Изграждането на Северната скоростна тангента се извършва в срок и графиците се спазват. Това установиха днес министърът на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова, кметът на София Йорданка Фандъкова и шефът на АПИ Лазар Лазаров, който инспектираха обекта.
Очакванията са в периода 8-20 декември 85% от пътят да бъде построен. Това обаче не означава, че в края на годината софиянци и гости на столицата ще могат да го ползват. „Какъв процент ще може да се ползва зависи от етапността и подходите по улиците, които се правят и как би могло да се прехвърли транзитното движение. Подобен готов участък не винаги може да бъде използван, тъй като прехвърлянето на движението в края му може да бъде въведено в жилищна зона, която не е подходяща. Това тепърва ще се оценява и ще се преценява какво от готовото може да се използва” обясни пътен инженер Цветан Цонев, представител на „Водстрой” – една от двете компании, извършващи строителството.
Две са предизвикателствата, които остават пред строителството на високоскоростният път. „Едното е все още неприключените процедури по отчуждаване на терените и земите като част от трасето. В голяма степен са издадени разрешенията за строеж, но имаме все още няколко проблемни имота, които не могат да приключат”, обясни министър Павлова. Тя припомни, че с решение на правителството е била увеличена цената обезщетението от 20 ст. на 20 лв. На тази цена са подписани голям брой споразумения, но част от тях все още не са влезнали в сила, поради факта, че трябва да бъдат завършени съдебните процедури. Това по всяка вероятност ще стане до октомври. Процедурата по един терен обаче няма да може да приключи дотогава. „Оказва се, че за него има две групи собственици, които пледират за един и същи имот и затова нашето дело във ВАС е спряно. Първо трябва да има друго производство по изясняване на собственост и чак след това на този еднокилометров участък ще може да се работи”, допълни министърът на регионалното развитие. Тя припомни, че до момента са отчуждени над 650 парцела на стойност 17 млн. лв.
Второто предизвикателство пред строителството на Северната скоростна тангента са археологичните разкопки „Има пет археологически обекта, които се появиха на трасето. За четири от тях Институтът към БАН е изготвил становища, че трябва да бъдат проучени”, каза министър Павлова.
Плановете са до края на тази година да бъдат завършени основните работи по обекта, а за 2016 г. да останат довършителните. Дали това ще се случи зависи от темпа на изграждане на големите съоръжения, които са ключови за изпълнението на обекта. „Едното е на моста на р. Искър. Другите са при реките Владайска и Перлосвска и естакадата на Илиянци. Това са четирите съоръжения, които са определящи за крайния срок на обекта. Ако всички върви както трябва мисля, че те ще бъдат завършени в срок”, каза Живко Недев, представител на „Хидрострой”.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петър Кимонов
13:51 17.07.2015
2 Боко Рапона
Коментиран от #4
16:35 17.07.2015
3 До Рапона
До коментар #3 от "До Рапона":
„Водострой” е фирма на Деян Пеевски и беше първата фирма, която си изтегли парите от КТБ, преди фалита на КТБ.Коментиран от #3
21:28 17.07.2015
4 сукалче
До коментар #2 от "Боко Рапона":
Хидрострой е ТИМаджийска фирма - цяла Варна е заложник на тази групировка!02:05 18.07.2015