Last news in Fakti

15 Ноември, 2012 10:55 17 580 27

Колекционер събрал 52 Trabant-а

  • трабант-
  • колекция

Най-сериозният любител и познавач на уникалните немски автомобили Trabant у нас живее във Велико Търново, предаде БНТ.

Ивайло Антов колекционира любимите на няколко поколения картонени коли повече от двайсет години и често се шегува, че е сред малкото мъже в България, който притежава петдесет и два автомобила и всеки ден може да кара различна кола.

По думите му Trabant е вечна кола, защото продължава без проблеми да развива скорост на магистралата от над 120 км/ час.

Ивайло наследил интереса към трабантчетата от баща си и дядо си. Три поколения мъже с удоволствие се прехласвали по немското социзобретение от пресован картон. Когато започнали да излизат от употреба той се нагърбил с нелеката задача да ги спаси и съхрани.

„Като деца са ми! От началото един, втори, взех един за части, обаче на мен ми свиди да го разглобя и един, по един ги събирам и в момента станаха внушителната бройка от 52 Trabant-а. Може да се каже като приют за трабанчета!”, споделя Ивайло пред камерата

По разбираеми причини колекцията на Ивайло отдавна е напуснала града и е превзела изцяло няколко декара от селския семеен имот. Като истински ценител той с удоволствие разказва на всеки за първия си ретроавтомобил: „Най-старият ми Trabant е модел 600, от 1963 година. Това ми е първата кола, купена е около 90-те години, когато са били промените и си я съхранявам в гаража с тенденция да бъде възстановена в оригиналния й вид. По принцип с Trabant трудно се разделям, предпочитам да го дам на човек, който ще го съхранява и ще го ползва, както трябва.”

Съпругата на Ивайло се отнася с разбиране към обемистата колекция. Още повече, че така съпругът й си позволява всеки ден да я повози с различен автомобил, пък било то и Trabant.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mentra

    1 2 Отговор
    ИНТЕРЕСНОТО Е КАК ПЛАЩА НА ТЕЗИ 52моторетки гражданска и данък.

    Коментиран от #4

  • 2 BATJ

    2 1 Отговор
    "уникалните немски автомобили " , звучи все едно има 50 ролс ройса в двора...малко се е пресилил автора на статията
  • 3 Едикой си

    2 0 Отговор
    Това е стара история. Даваха го по телевизията.
    Извинявам се на "колекционера" , НО ако това е колекция аз съм "пилот". Т.нар. колекция приличаше по -скоро на клошарски катун...
    Това за мен е неуважение към тази марка. По добре да ги продаде на някой който има мястото, средствата и желанието за поддръжка на тази колекция.
  • 4 nemo 84

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "mentra":

    toi hi sabira no ne plashta danak zastrahovka i preglet a samo taka za krasota i iziashtestvo
  • 5 Бхд БхД

    0 2 Отговор
    Тръгнах да правя колибка на кучето и се оказа ,че ми излиза на 150лв и гледам да купувам някой трабантчо за 150 таман фазер топло ще е на кучето и малко по просторно.никой да не се обижда
  • 6 Специалист

    0 2 Отговор
    Трабантът е срам за немеца. Той беше нагледно показало как социалистическият строй е безнадеждно изостанал от капиталистическия. Един и същ народ от едната страна на бариерата произвеждаше Мерцедес, а от другата Трабант, след който трябва да ходиш с противогаз.

    Коментиран от #8

  • 7 бат' Ицо

    1 0 Отговор
    До "псевдоспециалиста", Бхд и др. От бедните ви и некомпетентни коментари прозира, че нищо не разбирате от автомобили, включително и от "Трабанти". Трабантът е точно толкова уникален, колкото Фолксваген Кефер (бръмбара), Мини Купър или БМВ Изета (ако изобщо се сещате за какво става въпрос... Чест му прави на човека, че полага усилия нещо да съхрани в тази скапана държава. Не е милионер, че да ги държи в изложбена зала, но все пак е отделил няколко декара за това, нали! Но ние сме свикнали чисто по български да оплюваме всички за всичко. Аз също имам два колекционерски Трабанта, на които също не плащам застраховки, защото в момента си карам другите коли!
  • 8 PlimP

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Специалист":

