9 Септември, 2023 08:12 68 370 119

МОН реши: Учениците да започват занятия от 7.30 часа

  • ученици-
  • учебни занятия-
  • мон

Промяната се обсъжда негативно в социалните мрежи от родители, които се чудят защо МОН я предлага без никакви мотиви

МОН реши:  Учениците да започват занятия от 7.30 часа - 1

Започването на учебните часове в училищата у нас в 7:30 ч. вече няма да е по изключение, а се превръща в норма. Това става ясно от промени в наредбата за организация на дейностите в училищното образование, предложени от образователното министерство, съобщи "Сега".

МОН обяви въпросните промени в средата на август, като акцентира върху най-голямата - даването на възможност на учениците от IV, VII и X клас да се явят на втора дата на изпитите от националното външно оценяване, ако са ги пропуснали поради престой в болница, карантина, смърт на близък човек или природно бедствие. Нищо не бе съобщено обаче за друга промяна, свързана с началото на учебните часове.

Сегашните разпоредби гласят, че учебният ден "започва не по-рано от 8:00 ч. и приключва не по-късно от 19:30 ч.". Допуска се по изключение учебният ден да започва не по-рано от 7:30 ч., "когато условията в училището не позволяват обучението на всички паралелки да бъде само предиобед". В тази хипотеза влизат редица училища, в които обучението е все още на две смени - това изисква да се освободи повече време за първа и втора смяна, съответно се налага учениците да започват по-рано сутрин - в 7:30.

Родители, учители и експерти обаче отдавна призовават за по-късно започване, защото според изследвания в ранните сутрешни часове децата не са адекватни и съответно часовете им не протичат ефективно. На този фон, а и на поетия от държавата курс към плавно преминаване към едносменно обучение, предложената от МОН промяна изглежда странно. Новите текстове заменят думите "не по-рано от 8:00 ч." с "не по-рано от 7:30 ч.", като разпоредбата за изключението се премахва. Това означава, че дори да няма необходимост - например условията му не позволяват обучение на всички паралелки само предиобед, всички училища, вкл. и тези на едносменен режим, ще могат да започват в 7:30 по свое усмотрение.

За и против

Промяната се обсъжда негативно в социалните мрежи от родители, които се чудят защо МОН я предлага без никакви мотиви.

"Изключението 7:30 за двусменен режим и сега го има в наредбата и е масово. Те обаче искат и на едносменен режим децата да започват в 7:30. Вкарват го между другото с други промени в наредбата, за да си мине незабелязано. Все пак планът е училищата да минат на едносменен режим, та да си им е променено и пак да започват в 7:30. И тук не се гонят интересите на децата, нито на родителите - както някои заблудени такива си мислят", загатва участник в дискусията.

Друг подозира, че промяната ще е в интерес на частните школи.

"7:30 е рано, ако са на една смяна. Които пътуват, трябва да станат в 5:30-5:45. Имах пътуващи съученици, милите, винаги заспиваха в третия или четвъртия час. Ако училището е две смени и нямат избор, тогава да бъде от 7:30. Но иначе нека е от 8:00 или 8:30. Нека се намали стресът за децата ни", призовава родител във Фейсбук.

"Безумие след безумие! И това ли им пречи на висшестоящите! Те в колко си сядат на бюрцата, за да променят нашия начален час!? И как точно пътуващите деца ще стигат до училище, след като трябва да пътуват само в светлата част на деня!?", гневи се друг.

Има обаче и родители на обратното мнение. "За децата ми ще е ужасно, но ако започват в 7:30, ние ще можем да ходим на работа, без да закъсняваме. И двамата започваме от 8:00 ч. Как да стане, като за да стигна до работното си място, трябва вече да тръгна час по-рано (заради ремонти по улиците)?", казва майка.

"Ако едни искат да започват в 7:30, а други в 9:00, на кого да угодим? Ами гледаме западния модел и взимаме средното и най-доброто за децата. Всичко около 8:00-8:30 е нормален стартов час", смята друг родител.

Мотиви

"Сега" попита МОН какви са мотивите за промяната в наредбата - кое я е наложило, какви проблеми решава и до какви ефекти ще доведе, както и в колко училища в страната се започва в 7:30, в колко - по-късно към 8:00 ч. Оттам посочиха, че "предлаганото изменение не е учебният ден да започва в 7:30 ч., а "не по-рано от 7:30 ч." и в никакъв случай не вменява задължение във всички училища часовете да започват в този час, а просто дава възможност в зависимост от конкретните обстоятелства училищното ръководство да прецени и да определи дали учебният ден ще започне в 7:30 часа, в 8:00 часа или по-късно.

