До няколко седмици ще бъде свикан експертен съвет, който ще обсъди бъдещето на пристанищата у нас. Това заяви министърът на транспорта Николай Събев на среща с морския бизнес. Два са вариантите за развитие на Пристанище "Варна-Изток". Единият е морският порт да стане изцяло атракционна зона, а другият - да продължи да приема кораби и да обработва товари, но да има и зона за атракции. Министърът проведе среща и със служителите на БДЖ във Варна.
Министърът на транспорта Николай Събев заяви, че за ЕС приоритетни са морският и железопътният транспорт. Той добави, че развитието на Пристанище-Варна трябва да бъде обвързано с транспортните връзки към порта.
"Пристанище Варна трябва да бъде свързано с националните и международните транспортни системи. Ако не се направи бърза и ефективна връзка, Пристанище Варна ще остане изолирано", заяви Николай Събев, министър на транспорта и съобщенията.
Решението за промени в пристанището ще бъде свързано и с проекта за изграждане на нов интермодален терминал във Варна. Обсъжда се и вариант за отдаване на концесия на държавните пристанищни терминали.
„Ние ще разглеждаме пристанището като едно цяло, заедно с общината и областта“, заяви транспортният министър. Развитието на Пристанище Варна ще бъде предпоставка за стабилност на варненския регион. Процесът на симбиоза би бил условие за взаимна икономическа изгода на всички участници в този процес, а именно пристанище, регион, държава, каза той.
По време на дискусията бяха очертани основни теми за разделяне на лекия и тежкия трафик, различни зони за транзитни и митнически операции в морето, обособяване на терени за яхтен бизнес, инфраструктурата между Русе и Варна. Обсъдена бе свързаността на транспортните коридори и възможностите за източници на финансиране извън националния бюджет.
В заключение транспортният министър Събев обобщи, че превръщането на пристанището в морската столица в транзитно, би било добър вариант за развитието на региона. Място, от което да се приемат и транзитират товарите в направление Дунав, Западни Балкани и Централна Европа, съобщи министър Събев. „Насочваме поглед към качествена, довеждаща инфраструктура, интермодални терминали с приоритет устойчивите видове транспорт – железопътен, морски и по вътрешните водни пътища“, допълни министърът.
Вторият етап на мащабното обсъждане за развитието на пристанище Варна ще бъде с експерти и ще се проведе в началото на март. Важните решения ще бъдат взети заедно с всички заинтересовани страни, изпълнителна и законодателна власт и гражданското общество.
Очаква се до края на март да има решение по казуса с кораба „Вера Су". Наета е адвокатска кантора, която преговоря със застрахователите, идеята е плавателният съд да бъде продаден, а с парите да бъдат покрити разходите за спасителната операция, които са 2 млн. лева.
"И ако приходите от продажбата на кораба не стигнат, застрахователната агенция да ги добави, така че държавата в никакъв случай да не е на загуба", заяви Владимир Върбанов, заместник-министър на транспорта и съобщенията.
По-късно министърът на транспорта разговаря със служители на БДЖ за проблемите, свързани със заплащането и категоризацията на труда им.
"В рамките на 6 до 12 месеца ние ще получим много ясно първите знаци за това, че предприятието влиза във финансово здраве. Първите пари, които ние започнем да получаваме, ние ще ги пренасочваме за заплати", заяви Николай Събев.
Готова е и оздравителната програма на БДЖ, която ще бъде представена до края на седмицата. Основната мярка е добър мениджмънт. България ще има високоскоростни влакове, увери още министър Събев. Нови локомотиви и вагони са заложени в Плана за възстановяване и устойчиво развитие, допълни той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 спукана тръба
05:48 16.02.2022
2 Спукани гърне
Коментиран от #11
05:52 16.02.2022
3 Трябва това,трябва онова
05:53 16.02.2022
4 Франга дере
06:49 16.02.2022
5 По Тодор Колев
Коментиран от #13
06:53 16.02.2022
6 Гост
Коментиран от #10
07:50 16.02.2022
7 Варна Запад
07:54 16.02.2022
8 Yafa
А иначе за пристанището откривате топлата вода, на концесия се дават само новите терминали - построй, експлоатирай, предай; да дадеш разработен порт е предателство. Големият въпрос е ферибота - как да го опазим от санкциите, тук трябва да поискате компенсации - само с лизане на задници няма да стане.
08:43 16.02.2022
9 Алооо
09:02 16.02.2022
10 Отговор
До коментар #6 от "Гост":
Защото мошетата са недосегаеми.09:46 16.02.2022
11 Моряка
До коментар #2 от "Спукани гърне":
Колега,различаваш ли военен кораб от граждански?Събев е министър на гражданските.Повервай ми,познавам го още от невръстен курсант.Иначе вярно е,че трите фрегати,трета ръка,стават само да разсмиват разбиращите.Доколкото знам,едната отдавна е out of order,,изполват я само за spare parts.Само не мога да преценя,кои са по големи боклуци-старите фрегати или тези,които са ги купили.А бе,НАТО-вска работа.Имам добро предложение,къде да бъдат окачени тези,които ни вкараха в този уж отбранителен помиярник.Коментиран от #12
13:55 17.02.2022
12 Моряка,продължение.
До коментар #11 от "Моряка":
За тези,които се интересуват от мястото,мога да подскажа,че то е от най атрактивните,може да побере 72 висящи,обдухва се денонощно от соления от морски бриз,което гарантира 97.6%,че окачените няма да меришат.14:03 17.02.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Валентин Енчев
16:55 21.02.2022
15 ГЕОРГИ СТ.
16:59 21.02.2022
16 Дернев
10:16 23.02.2022