Като част от ангажимента си да подкрепя придобиването на Ф-16 от България, "Локхийд Мартин" ще отвори база за поддръжка, частичен и цялостен ремонт (MRO facility) в страната. Това означава, че българските самолети ще могат да бъдат поддържани в България от местни инженери и техници през цялата продължителност на своите 12 000 часа летателни часа живот.
Това каза Джим Робинсън, директор Международно бизнес развитие за Ф-16 в "Локхийд Мартин".
Освен това компанията обсъжда редица други възможности за партньорство с българската индустрия и евентуалното участие на местните академични институции в програми за научноизследователска и развойна дейност.
Изборът на боен самолет Ф-16 Блок 72 от Мароко и още един оператор от региона на Азия ще ускори плановете за започване на производството на новите, важни за България изтребители и за доставка на първия самолет в края на 2022 г.
В изявление, направено само две седмици преди церемонията за прерязване на лентата за откриването на новата производствена линия на "Локхийд Мартин" за F-16 в Грийнвил, Южна Каролина, Робинсън каза, че макар последните поръчки да увеличават натоварването на компанията, новият завод вече има възможност да вдигне производствения си капацитет, за да отговори на нуждите на клиентите.
“Появиха се много неверни информации, често от хора, които не са участвали директно в разговорите, за нашите възможности да доставим новите Ф-16 Блок 70 във времевата рамка, която отговаря на нуждите на българските ВВС“, заяви Джим Робинсън.
„Самолетите за Бахрейн, Словакия и България ще бъдат сред първите, които ще бъдат построени в новото съоръжение в Грийнвил. Ако приемем, че договорът бъде подписан това лято, планираме да започнем обучението на българските пилоти и наземен персонал в САЩ не по-късно от 2021 г. и ще доставим първия български Ф-16 преди началото на 2023 г. ”, добави той.
В допълнение към новите изтребители Ф-16 за Европа, гръцките военновъздушни сили обявиха плановете си да модернизират 85 самолета от своя Ф-16 флот до стандарта Viper. Този стандарт е подобен на новия блок 70/72, но без предимствата на 12 000 летателни часа.
Полша, първата държава в Централна и Източна Европа, която избра Ф-16, също обмисля модернизиране на настоящия си флот. Румъния разглежда възможността да придобие повече самолети, а Хърватия прави преоценка на нуждите на военновъздушната си отбрана.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Робот
Коментиран от #15, #29
13:15 11.04.2019
2 bbbbbb
13:19 11.04.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Госあ
Коментиран от #39
13:21 11.04.2019
5 Tiffff
13:25 11.04.2019
6 Morgoth
13:26 11.04.2019
7 След като Ердо ги изрита
13:26 11.04.2019
8 767
13:26 11.04.2019
9 Какъв ремонт
13:28 11.04.2019
10 Госあ
13:35 11.04.2019
11 Алекс
13:36 11.04.2019
12 България Ес НАТО
Коментиран от #13
13:37 11.04.2019
13 Госあ
До коментар #12 от "България Ес НАТО":
А за евентуални следващи покупки си съвсем вързан, защото имаш и сервиз. Мисля че особено при това поведение на лигата,ЕС трябва да вземе някакви мерки за защита на собствения си пазари сигурност.13:41 11.04.2019
14 Тръмп
13:47 11.04.2019
15 Инфо
До коментар #1 от "Робот":
Ф-16, има снимки в нета. Не са тежки пораженията.13:49 11.04.2019
16 Гогата
Коментиран от #37
13:52 11.04.2019
17 Тръмп
13:53 11.04.2019
18 Тръмп
13:57 11.04.2019
19 Citizen X
14:32 11.04.2019
20 F16
Коментиран от #21
14:44 11.04.2019
21 Комсомол, другари!
До коментар #20 от "F16":
Тези същите ли 50 годишни тенекии, дето другата седмица ще им откриват завода официално, ще купуваме? Ами не ни предлагат безаналогови Сушки руснаците. И дори когато бяхме съюзници пак не ни предлагаха Су-27, както и сега на сърбите не предложиха. Какво остава сега като сме в НАТО да ни предложат Су-27 М, известен още като Су-35. А може би ще ни предложат един от трите Су-57?Коментиран от #22, #28, #30
15:05 11.04.2019
22 Палячото
До коментар #21 от "Комсомол, другари!":
Да си чувал , че съществуват и други държави освен САЩ и Русия които произвеждат изтребители , голям страх от Русия имат тези сороспиии значиКоментиран от #26
15:15 11.04.2019
23 КГБ Териер
15:19 11.04.2019
24 Знам знам🙄
15:21 11.04.2019
25 Давай по скоро бай Дончо
Ставаме хамериканска провинция 52 ЩАТ.
