21 Ноември, 2011 12:11 2 623 0

Бисер Вълов: Определено предпочитам общуването онлайн, отколкото явната реклама

  • бисер вълов-
  • онлайн-
  • блогър-
  • интернет маркетинг
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Бисер Вълов е блогър, ПР специалист и ценител на креативността в общуването. Работи от 4 години в агенция APRA Porter Novelli, като настоящият му пост е "Мениджър нови медии". Отговаря за дигиталните услуги на агенцията, обединени в звеното APRA Digital. Специализирал е в областта на дигиталния маркетинг и интернет комуникацията. Има няколкогодишен опит като ПР конкултант и организатор на събития, работейки за клиенти като Coca-Cola, Nestle, HP и Microsoft. Автор е на един от първите блогове за маркетинг в България - "Отвъд ириса...". В свободното си време се интересува от литература, психология и изкуство.

 

Кой е Бисер Вълов?

Най-често се представям като експерт по онлайн маркетинг и социални медии. В това изречение има една дума, която малко ме притеснява. Хората казват, че експерт е човек, който е направил всички възможни глупави грешки в много тясна бизнес ниша. Аз съм направил почти всички грешки...

Иначе работя в една от водещите ПР агенции в България – APRA Porter Novelli и отговарям за дигиталните й услуги, обединени в звеното APRA Digital. Автор съм и на един от първите български блогове за маркетинг – Отвъд ириса...

 

Разкажете за Ваш проект, който е поставил предизвикателство пред Вас в областта на Интернет маркетинга?

Преди година имахме за задача да популяризираме гостуването на известен лектор в България чрез фейсбук кампания. Целта ни беше да продадем максимално количество регистрации. Останалите използвани инструменти бяха главно e-mail маркетинг, прессъобщения и ограничена рекламна кампания от медийните партньори на събитието. За малко повече от два месеца успяхме да продадем между 80 и 100 регистрации с минимална цена 300лв. само чрез фейсбук, което считаме за едно от топ постиженията в този сегмент за страната ни. За целите на кампанията създадохме едно просто приложение и три игри с награда безплатна регистрация, като заложихме предимно на добро планиране, копирайтинг и неотклонно насочване на всички послания към страницата за регистрация за събитието. Сами можете да си представите в какви проценти е възвръщаемостта на инвестицията. Казвам го, защото мнозина твърдят, че фейсбук не е място за продажби. Понякога има изключения от това правило.

 

Кои са най-ефективните Интернет маркетинг канали за Вас?

Мога да ви кажа кои са ми любимите. Ефективността зависи от целите и в различните случаи е разумно да използваме различни стратегии. До ден днешен не е измислено универсално лекарство за всеки проблем.

Определено предпочитам общуването онлайн, отколкото явната реклама. Затова най-често работя по проекти за комуникационни кампании във фейсбук. E-mail маркетингът продължава да е цар в промотирането на много видове бизнес. Обмислено създадените и оптимизирани сайтове често са основата за ефективността на всички останали действия, а порталите за видео споделяне дават най-пълноценно изживяване на потребителите. От друга страна, банерната реклама за мен е пример за все по-малко ефективен канал. Но дори това е относително вярно. Пак казвам – всичко зависи от целите ни.

 

Бихте ли споделили каква ще е Вашата тема на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2 ?

Ще говоря за похвали и кризи онлайн и възможните начини, по които е препоръчително да реагираме в такива ситуации. Очаквайте анализ на кризисните комуникации онлайн и различията на локално ниво спрямо глобалните принципи. В работата си съм се сблъсквал с доста сериозни кризи за репутацията на големи компании и постепенно съм формирал свое мнение за възприятията и очакванията на локалния пазар. В това отношение в България сме изключителни – почти всички теоретични постановки за кризисни комуникации от световната практика са преобърнати и сме свидетели на абсурдни ситуации. Ще се опитам да обясня в детайли причините за това явление, като вероятно дори ще засегна важни черти от народопсихологията ни. Най-важната ми цел обаче е да обясня на прост език как трябва да разсъждаваме в кризисна ситуация и от кои грешки да се пазим, каквото и да се случва.  Опитът ми е показал, че са много малко маркетинговите екипи на български компании, които имат план за кризисни комуникации и той е адекватно съобразен с локалните различия.

 

Какво е първото нещо, което трябва да направим при онлайн криза на доверие в нашия бранд?

Ще отговоря на този въпрос по време на семинара. J Не искам да звуча повърхностно...
 

И за финал…

Надявам се по време на семинара да има много въпроси. Именно така ще бъда най-полезен на аудиторията и тя ще научи най-приложими знания. Ще се видим на 1 декември.

 

Още за възможностите на Интернет маркетинга можете да научите на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2 , който ще се проведе на 1 - 2 декември 2011 в Интер Експо Център - София. В програмата на събитието са включени, свързани със социалните медии, вирусен маркетинг, онлай репутация, SEO  и други.

Организатор: Web and Events Ltd - www.webandevents.com

Повече информация за семинара и условията за регистрация можете да намерите на: www.zero-marketing.com


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА