9 Декември, 2019 16:42 4 690 15

БМФ пусна на вода трети 45 500-тонен танкер

  • танкер-
  • бмф-
  • бузлуджа

Той носи името „Бузлуджа“ и е част от проекта Bluetech 45

БМФ пусна на вода трети 45 500-тонен танкер - 1
Снимка: БМФ

Трети 45 500-тонен моторен кораб, поръчан от „Параходство БМФ“ АД, бе пуснат по вода в китайската корабостроителница Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co., Ltd. Флагът на кораба за превоз на насипни товари бе вдигнат на 9 декември 2019 г.

Той носи името „Бузлуджа“ и е част от проекта Bluetech 45, който вече дава много добри експлоатационни резултати при първите два кораба от серията: „Плана“ и „Миджур“, съобщиха от компанията.

Първи капитан на кораба е к.д.п. Ганчо Христов, а първи главен механик – инж. Димитър Ганчев. Първият рейс на кораба ще започне от пристанище в Южна Корея, където ще приеме товар за пристанище в Европа.

„Бузлуджа“ е третият кораб с това име в историята на „Параходство БМФ“ АД. Първият е 100-тонен кораб, построен във Варна през 1945 г., използван до 1960 г. за плавания в Черно и в Източно Средиземно море. През 1961 г. е изведен от експлоатация и преустроен като учебен моторен ветроход с името „Пионер“. Вторият „Бузлуджа“ е 13 904-тонен рудовоз, построен в Япония през 1968 г. Той е сред рекордьорите по продължителност на експлоатация в „Параходство БМФ“ АД. Плава до 2009 г.

„Параходство БМФ“ АД ще попълни флота си с общо шест кораба от проекта Bluetech 45, като при всички ще бъде спазена традицията те да носят имената на български планини и планински върхове.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Монгола

    13 4 Отговор
    Днес се навършват точно 68 години от както е пуснат на вода първия атомен ледоразбивач в Света,, Ленин" двигателна мошнос 45 000 к.с !!!

    Коментиран от #5

  • 2 русенец

    42 1 Отговор
    И защо в китайска корабостроителница, във Варна и в Русе нямаше ли такива?! О, сетих се! Нашите отидоха за скрап, че да могат комсомолци като Домусчиев да си плащат сметките и да си купуват скъпи коли.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Последния софиянец

    4 4 Отговор
    Много странно име - Бузлуджа.
  • 5 Асам го карал

    4 6 Отговор

    До коментар #1 от "Монгола":

    Голям коръп е, мн варви.
  • 6 Флагът на кораба

    12 1 Отговор
    Да не би да е български?
    Не. Не е. Така я караме ние.
    И с кораби и с футболисти.
  • 7 Дедо

    19 0 Отговор
    Какво му е българското ,флага ли , пристанището на домуване ли , формалният собственик ли . Стига демагогия .
  • 8 Дедо

    17 0 Отговор
    Факти оправете си заглавието защото и то е грешно и манипулативно. Корабът не е танкер
  • 9 Порно

    9 0 Отговор
    Ало , журналистчето , провери разликата между танкер и кораб за насипни товари.
  • 10 незнайко

    9 0 Отговор
    БМФ ПУСНА НА ВОДА А КОЙ ГО ПЛАТИ И КЪДЕ ЩЕ ОТИВАТ
    ПРИХОДИТЕ ??? За него даже не са ни казали, че се строи !!!
  • 11 незнайко

    12 0 Отговор
    Боже пребири си чедата !!! „Хан Аспарух“ е най-големият кораб, построен в България. Представлява танкер с тонаж от 100 000 тона. Построен е през 1976 г. ДОКЪДЕ НИ ДОКАРА ДЕМОКРАЦИЯТА !!! Китайци да ни строят кораби, БОЖЕ МОЙ !!!

    Коментиран от #15

  • 12 Моряк

    7 0 Отговор
    Имал съм "щастието" да работя на новополучени китайски кораби,и то при германци.С получаването почват корави ремонти,след една година положението става неудържимо.И като знам как му се плаща на г-н Домусчиев, ще ги обслужват пакистанци,или индийци,тъй че до пет години трябва да ги продава
  • 13 Моряк

    5 0 Отговор
    Имал съм "щастието" да работя на новополучени китайски кораби,и то при германци.С получаването почват корави ремонти,след една година положението става неудържимо.И като знам как му се плаща на г-н Домусчиев, ще ги обслужват пакистанци,или индийци,тъй че до пет години трябва да ги продава
  • 14 Ивайло

    8 0 Отговор
    Браво бе, БМФ пуснала на вода танкер, произведен в Китай!!! Абе ние корабостроителен завод във Варна нямаме ли си бе??? Докога ще пулниме джобовете на чужди икономики чрез външни поръчки и внос, а не започнем да си ги произвеждаме сами повечето неща, за да живне нашата икономика!!! Тя от внос няма да се оправи!!!
  • 15 Точно тъй.Га строяхме Ний кораби

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "незнайко":

    И правехме компютри чайниците правеха джапанки и клещи за рязане на жици....