Тва ми харесва много, оти братушката не излиза вече 140 г.
Айде наздраве, евала бай Дончо кам хиар.
15:27 11.04.2019
26 Льотчик
До коментар #22 от "Палячото":
Хайде да видим какво предлагат другите производители. Грипен С който ни предлагат е последният от вида си, в бъдеще няма да се произвежда защото Китай купи Волво, където се провеждаше двигателя F-404. Грипен Е е доста по скъп от Ф-16 блок 70 и му е горе долу равен по възможности. Рафал е супер, но французите фатално забравиха доставката за Индия и Египет та се наложи индийците да се оглеждат за алтернатива. Отделно е много скъп. Еврофайтър е история заради Брекзита. Остава китайски да купуваме! Както видяхме няма кой знае какъв избор.15:44 11.04.2019
27 тоше
16:25 11.04.2019
28 Бачо Киро
До коментар #21 от "Комсомол, другари!":
Ще откриват завода? Неук селянино, заводът си е там от доста време, от 2017 насам преместват линията за Ф16 в Грийнвил, не правят нов завод. Освен, че не знаете за какво говорите, си и измисляте. Ще режат лентата на линията, не на завода. Самолетът си е дърт, нов вариант на стар самолет... Ако бяха тръгнали да купуват ъпгрейднат МиГ 29 от Индия същото щяхте да кажете, при това индийският ъпгрейд поддържа 10 цели повече.Проблемът не е, че е Ф16. Проблемът е, че правят всички на глупаци. Пускат поръчка с параметри, одобряват, тея същите се пробваха с дърти Ф16, не мина номерът, после дойдоха с нови Ф16, нп офертата не отговаря на половината критерии... Ни цена, ни начин на плащане, ни срок на доставка. Отделно блок 70 няма нито един направен, та има и лек фактор котка в чувал. Ще кажеш, ма те правят... Ми не, сума народ са новоназначения в Грийнвил, дори в момента още търсят, иди на сайта им и виж. И след цялата процедура привикват Ганя и му казват какво да купи без са отговаря на изискванията, на незнайна цена и при неясна дата на доставка, затова пък без разсрочени плащания и без инвестиции... Това което ще правят е за поддръжка през 12000 часа на полет на самолета, нищо повече... То оставаше и за всяко нещо да ги пращаме в САЩ... Отделно СААБ няма да пропусне да си потърси изгубените ползи пред институциите в ЕС, защото нашите идиоти не спазиха правилата. Като ще се нагъзват, да не бяха пускали поръчка. Сега ще платим още едни грипен без да получим нас
17:18 11.04.2019
29 Пешо
До коментар #1 от "Робот":
Ф 16 се самозастреля, а Ф 35 се самопотопи в океана. Нашите ръждилници Ф 16 ще падат в Дунав.17:29 11.04.2019
30 Иво
До коментар #21 от "Комсомол, другари!":
Предстои да се откажем от Ф-ките, защото нямаме достатъчно водолази да ги пилотират.17:34 11.04.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Груз 200
01:59 12.04.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 натовец
Коментиран от #40
09:35 12.04.2019
36 злобар
11:05 13.04.2019
37 ОЗ Генерал Полковник Добрев
До коментар #16 от "Гогата":
Абе вземете се ограмотете накрая и спрете дрънка глупости бе! Няма значение ,колко стар е модела на самолета а е важно КАК Е ОБОРУДВАН ! В случая говорим за самолет оборудван с последно поколене системи за въздушен и въздушно-земен бой ,както и за радиолокационно разузнаване и защитни системи !!! Повтарям - ПОСЛЕДНО ПОКОЛЕНИЕ !!! Затова когато се появи нов модел изтребител той не се бракува след 2-3-5 години а се МОДЕРНИЗИРА !!! Летателните характеристики на Ф16 не са никак лоши и са абсолютно конкурентни с тези на другите ! Аман от необразовани плюещи хора !12:48 13.04.2019
38 минувач
19:29 13.04.2019
39 Голем смях
До коментар #4 от "Госあ":
От твоите уста в Божиите уши.А дано.00:03 14.04.2019
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 България ЕС НАТО
09:24 14.04.2019