"Изискването в сега действащата разпоредба учебният ден да не започва по-рано от 8:00 часа създаваше проблеми в много училища, в които учениците пътуват от различни населени места. Постъпвали са и предложения от родители на ученици от големи областни центрове. Те посочват, че изискването да не се започва по-рано от 8:00 часа създава проблеми с придвижването им до училище заради натоварен трафик, препълнен градски транспорт и др.", отговарят от МОН.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 75 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Петър

    84 47 Отговор
    Сега ще видите как родителите ще изпаднат в истерия,ще започнат да мрънка, че е 07:30ч. е твърде рано.

    Коментиран от #6, #75, #87

  • 2 Ей страшни сте

    53 93 Отговор
    7 без 15 ми беше първия час! Сега какво ще им стане 45 минути по-късно?

    Коментиран от #57, #62, #74

  • 3 даммм

    183 33 Отговор
    Не може ли направо да спят в класните стаи и да започват от 5:30.

    Коментиран от #7

  • 4 Ивелин Михайлов

    133 26 Отговор
    Според най-големия Исторически парк в света до Варна, мон иска да унищожи българското образование!

    Коментиран от #33

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Видял

    44 62 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    Рано пиле, рано пее !

    Коментиран от #46

  • 7 А бе,

    45 67 Отговор

    До коментар #3 от "даммм":

    Работа сутрин се върши !

    Коментиран от #13

  • 8 456

    151 21 Отговор
    7,30 и като детето учи на другия край на София, с транспорта, който е максимално разреден, просто супер. Хем чакаш 10-15 минути, хем е скъпо! Градския транспорт за учниците трябва да БЕЗПЛАТЕН.

    Коментиран от #14, #67

  • 9 Завършил

    91 77 Отговор
    И аз съм започвал първа смяна в 7:30 и никой не го е подлагал на коментар. Какви са тези претенции и капризи не разбирам. Сегашните подрастващи явно са свикнали цяло лято да спят до 11 часа...

    Коментиран от #32, #56

  • 10 слаб министър

    109 15 Отговор
    Сегашният министър на "образованието и науката"е енапълно непригоден за този пост- ниско квалифициран, без достатъчно интелект, ерудиция, а.административен и правен опит, неориентиран.

    Коментиран от #38, #113

  • 11 12343211

    52 7 Отговор
    От сложната статия излиза, че е заради трафика.
  • 12 Мдааммм

    111 23 Отговор
    Абе кой почва работа в 8???Масовите професии по магазини,заведения,офиси и прочее почват в 9,а моловете отварят дори в 10!

    Коментиран от #94

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Абе да има

    75 14 Отговор
    Нека има за какво да се спори. Иначе уникален пример за реформа: аз като ученик винаги съм започвал в 7.30 ч. Следователно нововъведението е нечувано, как им е дошло изобщо наум, това е да си в харвардски екип министър. Евала! А, и успеваемостта на матурите така ще се повиши, от самосебеси.

    Коментиран от #103

  • 16 Освен арната храна

    17 2 Отговор

    До коментар #14 от "Дядо Гъдьо":

    И спокойствие, без да прескачате релси
  • 17 шири

    92 37 Отговор
    По времето на социализма ходехме на училище и детска градина в 07:30 ч. А сега в 08:00ч. искат и в 08:30 ч. Какво е това? Децата спели в час .Ами слагайте ги да спят у вас по-рано,а не да играят игри на телефона до полунощ.

    Коментиран от #47

  • 18 факти

    130 24 Отговор
    Моя час започваше в 7.15. Ставахме рано, оправяхме се и право на училище.И не се стресирахме както сегашните се "стресирват" от ранното ставане. Нас никой не ни питаше нито питаше родителите какво искат Училищата бяха на 2 смени. Втората смяна започваше в 13 ч. и се връщахме по тъмно зимата. Учителите държаха ние да знаем и бяха безкомпромисни.Имаше ученици с години повтаряха един и същи клас. И най важното от училище никой не излизаше неграмотен. И все още продължавам да мисля че онази система на образование беше светлинни години по-добра от сегашната.

    Коментиран от #23, #28, #34, #80, #92

  • 19 Тъй та

    36 11 Отговор

    До коментар #13 от "Тъй ли?":

    сега лежат до обед !
  • 20 Павката

    70 25 Отговор
    МОН са прости селяни без познания на нормалната физиология на човека.Срамна работа само в България може да се случи такова безобразие за децата!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Оставка

    63 21 Отговор
    На МОН.Направо да спят там,а??Долни бок.уци...
  • 23 Да де

    116 12 Отговор

    До коментар #18 от "факти":

    Тогава може да сме имали образование, както и здравеопазване, но пък нямахме банани и гей паради:)
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 а не може ли да им се пишат оценки

    48 9 Отговор
    все едно че са умрели както вече има такива случаи И ДА НЕ СИ ГУБЯТ ВРЕМЕТО В УЧИЛИЩЕ !? В ЯПОНИЯ ПЪК РАБОТНИЦИТЕ СПЯТ В ЗАВОДИТЕ КЪДЕТО РАБОТЯТ И ДЕЦАТА ИМ УЧАТ СЪЩО ТАМ ......... НОНИЕ ВЕЧЕ И ЗАВОДИ НЯМАМЕ !

