18 Декември, 2021 11:05 7 620 64

Николай Събев обясни как БДЖ може да излезе на печалба

  • николай събев-
  • бдж-
  • печелба-
  • влакове

България може да има бързи влакове със скорост от 160 км в час още преди 2040 г., когато това е предвидил ЕС

Николай Събев обясни как БДЖ може да излезе на печалба - 1
Снимка: БГНЕС

„БДЖ ще излезе на печалба с елементарна математика и моделиране“, заяви транспортният министър Николай Събев в „Тази събота“.

„Започваме оздравителна програма на дружеството. Ще имате подробна информация кога сме я стартирали и какви са резултатите“, допълни Събев.

По думите му „започва дълбока реформа в сектора, за да създадем високоефективна транспортна система в България“.

„Разбира се, оставки ще има за ръководители, които имат лоши финансови резултати, лошо качество и лош сервиз“, заяви отново транспортният министър, който онзи ден уволни управителя на „БДЖ – Пътнически превози“ именно заради лоши резултати.

България може да има бързи влакове със скорост от 160 км в час още преди 2040 г., когато това е предвидил ЕС, и затова ще помогне именно тази оздравителна програма, каза Събев.

Що се отнася до друго изискване на ЕС за въвеждането на интермодални билети, които да включват няколко вида транспорт за едно пътуване, Събев заяви, че такива ще има още със започването на пътническите полети между София и Русе, като с един билет ще може да се пътува например между Силистра и София, съчетавайки автобус и самолет.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 40 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    13 33 Отговор
    Ето това е истински бизнесмен като мен.

    Коментиран от #23, #30

  • 2 Ново

    69 10 Отговор
    Ще им нарушиш спокойствието на директорчетата.Жесток човек си ти.Те да не са отишли в БДЖ да си дават зор.
  • 3 БАЙ Х@Й‼

    32 5 Отговор
    Явно неговия камион, на ЕКОНТ , това е тествал ‼️ А, тя май вече не е негова 😉😉😉
  • 4 Чичо Киро селския каруцар

    60 6 Отговор
    Ще махна служебните коли на всички ръководители на БДЖ – да ползват влак.

    Николай Събев, министър на транспорта
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Директора

    62 7 Отговор

    До коментар #5 от "ИЗЧЕЗНИ БЕ":

    Всеки би се возил, ако са точни, бързи, чисти и т.н.
  • 7 Какво говориш каква 2040 ве

    28 13 Отговор
    Чиляко? Аз у Шведен се возя с 220 в момента на влак. Тоз ми говори з прогрес в това отношение след 8 години! Скрий се или до 2 години направи каквото трябва максимум 2!!!

    Коментиран от #56, #60

  • 8 Евро

    55 1 Отговор
    В Европа хора милионери можеш да видиш из влаковете и метрото.Защото е по бързо и удобно.
  • 9 железници

    44 3 Отговор
    БДЖ е особена държавна единица. Тя е основен стълб в развитието на държавата. Играе роляната на мощен социален инструмент. Друг е въпросът, че има кражби, както навсякъде другаде. Частниците се опитаха да я разрушат. Помня колко народ имаше във влака преди 15 и повече години. Стояхме на крака. Сега празни вагони. Какво стана с тази държава? Къде изчезнаха хората?

    Коментиран от #54

  • 10 От делиормана

    26 9 Отговор
    Сънчо откъде направи фирмичка?Колко служители имаш с кой играеш?
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Лео клещи от Букурещ

    6 1 Отговор
    Трябваше ми за 2мин
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 !!!

    25 2 Отговор
    Без железопътна инфраструктура която може да оптимизира времето на пътуването и да поддържа скорост от 160 км. в час навсякъде не само в отделни отсечки БДЖ няма да излезе на печалба.
  • 15 pepi777

    29 0 Отговор
    ако намалее превоза с тирове ще е супер за ЕС и нас!
  • 16 Хуа Го Фън

    17 11 Отговор
    И тоя няма да прокопса
  • 17 един от многото

    24 5 Отговор
    Нека отворкото да каже , как ще направи печеливши пътническите превози , като почти в цял свят са на държавни дотации?
  • 18 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    57 2 Отговор
    Г-н Министър, БДЖ не е фирма за превоз на колетни пратки. Ако смятате, че ще я управлявате като фирма за пратки, резултата ще е плачевен. БДЖ е в това състояние, защото преди много време група от 12 умници, реши че тя ще се самофинансира, след това разбиха структурата от трите ЖП Управления, след това продадоха заводите за производство и ремонт на железопътни возила, след това фалираха ЛВЗ Русе - в града в който май сте роден Обединиха локомотивните депа, вкараха в най-добрите депа частни фирми да ремонтират локомотиви и вагони. След това изгониха инженерите разбиращи от железопътен транспорт и вкараха икономисти и юристи, но близки до властта. Сега май и вие тръгвате по тази пътечка. Пиша това защото най хубавите ми годи от живота минаха в депо - София още известно като депо Васил Марков. Ако срещнете железничари от старото поколение ще чуете доста неща за да се научите. не канете на публични обсъждания хора които затриха БДЖ или някакви нови измислени специалисти от УНСС.
  • 19 ?????

    24 4 Отговор
    Какво летище в Русе? Ще се налеят едни пари и нищо няма да се случи. То в Пловдив, летището не работи, този ще възобновява летището само защото е от Русе.

    Коментиран от #45

  • 20 Бат Петьо

    24 4 Отговор
    Аз си задавам един въпрос: защо почти всички интернет търговци работят само с Еконт? И не ми дават възможност да избирам. Аз, от моя скромен житейски опит съм научил, че това се постига с комисионни. Те това е промяна, де.

    Коментиран от #36

  • 21 Браво на Делиормана

    7 0 Отговор
    Викаха българи юнаци феновете на Арда.Вие сте българи мачкайте глупаците!
  • 22 Добре

    5 6 Отговор
    Но реално какво става с високоскоростните влакове.До 2049 трябва да има влакове със скорост от 300км в час.постижимо е и се надявам да се случи

    Коментиран от #34

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 big

    25 6 Отговор
    Този господин, независимо от неговия опит с куриерска фирма, навлиза в материя, която явно не познава! Първата невероятна глупост, която изказа е за повишаване скоростта на влаковете: 1. жп линиите са в много лошо състояние и инфраструктурата около тях, което говори за намаляване, а не повишаване! 2. Едно дружество като БДЖ, за да излезе на печалба трябват: пътници, товари и ефективна организация. От всичко, той може да се бори само за ефективността; пътниците са ограничени и има почти загубена конкуренция с автобусния транспорт; товари също почти няма, пак почти загубена конкуренция от авто транспорта! Защо не си пренася пратките с БДЖ, а използва автомобили? Просто е, ще изхвърчи от куриерския бизнес! Колкото и да е жалко, но жп транспорта у нас има затихващи функции, освен ако стоките от / към ЕС към Турция и Азия преминат от тировете към вагоните, което няма как да стане, мобилността е различна. С други думи, простотии!

    Коментиран от #28, #40, #61

  • 25 Събев

    10 0 Отговор
    Първо да каже БРП беше ли на печалба преди 35 години, когато неше шефче там и Метеора гореше 450 кила нафта на час а билета Русе Свищов беше 2 лв
  • 26 Популизъм

    9 1 Отговор
    Тя янтрата се движеше със 110 км, ама фръкна два пъти от релсите 85 та
  • 27 Бивш локомотивен машинист

    27 1 Отговор
    БДЖ е собственик на превозните средства и имат лкокомотиви до 160 км/ч, НКЖИ е собственик на линии ,гари, сигнализация и др, тя е отговорна за вдигане на скоростта по нейните линии!
    Ето как този министър не е запознат със собвеността на железницата!

    И двете компании нямат работници, запознати със строежа на линиите, както и специалисти за ремонта на локомотивите, малко са тези, които искат да работят там, другата причина е липсата на товари и пътници.
  • 28 Да ама

    8 3 Отговор

    До коментар #24 от "big":

    Точно БДЖ използва за пренос на пратките си, а там където има автомобили е, че не мина влак.Отделен е въпроса че пътниците няма да се увеличат каквото и да прави...Предпочитат автобусните линии.

    Коментиран от #37

  • 29 Хаджи Генчо

    18 6 Отговор
    Тези всичките министри барабар с Кирчо Усмивката редят празни приказки. Но това е логично за правителство с къс хоризонт и важни само външнополитически антинационални приоритети.
  • 30 варненец

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Пуснах ти един ( + ) заради чувството за хумур. Разсмя ме .Признавам си :)))

    Коментиран от #31

  • 31 варненец

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "варненец":

    ...хумОр...
  • 32 Entropa 2009

    16 1 Отговор
    Навън този вид транспорт е добре поддържан и скъп, но при нас е обратното.
    През т.н промени няколко автобусни фирми на наши хора превзеха автобусния сектор в цялата страна.
    Преди това беше на регионален принцип - окръг за окръг да обслужват тамоштните фирми.
    Но дойдоха излюпените от демокЛацията бизнесмени и съсипаха БДЖ, , заводи и каквото се сетите, както и цялата структура при транспорта.
    И така до днес: Пълен башибузук на съсипия.
    Един министър с името Василев дори наряза на скрап една от жп линиите, че не носила печалба, но издигна по границите ни флагове, които са закачени на пилони десетократно надвишаващи дребният му ръст.
    Дано новия министър да има сили и търпение да се справи с цялата тази армия от безделници и разсипчии на БДЖ, работещи за няколкото автобусни фирми на територията.
  • 33 Сашо

    19 1 Отговор
    Втрещена съм. От 4 дни тази човек, не спя да дрънка глупости. БДж няма да излязат на печалба, докато държавата не си свърши работата там, т.е не вложи необходимите средства за инвестиции и модернизация. За да може влаковете да си повишат скоростта, да отдели от времето си и да разбере, защо влаковете се движат дори по-бавно от преди 20 години- да възложи проверка на НКЖИ за нескончаемите ремонти на железния път, на обществените им поръчки, на ин-хаус процедурите там. Все пак усвояват 1,6млрд.лева. БДЖ няма пари-там е по-лесно да мачка. И е крайно време да покани на среща експерти от БДЖ-да го запознаят с работата и проблемите си, не да дрънка глупости. А за служебните коли- 5-6 таратайки, които никой не ползва дори за командировка, че не знае до къде ще стигне...
  • 34 БАЙ Х@Й‼

    8 3 Отговор

    До коментар #22 от "Добре":

    Проблемът не е във влаковете❗ На АМ "Тракия" ще караш ли с 300км/ч ❓
  • 35 Изчезни ти

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "ИЗЧЕЗНИ БЕ":

    Коментират хора, които две тухли една бърху друга не са сложили.
  • 36 Ами

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Бат Петьо":

    Ако дават по-добри условия?

    Коментиран от #58

  • 37 big

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Да ама":

    И кои пратки? В БДЖ има разписание и влаковете не се движат като автомобилите по всяко време, още повече линиите понякога не минават през населените места на получателя и трябва допълнителен транспорт, което оскъпява доставката допълнително! Вероятно използва БДЖ само и единствено при габаритни пратки необременени с бърз срок на доставка!
  • 38 Абе

    14 0 Отговор
    За нови релси нещо каза ли? Преди 15 години имаше влак от София до Атина. До Кулата скърцаше лопаше едва вдигаше 50 км. В Гърция същия влак под 150 не падна
  • 39 020

    10 0 Отговор
    Прекалено много говори и вече каза много глупости... Това новия Борисов ли е?
  • 40 big

    10 0 Отговор

    До коментар #24 от "big":

