Крис Георгиев: ” Бъди постоянен и в крайна сметка ще те забележат”

Публикувана: 24 Ноември, 2011 10:21
1 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8555
ШРИФТ ПЕЧАТ

Крис е онлайн предприемач и уеб ентусиаст. Освен с уеб дизайн и социални медии, през последната година е изцяло отдаден на www.stockpodium.com - сайт за сток снимки, в който можете да търсите посредством визуална подобност. Компанията зад StockPodium, Imagga UK, получава seed инвестиция и работи върху услуги за визуален анализ на фотографии. Клиенти на компанията са предимно стартъп компании от САЩ.

Крис е отявлен Apple фен и блог любител.

Разкажете нещо интересно за Вас и Вашата работа. Какво Ви предстои през следващата година?

Последната година беше доста динамична в личен и професионален план. Работата по технологичен стартъп, който е насочен към световния пазар, но оперативно е базиран в България е голямо предизвикателство. Колкото и да ни се иска да можем да кажем, че няма значение къде си базиран, защото всичко се случва онлайн, все още това не е така. Предизвикателствата обаче правят работата по StockPodium и още няколко свързани с технологията за разпознаване на съдържанието в снимки още по вълнуваща.

През последните няколко месеца усилено работим върху APIs, които позволяват използването на нашите технологии за визуална подобност в редица проекти на трети страни. Вече имаме първите клиенти – един български и два американски стартъпа.

В момента в технологичен план е доста модерно да се правят услуги свързани с обработката, съхранението и споделянето на снимково съдържание. Затова през следващите няколко месеца ще пуснем доста интересни приложения на технологичните ни разработки. Един от проектите ни вече е готов и се радва на доста голям интерес – www.cropp.me. Услугата позволява да качите до 5 снимки, след което ние ги оразмеряваме умно до избраните от вас пропорции. Умното оразмеряване представлява възможността обрязването да бъде направено около тази част от снимката, в която от композиционна гледна точка има някакъв визуален акцент. Това спестява доста време, както и необходимостта този процес да се извършва с десктоп приложения като Photoshop. Други проекти върху които работим са – www.autotag.me, www.colorslike.me, www.photoslike.me - те са в различен стадий на дизайн и програмиране, но за всичките и сега може да заявите покана за ранен бета тест.

Бихте ли споделили за какво ще говорите на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2 ?
Много се вълнувам за темата, която избрах за семинара. Ще говоря как да маркетираме бизнес, чийто фокус е международния пазар -  с много малък или нулев бюджет. Това което не можеш да направиш с пари, хората казват, че е възможно с много пари. Въпросът е, че вероятно ти трябват двойно повече, за да маркетираш нещо на глобално ниво от България.

Ще говоря за това как да използваме социалните медии, за да открием хората, които са готови да ни съдействат. Как да предизвикаш интерес към продукта или услугата си в един определено замърсен от информация свят. Как да се възползваме от властта на хората и да ги провокираме да говорят за нашия бизнес. Истината е, че няма магия която да превърне продукта ти в световен феномен за една нощ. Но с упорство и достатъчна доза постоянство може да се свърши изключително много, особено ако говориш добър английски :-))

   Разкажете за Ваш проект, който е поставил предизвикателство пред Вас в областта на Интернет маркетинга?

СтокПодиум е първият проект на компанията Имагга, чрез който целим да покажем как практично може да се използва технологията ни за визуална подобност на изображения. СтокПодиум представлява микросток банка за снимки, в която по лесен и бърз начин можеш да намериш снимки за своя блог, уебсайт или брошура. Освен стандартното търсене с ключови думи можете да търсите като използвате снимка от вашия компютър или просто снимка от Интернет. Комбинацията от визуално и текстово търсене многократно ускорява процеса по намирането на подходящ визуален материал. По-голямата част от клиентите ни са извън България, говорят различни езици и използват сайта във време, в което ние тук сладко поспиваме. Понеже продаваме около 7 милиона снимки предизвикателството е как да маркетираш за дългата опашка когато не си Amazon . Дори оптимизацията на сайта за ключови думи от дългата опашка се оказа голямо предизвикателство.

Това което разбрахме е, че всяко нещо което правиш, всеки ден има значение. Резултатите не се виждат моментално, но в дългосрочен план усилията си заслужават. Това което се опитваме да направим в момента е да задържим клиентите, които купуват снимки от СтокПодиум. Много рядко някой купува само една снимка. Обикновено хората, които използват сайтове като нашия се занимават професионално с дизайн, или управляват бизнес, който ежедневно се нуждае от свежо снимково съдържание. Такива са медийни и новинарски групи, сайтове за групово пазаруване, креативни агенции и принт студиа.   Каква стратегия бихте препоръчали на непрофесионалисти, които сега навлизат в работата със социални медии?
Да започнат от себе си. Да споделят интересна информация, полезна за групата от хора, които целят да привлекат като ползватели на продукта или услугата. Когато в социалните мрежи се затвърдиш като експерт в дадена област, хората слушат. Създавай уникално съдържание, копирай, но умерено. Не тръби с гръмки думи колко си добър, просто бъди постоянен и в крайна сметка ще те забележат. Спами с умерени темпове, бързай бавно. Коментирай постовете на другите хора. Така те ще коментират твоите. Дай и ще ти се даде се казва в Библията. Изключително вярно и за социалните медии.  И за финал..

Надявам се да се видим на семинара! Сигурен съм, че си казват някои хора, че всичко могат да прочетат и научат в Интернет. Лекциите няма да разкрият тайни за милиони, но една идея, едно изречение може да роди нов продукт или услуга, да ви накара да се замислите за маркетинговия ви подход, да прозрете грешка, която допускате. Може да срещнете съмишленик, с който да стартирате нов бизнес или човек, който да привлечете в екипа си. Въоръжете се с визитки и се запознайте поне с 10 интересни човека. Не забравяйте да спрете и при мен, за да се запознаем.

Още за възможностите на Интернет маркетинга можете да научите на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2 , който ще се проведе на 1 - 2 декември 2011 в Интер Експо Център - София. В програмата на събитието са включени, свързани със социалните медии, вирусен маркетинг, онлай репутация, SEO  и други.

Организатор: Web and Events Ltd - www.webandevents.com

Повече информация за семинара и условията за регистрация можете да намерите на: www.zero-marketing.com
 

Въвеждане на коментар към статията
Име (като гост):


Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА
(само главни букви)
Визуална кептча
Коментар с регистрация »
Коментар:
Много екстри за регистрирани потребители
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.

Ловци на бисери
Милош Земан
Президентът на Чехия коментира позицията на ЕС пред ТВ Prima
Правилно казват, че ЕС е икономически гигант и политическо джудже“"

Още бисери