ФАКТИ.БГ

Започна национална кампания за насърчаване на четенето

С фондацията са се свързали и са изпратили своите книги много млади български автори на детска литература

Публикувана: 28 Януари, 2020 21:30
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 613
Започна национална кампания за насърчаване на четенето
Снимка: BGKids
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

При изключителен интерес стартира националната кампания за насърчаване на четенето „Дари книга- подари знание“. Инициативата е организирана от фондация „Шанс за децата и природата на България“ и Център за млади таланти в подкрепа на литературен клуб–читалня „Малкият принц“.

Гости на събитието бяха както частни лица, така и представители на фирми, които подкрепиха началото на кампанията. Първите дарители се насладиха на приказката "Кокошката с пломбирания зъб" с автор Петя Иванова на 7г., редовен посетител на читалнята, а малките творци от проекта "Моите първи истории" към центъра за талантливи деца в града представиха своите авторски приказки на тема Коледа.

На старта си кампанията получи най-голяма подкрепа от една от най-бързо развиващите се технoлогични компании в Централна Европа - „ BULPROS“. Техни представители приеха сертификата за щедрото си финансово дарение и споделиха с гостите кои са любими им детски книжки и за финал ги подариха на читалня „Малкият принц“ в град Бургас.

„Благодарение на дарението ще обогатим нашия уютен Литературен клуб-читалня "Малкият принц" с нови, интересни и привлекателни заглавия. Надяваме се на повече активност от страна на бизнеса и на големите компании в Бургас и България““, коментира Лилиана Славова, председател на Фондация „Шанс за децата и природата на България“, организатор на кампанията.

До момента инициативата са подкрепили деца, родители и приятели на организаторите, като всеки е дарил любими детски книжки в полза на читалнята, защото „книгата не е просто хартиено тяло. Тя е магия, която можеш да държиш в ръцете си. Какво по-ценно и хубаво от това да можеш да прелистваш страниците, да развихряш въображението си, наслаждавайки се на илюстрациите, да вдишваш аромата на хартия и мастило“, допълни Лилиана Славова.

С фондацията са се свързали и са изпратили своите книги много млади български автори на детска литература, сред които е писателката Радостина Николова и издателство „Мармот“ с любимата на децата поредица "Приключенията на мотовете".

С над 120 заглавия вече се е увеличила книжната съкровищница за най-малките читатели, а кампанията продължава до края на месец февруари с цел да насърчи и популяризира четенето сред деца и юноши и да накара хората да обърнат внимание и да станат по-активни, защото „ свят на модерни технологии и забързана рутина често нямаме време да се отдадем на четене“, сподели за финал Лилиана Славова.

Всеки, който има възможност и желае, може да изпрати или занесе книги в центъра за млади таланти на площад Атанас Сиреков 4, град Бургас.

Дарения на книги се приемат до края на месец февруари.Повече информация за кампанията може да се получи на тел: 0887/201033 или по имейл: info@forbgkids.org


Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
Ужас
2 Отговор
За децата четене, а за възрастните кампания за насърчаване на писането трябва, че като погледне човек коментарите...........

Оценка:
-0 +2

песимист
3 Отговор
ХА-ХА! Няма лошо, ама, ... никой вече не ви вярва. Пак ще се усвоява. Активност от бизнеса, финансови дарения, раздаване на сертификати за щедрост. „Благодарение на дарението ще обогатим нашия уютен Литературен клуб-читалня "Малкият принц" - модерен прочит на в. "Работническо дело" от 70-те.

Оценка:
-0 +5

Последния софиянец
4 Отговор
Какво четене, като една книга струва една надница.

Коментиран от #6, #7


Оценка:
-2 +0

Айшето
5 Отговор

До коментар #1 от "Йосарян":


Со керес ма Йосарян? Хас ми минчи литаратурно.

Оценка:
-0 +1

Гост
6 Отговор

До коментар #4 от "Последния софиянец":


Факт е, но който иска да чете купува. Друг е въпроса, че новите поколения не проявяват никакъв интерес към книгата, а ако искат да четат искат Киндъл. А има чар в книгата, миризмата, страниците... Успех в начинанието :)

Оценка:
-0 +3

Колчо
7 Отговор

До коментар #4 от "Последния софиянец":


Книга-надница?! Е, де! Навремето, ставаха опашки в книжарниците. Пък, не сме били по-богати. Сега на никой/почти/, не му се чете. Старите, дето четяха - недоскиф, а младите имат други начини да си развалят зрението. И азбуката ... . Трудна им идва на дечицата.

Оценка:
-0 +3

8
Този коментар е премахнат от модератор
Човекът динозавър а не ТАРЗАН
9 Отговор
Коментар в "друг смисъл" !
А човек за когото е казано / написано да не го пипат, това означава че "едни хора" искат да го хванат и убият много мъчително и бавно !
Девиз на човеческото човечество - Колкото грозно минало си имаш, толкова красиво бъдеще трябва да имаш !
"10 години", други работи не трябват, трябва живота да си е живот !
Да вербуваш хора против някого, това е истинско зло, което казва че "друго е злото" !
Човек който излъчва негативна енергия, това е от липса на работа, която дава удовлетворение и щастие , даже са му повлияли умишлено !

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

ТОП 5