На 24 февруари в столичната зала „България” за първи път у нас ще звучи "Century Rolls" за пиано и оркестър от американския композитор Джон Адамс в изпълнение на Александър Райчев-син, съобщи БНР.
В концерта под диригентството на Алексей Измирлиев, с участието на Симфоничния оркестър на Българското национално радио ще бъде изпълнена и творбата на Константин Илиев „Очите на нощта”.
Александър Райчев е роден в София в семейството на композитора Александър Райчев и актрисата Милена Райчева. Още от дете започва да се занимава с музика. През 1993 г. завършва Музикалната гимназия в София и заминава за Германия, където е приет да следва в класа на проф. Йохан ван Беек във Висшето училище за музика в град Тросинген, което завършва с отличие през 1997. През същата година е приет в класа на световноизвестния проф. Арие Варди и го завършва през 2003 със званието „Артист от висока класа”.
Още по време на следването си Александър Райчев става търсен изпълнител и партньор за камерна музика. За фирмата „Music minus one” той записва Концерт № 3 и Вариации върху тема от Паганини от Рахманинов. С голямо удоволствие пианистът участва в поредица от концерти с нова музика в рамките на редица международни фестивали.
До сега Райчев е гастролирал в Германия, Италия, Люксембург, Норвегия, САЩ, Бразилия и Испания, както е и редовен гост на Японския фестивал „International Music Festival”, провеждащ се в Токио, Сапоро, Сендай, Обихиро, Йокохама и Хакодате.
Паралелно с това Райчев води различни майсторски класове в Баден-Баден, София и Хамбург. От тази есен е поканен от фондацията „Jehudi Menuhin” да съдейства за музикалното развитие на град Хамбург като музикален посланик в рамките на проекта „MUS-E”. Отделно от това е поканен от Българския почетен консул в Германия проф. д-р. Имайер за негов съветник по културните въпроси.
Носител е на много награди на международни и национални конкурси. През 2000 г. е отличен с „Млад музикант на годината”.
Музикалните идеи на Райчев търсят и развиват и нови хоризонти. От 2002 г. той работи заедно с планетариума в Хамбург над много успешни мултимедийни проекти, където се търси популяризирането на класическата музика чрез картини, цветове и лазерни технологии. През 2010 г. започва интензивна работа с фирма ROLAND за електронни инструменти. Освен това е член на различни камерни формации с музиканти от Хановерската опера и с Хамбургските симфоници.
Алексей Измирлиев (1951) учи дирижиране в Държавната музикална академия при проф. Константин Илиев и при Добрин Петков. По-късно е избран от Министерството на културата като първия български стипендиант на DAAD (Немска Служба за Академичен обмен) в Германия.
Получава майсторска диплома във Висшето училище за музика в Мюнхен в класа на проф. Херман Михаел. Специализира при Серджу Челибидаке в Германия, Франко Ферара и Карло Мария Джулини в Академия ”Киджана” (Сиена). През 1980 г. е отличен с трета награда на диригентския конкурс „Виторио Гуи” във Флоренция.
Алексей Измирлиев започва диригентската си кариера във Варненската филхармония, а впоследствие и в Русенската филхармония. Дирижира Фестивалния симфоничен оркестър, основава и става първи музикален директор на Новия симфоничен оркестър, както и музикален директор на Българския камерен оркестър.
В периода 2001-2007 е музикален директор на Симфоничния оркестър при Националния университет в Сан Хуан (Аржентина). През 2004-2005 е музикален директор на Филхармоничния оркестър в Мендоса (Аржентина).
През 2008 г. е главен диригент на Оперно-филхармоничното дружество в Русе, а от октомври същата година е диригент на Българския камерен оркестър в Добрич.
Алексей Измирлиев дирижира голяма част от българските симфонични и камерни оркестри, както и оперни театри. Дирижира реномирани оркестри в чужбина.
Извоювал си е добра репутация като оперен и симфоничен диригент в Германия, Испания, Франция, Италия, Чехия, Швейцария, Румъния, Латвия, Русия, Унгария, Индия, Филипините, Сингапур, Китай, Хонгконг, Япония, Аржентина, Бразилия, Боливия, Перу, Чили и в прочути зали като „Изуми хол” в Осака, „Аудиторио насионал” и Театро „Монументал” в Мадрид, Аудиторио „Мануел де Файя” в Гранада и др.
Работи с композитори като Ханс Вернер Хенце, Лучано Берио, Янис Ксенакис и др. Богатият му репертоар обхваща творби от предкласиците до най-съвременна музика.
От октомври 2010 г. е главен диригент на Държавна опера – Пловдив.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА