Ще продадем "Товарни превози" със сигурност и аз нося отговорност за това. Не ме притеснява по никакъв начин темата с приватизацията, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски след участието си в парламентарния контрол, предаде БГНЕС.
"Не знам на каква цена ще се приватизират "Товарни превози", цената ще я определи пазарът и търсенето. Заложили сме достатъчно високи критерии", каза министърът. Четири мотриси марка "Сименс" не са дадени за резервни части и твърдението не отговаря на истината, коментира той думите на бившия транспортен министър Петър Мутафчиев.
Активите на "Товарни превози", според експертите на Московски, са за около 300-320 млн. лв. Накъде ще отиде цената, не мога да кажа, това го определя пазарът, заяви той. Според него темата за продажбата има две измерения. Ако подпишем споразумението със Световната банка, което е в размер на 460 млн. лв., става дума за заем, който тя дава на държавата, а не на БДЖ, уточни министърът. "Давайки го на държавата, тя трябва да го предостави на дружеството под някаква форма и тази форма трябва да бъде нотифицирана от Брюксел. За да стане това БДЖ трябва да осигури собствен ресурс минимум 50% от стойността на този заем", обясни Московски.
Такива средства няма от къде да дойдат, освен от продажба на "Товарни превози", подчерта той. Ако няма такъв заем, за да започне БДЖ да излиза от състоянието, в което се намира, свежият приход на ресурс е единствено от тази продажба, отбеляза министърът. Все още нямаме решение откъде да се намерят пари за лизинговите вноски, търсим вариант. До края на годината е срокът, призна той. "Предполагам, че няма веднага да се пристъпи до изземване на влаковете, по-скоро ще ги запорират под някаква форма. Вероятно темата ще намери място и по време на преговорите между премиера Борисов и г-жа Меркел през януари", предположи Московски.
От мерките, които сме декларирали в преговорите със синдикатите за БДЖ няма да отстъпя, нося си отговорност с поста, коментира той. Според мен не стачкуват повече от 200 души и самите хора ще си окажат натиск в системата, за да приключи това, бе категоричен Московски. Част от договорките със Световната банка е стратегията ни да бъде изработена. Добре ще бъде, ако тя бъде одобрена от парламента. Ако не успеем да осигурим поне 50% от сумата, БДЖ може да се откаже от 50% пазарен дял и ето тук някой може да каже, че съм ликвидатор, ако ги задължа да направят това, продължи коментара Московски. И тогава пък, ако някой прецени, че е правилно да се приватизира, то тогава няма да има какво, добави той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Железничар
19:15 09.12.2011
2 me4e
20:04 09.12.2011
3 цвецо
20:51 09.12.2011