    И друго, за да започне да печели ще са необходими много инвестиции: за железния път, за укрепване инфраструктурата около него, пътната инфраструктура до жп гарите, нови локомотиви и вагони, реконструкция на самите гари и т.н. За това трябват стотици милиони, ако не и милиарди левове! Каква трябва да е печалбата, за да се избие тази инвестиция и най-важно кога?
  • 41 Чипът

    4 6 Отговор
    Ех мечти . И аз искам да се кача в терена да пия две кафета и след 2 часа да съм на плажа в Бургас. Ама греда. Комунистите искат да е тегаво. Че иначе чамадан , вакзал , Масква

    Коментиран от #46, #47, #49

  • 42 ......

    4 1 Отговор
    ДАНО ИМА И МАГИСТРАЛА С 8 ЛЕНТИ БУРГАС-ВАРНА-РУСЕ , 2 АВАРИЙНИ ВЪВ ВСЯКА ПОСОКА ,ДВЕ ЗА ТИРОВЕ СЪС ЗАБРАНА ДА ИЗПРЕВАРВАТ
  • 43 anonimen

    10 4 Отговор
    прекалено много търтеи има в БДЖ и НКЖИ специалисти и експерти които са виждали влакове и са се возили и взимат големи заплати а после не могат да намерят превозен, локомотивен и ремонтен персонал.Трябва да се съкратят 90% от административния персонал на двете дружества и да се увеличи на възнаграждението на експлоатационния и ремонтния персонал
  • 44 Кмитева

    3 0 Отговор
    Поне Пт 15 години чета и слушам колко са зле българските железници. Ами направете реформи най-накрая. И като е тошкова лесно, защо досега не е направено.
  • 45 Северняк от юга

    10 1 Отговор

    До коментар #19 от "?????":

    Ако искате да знаете, Русе за разлика от Пловдив, е много важна логистична точка с много хора около нея, където нямаме абсолютно никаква инфраструктура. В Пловдив самия факт, че сте на час път по магистралата до София и сте толкова добре свързани по път и ЖП, Русе няма това удоволствие.
    Винаги юга е бил с пъти по-добре развит от севврна България, време е да се уравновесяват нещата. Не може на юг да имате 3 магистрали и големи транспортни коридори и високоскоростни жп линии, а на север една магистрала я мъчат половин век. Не може пътя ми от Бургас до София да е толкова време колкото от Търново до София. Да не говорим, че най-смъртоносния път се намира именно Бяла-Русе и това летище ще намали трафика, защото тая магистрала дето я мислят я сме я доцивели я не.

    Да вметна, проекта за възстановяването на летището в Русе е от почти година, г-н Събев въобще не е обмислял да се занимавам с политика най-вероятно когато проекта се е задействал.

    Коментиран от #55

  • 46 БАЙ Х@Й‼

    6 1 Отговор

    До коментар #41 от "Чипът":

    Сладур! При каманистити имаше "Янтра експрес" - Г. Оряховица -София два часа ли беше два и половина ли за осем лева ! Вътре имаше музика, списания сутреше вестник! Ако искаш имаше и самолет Варна-Г.Оряховица-София за двадесет и пет лева‼️ Питай дедо си ‼️
  • 47 БАЙ Х@Й‼

    5 1 Отговор

    До коментар #41 от "Чипът":

    За плажа в Бургас имаше "Чайка-експрес" тръгват от София и от Бургас в 5:00 за два часа се разминават около Пловдив и 9:05 единия стигаше в Бургас, другия в София ! При това влаковете пътуваха денонощно , гарите не се затваряха....
  • 48 късо име-корав у-й!

