ФАКТИ.БГ

Пътищата у нас - най-опасни в ЕС

Почти по 100 жертви на 1 млн души у нас, двойно повече от средното за останалите страни-членки

Публикувана: 20 Ноември, 2017 19:14
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1296
Пътищата у нас - най-опасни в ЕС
Снимка: Архив
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

На фона на поредицата от тежки катастрофи през последните дни, които само в Ловешко взеха над 10 жертви, данни на Евростат, споделени от bTV, поставят страната ни на челно място по загинали на пътя на глава от населението.

На 1 млн. жители на страната ни през 2016 г. се падат 99 жертви на ПТП – почти двойно на средното за ЕС.

Веднага след нас в черната статистика е Румъния с 97 загинали в катастрофи на милион жители, а доста по-назад остават Латвия и Полша (по 80), Гърция (75) и новоприетата Хърватия (73). Най-безопасни са пътищата в Швеция с едва 27 жертви на милион жители, Великобритания (28) и Холандия (32).

Като общ брой на загиналите в катастрофи, Франция е на първо място през 2016 г. с почти 3500 жертви. Близки са и данните за Италия, Германия и Полша – все големи държави с огромна пътна мрежа. На този фон 7-милионна България отчита над 700 починали след инциденти на пътя.

От Евростат посочват, че общо за ЕС се наблюдава устойчива тенденция катастрофите и жертвите в тях да намаляват. „Отличници” са Португалия, Латвия, Литва, Испания, Гърция и Словения, които за 20 години са намалили жертвите на пътя с две трети.

Къде е България?

Данните на статистиката са от 1991 г. насам, като в тази година у нас на пътя са загинали 1114 души. Най-тежка е 1994 г. с почти 1400 жертви на катастрофи. За по-дълго под 1000 загинали нашата страна пада едва след 2002 г., а рязък спад има от 2010 г. с исторически минимум от 601 загинали през 2012 г. и 2013 г. От тогава насам войната по пътищата у нас се развихря отново.

Tака и по показателя загинали в катастрофи на милион души преди няколко години България е над средното, но не и на печалното първо място. Към 2017 г. обаче ред държави са направили по-безопасни пътищата си, докато в България, по всичко личи, все още всяко пътуване крие ненужно голям риск.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Morgoth
1 Отговор
Строят хората магистрали, а ние блеем. Само една реално сме завършили и заради това беше този спад на жертвите иначе и до сега щяхме да имаме по 1000 на година.

Оценка:
-1 +10

гост
2 Отговор
Добре, но в Гърция ограничението на скоростта е 80км/ч, много по-лесно се кара така и то на много по-добри пътища от нашите. Табели има, знаци има, ограниченията са адекватни. У нас дупки, липсваща маркировка, липсващи знаци и мантинели, висока скорост и нулево възпитание.

Оценка:
-3 +15

Шаран БГ
3 Отговор
Загадка за мен и до ден-днешен си остава не кой, а защо с демокрацията дойде и разрешението да "фърчим" по пътищата на комунизЪма с 90 / плюс 10% / дори 100 км/ч.
Че някой оправи "кривите" и разшири "правите" на Татовите пътища ?? Тук-там сега /след четвърт век/ това се прави !
Вярно, внесоха се западни каруци, които можеха да бягат много по-бързо и мощно от съветските , но и те изкачат от завоите и се забиват в крайпътните дървета не по лошо от Москвичи и Трабанти !
Окончателно изтрещях, когато разбрах, че един новопостроен аутобан дава основание на ръководителите на държавата, изведнъж да вдигнат допустимата максимална скорост по този вид пътища на 140 км/ч. плюс прословутите 10% на цели 154 км/ч !?!?
Къде го има това в Европа, в държави измислили автомобила и направили пътища и автомагистрали , горе-долу век преди нас ???
За мен това означава, че заедно с неграмотните водачи, които явно и цифрите не познават / не разчитат скоростомерите !!!!/, с пътищата, които не отговарят на съвременни скорости и натоварвания, с хубавите,мощните и високоскоростни коли - и някой от ръководителите в тази страна е доволен и иска да се избиваме !?
Съжелявам, но това заключение се натрапва ! " Мерките", които се вземат от десет години насам, са прах в очите. И санкциите, които се налагат, не се прилагат !!
Резултатът - ковчег подир ковчег !!!!

Оценка:
-1 +0

123457
4 Отговор
Да имаме проблем с пътищата, но не е само това. У нас се карат много стари автомобили, които дори когато са били чисто нови, не предпазват пътниците при катастрофа така като ги предпазва един нов автомобил с "20 еърбега". Ами фиктивните технически прегледи.

Коментиран от #6


Оценка:
-1 +1

5
Този коментар е премахнат от модератор
hmhmhm
6 Отговор

До коментар #4 от "123457":


Хората не си взимат колите за да се БЛЪСКАТ. Там има блъскащи се колички. Колкото и да ти е нов кофчега вярваи че при разрешената скорост от 140км в час при челен сблъсък с 280км нямаш шанс при еднакви условия. Но пак ти повтарям ние Хората Не взимаме коли за да се Блъскаме.

Оценка:
-0 +0

pompev
7 Отговор
Аааа с 230 е винаги нарушение и винаги не може аратлик,И ндей да обиждаш колегата

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

ТОП 5