Фестивалът на Соня Йончева обедини 10 000 души

31 Август, 2025 10:21 3 003 13

  • гала в софия-
  • соня йончева-
  • пласидо доминго-
  • хосе карерас

„Гала в София” 2025 бе илюстрация на мотото на оперната прима, че „Културата е бъдещето”

Море от усмихнати лица, унес от красивата музика, солисти на върха на световния оперен Олимп – след месеци на усилена подготовка продуцентската компания на Соня Йончева SY11 Events превърна духовното сърце на българската столица в мащабна концертна зала под звездното небе. „Гала в София 2025”, която се проведе на 28 и 29 август на площад „Св. Александър Невски”, написа нова страница в историята на националната и международна култура, споделят организаторите.

„Това е повече от сбъдната мечта за мен. Благодаря на екипа ми и на партньорите, че повярваха в този мой порив и го подкрепиха безрезервно. Щастлива съм, че имахме и толкова многобройна публика – благодаря на всеки, споделил тази незабравима емоция с нас”, заяви Соня Йончева в качеството си на солист и продуцент.

В първата вечер българските почитатели се срещнаха с любимеца на световната публика сред тенорите – страстния, емоционален и чаровен Виторио Григоло. Заедно със Соня Йончева, по чиято покана той посети България за първи път, създадоха магията на „Италианска вечер” – концерт с оперни шедьоври, филмова музика, любими канцонети. Убедено може да се твърди, че Григоло вече е любимец и на родната публика, след като с българската оперна прима са покорили заедно редица световни сцени.

Във втората фестивална вечер станахме свидетели на нещо наистина безпрецедентно – титаните на глобалната опера Хосе Карерас и Пласидо Доминго за пръв път пяха заедно на една сцена в България. Легендите, прославили оперното изкуство по целия свят, поднесоха заедно със Соня Йончева много стилна програма от оперни класики, оперетни хитове и пламенна сарсуела. Тази среща между поколенията, жанровете и културите се случи в годината на 35-ия юбилей от създаването на великото трио „Тримата тенори” и на 90-ата годишнина от рождението на незабравимия Лучано Павароти.

Кулминационната точка на фестивала постави специалната изненада от Соня Йончева към публиката – трогателно изпълнение на емблематичната песен на Емил Димитров „Моя страна, моя България”, олицетворяваща и нейния собствен житейски и артистичен път.

Музикалният съпровод на двата фестивални концерта бе поверен на маестро Найден Тодоров и Софийска филхармония.

“Гала в София” ще се завърне и през 2026 г. - още по-мащабна и вдъхновяваща. Организаторите благодарят на публиката за всеотдайността и ентусиазма.

Следващият грандиозен проект на SY11 Events е провеждането за първи път в България на най-престижния оперен конкурс в света - "Опералия", който ще бъде домакинстван между 20 и 26 октомври в зала "България".

"Гала в София 2025" се осъществи от продуцентската компания на Соня Йончева SY11 Events и с финансовата подкрепа на Министерство на културата, както и с институционалната, логистична и комуникационна подкрепа на Столична община, Център за градска мобилност, Посолство на Италия в София.

Грандиозното събитие на площад “Св. Александър Невски” бе реализирано с духовната благословия на Българската православна църква.

Генерален медиен партньор на фестивала бе bTV. Медийни партньори бяха още списание „Български Артист”, Радио Classic FM, БТА, TV1, списание EVA, Sofia City Info Guide.

За SY11 Events:

Соня Йончева създава SY11 през 2020 година. Мисията на оперната прима и нейния екип е да реализират разнообразни проекти и събития в областта на изкуството и да ги поднасят по нов начин, привличайки разнородни откъм интереси и възраст аудитории. Големите проекти, осъществени от продуцентската компания до момента, са: "Завръщане" в Пловдив (2020 г.), "Гала в София" (2021 г.), книгата "Петнадесет огледала" (2023 г.), албумът "Куртизанката" (2023 г.), рециталният цикъл "Съкровени гласове" 1 и 2 (2023-2024 / 2024-2025), списанието "Български Артист" (2024 / 2025 г.), компактдискът "Жорж" (2025).


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 10 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Първия Софианец

    8 5 Отговор
    Скъпи билети и грачене

    Коментиран от #4

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 12321

    7 2 Отговор
    Пласидо Доминго, Хосе Карерас и Лучано Павароти за съжаление превърнаха елитарното изкуство - операта - в чалга поднесени концерти. При концертите се губи магията на операта. Седят едни супер изпълнители, а си губят времето в подпявания на арии, канцонети, детски песнички. Усмихват се, подбутват се, а публиката, за съжаление не посещавала истинско оперно изпълнение, пляска, защото хората са платили доста пари, пък и снимктие във фейса ще се котират.
    Не сеспори, че Соня Йончева е ТОП, но нека участва в опрена постановка, а тези до нея - отдавна са преминали силните си години.

    Коментиран от #5

  • 4 хъхъ

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "Първия Софианец":

    По-добре е от онзи чалгаджия в класическата музика - Андре Рийо.
  • 5 матю хари

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "12321":

    Класическата музика и операта не са за всеки. Изброените са го разбрали и ги поднасят по един по-достъпен начин, който се харесва на масовата публика.

    Коментиран от #12

  • 6 чччч

    2 9 Отговор
    Голяма работа - да не е Лили Иванова?
  • 7 Политкоректен

    3 2 Отговор
    Браво!
  • 8 Сандо

    6 1 Отговор
    Браво!Дано някоя телевизия се е сетила да го заснеме.И винаги след симфоничен концерт,гледайки лицата на зрителите,съм се сещал и съм ги сравнявал с тия от рок концертите,особено от тежкия рок.Сравнете ги и вижте какво е влиянието на музиката върху хората.
  • 9 Град Козлодуй

    2 1 Отговор
    Ич не я разбирам тая музика.
  • 10 калина /алена

    5 1 Отговор
    Не си спомнм Соня Йончева,да е пяла в нашата Опера.Това е важно! Да участваш в опера в зала,с декори, партньори, а не като Лили Иванова да пее от студио или пред Алуексанър Невски! Там е лесно-гласа се губи ,пее пред микрофон -абе ,чалга и половина.Искам да я видя в оперно представление-Норма, Риголето, Травията, Бохеми-на сцената на Нашата Опера.

    Коментиран от #11

  • 11 Сандо

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "калина /алена":

    По времето на соца всички наши най-големи оперни певци бяха на щат в Софийската опера,като имаха задължние да участват в определен брой спектакли.Сега не зная как е,но като имаме предвид постоянната борба на артистите за много пари,надали тази прекрасна практика е запазена.А инче имаме примери за певци,които не забравят родната публика и се стремят да я зарадват с нещо,което е по силите и възможностите им.
  • 12 12345

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "матю хари":

    Прав сте, но нека масовата публика си слуша масовата музика, а истинските оперни певци - изпълняват ролите си в операта и на съответната сцена.

    Коментиран от #13

  • 13 плевен

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "12345":

    Какво значи "прав сте"? Или той е прав, или ти.
    Или пък Настрадин ходжа?