    2 6 Отговор
    Принципът на управление на Малка и голяма фирма е идентичен.Същото е и при управление на малка или голяма държава.Този човек има правилни пропорции!доказал се е,като добър стопанин и съм убеден,че може да оправи бакиите на бдж!Не виждам какво го одумвате.
  • 49 БАЙ Х@Й‼

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Чипът":

    Това БЕШЕ преди точно ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЕТ години ‼️
  • 50 Запознат

    4 2 Отговор
    Министъра да направи така че всички Титова от Свиленград до Калотина да се качват на товарни платформи и БДЖ ще печели много. Наи хубавото е че мама да рушат магистралите и пътищата.Другото си е чист ГЕПСОН на кинти

    Коментиран от #57

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Е, как!

    5 1 Отговор
    Като спрат да крадат шефовете и администрацията и се оправят заплатите на работниците, ама надали!
  • 53 Мунчо

    7 0 Отговор
    Интересно ......, дали е случайно, че министърът е русенец и веднага летище Русе е приоритетно. Като искате министре да се прибирате бързо до родния си дом да Ви качат и Вас като шефовете на БДЖ на влак. Нали както каза началникът Ви премиер "Аршинът трябва за всички да е еднакъв"
  • 54 Хвойна Петрова

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "железници":

    Хората забогатяха и накупиха таратайки по няколко на семейство.Едновремешната мечта на българина да има автомобил, за да си избие комплекса на бедняк.Ще бъде невъзможно да се качи пак обратно на влак.
  • 55 9659

    5 2 Отговор

    До коментар #45 от "Северняк от юга":

    И коя авиокомпания ще лети всеки ден от София до Руси? Или ние ще плащаме за това? Хайде по леко с мечтите. Летище в Русе, като има летище на 40 км и 100 км до Варна. Този мошеник с брадичката си е в конфликт на интереси от всякъде!
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Бивш машинист

    5 0 Отговор

    До коментар #50 от "Запознат":

    Технологично не е възможно, защото само по тази отсечка на денонощие минават по около 1000 камиона-тирове и няма как да се товарят, превозват и разстоварят, първо- няма терминали, второ- няма вагони, трето- най дългия влак не трябава да е повече от около 40 вагона и за тези 1000 камиона ще са нужни 25 влака, по 12 на една посока, които не могат да се движат само те, има и вътрешни пътнически и товарни влакове.
    Нещата не са толкова лесни!
    Тези който не са имали работа в железниците , по- добре да не пишат.
  • 58 Бат Петьо

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Ами":

    Цената на услугата е чувствително по-висока от Спиди и други. Значи комисионната я плащам аз. А не ми носят пратката в удобно за мен време.
  • 59 Като в еконт

    3 0 Отговор
    Всички на минимална заплата/ остатъка на ръка
  • 60 Askatar80

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Какво говориш каква 2040 ве":

    Аз в Испания със 310 км/ч пътувам
  • 61 Геле

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "big":

    ЖП Транспорта от Турция до Европа и обратно ДОСТА РАЗВИТ ,но влиза в частни джобове за сметка на Бдж. Бдж имат структурата и възможностите но са оставили печалбата за частни фирми ...Що ли...

    Коментиран от #63

  • 62 Проззз

    0 0 Отговор
    Може с по трима четерима във вагон печалбата е сигурна но най сигурна ще е печалбата всичко за скрап както нарязаха заводите и занулиха икономиката, Спрете държавната субсидия да видим какво ще се случи ъова БДЖ е една бездънна яма за народната пара.
  • 63 Да дааа

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Геле":

    Така печелившия товарен ЖП транспорт е в часни реце а губещият пътнически транспорт е държавен но предполагам че субсидиите за БДЖ се разпределят пропорционално.Така с всички (БДЖ-ЕТД) Еднолични търговски дружества с държавно участие- печалните са частниците а разходите и загубите за държавата.
  • 64 Да дааа

    0 0 Отговор
    Така печелившия товарен ЖП транспорт е в часни реце а губещият пътнически транспорт е държавен но предполагам че субсидиите за БДЖ се разпределят пропорционално.Така е с всички (БДЖ-ЕТД) Еднолични търговски дружества с държавно участие- печалбите са за частниците а разходите и загубите за държавата.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове