...... на ток. Спира таксито. Вдига капака. Един служител, или двама бяха, с едни куки вдигат стария акумулатор и слагат нов. Съответно, разкачат и пак закачат клеми. Таксито тръгва. Време : 1-2 мин. Енд оф да гейм. Тия тук ще ми откриват Америка след 60 и няколко години. Ма, така е, като има кокал за глозгане, трябва да се оглозка и осмуче до твърдо и тогава се загризва следващия кокал. Кой както иска да ме разбира. Тесла не е мислил да продава тока на хората, за това са го фалирали. И фамилията на дядо му е .... Тесличков, Факт.
  • 35 Е добре

    0 1 Отговор
    Тогава акумулаторите са били течни, ма тва къв проблем им е било на ония хора ...
  • 36 Каунь

    0 1 Отговор
    Електрокара си е електрокар колко и звезди да ми свалят с реклама. В завода има барем 20 и то с рога.