    Коментиран от #116

  • 26 малоумия

    71 15 Отговор
    Когато трябва да пътува от друго населено място на разстояние 20-30 км в колко часа трябва да стане това дете за да е в 7:30 в класната стая.

    Коментиран от #72

  • 27 Асд

    25 32 Отговор
    Промяната е положителна и ще облекчи чувствително трафика около и малко преди 8 в големите градове.
    А за пътуващите винаги се прави изключение и се проявява разбиране.

    Коментиран от #117

  • 28 Тъй ли?

    27 57 Отговор

    До коментар #18 от "факти":

    "...И най важното от училище никой не излизаше неграмотен...",а пък аз ще ти напиша лаф от онуй време от вишуту:"Като знам къф инженер съм,страх ме е да отида на доктор".Тааа,точно тия поколения ни управляват последните 40 години ,та до днес!

    Коментиран от #39, #104

  • 29 Мнение

    57 21 Отговор
    Учебния процес би следвало да започне в 9:00. Часът преди този би бил предпоставка за зомбиране рано рано сутрин. Друг пример е така нареченето НС, което започва да гради закони точно в 9. Това е промяна.

    Коментиран от #31

  • 30 Васил

    34 24 Отговор
    Каква друга работа имат децата освен да ходят на училище??? Какво искат родителите да станат към 12 да отидат на фризьор после на заведения а после може и детето да закарат на училище.
  • 31 Твърдение

    43 13 Отговор

    До коментар #29 от "Мнение":

    И в колко часа ще си на работа, след като оставиш детето в 9? Някои родители тук да са чували за работа от 8 до 5? Или май нямат трудови навици...

    Коментиран от #40

  • 32 Моарейн

    102 24 Отговор

    До коментар #9 от "Завършил":

    Колега, и аз в основното започвах в 7.30, а в гимназията - в 7.00, защото в същата сграда учеха и учениците от математическата. И нямаше успали се и закъснели, и нямаше мрънкащи родители, които задължително возят отрочетата си с коли, щото на тях им е под достойнството да отидат на училище с градския транспорт. Сегашното е лиготия до безкрай. Ако може мамините синченца и щерчици да почват даскало към 12 на обед, че да си поспят - все пак са друсали кючеци в чалготеките до ранни зори. Хайде, почвайте да слагате минуси, че да докажете колко съм права - отгледахте разглезено, мързеливо и неграмотно поколение с милиони претенции без никакво покритие.
  • 33 мммда

    45 9 Отговор

    До коментар #4 от "Ивелин Михайлов":

    E, не е ли така?
    С всяка изминала година нивото пада, а учителите се поущтряват допълнително за постигането на тези отрицателни резултати, вместо да е обратното .
    Плюс добавката към учебния материал "Джендер идиология" на учениците от 2-ри до 12-ти клас, падението се ускорява.

    Коментиран от #43, #105, #107

  • 34 Прав си

    63 4 Отговор

    До коментар #18 от "факти":

    Но сега на учениците им трябват поне два часа преди училище - да си оскубят веждите, да се гримират и фризират, независимо от пола, а после още час да видят кой какво им е писал у фейса.
  • 35 Новичок

    14 3 Отговор
    Хубава работа ама "Българска" Пфу...
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Без коментар

    54 5 Отговор
    Голям смях падна с една от майките, която е писала във Фейсбук, че децата рано са неадекватни:) Коментара и е от вчера на обед, в същото време 16 годишната и дъщеря е пуснала селфи в 1 часа петък сутринта как се кълчи в нощен клуб:)
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Да ама не

    39 5 Отговор

    До коментар #28 от "Тъй ли?":

    Тоя виц не е от онуй време, а е от 90-те години - времето на демокрацията и мутрите, което продължава и до днес.

    Коментиран от #48

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 далновидно

    27 2 Отговор
    Пак ще почват от 8:00 ч., но се дава толеранс, за да се съберат желаещи за час.
  • 42 Гост

    38 7 Отговор
    Интересно, как този въпрос не е бил съгласуван със детските лекари и психолози, които да обяснят, как действа ранното ставане и недоспиването на децата? Иначе, по всякакви други въпроси им натрапвате мнението.
  • 43 Българин

    14 3 Отговор

    До коментар #33 от "мммда":

    То и при тебе пада яко.. успял си в една дума да направиш 2-3 правописни грешки...

    Коментиран от #45

  • 44 Аззз

    42 8 Отговор
    Това е само началото...очаквайте продължение. "Промените" започнаха още по времето на онова човекоподобно, което за послушание го направиха от министър на образованието, та чак премиер...О Боже! Ама иначе как звучи и изглежда в ушите/очите на "международната общност": Министър-Председател Академик Денков!!! Ехааа, колко яко! Най-вероятно отново сме пионери - първата и единствена държава в света с Премиер-Академик, а нещата боксуват ли, боксуват...

