„БДЖ ще излезе на печалба с елементарна математика и моделиране“, заяви транспортният министър Николай Събев в „Тази събота“.
„Започваме оздравителна програма на дружеството. Ще имате подробна информация кога сме я стартирали и какви са резултатите“, допълни Събев.
По думите му „започва дълбока реформа в сектора, за да създадем високоефективна транспортна система в България“.
„Разбира се, оставки ще има за ръководители, които имат лоши финансови резултати, лошо качество и лош сервиз“, заяви отново транспортният министър, който онзи ден уволни управителя на „БДЖ – Пътнически превози“ именно заради лоши резултати.
България може да има бързи влакове със скорост от 160 км в час още преди 2040 г., когато това е предвидил ЕС, и затова ще помогне именно тази оздравителна програма, каза Събев.
Що се отнася до друго изискване на ЕС за въвеждането на интермодални билети, които да включват няколко вида транспорт за едно пътуване, Събев заяви, че такива ще има още със започването на пътническите полети между София и Русе, като с един билет ще може да се пътува например между Силистра и София, съчетавайки автобус и самолет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #23, #30
11:06 18.12.2021
2 Ново
11:07 18.12.2021
3 БАЙ Х@Й‼
11:10 18.12.2021
4 Чичо Киро селския каруцар
Николай Събев, министър на транспорта
11:10 18.12.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Директора
До коментар #5 от "ИЗЧЕЗНИ БЕ":
Всеки би се возил, ако са точни, бързи, чисти и т.н.11:16 18.12.2021
7 Какво говориш каква 2040 ве
Коментиран от #56, #60
11:18 18.12.2021
8 Евро
11:19 18.12.2021
9 железници
Коментиран от #54
11:19 18.12.2021
10 От делиормана
11:20 18.12.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Лео клещи от Букурещ
11:23 18.12.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 !!!
11:24 18.12.2021
15 pepi777
11:25 18.12.2021
16 Хуа Го Фън
11:25 18.12.2021
17 един от многото
11:33 18.12.2021
18 ДАСКАЛ ГЕНЧО
11:34 18.12.2021
19 ?????
Коментиран от #45
11:35 18.12.2021
20 Бат Петьо
Коментиран от #36
11:38 18.12.2021
21 Браво на Делиормана
11:41 18.12.2021
22 Добре
Коментиран от #34
11:41 18.12.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 big
Коментиран от #28, #40, #61
11:45 18.12.2021
25 Събев
11:50 18.12.2021
26 Популизъм
11:53 18.12.2021
27 Бивш локомотивен машинист
Ето как този министър не е запознат със собвеността на железницата!
И двете компании нямат работници, запознати със строежа на линиите, както и специалисти за ремонта на локомотивите, малко са тези, които искат да работят там, другата причина е липсата на товари и пътници.
12:02 18.12.2021
28 Да ама
До коментар #24 от "big":
Точно БДЖ използва за пренос на пратките си, а там където има автомобили е, че не мина влак.Отделен е въпроса че пътниците няма да се увеличат каквото и да прави...Предпочитат автобусните линии.Коментиран от #37
12:07 18.12.2021
29 Хаджи Генчо
12:28 18.12.2021
30 варненец
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Пуснах ти един ( + ) заради чувството за хумур. Разсмя ме .Признавам си :)))Коментиран от #31
12:32 18.12.2021
31 варненец
До коментар #30 от "варненец":
...хумОр...12:34 18.12.2021
32 Entropa 2009
През т.н промени няколко автобусни фирми на наши хора превзеха автобусния сектор в цялата страна.
Преди това беше на регионален принцип - окръг за окръг да обслужват тамоштните фирми.
Но дойдоха излюпените от демокЛацията бизнесмени и съсипаха БДЖ, , заводи и каквото се сетите, както и цялата структура при транспорта.
И така до днес: Пълен башибузук на съсипия.
Един министър с името Василев дори наряза на скрап една от жп линиите, че не носила печалба, но издигна по границите ни флагове, които са закачени на пилони десетократно надвишаващи дребният му ръст.
Дано новия министър да има сили и търпение да се справи с цялата тази армия от безделници и разсипчии на БДЖ, работещи за няколкото автобусни фирми на територията.
12:41 18.12.2021
33 Сашо
12:58 18.12.2021
34 БАЙ Х@Й‼
До коментар #22 от "Добре":
Проблемът не е във влаковете❗ На АМ "Тракия" ще караш ли с 300км/ч ❓13:01 18.12.2021
35 Изчезни ти
До коментар #5 от "ИЗЧЕЗНИ БЕ":
Коментират хора, които две тухли една бърху друга не са сложили.13:06 18.12.2021
36 Ами
До коментар #20 от "Бат Петьо":
Ако дават по-добри условия?Коментиран от #58
13:09 18.12.2021
37 big
До коментар #28 от "Да ама":
И кои пратки? В БДЖ има разписание и влаковете не се движат като автомобилите по всяко време, още повече линиите понякога не минават през населените места на получателя и трябва допълнителен транспорт, което оскъпява доставката допълнително! Вероятно използва БДЖ само и единствено при габаритни пратки необременени с бърз срок на доставка!13:10 18.12.2021
38 Абе
13:16 18.12.2021
39 020
13:21 18.12.2021
40 big
До коментар #24 от "big":
И друго, за да започне да печели ще са необходими много инвестиции: за железния път, за укрепване инфраструктурата около него, пътната инфраструктура до жп гарите, нови локомотиви и вагони, реконструкция на самите гари и т.н. За това трябват стотици милиони, ако не и милиарди левове! Каква трябва да е печалбата, за да се избие тази инвестиция и най-важно кога?13:24 18.12.2021
41 Чипът
Коментиран от #46, #47, #49
13:30 18.12.2021
42 ......
