Ford направи Mustang с над 2200 конски сили

17 Юни, 2025 15:47 1 980 5

  • ford-
  • mustang-
  • pikes peak-
  • -
  • mach-e

Подготвеният за писта Super Mustang Mach-E ще бъде ограничен до по-скромна мощност

Ford направи Mustang с над 2200 конски сили - 1

За 103-тото си участие в Pikes Peak International Hill Climb, Ford Performance ще използва специално разработен електрически Mustang Mach-E, който е прецизно настроен за изкачването. Интересното е, че тази машина ще се изправи срещу американската планина със стратегически ограничена мощност от 1421 конски сили (1059 kW), което е съзнателен избор, като се има предвид, че в арсенала на Ford съществува по-мощна конфигурация с четири двигателя с мощност 2250 конски сили. Това изчислено решение подчертава нюансирания подход към изтощителното изкачване на хълма.

Ford направи Mustang с над 2200 конски сили

Очакванията около суровата скорост на най-новия електрифициран състезател на Ford нарастват. Прототипът, базиран на Mach-E, наследява доказаната задвижваща система от миналогодишния демонстрационен модел SuperTruck: три мотора, като един задвижва предния мост, а два са предназначени за задния. Тазгодишната версия не само усъвършенства задвижващата си сила, но и намалява значително теглото със 117 кг. Марк Рашбрук, глобален директор на Ford Performance, подчерта текущата мисия: „Продължаваме да разширяваме границите на възможностите на електрическите автомобили. Този демонстрационен модел Super Mustang Mach-E представлява следващата стъпка в нашето пътуване към електрификацията – по-лек, по-икономичен, също толкова мощен и с по-големи възможности в състезания на голяма надморска височина.“

Ford направи Mustang с над 2200 конски сили

Аеродинамичната оптимизация играе решаваща роля в покоряването на планината. Mach-E може да се похвали с невероятна сила на натиск от 3129 кг при 240 км/ч, което е дори по-висока стойност от първоначално обявената. Тази невероятна аеродинамична адхезия работи в съчетание с нововъведена система за окачване и здрави карбонови керамични спирачки, всички проектирани да поддържат стабилност и контрол на изискващата писта. Ключовият въпрос за ентусиастите и състезателите остава дали тази внимателно изработена комбинация от мощност, лекота и сцепление ще се превърне в победоносно представяне.

Това електрифицирано чудовище по опасния наклон ще бъде управлявано от Роман Дюма, ветеранът в изкачването на хълмове, който остава кралят на планината с рекорда си от 7:57.148 с Volkswagen ID.R през 2018 година. Дюма, който не е чужд на високопроизводителните електрически демонстрационни модели на Ford след изключителните си състезания с F-150 Lightning SuperTruck и SuperVan 4.2, изрази готовността си: „Този Mach-E е различно чудовище и сме развълнувани да видим какво може да направи в планината.“ Неговият несравним опит е критична променлива за максимизиране на потенциала на Mach-E.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 форд ползва

    3 2 Отговор
    електротехнологията на ваг. това е взето от друга фирма а тенекиите и емблемите са си техни

    Коментиран от #3

  • 2 Фандък ринг

    4 1 Отговор
    Това е само за писта от наскар, Ф1 или околовръстното нощно време.

    Коментиран от #5

  • 3 сектант

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "форд ползва":

    ето за това старите коли ще придобият статут на нещо много ценно и колекционерска стойност

    Коментиран от #4

  • 4 Този

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Доказано е, че един ДВГ сравнен с ел. аналог излиза около 10 пъти по-екологичен от завода. Причина:изключителния химически бълвоч в батерията и ресурса необходим да се приведат суровите материали в работеща технология... Средно 7 до 10 години са необходими на един ДВГ да изгори вече стореното от аналогичния сешоар...
  • 5 ХанкоБрат

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Фандък ринг":

    Такава кола на околовръстното вечер може спокойно да отсече някое дърво или стълб , нужно е от форд ако правят модели за БГ да монтират отпред "таранка" която да поеме голяма част от удара.