    Коментиран от #82

  • 45 така е

    5 21 Отговор

    До коментар #43 от "Българин":

    Защото за него е важен руския език,а не българския. Той е тук само за провокации

    Коментиран от #73

  • 46 Продължението на

    28 8 Отговор

    До коментар #6 от "Видял":

    "рано пиле рано пее" : и рано го колят.
  • 47 И как да го сложиш да спи,

    21 11 Отговор

    До коментар #17 от "шири":

    като по лятното часово време в 22 часа едва се е стъмнило. През зимата сутрин е тъмно и студено. Най-големият зор е когато в края на март сменят зимното с лятно. Когато въведоха смяната на времето някъде към 1979 поне го сменяха в края на септември, а сега през октомври.
  • 48 Баш от онова време

    23 3 Отговор

    До коментар #39 от "Да ама не":

    и не е виц, а думи на преподавателка в институт: "Сега получавате образование без пари, а после ще получавате пари без образование".
  • 49 Коко

    36 4 Отговор
    В момента образование има само на книга.Всички влизат различно умни и излизат еднакво тъпи.
  • 50 7.30 е добре

    29 9 Отговор
    но и часовете да намалят на 35 мин. Няма смисъл да се имитира дейност в училище, вниманието на човек се задържа макс 30 мин., след това се реят в облаците
  • 51 Петров.

    23 10 Отговор
    В 7.30 е добре.Големите ученици необходимо ли е да бъдат карани сутрин с коли?Те обикалят цял ден града и моловете.Вечер да лягат по-рано, сутрин е толкова приятно.Има и градски транспорт.Щом е наредено- значи така трябва.
    жял ден и доб
  • 52 аз и ти

    15 6 Отговор
    Правилно,
    за да могат родителите после да отидат на работа!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 53 Пфу

    24 0 Отговор
    Негодници. В училищата са измъдрили временно изпълняващи директори. Някои от тях не са били никога учители. Връзкари, които са уреждали като зам. директори тук и там. Тъпи комплексари, които си мислят, че ще векуват и се разпореждат, като невидели власт. А това министерство не може един конкурс да спретне. Отвличат вниманието с поправки, които не задължават с нищо. Защото не по-рано означава, че може когато си иска всяко училище.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 анникомунизъм

    10 6 Отговор
    янка такева, мърлявата дърта комунистка още дава тон в образованието
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Бай Тошо

    13 20 Отговор

    До коментар #2 от "Ей страшни сте":

    Ти като си ходил по тъмно не е основание векове напред да е така. Живота се променя с дни а ти очакваш да сме още с физарядка пред училище ш, чавдарчета и пионерчета.
  • 58 Бот

    16 12 Отговор

    До коментар #54 от "я кажете":

    Проблем е за родители с малки деца ученици, които трябва да водят в 7 часа на училище. Ти като си в критическата и ставаш сам в 5 сутринта има хора, които искат да се наспят.

    Коментиран от #65

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Кмитева

    20 7 Отговор
    Нищо ново не се предлага. Преди учебните занятия започваха от 7:30 ч. И трябваше да си в 7:1О в училище, защото имаше сутрешна гимнастика. Тоест да се събудиш и да си адекватен в училище. А на кой не му харесва , да се връща в провинцията.

    Коментиран от #93, #109

  • 61 БгТопИдиот🇧🇬

    9 3 Отговор
    Продължаваме промяната !
  • 62 Папуняк

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ей страшни сте":

    Къде това, в Бурунди?
  • 63 Бая дърти комуняги

    2 12 Отговор
    Тука
  • 64 Пишман родител

    22 8 Отговор
    "Родителите" нека си спомнят, че при "лошия" комунизъм, освен всичко друго имаше и образование на световно ниво! И че тогава часовете започваха именно в 7:30 часа, след ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА физзарядка в 7:00 часа! ВСИЧКИ ученици бяха длъжни да са в училище НАЙ-КЪСНО в 6:50 часа и тежко им и горко на евентуално закъснелите (не си спомням за такъв случай!)!
    Казва се - ей, мръньо, твоето дете учи без пари в ДЪРЖАВНО училище и ти трябва да спазваш ДЪРЖАВНИТЕ изисквания! Ако не ти харесва - записвай го в частно и там мрънкай! А мрънкат обикновено бедняците, на които всеки и всичко им е виновно, че са бедни, само не и те!
    А ако не ти харесват ДЪРЖАВНИТЕ изисквания - или смени държавата, или управляващите, които си избрал с гласуване или без!

    Коментиран от #70, #76

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 1111

    11 13 Отговор
    Поредната малоумщина на скапаните управляващи. Че те нормални ли са бе, те децата още спят в 7.30 как ще са адекватни? Трябва да започват към 8.30, за да може да имат време и за тоалет и за закуска. Глупаците предложили тази промяна изобщо имат ли деца, че да знаят какво се случва сутрин-особено зимата, когато трябва да го събудиш по тъмно, че да отиде в класната стая? Абе хора, вземете се в ръце бе, как може да показвате липсата си на компетенция по този начин. Знаем, че искате да свинете образованието и държавата, но незнам, след време как ще обясните на внуците си, че вие сте го направили. Нямате ли срам?

