BMW се готви да постави нов стандарт за устойчиво автомобилно проектиране с представянето на своето ново поколение iX3. Изцяло електрическият SUV, който ще бъде първият серийно произвеждан модел на пионерската архитектура Neue Klasse на марката, ще направи своя публичен дебют на автомобилното изложение в Мюнхен тази есен. Освен електрическата си задвижваща система, BMW се похвали с впечатляващ нов показател: около 33% от iX3 е изработен от рециклирани материали.
Това постижение е резултат от това, което BMW нарича „дизайн за кръгова икономика“ – философия, която дава приоритет на използването на вторични материали, където това е възможно. Ангажиментът към устойчивостта е очевиден в цялата конструкция на автомобила. Например, тапицерията на седалките „Econeer“ е изработена от рециклирани PET пластмаси, което е „мономатериален“ подход, който подобрява бъдещата рециклируемост.
Използването на устойчиви материали се простира отвъд интериора. BMW доставя 30% от суровините за компоненти като капака на двигателя и отделението за съхранение под предния капак от рециклирани морски пластмаси, включително стари рибарски мрежи и въжета. Освен това, алуминият в автомобила също е в голяма степен рециклиран, като 80% от алуминия в носачите и въртящите се лагери и 70% от самите колела произхождат от вторични източници.
Дори високоволтовата батерийна система отразява този цикличен подход, като използва 50% вторичен кобалт, литий и никел. Материалите за анода и катода, както и батерийните клетки, се произвеждат с използване на възобновяеми енергийни източници. Тази всеобхватна стратегия позволява на BMW да постигне 35% намаление на емисиите на CO2 в своята верига за доставки, което води до период на възвръщаемост на въглеродните емисии от само една година или 21 500 км употреба.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 За това де!
14:52 05.08.2025
2 Пример очеваден е това
Коментиран от #3, #4
15:42 05.08.2025
3 Въпрос
До коментар #2 от "Пример очеваден е това":
А какъв е проблемът дали кобалтът, лития и никела в батерията са рециклирани или току-що изкопани? Каква е разликата за тебе?Или пък дали седалката ти е направена от пластмаса от нефт или от претопена друга пластмаса? При рециклирането първичният материал е много по-рафиниран отколкото при първото производство, защото вече са го рафинирали веднъж и е в много по-чиста форма отколкото първичния.
Коментиран от #5
17:28 05.08.2025
4 българина не може да мисли
До коментар #2 от "Пример очеваден е това":
еее друго си е 124ката на махагон масло и надежда17:30 05.08.2025
5 Да де-- ама
До коментар #3 от "Въпрос":
Ами няма проблем колега да са рециклирани материалите....-но има един момент...! щом са рециклирани ЗАЩО ти садират кожата с огромни цени? След като няма "глезотиите" и основно е намален "въглеродният отпечатък"/ голяма глупост/ защо електричката им е камара пари??? Или под хвалбите че сме рециклирали куп боклуци и вие сте "зелено отговорен" ще ти съдират по три кожи..? Нали са спестили от това рециклиране..,? Явно тази хвалба е за да има наивници да си мислят,че корпорациите са загрижени за тях и природата...хааа хаа хаааа17:55 05.08.2025
6 Пич
18:49 05.08.2025
7 факт
Коментиран от #8
19:31 05.08.2025
8 оня с коня
До коментар #7 от "факт":
Има и такива БМВ-та за които говориш,но те са за бедни.Има и "Онакива" БМВ-та за по-богати ,които с колкото и да караш ще те издухват на пътя,все едно че си паркирал.Явно че те вълнуват Първите щото Вторите не можеш да си позволиш дори да ги сънуваш,но ...така е решила Съдбата.Коментиран от #9, #12
03:14 06.08.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 оня с коня
03:36 06.08.2025
11 Айзомби
09:10 06.08.2025
12 ФАКТ
До коментар #8 от "оня с коня":
кажи ми го на Мерчана Е40011:03 06.08.2025