13:52 18.12.2021
43 anonimen
13:58 18.12.2021
44 Кмитева
15:07 18.12.2021
45 Северняк от юга
До коментар #19 от "?????":
Ако искате да знаете, Русе за разлика от Пловдив, е много важна логистична точка с много хора около нея, където нямаме абсолютно никаква инфраструктура. В Пловдив самия факт, че сте на час път по магистралата до София и сте толкова добре свързани по път и ЖП, Русе няма това удоволствие.Винаги юга е бил с пъти по-добре развит от севврна България, време е да се уравновесяват нещата. Не може на юг да имате 3 магистрали и големи транспортни коридори и високоскоростни жп линии, а на север една магистрала я мъчат половин век. Не може пътя ми от Бургас до София да е толкова време колкото от Търново до София. Да не говорим, че най-смъртоносния път се намира именно Бяла-Русе и това летище ще намали трафика, защото тая магистрала дето я мислят я сме я доцивели я не.
Да вметна, проекта за възстановяването на летището в Русе е от почти година, г-н Събев въобще не е обмислял да се занимавам с политика най-вероятно когато проекта се е задействал.
Коментиран от #55
15:28 18.12.2021
46 БАЙ Х@Й‼
До коментар #41 от "Чипът":
Сладур! При каманистити имаше "Янтра експрес" - Г. Оряховица -София два часа ли беше два и половина ли за осем лева ! Вътре имаше музика, списания сутреше вестник! Ако искаш имаше и самолет Варна-Г.Оряховица-София за двадесет и пет лева‼️ Питай дедо си ‼️15:35 18.12.2021
47 БАЙ Х@Й‼
До коментар #41 от "Чипът":
За плажа в Бургас имаше "Чайка-експрес" тръгват от София и от Бургас в 5:00 за два часа се разминават около Пловдив и 9:05 единия стигаше в Бургас, другия в София ! При това влаковете пътуваха денонощно , гарите не се затваряха....15:42 18.12.2021
48 късо име-корав у-й!
15:43 18.12.2021
49 БАЙ Х@Й‼
До коментар #41 от "Чипът":
Това БЕШЕ преди точно ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЕТ години ‼️15:43 18.12.2021
50 Запознат
Коментиран от #57
15:47 18.12.2021
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Е, как!
15:55 18.12.2021
53 Мунчо
16:38 18.12.2021
54 Хвойна Петрова
До коментар #9 от "железници":
Хората забогатяха и накупиха таратайки по няколко на семейство.Едновремешната мечта на българина да има автомобил, за да си избие комплекса на бедняк.Ще бъде невъзможно да се качи пак обратно на влак.17:56 18.12.2021
55 9659
До коментар #45 от "Северняк от юга":
И коя авиокомпания ще лети всеки ден от София до Руси? Или ние ще плащаме за това? Хайде по леко с мечтите. Летище в Русе, като има летище на 40 км и 100 км до Варна. Този мошеник с брадичката си е в конфликт на интереси от всякъде!19:46 18.12.2021
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Бивш машинист
До коментар #50 от "Запознат":
Технологично не е възможно, защото само по тази отсечка на денонощие минават по около 1000 камиона-тирове и няма как да се товарят, превозват и разстоварят, първо- няма терминали, второ- няма вагони, трето- най дългия влак не трябава да е повече от около 40 вагона и за тези 1000 камиона ще са нужни 25 влака, по 12 на една посока, които не могат да се движат само те, има и вътрешни пътнически и товарни влакове.Нещата не са толкова лесни!
Тези който не са имали работа в железниците , по- добре да не пишат.
21:45 18.12.2021
58 Бат Петьо
До коментар #36 от "Ами":
Цената на услугата е чувствително по-висока от Спиди и други. Значи комисионната я плащам аз. А не ми носят пратката в удобно за мен време.23:15 18.12.2021
59 Като в еконт
23:17 18.12.2021
60 Askatar80
До коментар #7 от "Какво говориш каква 2040 ве":
Аз в Испания със 310 км/ч пътувам13:52 19.12.2021
61 Геле
До коментар #24 от "big":
ЖП Транспорта от Турция до Европа и обратно ДОСТА РАЗВИТ ,но влиза в частни джобове за сметка на Бдж. Бдж имат структурата и възможностите но са оставили печалбата за частни фирми ...Що ли...Коментиран от #63
12:14 22.12.2021
62 Проззз
18:02 30.12.2021
63 Да дааа
До коментар #61 от "Геле":
Така печелившия товарен ЖП транспорт е в часни реце а губещият пътнически транспорт е държавен но предполагам че субсидиите за БДЖ се разпределят пропорционално.Така с всички (БДЖ-ЕТД) Еднолични търговски дружества с държавно участие- печалните са частниците а разходите и загубите за държавата.18:20 30.12.2021
64 Да дааа
18:24 30.12.2021