Най-сериозният любител и познавач на уникалните немски автомобили Trabant у нас живее във Велико Търново, предаде БНТ.
Ивайло Антов колекционира любимите на няколко поколения картонени коли повече от двайсет години и често се шегува, че е сред малкото мъже в България, който притежава петдесет и два автомобила и всеки ден може да кара различна кола.
По думите му Trabant е вечна кола, защото продължава без проблеми да развива скорост на магистралата от над 120 км/ час.
Ивайло наследил интереса към трабантчетата от баща си и дядо си. Три поколения мъже с удоволствие се прехласвали по немското социзобретение от пресован картон. Когато започнали да излизат от употреба той се нагърбил с нелеката задача да ги спаси и съхрани.
„Като деца са ми! От началото един, втори, взех един за части, обаче на мен ми свиди да го разглобя и един, по един ги събирам и в момента станаха внушителната бройка от 52 Trabant-а. Може да се каже като приют за трабанчета!”, споделя Ивайло пред камерата
По разбираеми причини колекцията на Ивайло отдавна е напуснала града и е превзела изцяло няколко декара от селския семеен имот. Като истински ценител той с удоволствие разказва на всеки за първия си ретроавтомобил: „Най-старият ми Trabant е модел 600, от 1963 година. Това ми е първата кола, купена е около 90-те години, когато са били промените и си я съхранявам в гаража с тенденция да бъде възстановена в оригиналния й вид. По принцип с Trabant трудно се разделям, предпочитам да го дам на човек, който ще го съхранява и ще го ползва, както трябва.”
Съпругата на Ивайло се отнася с разбиране към обемистата колекция. Още повече, че така съпругът й си позволява всеки ден да я повози с различен автомобил, пък било то и Trabant.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mentra
Коментиран от #4
11:06 15.11.2012
2 BATJ
11:11 15.11.2012
3 Едикой си
Извинявам се на "колекционера" , НО ако това е колекция аз съм "пилот". Т.нар. колекция приличаше по -скоро на клошарски катун...
Това за мен е неуважение към тази марка. По добре да ги продаде на някой който има мястото, средствата и желанието за поддръжка на тази колекция.
11:20 15.11.2012
4 nemo 84
До коментар #1 от "mentra":
toi hi sabira no ne plashta danak zastrahovka i preglet a samo taka za krasota i iziashtestvo12:44 15.11.2012
5 Бхд БхД
14:40 15.11.2012
6 Специалист
Коментиран от #8
15:00 15.11.2012
7 бат' Ицо
15:58 15.11.2012
8 PlimP
До коментар #6 от "Специалист":
6, мислиш ли, че на Русите им пука дали правят свестни коли или не :D, имат всичко скъпо на тоя сват и за тва ги боли шмайзера, бащата имаше трабант от нов едно време и опредлено е по-добър от която и да е руска кошница, варелът(вартбургът) е също го предпочитам 5784350 пъти пред ладичките и москветата от онея години, а относно пушенето , ако се спива масло според предписанията и моторът му не е издухан, пушенето отзад е много малко, да не говорим в какъв сняг и кво ли не е влизал трабантутника, която и да е лада или москвич може само да си мечтае да мине от там, навъртани му бяха по около 10 000км на година(в период от 14г.) и никога не е оставял бащата на пътя, а на първата му служебна кола, една лада 2104 пройзведена 93-та, искара до към 60 000км и й правиха основен ремонт, колата бе карана до последно единствено и само на бензин(в БТК газаджиики нямат), винаги беше гледана както трябва и кво, на 60 000 с двата крака в гроба, смях в залата :ХКоментиран от #17
16:07 15.11.2012
9 ВИКШ
19:36 15.11.2012
10 Дядо поп
19:42 15.11.2012
11 тръбчо
Касае се за следното:
1. трабант от преди 1960 година ползва като кормилно управление зъбна рейка, а всички други произведители едва в последните 20 години масово прилагат този принцип.
2. преден двигател с преден двигетелен мост при тарбант е от създаването, а помислете другит епроизводители ва автомобили от кога прилагат този принцип.
3. Цяло странично стъкло, /без малко триъгълно/ се прилага при трабант от около 1963/4г., от когато излизе модела 601. Кога другите производители започнаха да го прилагат!?
4. Трабант с безкамерни гуми си купих през 1982г. Не задавам въпрос кога другите производтели монтират безкамерни гуми.
5. Разходомер за моментния разход на гориво и то точно отчитайки преминалото от резервуара към карбратора гориво имаше втория ми трабант, който беше произведен през 1985г. В този трабант производителя вече изхвърли чукчето и наковалнята от запалителната система и монтира безконтактно електронно запалване. Такова се появи при другите автомобили едва след 1990г. и не при всички.