    Коментиран от #95

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 САЙБЪР

    8 12 Отговор
    През Януари 7:30 е -10 градуса и е почти тъмно. Върнете двусменният режим , в големите градове няма никакви места в централните училища заради обучението на една смяна!!!! Напълни се със слянчета ,пафкат от 7:00, имат отлични дипломи от село и заемат местата на децата от града.Към тях добавяме украинските деца и към това обучение на една смяна!? От къде толкова места?
  • 69 САЙБЪР

    9 6 Отговор
    Преди няколко години приятел звъни в едно елитно централно училище във Варна с молба да приемат детето му, оная м@лоумната директорка отговаря няммаме никакви места но , ако сте от друго населено място няма проблем елате ще уредим!!Върнете гражданството!
  • 70 САЙБЪР

    8 12 Отговор

    До коментар #64 от "Пишман родител":

    Не е честно, селяните да земат всички места в централните училища.Дипломите от село да не се признават в големите градове!

    Коментиран от #71

  • 71 Селянин с колело

    13 1 Отговор

    До коментар #70 от "САЙБЪР":

    Май си много далеч от тази материя, братчето ми! Иначе можех да ти разкажа някои нещица...
    Нещата са елементарни, но не са за елементарни хора и не са измислени от мен.
    В момента ( а бъдете сигурни и за вбъдеще ) ще има все повече недостиг на ученици, все повече закрити училища и все повече безработни даскали (да ме прощават за повишението в чин!).
    Това, което е логично, е да се направи ( и се прави! ) приемен изпит за търсените училища (от самите тях, разбира се), за да си подберат най доброто. Останалите - да се оправят (пазар, баце, нали това искахме?) Който става за нещо - играИ и пИчeли, който не става - гладува. По този начин "отличникът" от Горно Нанадолнище ще изкара двойка на приемния изпит и ще се върне там да пасе овце (ако има такива и става за овчар). А тройкаджията от "големия" град ще изкара 5 и ще го приемат. За никого не е тайна, че така наречените матури и външно оценяване са безпочвени глупости и че се дават дипломи за средно на хора, които не могат да четат. По същата аналогия с шофьорските книжки...
  • 72 Баба Гица

    9 3 Отговор

    До коментар #26 от "малоумия":

    Аз започвах 1вия час в 7:10 ч и живеех на 30 км от техникума, в който учих. За влак ставах в 5:30 ч. Ходих пеша до гарата 20 мин. Хващах бърз влак 30 мин или пътнически 55 мин. После или 10 мин пеша от една гара или графски автобус от централна гара. И, ако имаш 3 уч.ч. неизвинени на година, изключваха. С автобус беше по- скъпа картата. ставах в 5:45 ч. Хващах автобуса в 6 ч. И пътувах 25 мин. Слизах и хващах 2ри автобус за още 25 мин. И С прикачването бях на време. Много рядко ми се налагаше да ми подпечатват бележка, че е имало закъснение
  • 73 Не е така

    6 0 Отговор

    До коментар #45 от "така е":

    А за теб кой език е важен? Защото на български си допуснал 2 правописни и 2 пунктуационни грешки в две кратки изречения.
  • 74 Никога не е бил тогава

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ей страшни сте":

    На 47 години съм имай предвид.
  • 75 Петьо,

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    нали знаеш, че заради злобата която те изяжда ти никога няма да станеш родител! Знаеш си го, нали?
  • 76 Марш в гробищата,

    6 10 Отговор

    До коментар #64 от "Пишман родител":

    антика такава.
    Всичко се променя. навън почват минимум в 9 и са много по-добри ученици от 90 процента от нашите. Не искаш ли нощна смяна да ходят на училище, за да могат да правят червени манифестации през деня с пионерски униформи и червени знамена със сърп и чук!

    Коментиран от #79

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Гошо

    5 1 Отговор
    Разделение по-всички фронтове !!!
    Докато го има и при населяващите тази прокълната територия, тук държава няма да има

    Коментиран от #106

  • 79 Гошо

    2 4 Отговор

    До коментар #76 от "Марш в гробищата,":

    Ко му обясняваш на тоз, цял живот му втълпявали че българското образование е топ, най-умните, най -работливите, най-честните
    Всичко НАЙ, ама нанай
  • 80 Фани

    6 5 Отговор

    До коментар #18 от "факти":

    В "онази"система,накратко,имаше страх.Не учиш ли-отиваш направо в завода.Безработицата беше сведена до минимум.Учих и завърших ТДВА-Варна през 1972г.Учебния процес започваше в 08.00 въпреки,че бяхме големи.07.30 е ранен час за малките ученици.Така мисля аз.
  • 81 Мария

    1 1 Отговор
    Промяната в наредбата е по искане на ЕГ Пловдив, за да може да са на 1 смяна, но от 7:30, не от 8:00 по ред причини.