    6, мислиш ли, че на Русите им пука дали правят свестни коли или не :D, имат всичко скъпо на тоя сват и за тва ги боли шмайзера, бащата имаше трабант от нов едно време и опредлено е по-добър от която и да е руска кошница, варелът(вартбургът) е също го предпочитам 5784350 пъти пред ладичките и москветата от онея години, а относно пушенето , ако се спива масло според предписанията и моторът му не е издухан, пушенето отзад е много малко, да не говорим в какъв сняг и кво ли не е влизал трабантутника, която и да е лада или москвич може само да си мечтае да мине от там, навъртани му бяха по около 10 000км на година(в период от 14г.) и никога не е оставял бащата на пътя, а на първата му служебна кола, една лада 2104 пройзведена 93-та, искара до към 60 000км и й правиха основен ремонт, колата бе карана до последно единствено и само на бензин(в БТК газаджиики нямат), винаги беше гледана както трябва и кво, на 60 000 с двата крака в гроба, смях в залата :Х

    Коментиран от #17

  • 9 ВИКШ

    0 0 Отговор
    ЗА КВО МУ СА
  • 10 Дядо поп

    0 2 Отговор
    Дее.а и тъпотията хората нямат пари за ракия а този имал 50трабанта.Че за какво са му тези боклуци.Едно време едва се отървахме от тях та сега и пари да даваме.То хубаво да си колекционер ,но на стари Мерцедеси примерно а то Трабанта даже не е кола.
  • 11 тръбчо

    1 0 Отговор
    Коментара ми е за това, което се съдържа в един трабант и което може да го разбере само човек с поне средни технически познания.
    Касае се за следното:
    1. трабант от преди 1960 година ползва като кормилно управление зъбна рейка, а всички други произведители едва в последните 20 години масово прилагат този принцип.
    2. преден двигател с преден двигетелен мост при тарбант е от създаването, а помислете другит епроизводители ва автомобили от кога прилагат този принцип.
    3. Цяло странично стъкло, /без малко триъгълно/ се прилага при трабант от около 1963/4г., от когато излизе модела 601. Кога другите производители започнаха да го прилагат!?
    4. Трабант с безкамерни гуми си купих през 1982г. Не задавам въпрос кога другите производтели монтират безкамерни гуми.
    5. Разходомер за моментния разход на гориво и то точно отчитайки преминалото от резервуара към карбратора гориво имаше втория ми трабант, който беше произведен през 1985г. В този трабант производителя вече изхвърли чукчето и наковалнята от запалителната система и монтира безконтактно електронно запалване. Такова се появи при другите автомобили едва след 1990г. и не при всички.
    6. Халогенни фарове Н4 бяха монтирани на трабанта ми от 85г.
    и не на последно място изкуствени материали в купето на трабанта се използват от момента на създаването му - петдесет и някоя година, а другите производители едва в последните 15-20 години започнаха да използват изкуствени материали в купетата на автомобилите.
    Тове е без да се напъвам. Ако седна да анализирам сигурно ще намеря поне още 10 технически решения, които са били авангардни при разработката и производството на трабанта.

    Коментиран от #21

  • 12 БГ

    1 0 Отговор
    Съгласен съм с г-н тръбчо и допълвам:рено,ситроен и много други вече са по трабантова технология на купето/проверете калници прагове,капаци с магнит /,здраво екологично и неръждясващо ,като японските например.Да има и много отрицателни черти,но тръпката ,като за достъпна първа кола са изпитали мнозина.Дано им направят "кавър"версия...

    Коментиран от #18

  • 13 Катаджията

    0 1 Отговор
    Ахааа, не плаща данък и застраховки, а сам казва, че всеки ден може да се вози в различна кола?????? Този си е истинска златна мина за колегите, бе!!! КЛОНДАЙК!!! Жалко ,че ми е далечко! Пфуууууу! Язъккккк!
  • 14 Trabant-аджията

    1 0 Отговор
    Не е единственния фен на Trabant-ите,и аз много ги харесвам и като гледам как ги е поддържал...
  • 15 натурален българин

    0 0 Отговор
    ми те ще станат като москвичите от 3-та и 7 -ма серия вече ги няма никъде и ако някой се навие да продава ще започне цената от тази на нова дачия не се чудете че изкупува трабанти човека така ще държи монопол в/у продажбите и ще вдигне изкуствено цената защото това е една машина с много история която все повече ще радва ексцентриците
  • 16 hfij

    0 0 Отговор
    колега тръбчо тва с чукчето и наковалнята не е вярно също и за фаровете ауди и бмв ползват безконтактно запалване още от края на 70те h4 фарове 85 година и москвичите имаха
  • 17 hfij