6. Халогенни фарове Н4 бяха монтирани на трабанта ми от 85г.
и не на последно място изкуствени материали в купето на трабанта се използват от момента на създаването му - петдесет и някоя година, а другите производители едва в последните 15-20 години започнаха да използват изкуствени материали в купетата на автомобилите.
Тове е без да се напъвам. Ако седна да анализирам сигурно ще намеря поне още 10 технически решения, които са били авангардни при разработката и производството на трабанта.
Коментиран от #21
19:46 15.11.2012
12 БГ
Коментиран от #18
20:25 15.11.2012
13 Катаджията
20:41 15.11.2012
14 Trabant-аджията
21:28 15.11.2012
15 натурален българин
22:29 15.11.2012
16 hfij
23:00 15.11.2012
17 hfij
До коментар #8 от "PlimP":
колега говориш глупости трабанта си е по нисък от руските коли една лада нива или москвич газят 3 пъти повече и да не говорим че съм виждъл алеко с ладов мотор на 300 000 без основен ремонт и москвич 21412 на 220 000 пак без основен. трабанта и варбурга вътре или на 1 метър от него не можеш си чуеш мислитеКоментиран от #19
23:09 15.11.2012
18 PlimP
До коментар #12 от "БГ":
12, ква възка има капака на трабанта с капака на опела ми, освен че не го лови магнит :D23:19 15.11.2012
19 PlimP
До коментар #17 от "hfij ":
17, нивата е джип, тъпо сравнение, а смотаното москве кво гази, че нещо не ми е ясно, въждам ги зимата колко и какво газят, няма друго таков бутанеКоментиран от #26
23:24 15.11.2012
20 123.300 д
23:39 15.11.2012
21 Адолф Хитлер
До коментар #11 от "тръбчо":
Тръбчо като си започнал да пишеш за скстрите на Трабанта не спирай по средата!1. Трабанта не е кола
2.Вози лошо
3.Не предлага никакъв лукс.
4.Чупи се изключително често.
5.Не предпазва пътниците при катастрофа което е направо ужасно.Не ми се говори за какви истории съм чувал.
6.Гори много.
7.Бръмчи много.
8.Върви бавно.
9.Грозен е.
10.Пуши
11.Няма парно
Ако продължа сигурно няма да ми стигне страницата за всички екстри.
Е кажи ми Тръбчо кому е нужен подобен боклук?
Коментиран от #22
08:02 16.11.2012
22 Марио Колев
До коментар #21 от "Адолф Хитлер":
Ти с това има си за болница. Модераторите да вземат да го изтъркат този Хитлер. Цял свят е обявил война на ницистите.А по темата ще кажа, че не можеш да даваш акъл на хората какво да си колекционират. Ти какво се направил в този живат с този жалък ник? Нацист .
Коментиран от #24
09:23 16.11.2012
23 Julio
Това което мога да кажа е че и до днес пазя хубав спомен от този автомобил въпреки че за двете му години екплоатация направих три пъти повече ремонти от колко при всички следващи коли до ден днешен които съм карал.
Като двигател и окачване беше вечен но практически нямаше компонент от електрическата му система който да не сдаде багажа - всичките релета изгоряха. Така и не успях да му сменя накладките и го продадох спиращ като колата на Флинстоун кажи-речи. Аупухувата му система беше окачена по изключително идиотски начин с некви гумени планки с винтове. За две години се счупиха 4 стопа щото гнездата им бяха криви и болтовете съдаваха напрежение в/у пластмасата и я пукаха.
Истината е че ме гони носталгията по младостта и тарамбуката (както го наричах) но мястото на този автомобил е в историята и не искам и да чувам някой да го вади от там...
10:04 16.11.2012
24 Адолф Хитлер
До коментар #22 от "Марио Колев":
Марио ? Няма никакво значение какво съм направил аз.Важното е ,че съм прав и ти много добре го знаеш.А аз по никакъв начин не давам акъл на кой какво да колекционира.Просто изразявам собственото си мнение по темата.Ако то е неприемливо за теб повярвай ми съжалявам,но за мен трабанта е меко казано смях в залата.Не мога да си представя,че възрастен човек може да лишава семейството си от определени доходи които да дава за детинското си увлечение по тези смехотворни самоходки.19:31 16.11.2012
25 ivo919
09:42 19.11.2012
26 hfij
До коментар #19 от "PlimP":
Хехе добре ве разбирачо джугана поне има 4 цилиндъра и 80 коня а за безопасноста на пътниците алекото е на едно равнище с Laguna 2 който е автомобил с въздушни възглавници19:50 20.11.2012
27 dima
11:54 09.01.2015