    Коментиран от #83

  • 82 така е

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "Аззз":

    Той дори и собствени деца няма,а отглежда чужди.Титана на мисълта.Световно известния сапунджия.Новия Менделеев в химията!
  • 83 Зоя

    2 4 Отговор

    До коментар #81 от "Мария":

    във Филибето,ако искат да започват по първи петли.
  • 84 Бунтата

    9 1 Отговор
    Слушайте ги тези американци и ще я втасате убаво!!!Нарочно го правят това,за да се намали желанието за учене
  • 85 Баба Гица

    2 1 Отговор
    В Пловдив има огромен проблем с градския транспорт сутрин и е ужасно, когато ученици и работещи се слеят заедно в автобусите.Според много хора е най добре да започват в 8.30.Иначе е късане на нерви сутрин и постоянно главоболие.
  • 86 Леля

    1 1 Отговор
    Как учениците от Асеновгад учещи в Пловдив и пьтуващи с влака Асеновград Пловдив ще пристигат навреме когато за врьзката в Крумово се чака по 40 50 минути?

    Коментиран от #97

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Мнение

    5 1 Отговор
    И в 7.30 да започват,пак ще съвпадат с натоварения трафик. Знам го, защото аз пътувах навремето. Автобусите бяха препълнени и ученици и работещи висяха по вратите,автобусите се движиха с отворени врати( не можеха да ги затворят от хора),защото всички бързаха да не закъснеят.Така,че от тази гледна точка е може би по- добре дори да започват в 8.30. Другият вариант е може би да започват в 6.00- 6.30. Така няма да се засичат с тези от МОН,които отиват на работа,за да творят,мислейки все в полза на учениците. Ако се налага на някои училища да започват в 7.30, да го направят, но не и за останалите.Да не е задължително за всички ( защото точно така ще стане).Това не е облекчение за децата,а отново стрес!
  • 89 Някой си

    9 0 Отговор
    Нали всичко друго оправиха в образованието, началния час им е проблема.
  • 90 Факти,

    9 1 Отговор
    Фактът е, че учебните часове могат да започват най-рано, но НЕ задължително в 7.30. Останалото са спекулации. И дивотии.
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Ранобудна

    5 5 Отговор

    До коментар #18 от "факти":

    А по ваше време, имаше ли такъв трафик по улиците!? В колко часа трябва да стане едно дете , което е в начално училище - до 4-ти клас, да пътува и да стигне до училището на време? Сутринта в 7- м часа, все още е тъмно през есента и зимата!!!
    Ако няма кой да го закара с кола до училището.....какво правим!? Молим се , това дете да стигне живо и здраво до училище в тъмницата!

    Коментиран от #98

  • 93 Ха ха

    2 5 Отговор

    До коментар #60 от "Кмитева":

    В провинцията, за непосветените, започват в 7.30 (даже и сега). Но там нямат проблем с придвижването (училищата са по- близо до домовете на децата, често се ходи пеш). Проблемът касае точно големите градове, в които се налага децата да пътуват час (примерно) до училище. Съответно трябва да станат много рано, да излязат в нечовешки тъмен час (тъкмо когато наркоманчетата се прибират от дискотека). Едно време пет москвича и две лади я минат за деня по улицата, я не- няма място за сравнение. Бабките/дядовците с носталгията по "едно време" не разсъждават адекватно към днешна дата!
  • 94 Точно

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Мдааммм":

    И доста хора работят от къщи/отдалечено.
  • 95 Искам да видя..

    6 4 Отговор

    До коментар #66 от "1111":

    Искам да видя служителите на МОН в 7.30 на работа! И депутатите..и всички мислители на малоумщини, които "решават" проблеми там, където няма, за да симулират дейност и да отклонят вниманието на обществеността от важните неща.
  • 96 МОН-2

    7 1 Отговор
    МОН може да започва не по-късно от 7:30.
  • 97 Лесно, лельо!

    5 2 Отговор

    До коментар #86 от "Леля":

    Избират си някой от многото варианти:
    1. Не учат в Пловдив, а в Асеновград
    2. Вземат си квартира в Пловдив
    3. Вземат си такси
    4. Кара ги родител
    5. Карат се сами със собствен автомобил (за пълнолетните)
    6. Стават по-рано, като нормалните хора...
  • 98 Късно го вадещ

    7 3 Отговор

    До коментар #92 от "Ранобудна":

    Взема такси, каке! Други въпроси? И да те светна, че в 7 часа няма никакъв трафик, дори в София!
    Значи лятото могат да крещят до 3-4 през нощта в тъмното, а за училище в 7 им е тъмно, а? Айде да не се лъжем!