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "PlimP":

    колега говориш глупости трабанта си е по нисък от руските коли една лада нива или москвич газят 3 пъти повече и да не говорим че съм виждъл алеко с ладов мотор на 300 000 без основен ремонт и москвич 21412 на 220 000 пак без основен. трабанта и варбурга вътре или на 1 метър от него не можеш си чуеш мислите

    Коментиран от #19

  • 18 PlimP

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "БГ":

    12, ква възка има капака на трабанта с капака на опела ми, освен че не го лови магнит :D
  • 19 PlimP

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "hfij ":

    17, нивата е джип, тъпо сравнение, а смотаното москве кво гази, че нещо не ми е ясно, въждам ги зимата колко и какво газят, няма друго таков бутане

    Коментиран от #26

  • 20 123.300 д

    0 0 Отговор
    браво на пича
  • 21 Адолф Хитлер

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "тръбчо":

    Тръбчо като си започнал да пишеш за скстрите на Трабанта не спирай по средата!
    1. Трабанта не е кола
    2.Вози лошо
    3.Не предлага никакъв лукс.
    4.Чупи се изключително често.
    5.Не предпазва пътниците при катастрофа което е направо ужасно.Не ми се говори за какви истории съм чувал.
    6.Гори много.
    7.Бръмчи много.
    8.Върви бавно.
    9.Грозен е.
    10.Пуши
    11.Няма парно
    Ако продължа сигурно няма да ми стигне страницата за всички екстри.
    Е кажи ми Тръбчо кому е нужен подобен боклук?

    Коментиран от #22

  • 22 Марио Колев

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Адолф Хитлер":

    Ти с това има си за болница. Модераторите да вземат да го изтъркат този Хитлер. Цял свят е обявил война на ницистите.
    А по темата ще кажа, че не можеш да даваш акъл на хората какво да си колекционират. Ти какво се направил в този живат с този жалък ник? Нацист .

    Коментиран от #24

  • 23 Julio

    0 0 Отговор
    Първата ми кола беше трабант - сдобих се с нея като подарък.
    Това което мога да кажа е че и до днес пазя хубав спомен от този автомобил въпреки че за двете му години екплоатация направих три пъти повече ремонти от колко при всички следващи коли до ден днешен които съм карал.
    Като двигател и окачване беше вечен но практически нямаше компонент от електрическата му система който да не сдаде багажа - всичките релета изгоряха. Така и не успях да му сменя накладките и го продадох спиращ като колата на Флинстоун кажи-речи. Аупухувата му система беше окачена по изключително идиотски начин с некви гумени планки с винтове. За две години се счупиха 4 стопа щото гнездата им бяха криви и болтовете съдаваха напрежение в/у пластмасата и я пукаха.
    Истината е че ме гони носталгията по младостта и тарамбуката (както го наричах) но мястото на този автомобил е в историята и не искам и да чувам някой да го вади от там...
  • 24 Адолф Хитлер

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Марио Колев":

    Марио ? Няма никакво значение какво съм направил аз.Важното е ,че съм прав и ти много добре го знаеш.А аз по никакъв начин не давам акъл на кой какво да колекционира.Просто изразявам собственото си мнение по темата.Ако то е неприемливо за теб повярвай ми съжалявам,но за мен трабанта е меко казано смях в залата.Не мога да си представя,че възрастен човек може да лишава семейството си от определени доходи които да дава за детинското си увлечение по тези смехотворни самоходки.
  • 25 ivo919

    0 0 Отговор
    всеки си има различни хобита а моето са трабантите
  • 26 hfij

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "PlimP":

    Хехе добре ве разбирачо джугана поне има 4 цилиндъра и 80 коня а за безопасноста на пътниците алекото е на едно равнище с Laguna 2 който е автомобил с въздушни възглавници
  • 27 dima

    0 0 Отговор
    Karala sam Trabant 601 sin 0t 1986g i se u4udvam na zlobata i zavista na balgarina,tova si e razkoshna kola izgledax si tri de4itza,vodix si gi navsqkade ix stranata,stanaxa 4udesni X O R A ,a ne da se per4a v skqpi koli i da zabravq za detza,semeistvo. BALGARINQT E AL4EN ZAVISLIV,4AKAVSI4KO NA GOTOVO,POSTOQNNO MRANKA I GO E STRAX DA SE BORI .KAKVO SME SAZDALI NIE,KOGO SME PODKREPILI SAMO SEKLANQME NA 4UJDITE