16 Февруари, 2022 05:42 2 325 16

Събев: Пристанище Варна трябва да бъде свързано с националните и международните транспортни системи

  • николай събев-
  • министър-
  • пристанище варна-
  • транспорт

На среща с морския бизнес министърът на транспорта обсъди перспективите пред Пристанище "Варна-Изток"

Събев: Пристанище Варна трябва да бъде свързано с националните и международните транспортни системи - 1
Снимка: Министерство на транспорта

До няколко седмици ще бъде свикан експертен съвет, който ще обсъди бъдещето на пристанищата у нас. Това заяви министърът на транспорта Николай Събев на среща с морския бизнес. Два са вариантите за развитие на Пристанище "Варна-Изток". Единият е морският порт да стане изцяло атракционна зона, а другият - да продължи да приема кораби и да обработва товари, но да има и зона за атракции. Министърът проведе среща и със служителите на БДЖ във Варна.

Министърът на транспорта Николай Събев заяви, че за ЕС приоритетни са морският и железопътният транспорт. Той добави, че развитието на Пристанище-Варна трябва да бъде обвързано с транспортните връзки към порта.

"Пристанище Варна трябва да бъде свързано с националните и международните транспортни системи. Ако не се направи бърза и ефективна връзка, Пристанище Варна ще остане изолирано", заяви Николай Събев, министър на транспорта и съобщенията.

Решението за промени в пристанището ще бъде свързано и с проекта за изграждане на нов интермодален терминал във Варна. Обсъжда се и вариант за отдаване на концесия на държавните пристанищни терминали.

„Ние ще разглеждаме пристанището като едно цяло, заедно с общината и областта“, заяви транспортният министър. Развитието на Пристанище Варна ще бъде предпоставка за стабилност на варненския регион. Процесът на симбиоза би бил условие за взаимна икономическа изгода на всички участници в този процес, а именно пристанище, регион, държава, каза той.

По време на дискусията бяха очертани основни теми за разделяне на лекия и тежкия трафик, различни зони за транзитни и митнически операции в морето, обособяване на терени за яхтен бизнес, инфраструктурата между Русе и Варна. Обсъдена бе свързаността на транспортните коридори и възможностите за източници на финансиране извън националния бюджет.

В заключение транспортният министър Събев обобщи, че превръщането на пристанището в морската столица в транзитно, би било добър вариант за развитието на региона. Място, от което да се приемат и транзитират товарите в направление Дунав, Западни Балкани и Централна Европа, съобщи министър Събев. „Насочваме поглед към качествена, довеждаща инфраструктура, интермодални терминали с приоритет устойчивите видове транспорт – железопътен, морски и по вътрешните водни пътища“, допълни министърът.

Вторият етап на мащабното обсъждане за развитието на пристанище Варна ще бъде с експерти и ще се проведе в началото на март. Важните решения ще бъдат взети заедно с всички заинтересовани страни, изпълнителна и законодателна власт и гражданското общество.

Очаква се до края на март да има решение по казуса с кораба „Вера Су". Наета е адвокатска кантора, която преговоря със застрахователите, идеята е плавателният съд да бъде продаден, а с парите да бъдат покрити разходите за спасителната операция, които са 2 млн. лева.

"И ако приходите от продажбата на кораба не стигнат, застрахователната агенция да ги добави, така че държавата в никакъв случай да не е на загуба", заяви Владимир Върбанов, заместник-министър на транспорта и съобщенията.

По-късно министърът на транспорта разговаря със служители на БДЖ за проблемите, свързани със заплащането и категоризацията на труда им.

"В рамките на 6 до 12 месеца ние ще получим много ясно първите знаци за това, че предприятието влиза във финансово здраве. Първите пари, които ние започнем да получаваме, ние ще ги пренасочваме за заплати", заяви Николай Събев.

Готова е и оздравителната програма на БДЖ, която ще бъде представена до края на седмицата. Основната мярка е добър мениджмънт. България ще има високоскоростни влакове, увери още министър Събев. Нови локомотиви и вагони са заложени в Плана за възстановяване и устойчиво развитие, допълни той.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 спукана тръба

    4 1 Отговор
    Трябваше, преди 20-30 години.
  • 2 Спукани гърне

    4 0 Отговор
    Трябва да изхвърлите тия 3 Белгийски фрегати за скрап и купите нови.