    Коментиран от #119

  • 99 казват, че днешните деца са невротизиран

    3 4 Отговор
    Как не се заеха да променят тази ужасяваща организация в образованието, да направят обучението по-поносимо, как постоянно отблъскват децата. Има хора, които се налага да тръгнат на работа още в ранни зори. Чест им прави, че ги има, защото без тях не може. Но говорим за децата, за ДЕЦАТА.
    Решенията явно се вземат от хора, на които баба им е казвала, че който не се събужда в пет часа, от него човек не става. Днешните деца да не живеят както онези - преди 100 г, когато не е имало нито телевизия, нито Интернет и след като прочетеш две страници от една книга на газена лампа, просто заспиваш още с кокошките.
    Не зная кой е днешният минисър на образованието. Вероятно е сто годишен, защото само човек на тази възраст може да вземе такова решение . Никакъв поглед към реалността, към динамиката и напрежението в днешни дни. Няма да се изненадам ако върнат
    Ленинските съботници, манифестациите и часовете, в които да се изучават великите решения на образователното министерство.
  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Ллллллл

    3 3 Отговор
    Тоя министър е за смяна.

    Коментиран от #102

  • 102 Продължаваме с простотиите

    4 2 Отговор

    До коментар #101 от "Ллллллл":

    Де да беше само тоя...
  • 103 Осмокласник

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Абе да има":

    Попринцип е доказано че сутрин децата поемат най много информация, но от личен опит като току завършила 7 клас в училище започващо от 7:30 много да кажа че първите 3, 4 учебни часове мен изобщо ме нямаше бях в буквалния смисъл като сунамбул само че с отворени очи, докато от 1 клас до 3 клас бях в друго училище о там започвахме от 8:30 и аз бях будна през всички часове и успявах да науча много повече. Разбира се това е моето мнение, но все пак като тепърво започващ осмокласник новото ми училище пак започва в 7:30 а като се има предвид че аз живея на другия край на града и в предното ми училище което беше доста близко около 3км от вкъщи пеша и ставай в 6:20/6:30 за да мога да стигна най-късно 7:15 за училище тъй като ни задължават да сме там 15 минути по рано от първия час въпреки че мога да кажа че почти никой не го спазва това, следователно когато кажат не по рано от 7:30 се има предвид 7:15, и като се има предвид че сега училището ми е на другия край на града и ще имам около 1 час път не знам кога по точно трябва да ставам за да съм навреме без да закъснея (трябва да се съобразявам и с транспорт, тъй като трябва да сменям цели два). Като мога да кажа че не ставам в 11 часа ставам най късно 9 часа ако съм много изморена, а като се има предвид натоварени график на един ученик аз не успявах да си напиша домашните до към 12 вечерта а понякога и 2, 3 сутринта много често си лягаш и гладна а понякога заспивах и на масата в хола върхо учебниците и тетрадките мог

    Коментиран от #108

  • 104 Умен

    6 1 Отговор

    До коментар #28 от "Тъй ли?":

    Напълно си в грешка!
    Нацията като цяло беше в пъти по-образована!
    А сега е най-тъпата, и то не само в Европа!
    Знаеш ли колко хиляди неграмотни има в момента,? И то без циганите. За българи говорим!
    Фразата "Не знае къде се намира" вече не е фразеологизъм, не е с преносно значение. Тя е буквална, истина е!
    Много младежи нямат елементарна представа нито от география, нито от исторически или културен процес! За тях 900 г. и 1900 г. е все тая! Дунав минава през Родопите, Боровец е в Тихия океан...
    А знаеш ли колко народ чете, без да разбира смисъла на изречение или текст?
    Как ти се струва?
    И ще става още по-зле!
    ТОВА Е ЦЕЛТА!
  • 105 Умен

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "мммда":

    Леле! И ти си много зле!
    Със сигурност си от следдемократичните, защото навремето разликата между Щ и Т се учеше още в ПЪРВИ клас!
    Чуй сега:
    ПоОЩрявам - в една дума имаш ДВЕ грешки
    Второ: пише се идЕология, защото идИология бие на идио.... От идЕя идва думата
    И още нещо: В БЪЛГАРСКИЯ ЕЗИК дватазвука "шт" се бележат с писмения знак, тоест буквата Щ.
    Щ и Т се получава само при членуване на имена от ж.р. на -щ, например:
    НоЩ - ноЩТа, моЩ - моЩТа, пеЩ - пеЩТа
    Ако се четат и Иги, човек го научава...
  • 106 Пенкилер

    3 0 Отговор

    До коментар #78 от "Гошо":

