Новини

И Хърватия се нареди на опашката с желаещи за завода на Volkswagen

Сърбия, България и Румъния подновиха предложенията си към компанията за €1,4-милиардната инвестиция

Публикувана: 23 Октомври, 2019 10:57
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1051
И Хърватия се нареди на опашката с желаещи за завода на Volkswagen
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1 от 2 гласа.

Кандидатите за новия завод на Volkswagen се увеличиха с още един. След като германският концерн отложи изграждането му в Турция заради военната намеса в Сирия, Сърбия, България и Румъния подновиха предложенията си към компанията за €1,4-милиардната инвестиция. Днес стана ясно, че Хърватия също е кандидат за производството.

Според всекидневника Jutarnji List, цитиран от SeeNews, хърватският министър на икономиката Дарко Хорват е обсъждал темата с германския си колега Петер Алтмайер по време на визитата му в Загреб. След срещата Хорват казва, че Хърватия е готова с работна ръка, бизнес зони и законови стимули, за да се пребори за инвестицията.

Пред Reuters обаче членът на управителния съвет на VW Андреас Тосман казва, че компанията няма намерение да търси алтернативни локации.

Напускащият премиер на Румъния Виорика Данчила планира да говори с германския канцлер Ангела Меркел относно местоположението на новия завод на Volkswagen, пише SeeNews, цитирани от money.bg.

Междувременно стана ясно, че Европейската народна партия (ЕНП) е изпратила писмо до VW, в което подкрепя България в битката ѝ за новия завод. Писмото е разгневило премиера на Румъния Виорика Данчила, лидер на социалистите, като тя заяви, че ще коментира случая с канцлера на Германия Ангела Меркел.

"Ще проведа телефонен разговор с г-жа Меркел. Ще направя всичко възможно да донеса тази инвестиция в страната ни", заяви Данчила в телевизионно изявление. По думите ѝ офертата на Румъния е по-добра.

Данчила, която е лидер на Социалдемократическата партия, посочи още, че опозиционната румънска Националнолиберална партия (ПНЛ) и президентът Клаус Йоханис знаят за съществуването на писмото в подкрепа на кандидатурата на България, изпратено от ЕНП към VW. Те обаче не правели нищо по въпроса. В същото време и Националнолибералната партия на Румъния, и управляващата партия в България ГЕРБ са част от политическото семейство на ЕНП.

"Министърът на бизнеса, търговията и предприемачеството (на Румъния) беше в Германия и говори по този проект. Имаме най-благоприятните условия за инвестиции, но за съжаление нямаме необходимата подкрепа. Групата на ЕНП изпрати писмо в подкрепа на България. Г-н Вебер, който е лидер на групата на ЕНП, изпрати това писмо до Volkswagen. Чудя се къде е Националнолибералната партия и какво направи г-н Йоханис, за да предотврати това", пита Данчила в ефир.

Лидерът на ПНЛ и кандидатът за премиер Людовик Орбан отрече ЕНП да има участие по въпроса. Той посочи, че никоя политическа партия не може да се намеси в бизнес решения на която и да е компания, пишат медии в северната ни съседка.

Във вторник румънското бизнес министерство обясни в изявление, че Румъния е възобновила преговорите с Volkswagen за домакин на бъдещата нова фабрика, след като компанията заяви, че е отложила окончателното решение дали да построи съоръжението в Турция поради международна критика по повод военната операция на Анкара в Северна Сирия.

Междувременно обаче Румъния е в политическа безизходица от 10 октомври, когато социалдемократическото правителство на Данчила загуби вот на недоверие, поискано от ПНЛ. Пет дни по-късно президентът Клаус Йоханис заяви, че е назначил Людовик Орбан за министър-председател, който е натоварен със задачата да сформира временно правителство. Политическата криза може да изиграе лоша шега на северната ни съседка в тази надпревара, коментират анализатори.

Хърватия

Поставете оценка на статията:
Оценка 1 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гост
1 Отговор
Хахаххаа... Какво нещо е когато си лидер?! Ще се избият да ти лижат подметките!

Оценка:
-0 +4

Ал та фанах Атаопънах
2 Отговор
Взимайте го най-сетне този пусти завод. И без това само волани ще правят в него, не цели коли.

Оценка:
-2 +4

VWagen
3 Отговор
Булгаркаруцваген 100% еко. 300 млн. Супсидия

Оценка:
-3 +5

Гост
4 Отговор
И аз се нареждам на опашката! Предлагам домашна гроздова, екстра качество, 2 годишна, отлежала в дъбово буре! Бонус - буркан кисели краставички и цялата пенсия! :)

Оценка:
-2 +8

Бг 🇧🇬 И технологията?
5 Отговор
Кюга в България ще се правят процесори и коли бе ?

Коментиран от #8


Оценка:
-2 +4

Ryty
6 Отговор
Плевнята и борисов направо си губят тежеста, палячовци, никой не ги бръсне за....

Оценка:
-1 +2

Да живее
7 Отговор
SUBARU

Оценка:
-1 +1

Фатар бабаи
8 Отговор

До коментар #5 от "Бг 🇧🇬 И технологията?":


С бб на власт освен глупост да се произвежда в България, друго няма

Оценка:
-1 +1

Плевньо
9 Отговор
Чиба, Фолксваген са мои!!!! За какво правих всичките майсторски свирки

Оценка:
-0 +0

Каунь
10 Отговор
Тати вика тиа ще направят фабриката у нас ма друг път и за трабанчета ни стаами

Оценка:
-0 +0

китаец
11 Отговор
А вЕ ейййй!!????

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.