    Коментиран от #11

  • 3 Трябва това,трябва онова

    10 3 Отговор
    Животът ни премина да ви слушаме безконечните лъжи,господа бг "европейски ценности"..
  • 4 Франга дере

    6 1 Отговор
    Защо няма нашия кмет Иван Портних на срещата, разследван още не значи, че е виновен!!!!
  • 5 По Тодор Колев

    8 4 Отговор
    Нов Почин на Кольо Еконта : Варна - пристанище на Скопие ! :)) Много прост тоя беее... Че ,като гледам и медал му връчват - сигурно за "Тъпотия " !

    Коментиран от #13

  • 6 Гост

    6 2 Отговор
    Странно, липсват тролчета и хейтърчета? Обсъждат бащата на Гешев че придобил 2 (ДВА) процента от "Жоси" която е малка, към средна компания, а този остави бизнес за милиони на дъщеря си (формално). На това се вика корпоративен конфликт на интереси, това дори и при Тиквата го нямаше!

    Коментиран от #10

  • 7 Варна Запад

    4 0 Отговор
    А кратерите до Варна Запад кога???
  • 8 Yafa

    6 0 Отговор
    Спри нощните "душегубки" Варна - София и ще потръгне БДЖ.
    А иначе за пристанището откривате топлата вода, на концесия се дават само новите терминали - построй, експлоатирай, предай; да дадеш разработен порт е предателство. Големият въпрос е ферибота - как да го опазим от санкциите, тук трябва да поискате компенсации - само с лизане на задници няма да стане.
  • 9 Алооо

    4 0 Отговор
    Тоя министер стъпвал ли е на летище София, за да види безобразията там или само е минавал транзит през ВИП-а? На Терминал 1 ти опаковат куфара за 25 лв, без да има ценоразпис, без касова бележка, без информация кой те обслужва, работно време и т.н. Полицията на входа пази мошетата и следи само да не се появят случайно контрольори. Самолети от една авиокомпания за една и съща дестинация излитат от един терминал а кацат на друг, ръкавите на Терминал 2 са само за показ, а за хигиената и такситата да не говорим...
  • 10 Отговор

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Защото мошетата са недосегаеми.
  • 11 Моряка

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Спукани гърне":

    Колега,различаваш ли военен кораб от граждански?Събев е министър на гражданските.Повервай ми,познавам го още от невръстен курсант.Иначе вярно е,че трите фрегати,трета ръка,стават само да разсмиват разбиращите.Доколкото знам,едната отдавна е out of order,,изполват я само за spare parts.Само не мога да преценя,кои са по големи боклуци-старите фрегати или тези,които са ги купили.А бе,НАТО-вска работа.Имам добро предложение,къде да бъдат окачени тези,които ни вкараха в този уж отбранителен помиярник.

    Коментиран от #12

  • 12 Моряка,продължение.

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Моряка":

    За тези,които се интересуват от мястото,мога да подскажа,че то е от най атрактивните,може да побере 72 висящи,обдухва се денонощно от соления от морски бриз,което гарантира 97.6%,че окачените няма да меришат.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Валентин Енчев

    1 0 Отговор
    То се видя че ако се издълбае под Аспаруховия мост 14,50 м...ще пропаднат основите и моста може да падне.Явно не може повече от 13,50м, но тогава големите кораби не могат да преминават. Място №7, 8 и 9 Варна изток могат да бъдат дълбоки до 16-17м . Така че вдигайте панаира и си връщайте пристанището. Алтернативата е нов мост или тунели под канала!!!!Който иска да прави панаири и ресторанти има достатъчно място , дори и в пристанището на ТЕЦ - Варна!!!!
  • 15 ГЕОРГИ СТ.

    0 0 Отговор
    ТУК МАЙ НЕ ЗНАЕТЕ ЧЕ ПРИСТАНИЩЕ ВАРНА-ИЗТОК Е ВЕЧЕ ПРОДАДЕНО ТАКА ,ЧЕ НЯМА ДА ИМА ИСТИНСКИ КОРАБИ ВЪВ ВАРНА, КАКТО НЯМА И ГРАДСКИ СТАДИОН
  • 16 Дернев

    0 0 Отговор
    Този минитър е голямата гршка за промяна на ПП, защото такава няма да има. С тях изплаваха транспортните шамани, които погребаха българското пристанище за сметка н Констанца. И сега пак работят в тази насока с плановете им за развитие на транспортната свързаност по оста С-Ю. Този път ще пострада и Вн обаче, ако има кой да го осмисли. За пореден път казвам, че между Вн-Р трябва да се прокара само канал. И той ще е основно заради водата, а и яхтен туризъм. Интереса на държавата, за който уж се е замислил министъра, е Карнобат да е свързан с Александруполис, Дурас и Виден със скоростни ЖП връзки. Видин вече е в ръзката с реката, не Русе. Разберете го най-после. Не можепе давъ нете времетовак-два назад.