    Територията НЕ е прокълната!
    Хората са необразовани и като зомбита се поддават на манипулации. Политиците марионетки проповядват разделение и омраза, тези сатанички, слуги на Антихриста!
    Българският народ, НИЕ всички трябва да не се поддаваме на това! Разделяй и владей. Толкова ли сме зле, че не загряваме. Гадовете действат по една, ама наистина по една и съща, много долна, брутална и много мръсна схема - отхранват си балалайки, откъснати от същия този народ. И ги превръщат в еничари!
    Стига се карайте и делихте - сини и пеюбени, селяни и граждани, комунизъм и демокрация (да уточним, че реално никъде по света НЕ е имало комунизъм, а тук - никога МЕ е имало демокрация). То като гледам и по света - НИКЪДЕ няма и демокрация! Демагогия - да!
    Демокрация е имало в Древна Гърция само.
    Така че...
    А ние се джафкаме.... Никой не знае какво ще бъде утре - може точно оня, когото хулиш, да те спаси.... Стига омраза!
    Това стана национална патология, шизофрения!
    Омразата не те прави силен, напротив - показва липса на разум и контрол, душевна деформация. Кое ли би могло да ни обедини...
  • 107 До неграмотника под #33

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "мммда":

    Каква е тази дума "поущтряват"?! 🥴🙈🤪
    Не е ли "поощряват?
  • 108 абсолютно права си

    1 2 Отговор

    До коментар #103 от "Осмокласник":

    Зная мнението на много деца.
    Има дори супер проблемни случаи. Просто някои не желаят да ходят на училище. Семействата им се побъркват от грижи, децата започват да изостават, стават все по-небрежни и отговорът в повечето случаи е " не мога да ставам рано, не искам да спя по три часа в училище, да ми правят забележки или да ми се присмиват". Характер не се изгражда с насилие, г-да. Помислете - в колко часа трябва да стане едно дете / защото ученикът е ДЕТЕ, а не пенсионер, който страда от безсъние/, та в колко трябва да стане, ако в 7.15 часа трябва да е в училище. Нима мислите, че всички живеят срещу училището или пък, че всеки родител има кола, за да измъкне детето си от леглото и да го докара полуспящо до двора на "работното му място". Много деца пътуват с градския транспорт. Защо не вземете предвид и другите стресови ситуации.
    Правете анкети, говорете с родителите, не вземайте решения с лека ръка, които засягат стотици хиляди хора.
  • 109 я виж ти

    0 2 Отговор

    До коментар #60 от "Кмитева":

    Каква наглост, какво безочие.
    Тази ще е някоя роднина на властимащите.
  • 110 Безумци

    0 1 Отговор
    Това правителство е вредно за страната ни.
    Прегръщаме всичко! Огромните заеми, които трябва да плащаме като си отидат. предателството съм държавата за сметка на чужди интереси. Новите по-високи с около 300милионаптаксихкъвпИС, които клонят към виряп и половина годишно, за да членуваме във ф..шистка организация, която ни задължава да опропастим икономиката и селското си стопанство и няма кой от правителството да застане и да защити интересите ни там.
    Ще позволим ли да гаврят и децата ни?
  • 111 Тези, които сте доволни

    2 3 Отговор
    Едно време и моят час започваше в 7.30 но не пътуват пет часа. И децата бяхме толкова много, ме трябваше да сме на смени.
    Сега в училището на дъщеря ми се налага учителките по английски да са ДВЕ защото НЯМА деца да направят повече класове. Защо е нужно децата да стават по тъмно, като не се налага?
    То едно време в на баща ми класовете и с пръчка през пръстите да ги били, да върнем и това... А баба ви нямала училище в нейното село и ходила сама през балкана от първи до четвърти клас като закусвала попара с вино да не измръзне по пътя. Да върнем ш това?
  • 112 Василена

    1 0 Отговор
    Добре се поставя въпроса от колко ще почват. Но вторите смени кога свършват?нали уж вече нямаше да има 2 смени?
  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Таня

    1 1 Отговор
    В 07:00 е най-разумно,но да има редовен градски транспорт.Учебния час,също може да се намали на 30 мин. Сутрин, ума най-запомня, а следобяд вече сме уморени и ни се спи. Получава се така ,че сме неадекватни.
  • 115 Жалко

    0 0 Отговор
    Нямаме нищо в нашата история за което да кажем да така беше и преди 20- 30 години или да така е решено и това трябва да се запази като традиция. Сега всяко нещо което се реши трае по максимум 4 години, всеки управляващ иска да се изтъкне и да направи някаква глупост само за да си угоди на егото…
  • 116 Няма име

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "а не може ли да им се пишат оценки":

    В Япония за това има толкова случаи на самоубийства и те самите казват че това е огромен проблем за тях защото хората и децата се преработват.
  • 117 Няма име

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Асд":

    Това го кажете на киселите учители рано сутрин. Защото да не мислите че на тях много им пука че някое дете пътува от друго населено място. Отговорът е не.
  • 118 министерство на простотата

    0 0 Отговор
    А калинките от МОНТ кога започват работа?
    Наспиват ли се?
  • 119 Гларус

    1 0 Отговор

    До коментар #98 от "Късно го вадещ":

    Евала,точно.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове