Германският инвеститор г-н Ролман пред „Дойче веле” обяснява, че давал високи заплати във фабриката си за дрехи в Гоце Делчев – 900 лв. (това всъщност е най-високата, има и по 570 лв.) Не можело по-висока, Турция била голям конкурент.
Японският инвеститор „Ядзаки”, производител на авточасти, в заводите си край Димитроврад и Ямбол дава 600 лв. заплата и още 280 лв. бонуси.
Както и да го смяташ, това са заплати по 300-400 евро. С такава заплата в България се преживява. Но на практика това е бедност.
Жилището, токът, колата, бензинът, дограмата или почивката в Гърция или в бетонираното Черноморие струва над възможностите на европейския гражданин от България. Той
потъва в кредити, за да си позволи елементарни неща
Малцина се хващат на работа с такава заплата тук, защото предпочитат да си вдигнат шапката на сезонна работа в Испания, Гърция, Англия и за няколко месеца там изкарват годишната си заплата при тукашните чужди инвеститори.
Ами българските работодатели? Можеш да ги чуеш из страната да се оплакват, че давали по 600 лв. заплата (много, според тях) и нямало желаещи да работят. За такава заплата няма да намерят вече. И работодателските организации непрекъснато се оплакват, че правителствата вдигали минималната работна заплата. Ако трябваше да ги слушат, минималната още щеше да е 300 лева.
Вижда ли се оптимизъм за развитие в България? Как ще стане? Кога и как чуждите или наши работодатели ще дадат заплати, с които да задържат хората тук, да има някакво производство?
Беднотията ни се дължи и на това, че приемаме за нормално ненормални неща. Работодателите, които плащат ниски заплати, веднага си намират защитници, които ще обясняват, че такава е конюнктурата у нас, производителността, толкова е нормално за нискоквалифициран труд на българския пазар, ще те обвинят, че си „комунист” и т. н.
Да, ама… Българинът не го интересуват сметките на работодателя. Той пита – „Каква заплата? 700 лв. ли? Мерси.” И отива да работи в чужбина. За 2-3 месеца в Гърция ще изкара и ще се прибере с 2000 евро. За 2-3 месеца в Англия ще изкара и ще се прибере с 2000 паунда. Колкото тук модерните работодатели ще му платят за 6-7 месеца. Повечето остават в чужбина за постоянно и дори трайно емигрират, продават си тук жилищата.
Истината е, че работодателите у нас плащат колкото е възможно най-ниски заплати. Дори онези, които могат да дадат по-високи заплати,
плащат минимума. Това е пазар
Работната сила има цена, както бензина. Като можеш да я купиш за 700 лв. месечно, толкова плащаш. Като не можеш – повишаваш. Или местиш шивашката си фабрика в Бангладеш. Там не се знае дали производителността е по-висока, но заплащането със сигурност е по-ниско. Или продължаваш да се опитваш да плащаш в България като в Бангладеш.
Докато се сетят модерните работодатели у нас да повишат заплащането, България се опразни. Сега вече и работници не могат да намерят.
Други ще почнат да ти обясняват, че трябвало профсъюзите и левите да им издействат по-големи заплати. Модерно е да си десен, а модерният десен винаги намира историческа и актуална вина у левите („комунистите“). Работниците сами са си виновни, че не се организират и т. н. Впрочем синдикатите бяха силни като имаше големи държавни комбинати с по 10-15 хил. работници – Кремиковци, Нефтохим Бургас, заводите в Девня… Тогава беше силен синдикалистът Тренчев, който разграждаше комунизма. Работниците от Кремиковци многократно затваряха центъра на София с шествия и митинги. Да, ама… дойде капитализмът и тия синдикати се изпариха. Няма вече Кремиковци, в нефтохима в Бургас синдикатите са послушни помощници на собствениците от „Лукойл”, за Девня нищо не се чува.
Само шивачки работнички и камериерки пищят от време на време за мизерни заплати и нищо не могат да постигнат. Синдикатите дълго се мъчиха да сключат със същия този Ролман колективен трудов договор и не успяват.
Но на този фон валят оптимистични новини. Средна заплата за страната към първо тримесечие на т. г. е 1077 лв., според националната статистика. Добре е, нали? 550 евро, направо се мерим с Европа… Борисов обещава средна заплата 1500 лв. до края на мандата…
Само трябва да се поясни
каква лъжа е това „средна заплата”
Най-ясен е примерът с депутатите. 240 депутати с близо 3600 лв. основна заплата, плюс 1000 българи с 510 лв. минимална заплата, общо имат средна заплата 1100 лева.
На практика, пак според данни на НСИ към 70% от заетите българи имат заплати под средното за страната, тоест под 1077 лв.
Реално масовата заплата в България е 700-800 лв. – работници, продавачки, учители, медицински сестри и т. н. Само 3% от българите имат над 1500 лв. заплата според статистиката – това са предимно работещи в банки и застраховане, в енергетика, програмисти.
Например средна (!) заплата в хотелиерство и ресторантьорство е 655 лв. – данни на НСИ за първо тримесечие. Щом това е средна, значи по трудов договор 90% от заплатите са минимални 510 лв. Плаща се и на ръка. Но е всеизвестно, че няма хора в този бранш, защото малко плащат. Търсят хора и от чужбина. Експлоатират камериерки като слугини – онези, които ги бият и ги ритат клиенти и работодатели. Чудно място е България.
Но ако кажеш, че не може да са такива ниски заплатите, веднага започват обяснения. Всеки има някакво стройна теория, а страната продължава да се опразва.
Коментарът на Иван Бакалов е публикуван в e-vestnik.bg
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #95
16:05 07.09.2018
2 Месут
Коментиран от #10, #38, #124, #140, #146
16:06 07.09.2018
3 пазар
Коментиран от #8, #11, #12, #21, #77, #94, #99, #136
16:08 07.09.2018
4 Кратун
16:09 07.09.2018
5 ОАЯАЯО
16:11 07.09.2018
6 kkk
Коментиран от #35, #49
16:11 07.09.2018
7 Кумчо Вълчо
16:11 07.09.2018
8 287
До коментар #3 от "пазар":
Стига бе ти ме развесели, не всички в София са IT!Коментиран от #19, #129
16:12 07.09.2018
9 Жан
А сега сериозно - За последните 20 години покупателната способност на българите нараства, но все още сме на опашката. Нека не забравяме от къде тръгнахме преди 20 години (Виденовата зима)
Коментиран от #81
16:14 07.09.2018
10 пепи
До коментар #2 от "Месут":
В Турция такива заплати няма.... доста са по-високи. И държавата добре стимулира работодателите. Турция отдавна не е евтина държава.Коментиран от #39
16:15 07.09.2018
11 Жан
До коментар #3 от "пазар":
Вярно е, че има такива заплати ама чак пък стандартно не е. Може ако визираш 4-5 фирми.16:17 07.09.2018
12 Кореняк
До коментар #3 от "пазар":
Я пак. Къде и на колко места е това?16:18 07.09.2018
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Компетентен
16:23 07.09.2018
15 Грую
16:25 07.09.2018
16 1200лв чисто
Коментиран от #23, #33, #103
16:25 07.09.2018
17 КОЧА
Коментиран от #66, #151
16:26 07.09.2018
18 бузю
16:29 07.09.2018
19 Реалност БГ
До коментар #8 от "287":
Мислех да направя същия коментар като теб. Извиниме - грешно натиснах минус. +++.16:31 07.09.2018
20 предприемач
Коментиран от #149
16:32 07.09.2018
21 гост
До коментар #3 от "пазар":
Е малко прекали. Само един от моите познати взима толкова средно на месец и той е доста напреднал програмист със собствена фирма и разработени проекти. Повечето ми приятели не взимат повече от 1500-2000лв бруто месечно. В провинцията заплатите са на половина.За Язаки мога да потвърдя, че 600лв е брутната заплата, а този бонус се взима от мацина, които последните 3 месеца не са отсъствали. Във всяка една фирма в околните градове може да взимаш толкова, че и повече, Язаки са робовладелци и основно е пълно с цигани, защото друг нормален не остава там.
16:33 07.09.2018
22 onq s konq
16:37 07.09.2018
23 КРЕЗ
До коментар #16 от "1200лв чисто":
в жестока грешка си. Пример-работя в българското подразделение на огромна международна финансова институция. Работата ми е високо квалифицирана, институцията е много печеливша. Е познай, колко всимам аз и колко колегата ми в Германия примерно, който работи на същата позиция и тамошния клон е с подобни резултати. Ще ти дам жокер - в пъти е по-малко дори и като цифра, да не говорим, че неговата заплата е в евро. Масовата заплата при нас е 1000-1100 лв бруто - говоя за София и за висококвалифициран труд. Така че човека от статичта е абсолютно прав, просото чуждите (и не само) работодатели не искат да плащат минимума, а и държавата няма лост, с който да ги принуди.Коментиран от #25, #26, #107, #113
16:40 07.09.2018
24 Расулюлах
16:41 07.09.2018
25 КРЕЗ
До коментар #23 от "КРЕЗ":
*искат16:42 07.09.2018
26 Т.о.ш.и.б.и.я.н
До коментар #23 от "КРЕЗ":
Ко работиш е?лъжеш и мамиш хората да си дават парите на рулетката ли наречена борса16:43 07.09.2018
27 Т.о.ш.и.б.и.я.н
16:45 07.09.2018
28 КОЧА
Коментиран от #30
16:49 07.09.2018
29 стоян георгиев
Коментиран от #58
17:01 07.09.2018
30 добри
До коментар #28 от "КОЧА":
Глупости17:02 07.09.2018
31 Духай
До коментар #13 от "ShirleyJohnson":
🍜🍜🍜17:45 07.09.2018
32 Haralampito
18:01 07.09.2018
33 Средна заплата
До коментар #16 от "1200лв чисто":
Средна заплата за България 1150лв софиянци 1800 останалите 500.Алооо софийския всички сме еднакво Българи.
Коментиран от #147
18:15 07.09.2018
34 гхост
18:17 07.09.2018
35 Гнида
До коментар #6 от "kkk":
Изводите трябва да си ги направим ние ! Сещаш ли се за приказката за неволята ?18:33 07.09.2018
36 nnn
Заплати се изкарват, а не се "дават".Каквито са работниците такива и заплатите.Дай му цял ден на Ганьо да пуши цигари и да пие кафета...да краде....и да мрънка за висока заплата.Ако Ганьо работи в България колкото се работи в чужбина ше взема бая пари....ама Ганьо не ще.
Коментиран от #40, #105, #114
18:49 07.09.2018
37 JPower
19:09 07.09.2018
38 JPower
До коментар #2 от "Месут":
Тоя па, де нареди ЦИГАНИНА-турчин ,до белите хора!!!19:12 07.09.2018
39 JPower
До коментар #10 от "пепи":
Оооо,Пепи, папкаш ли локум с баклава???? Къде турчин ще вземе заплата по-голяма от българин???? Той осмака на компютъра вика телевизор!!!19:14 07.09.2018
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 436
Само простите и неграмотни икономически хора могат да твърдят, че изпълнтиелната власт, правителство и парламент имат някво право да кажат на един чужд инвеститор какви заплати да плаща.
Нека не бъркаме морал с иконимическа логика. Да, морално не е правилно българите да работят за по-малко, но морала никога не е бил част от икономиката за добро или зло.
Коментиран от #46
19:16 07.09.2018
42 Уффф
Коментиран от #45, #62, #86, #93
19:31 07.09.2018
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 007
19:33 07.09.2018
45 Готин ама не съвсем
До коментар #42 от "Уффф":
И аз пожелавам същото!Коментиран от #47
19:46 07.09.2018
46 СтарТИРаджия
До коментар #41 от "436":
Хубаво де, ама що разликата трябва да е в много пъти?! А не в два пъти да речем?! В Либхер средно получават 800-900 лв. Само във филиала за влакови климатици заплатите са 1200-1500 лв.! Гаранция, че германските им колеги са от 1500 евра чисто нагоре. Какво пречи да накараме немеца - шеф под 1500 лв. да не пада? На 50 % процента да речем: о.к, тук сме по-изпаднали, ама чак пък толкова. Пък и накрая на годината плаща десятък, не като в Германия къде 40 %!!! И точно власт имащите са на ход! Проблемът ни е, че такива, като Либхер си плащат, за да е така и в това ни е трагедията!!!19:58 07.09.2018
47 777
До коментар #45 от "Готин ама не съвсем":
Напълно съм съгласен! Тогава ще мечтаят за 600 лв. и спокоен сън!20:00 07.09.2018
48 НямаДържава
20:21 07.09.2018
49 Ккк
До коментар #6 от "kkk":
ПалякКоментиран от #50
20:35 07.09.2018
50 123
До коментар #49 от "Ккк":
Не се пали много, защото довечера няма да оправя жена ти и пак ще е кисела цяла седмица :)21:05 07.09.2018
51 ТРАГЕДИЯТА
21:13 07.09.2018
52 Гост
Сега от провинцията ще кажат, че там не взимат толкова, ама нали реват че искат като Европа. Да дойдат тука и да ги видим с 2000 нето как ще връзват двата края, то не става хем заплати високи хем цени ниски.
Коментиран от #111
21:32 07.09.2018
53 незнайко
21:41 07.09.2018
54 ХАРЛИК
!! ИЛИ ПЪК!!! ЗАПЛАТА ОТ 500 ДО 700!!!! ВСЪЩНОСТ КАК ОПРЕДЕЛЯТ КОЛКО ДА ПЛАТЯТ!!! МИЗЕРВИ ХОРА- МИЗЕРНО ВСИЧКО!!!!! АМА ВСИИЧКО!!!
21:46 07.09.2018
55 Гост
22:08 07.09.2018
56 реалист
22:50 07.09.2018
57 Българин
Коментиран от #92
23:17 07.09.2018
58 nqma upraviq
До коментар #29 от "стоян георгиев":
Zaplatite se vdignaha malko no i da ne zabravqme che i vsichko drugo se vdigna toka hlqba vodata vsichko i kakva faida imame che zaplatite se vdignali sled kato i dr se vdiga grajdanskata i tq se vdigna vinetkite i t.n kakvo pravim v toq sluchai?!?Коментиран от #125
23:58 07.09.2018
59 ИББК
Което пък значи по -високи доходи
00:08 08.09.2018
60 NKнн
Няма го Бай Тодор вече...и който иска пари ще трябва да бачка и да има акъл в главата.Иначе и 500лв няма да взема.
00:58 08.09.2018
61 ХанкоБрат
04:08 08.09.2018
62 Гост
До коментар #42 от "Уффф":
Ами значи бизнеса ти не става, по добре се захвани с нещо друго или "войнът и сам е войн".Ние ще се изселване по малко в чужбина,а ти тука на цигански ще си хортуваш и ще си правиш бизнеса с грамотни чуждоговорящи05:33 08.09.2018
63 иванов
Коментиран от #65
05:38 08.09.2018
64 Дръвко
За това ни е..т през гащите.един як протест и ще има резултат.
Коментиран от #73
06:21 08.09.2018
65 Лицензиран
До коментар #63 от "иванов":
Също и единни цени или нашите да си останат такива.1лв кафето левче хляба 150 евро застраховка ама за цялата година.06:38 08.09.2018
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 АЛ КУРОПАТКИН
държавата иска 45% от заплатата на един работник
аз съм работодател и за да взима моя работник 1000 лева то трябва да платя на държавата 450 лева във вид на осигуровки
а какво ми дава държавата? НИЩО тя само взима
имам 4 коли,държавата иска за всичките винетка/100лв/,застраховка/260лв,данък/160лв,преглед/30лв/,на година550лева за всяка........ама аз не мога да ги карам всичките едновременно
08:12 08.09.2018
68 Антимафия
08:13 08.09.2018
69 Fgj
08:21 08.09.2018
70 007
08:35 08.09.2018
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Още и още и още ще има
Тези дет се видят трябва се замерват с камъни...включително и старите Миндили (Костов,Първанов,Догани т.н) Ще им искаме интервю защо човек с увреждания взема 130 лв. Ок извикайте я на интервю,сопата и по главата.
Иначе ние в Чужбина сме си супер,бачка ме си за 1400 минимум,имаме застраховки,осигуровки,почивки,на пенсия ще вземем 800 евро минимум.Копуваме си къщички,колички и нови дрехи защото имам годишна лихва в Германия от 1.7 %
Остана без работа, държава ми помага с 700евро.
Няма биячи няма крадци няма баварци-щот има закони и по бързата процедура у кафеза🤗
Колко автобуса се обърнаха за 5 години в Германия,колко влака,колко коли-колко жертви има Германия за последните 5 години......А колко има България страна 11 пъти по малка по население.
Аман Ни тротоари ни пътища,оправят се само извън града,а в населените места Кметовете си копуват Мерцедеси и Вили а населението плаща данъци и се влачи по храсталаците и дупките.
8 часа ми трябваха за да стигна от източна до западната част по край река Дунав-за 8 часа прекосих Унгария и Австрия заедно.Иначе се правят пътища а няма един алтернативен второстепенен път която прекосява страната.
Само приказки а хората си пълнят джобовете а ние ще се радваме да нямаме някоя корава болест че да ни стигат 220 лв. за кренвирши когато остареем.
Ще ви дам само два примера
09:05 08.09.2018
73 SKIN HEAD
До коментар #64 от "Дръвко":
Респект,братко!09:11 08.09.2018
74 Васил Левски
09:17 08.09.2018
75 Гого
09:26 08.09.2018
76 мафеот
09:58 08.09.2018
77 Ввв
До коментар #3 от "пазар":
Добър дилър имаш пич,браво10:01 08.09.2018
78 винаги
10:15 08.09.2018
79 КАлвача
10:21 08.09.2018
80 Винету Червенокожи
Аз казах! Хау!
10:42 08.09.2018
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 КОЧО
11:06 08.09.2018
83 Гост
12:09 08.09.2018
84 XXX
Освен правителствата които не приемат закона 5/час виновни разбира се са и работниците... заради беднотията в която нарочно ги държат не смеят да си потърсят реалните осигуровки камо ли да организират общонационално спиране на работа
Коментиран от #152
12:27 08.09.2018
85 qwerty
Да ви работят ромите тогава много скоро във всички сфери ще стане като в туризма
12:33 08.09.2018
86 Кую
До коментар #42 от "Уффф":
Защото са ти забранили да даваш по големи заплати.12:37 08.09.2018
87 Wasp
12:53 08.09.2018
88 Wasp
Коментиран от #106
12:54 08.09.2018
89 Гост
13:07 08.09.2018
90 Работещ на минималната
Сега поне може да се работи легално в Европа.наше право е.Съшите чорбаджии тиражират лъжите,че всички Българи на запад живеят мизерно колкото да си плащат сметките.. защото вече балами за робуване вече трудно се ловят .
13:09 08.09.2018
91 Жан
До коментар #81 от "Да го д@ хаш 7424":
Всъщост не съм държавен служител, а стандарта от 80-те съм го достигнал и надминал, но средно за страната е малко под този от 80-те. И все пак нещата вървят напред. Нека се направи сметка колко хляб, бензин и сирене можеше да се купи с една заплата през 1988, 1998, 2008 и 2018г може и за всяка година.От 1997г нещата вървят напред макар и с променлив темп. Надявам се и хората със среден доход скоро да достигнат покупателната способност от 80-те.
13:46 08.09.2018
92 Пламен
До коментар #57 от "Българин":
А аз кандидатствам за "Сервизен", впоследствие за "Търговец"(по тяхно желание, продажбите са B2B!!) за офис Горна Оряховица на "Елекс груп холдинг" гр. Варна. Заплата -850лв. бруто, без уговорки за повишение след изпитателен срок. Кастинги, директори, чудеса! Отказах им тактично, за да не ги обидя - "не смятам, че ще се справя", те се "натаралежиха" и ми подляха вода пред "Бюрото по труда". И какво - трябва да се лъжем че работим, и че ни плащат, и след два месеца: "беше ни приятно...". Така ли? Ами мерси, НЯМАМ намерение да кредитирам Елекс ХОЛДИНГ(!!!)- български бизнес с варненски хюмнета.14:03 08.09.2018
93 Валката
До коментар #42 от "Уффф":
До ХХХ даже е малко 5 лева на час според мен трябва да е поне 7 лева на час14:15 08.09.2018
94 Ха Ха
До коментар #3 от "пазар":
Ходи се прегледаи в КУРИЛО14:26 08.09.2018
95 Яж ми го!
До коментар #1 от "Гост":
Яж ми го!14:32 08.09.2018
96 Arsenal
14:48 08.09.2018
97 Чичо Сашо
15:07 08.09.2018
98 АЛФ
15:31 08.09.2018
99 Непознат
До коментар #3 от "пазар":
Оди се прегледай човек,болен си -даже IT не взимат такива заплати,нетно взимат около 1500. -1700 лв.15:35 08.09.2018
100 Петко
15:38 08.09.2018
101 ама и аз
16:58 08.09.2018
102 Lele
17:08 08.09.2018
103 Непознат
До коментар #16 от "1200лв чисто":
Колега не пиши глупости,къде няма такива заплати в София,масовите заплати са 700 лв.в София,ти нещо фантазии имашКоментиран от #109, #112
17:25 08.09.2018
104 stupid dog
Коментиран от #127
17:27 08.09.2018
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 гост 2
До коментар #88 от "Wasp":
Знаеш ли какво би ти отговорил премиера в неговият си "стил": " Щото шефа не дава". Да ти го разтълкувам ли? От 89-та насам България е просто поредната западна колония, най-ценният ресурс на която беше народът. За да се възползва от този ресурс единственото, което трябва да се направи бе и е да се поддържа мизерията на българите и ниските им доходи. Как иначе бихме имали "свободният избор" да не сме инжинери, учители, икономисти тук, а чистачи и детегледачки там? Знам няколко случая на фирми и работодатели, които умишлено са натискани да намалят заплатите на служителите си, които са били в пъти средните за бранша. Това е "демокрацията" и "пазарната икономика" или с други думи РОБСТВО. И това време ще отмине и то скоро. Просто ресурса е вече изчерпан, а качеството на материала е вече история. Шлаката останала от държавата България, просто ще я "подарят" на новото й население, което разни псевдо български организации си инкубират успешно последните десетилетия.17:48 08.09.2018
107 Язе
До коментар #23 от "КРЕЗ":
Колко ти е висококвалифициран труда пък взимаш 1100-1200бруто!!!!!????Това е за общ работник в Сф но чисто.Ако си такъв специалист какъвто се изкарваш, лесно ще намериш работа за над 2000лв.Никой ме ти е виновен за това.Коментиран от #116
18:05 08.09.2018
108 ПАТРИОТ И ПОЛОВИНА
НИЕ ГИ ОТПИСАХМЕ ОТДАВНА, СРЕДНА КЛАСА ЛИПСВА, ЗА ЧИЙ Х.. СА НИ ТЕ? САМО СУПЕР УГОЕНИТЕ СА ВАЖНИ ЗА НАС
18:05 08.09.2018
109 Язе
До коментар #103 от "Непознат":
Глупости.В Сф за такава заплата няма кой да ти работи.700лв.са крайно недостатъчно.Познавам хора в строителството които днес правят по 200-250лв.надница.Кой ще дойде за 700лв. месечно?Коментиран от #110, #117
18:10 08.09.2018
110 Стига бе
До коментар #109 от "Язе":
Кде са тия 200, 250 лева дневно в строителството и то в Бг ?Коментиран от #120
18:49 08.09.2018
111 Непознат
До коментар #52 от "Гост":
Колега и ти не си разбрал,в ЛИДЛ взимат 1000 лв.бруто ,нетно 700-800,пише си го на обявата за работа.19:04 08.09.2018
112 1200лв чисто
До коментар #103 от "Непознат":
Колега, не пиша глупости, а опит от първо лице. Как ще живееш в София с 800лв.? 700лв е наем на посредствено жилище (Люлин, Младост, Дружба, Надежда) добави и ток, парно, вода и т.н. и дори минаваш цифрата 1000лв за разходи. После добави и поне 300лв за джобни.- 10лв на ден (!?). Дали пък може да отидеш на кино, на заведение или да си купиш телевизор на изплащане? И това са все разходи за сам човек, дето не води семейството до Гърция по повод и без повод, и не плаща за детска градина, детски дрехи и т.н. Та за какви 7-800лв. ми говорите. Нямам фантазии, имам точни цифри!Коментиран от #118
19:52 08.09.2018
113 1200лв чисто
До коментар #23 от "КРЕЗ":
Не може да съм в грешка защото коментирам от собствен опит. А, колко получава колегата ти в Германия или в Индия е въпрос и на разходи за живот, пазар на труда и още куп фактори, които не ми се коментират. Ние говорим за България и коментара ми зсягаше София. Ако ти взимаш заплатата която казваш, се замисли - дали си по- квалифициран от чистачката ни, дето взима 850лв чисто за 4 часа? Дали си изкарваш заплатата или просто висиш по цял ден в офиса? И защо, по дяволите, още седиш на тази работа? Ти ли си последния абдал в София?20:03 08.09.2018
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Валерия
Браво.
Това е самата истина.
Тукашните работодатели трябва да се изнасът към Бангладеш.Там ще намерят евтина работна ръка.
И ще рискуват живота си ако имат смелост.Ноза печалбата тези са готови на всичко.Там е пълно с бедняци но и фанатици.
Лично аз познавам познавах една жена италианка,която притежаваше голяма фабрика за дрехи в Бангладеш със 500 работника.Тази фабрика бълваше нискокачествена евтина стока.Същата госпожа умря като мъченица нарязана с мачете от тамошните фанатици.
Така че добре да си помислят нашите работодатели!
Коментиран от #130
21:30 08.09.2018
116 Непознат
До коментар #107 от "Язе":
Къде ще си намериш работа в София за 2000 лв.колега,мечтаеш нещо май заплатите в София се от 700-. 1200лв това е.Учителите взимат в София между 700-900 лв.Коментиран от #121
22:24 08.09.2018
117 Непознат
До коментар #109 от "Язе":
Колега прегледай се моля те.22:28 08.09.2018
118 Непознат
До коментар #112 от "1200лв чисто":
Човек IT в Булбанк взимат нетни 1000лв.За какви наеми ми говориш ,Гърция почивки,60% от народа не може да си позволи салам не почивка,това е международно изследване.Коментиран от #123, #134
22:33 08.09.2018
119 Като гост
Единия казва, имам малка фирма за платена любов.
Какви "услуги" предлага фирмата, пита другия. Анална и орална любов.
А вагинална?
Ами малка е фирмата, сам си работя.
Коментиран от #128
23:26 08.09.2018
120 Язе
До коментар #110 от "Стига бе":
Познавам хора които слагат гипсокартон,правят растер и т.н.и взимат по около....1200лв.на седмица.Това съм го виждал и ги познавам цялата бригада.Ти ще ми кажеш,че нямало.Това,че някой в Сф работи за 700лв не ми го хвали.Коментиран от #131
00:36 09.09.2018
121 Язе
До коментар #116 от "Непознат":
На много места ще намериш такава работа точно в Сф но трябва и да можеш нещо.Ти ако си вързан в ръцете и 700лв са ти много.Цял живот работя в Сф и дали пък не виждам какво е тук.С нещата които аз се занимавам е нормално стартова заплата от около 1500-1600лв.Конкурентна фирма предложи 1900 стартово.За по напреднал в професията стигнаха до 2500лв.На кой да вярвам,на теб или на това което виждам.И за предишния коментар-в момента в строителството се изкарват добри пари.Който не вярва да отиде и да пита.00:45 09.09.2018
122 ФАКТ
00:48 09.09.2018
123 Язе
До коментар #118 от "Непознат":
Значи толкова си може.Жена ми е в същия сектор IT и заплатата и беше такава (1000лв чисто)преди има няма 15години.Тия в Булбанк да се замислят колко са IT.00:50 09.09.2018
124 Амвриканцоте
До коментар #2 от "Месут":
Американците такава инфлация ще им спретнат, само гледай, започна се вече и до гражданска могат да ги докарат00:52 09.09.2018
125 стоян георгиев
До коментар #58 от "nqma upraviq":
заплатите се вдигат с по-голяма скорост от цените.освен това има работа във всички сектори колкото щеш,а също така има и алтернатива на запад за тези дето имат тук големи заеми или немогат да се реализират.както казах за около 5 години заплатите се удвоиха.хората преди се задоволяваха с 500 лева сега е същото като взимат 1000.Коментиран от #126
02:03 09.09.2018
126 гост 2
До коментар #125 от "стоян георгиев":
С част от написаното от теб съм съгласен, с друга не съм. Да, вдигнаха се ОСНОВНО стартовите заплати и за съжаление на много места продиктувано от ръста на минималната. Сезонната заетост, строителството и ИТ сектора обаче не са критерии, заради традиционно високото си заплащане и основно заради МАЛКИЯТ ДЯЛ в целокупната заетост. Нито можем, нито има нужда всички да сме в тия сектори. Също както не могат да се вадят заключения за цяла България, базирани на София и на няколко големи чужди инвестиции от останалите градове, все още не ориентирани в "правилата" на трудовият пазар у нас. За съжаление отношението в заплащането на квалифицирания персонал, на този в многогодишен опит в едно предприятие, фирма и т.н. и този без никакъв опит в България в повече от смешно. Много често изкривеният пазар на труда прави така, че новоназначения служител, без никакъв опит е на по-високо ново на заплащане от човека който го обучава. Това е неосъзнатият все още проблем на българският работодател.Тема за размисъл:
А дали ръста на минималната не е заложен доста по-рано с оглед евентуалното очаквано скорошно преминаване към еврото и намаляване сътресенията свързани с това?
Хубавото е, че това увеличение на заплащането последните години намалява разликата в това, което би изкарал навън и тук, което води до намаляване на емиграцията. Все още обаче ефекта е пренебрежително малък на фона на човешките загубите които претърпя България след 89-та.
Коментиран от #144
09:39 09.09.2018
127 ХХХ
До коментар #104 от "stupid dog":
Екстра!!! Не е луд който яде баницата...13:07 09.09.2018
128 Чичо ви
До коментар #119 от "Като гост":
Язе сам си работя в малката фирма без персонал и предлагам само орални услуги, щото съм зъболекар.13:17 09.09.2018
129 Ганю от Правец
До коментар #8 от "287":
Много се хвалите IT специалистите, обаче един сектор не оправя нещата, защото като има такова голямо неравенство в заплащането опита показва какво става. Като се втурнат сега всички да стават IТ специалисти след няколко години ще е пълно с безработни такива и заплатите сещайте се накъде ще отидат. Така стана с адвокатите преди години като тръгна куцо и сакато да става адвокат се наложи да си прокарат закони за да си защитят големите печалби в сектора. Резултата е много хора с юридическо образование без работа, но докато адвокатите имат лоби в парламента, да видим как ще се справят IT-тата и дали скоро няма и те да викат отиваме в чужбина, че тука много малко плащат..13:43 09.09.2018
130 Чичо Сашо
До коментар #115 от "Валерия":
И като се изнесем за Бангладеш при кого ще работите, бре? При гърчолята за 250 лв и няма до кенефа да ви пускат, ами ще серете в гащите! Давам 1000 лв. Нето, а който иска да се осигурява както иска, може на 4 часа, ама повече пари кеш, а може и цялостно, но парите са други. Отпуска 1 месец ги имат, който е бачкал повече - това се компенсира. Толкова съм преценил - толкова, ама недоволни нема - никой не бяга. А един, навремето замина за Англия да става милионер - после ме пита за работа, ама мястото му вече беше заето, сега не го знам кадее.Коментиран от #133, #138
16:34 09.09.2018
131 Чичо Сашо
До коментар #120 от "Язе":
Слага гипс. Картон взема, после като приключи обекта и няма друг - седи си на село и чака. А заплатата на трудов договор е постоянна. Сметни му на този с гипскартона годишния доход.Друг е и въпроса, едно е да се изчекнеш от гърбене в строителството, да мъкнеш по цял ден боклуци и ръцете да ти станат като на шимпанзе, а после да се сринеш от някой таван и да останеш инвалид лруг е въпроса да седиш на чистичко в някой офис или магазин зимата на топло, а лятото на хладно?
Коментиран от #132
16:42 09.09.2018
132 Язе
До коментар #131 от "Чичо Сашо":
Обекти хората си имат.Заплата на трудов договор била постоянна,и какво от това?Те също са осигурени и работят с договор.Не е на тези пари но все пак има някаква осигуровка.Той работи един месец и ще вземе 5000лв.Ти ходи пет месеца за тези пари и стой зимата на топло,лятото на студено.17:58 09.09.2018
133 Язе
До коментар #130 от "Чичо Сашо":
Ела в Сф и предложи 1000лв заплата да видиш колко хора ще дойдат?Коментиран от #142
18:01 09.09.2018
134 1200лв чисто
До коментар #118 от "Непознат":
Приятелю, не го приемай лично, но от 15 години съм клиент на Уникредит. 100 пъти бяхте банка на годината... Е, няма такова скапано интернет банкиране, няма толкова сакат апликейшън, дето вашите хора ми го прехвалиха. Сега разбирам защо са толкова зле "сделани"...18:30 09.09.2018
135 ИМПЕРИАЛИСТ
19:44 09.09.2018
136 Цвети
До коментар #3 от "пазар":
Нещо сте спали на течение!21:36 09.09.2018
137 Цвети
Да,има хора със заплати над 1000лв. При 6-7дневна работна седмица и ненормирано работно време.Над 1500лв. Високи постове ,IT специалисти и директорчета!
21:42 09.09.2018
138 Като гост
До коментар #130 от "Чичо Сашо":
Чичо Сашо, вземи тези 1000лв.в по дребни банкноти, свий го на руло и си ги набутай някъде! До месеци няма да имаш работници.Коментиран от #143
23:58 09.09.2018
139 Тойота
00:01 10.09.2018
140 Бако
До коментар #2 от "Месут":
Оффф пак не си разбрал. Демек там манговците са по евтини да ги наемеш от мангото тук бе манго.09:59 10.09.2018
141 Тъпир
10:03 10.09.2018
142 Чичо Сашо
До коментар #133 от "Язе":
Точно във Слфия съм. В провинцията колегите не дават повече от 600 лв.12:13 10.09.2018
143 Чичо Сашо
До коментар #138 от "Като гост":
Никого не съм вързал с въже. На който не му изнася - да напуска.Нали писах за работника ми дето ходи в Англия да става милионер?
12:17 10.09.2018
144 стоян георгиев
До коментар #126 от "гост 2":
не е само сезонната заетост строителствоти и ит сектора.заплатите се вдигат повсеместно и навсякъде и тренда е много стръмен,а тенденцията остава и за следващите пет години.в момента българия има крещяща нужда от хора във всички сектори на икономиката и администрацията ,което подлага на натиск работодателите и те щът нещът вдигат заплатите ,въпреки това както писа и ти много хиора и то предимно наи-качествените продължават да изтичат навън щото възнаграждението у нас и в европа е различно .12:42 10.09.2018
145 Иее
14:43 13.09.2018
146 az sum bulgarche
До коментар #2 от "Месут":
kolko miliona e turciq be chifut14:06 12.11.2018
147 Ани
До коментар #33 от "Средна заплата":
Това,че средната за София е 1800 не значи че я вземаме, просто са я сметнали така: взимат най-високата (депутатите) 3800, и минималната 560 и се получава средна за София.Това е истината17:34 21.05.2019
148 Кубрат
20:38 21.07.2019
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Гост
03:44 09.06.2020
151 дедо Йоцо
До коментар #17 от "КОЧА":
Ей ти наистина си коч,и рога имаш и между тях е празно19:31 04.10.2020
152 Асан
До коментар #84 от "XXX":
ами то пак 840 лв брадчед..върти ,сучИ--168 часа по 5 лв19:44 04.10.2020
153 TerryAsymn
Мы вынесли самые востребованные услуги на главную страницу,
но у вас также есть возможность ознакомиться с полным перечнем предоставляемых услуг, нажав на кнопку "Показать все". Надеемся, что вы достойно оцените качество нашего сервиса
01:54 05.09.2021