20 Ноември, 2019 07:52 53 411 125

Пак шок за шофьорите с „Гражданската отговорност“

  • гражданска отговор-
  • кфн-
  • бонус-малус-
  • застраховка

КФН пусна нов проект за „бонус-малус“, който ще е в сила най-рано от 2021 година

Пак шок за шофьорите с „Гражданската отговорност“ - 1
Снимка: Shutterstock
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

България е на първо място по смърт на пътя в Европейския съюз (ЕС). Заедно с другите превантивни мерки, най-накрая към финал върви и идеята за поощряване на изрядните шофьори.

През последните две години се говори за въвеждането на системата „бонус-малус“.

След провала на предишния модел от КФН във вторник предложиха два модела за „бонус-малус“.

Ако преди месеци се говореше, че лошите шофьори ще се наказват с 300% по-скъпа „Гражданска отговорност“, сега в двата варианта, предложени от Комисията за финансов надзор се предвижда застраховката да скочи с 400% за лошите шофьори.

В същото време изрядните шофьори ще се радват на максимум 25% отстъпка от застраховката.

Той не се различава съществено от предишния бонус, който предизвика протести и беше отхвърлен.

Припомняме, че при представянето на предложението за системата "бонус-малус" през 2018 г.,

КФН обеща по-евтина „Гражданска отговорност“.

И обещанието, и самото предложение обаче не бяха посрещнати с доверие от страна и на застрахователите.

Дори и сегашните два варианта имат за цел по-скоро безпредметна дискусия, отколкото реални решения.

Нарушенията, които ще влияят на цената на застраховката, са разпределени в седем категории. Най-много „черни точки“ носят причинена смърт на пътя и тежки тежки катастрофи, опасно изпреварване, шофиране пиян или дрогиран, високата скорост в населените места и други.

Тези причини се сочат от КАТ за основна причина за катастрофите. Проблем е, че шофьорите, които са изрядни, трябва да чакат между 6-8 години, за да получат най-голямата отстъпка за полицата си.

Работната група предлага две алтернативни скали за "бонус-малус":

В случай на 15 класа:

- базов „неутрален“ клас (клас 6);

- пет класа „бонус“ (класове от 1-5);

- девет класа „малус“ (класове от 7-15).

В случай на 20 класа:

- базов „неутрален“ клас (клас 8);

- седем класа „бонус“ (класове от 1-7);

- дванадесет класа „малус“ (класове от 9-20).

При системата с 15 класа в най-облагодетелстващия "бонус" клас се реализира отстъпка от 23% от базовата премия, а в най-утежняващия "малус" клас се реализира увеличение от 400% на базовата премия.

Втората скала съдържа 20 (двадесет класа) при базов "неутрален" клас 8, седем класа "бонус" и дванадесет класа малус. При нея в най-облагодетелстващия "бонус" клас се реализира отстъпка от 25% от базовата премия, а в най-утежняващия "малус" клас се реализира увеличение от 400% на базовата премия.

На два етапа се въвежда системата "бонус-малус".

Първият етап е, когато влизат в сила разпоредбите за отчитане на извършените административните нарушения, заложени като фактори за определяне на "бонус-малус" класа на водача и собственика на колата от 01 януари 2020 г.

Вторият етап е влизане в сила на разпоредбите, които регулират определянето на "бонус-малус" класа на водача и собственика на колата и коригирането със съответния коефициент на индивидуалната застрахователна полица от 01 януари 2021 г.

За да се осигурят равнопоставени условия на всички участници в системата "бонус-малус" се предлага да бъдат предвидени само нарушенията и престъпленията, извършени след 01 януари 2020 г.

За да се избегне привилегировано третиране или дискриминация се предлага системата да е еднаква в случаите на моторни превозни средства, собственост на физически лица, юридически лица, държавата и общините.

Това все пак е прогрес, след като при предишния вариант държавните институции се ползваха с привилегировано положение.

Другият проблем, който остава нерешен, че при покупката на кола, застраховката ще е неутрален клас. Ако става дума за джигит, то това ще е вратичка в закона, но изрядният шофьор ще бъде наказан. Все пак прогрес е, че колата няма да върви в лошото си досие.

Другият проблем е, че работната група предлага решение на проблема, при който

собственикът препродава фиктивно колата си,

за да избегне негативната оценка. Новият собственик ще се води "неутрален" клас, но при следваща препродажба натрупаните "малуси" ще се вземат предвид, така че следващият собственик да се окаже в същия "бонус-малус" клас, който би имал, ако собствеността не е била прехвърляна.

„Бонус-малус“ клас на собственик на МПС ще се определя и за всеки, който купува автомобил на лизинг. Наредбата предвужда той да има правата и задълженията на собственик на МПС, за да се прилага ефективно системата „бонус-малус“.

Според Комисията целта на системата "бонус-малус" е да коригира в дългосрочен план поведението на участниците на пътя, като това ще подобри пътната безопасност, а оттам ще доведе до намаляване на броя на смъртните случаи и телесните наранявания. Системата "бонус-малус" поставя акцент върху пряката връзка между поведението на пътя и риска.

Трябва да отбележим, че трябва да се помисли за по-високи бонуси за добросъвестните водачи.

За целта се обещава да бъде изградена база, която безплатно да предоставя информация за всеки шофьор каква „Гражданска отговорност“ може да очаква.

Залогът е дали по-скоро ще имаме Брекзит или модерна система за „Гражданска отговорност“ в България.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ми да

    179 2 Отговор
    с каруци и каруцари по пътищата какво да е.

    Коментиран от #17

  • 2 1234

    261 22 Отговор
    Пътищата са убийствени, а масово хора с някаква диплома реално не знаят български! Защо тир трябва да прексява цялата страна а не се качи на влак като в италия и швейцария??? Герб са идиоти

    Коментиран от #4, #11, #19, #48, #92, #102, #117, #121

  • 3 as klavdii

    204 8 Отговор
    изроди не се наядоха
  • 4 антрашпиц

    157 7 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    Не само те са идиоти,но водят в класирането с голяма преднина...
  • 5 Миризлив пор

    128 8 Отговор
    Във връзка лошото финансово състояние на държавата и застрахователите КАТ ще наказва всички свои служители ненаписани по е 20 акта на ден. Айде стига, има хора с по над 15-20000 от актове, направете така, че ако не се плати да се отработва, сега всеки кара как си знае, актовете си изтичат и падат по давност и не им пука на хората.

    Коментиран от #7, #87

  • 6 Кольо

    163 8 Отговор
    Толкова много време и не могат да открият топлата вода. Индивидуална персонална застраховка на ШОФЬОРА не на автомобила. даже може и почасово както в добрата стара Англия.

    Коментиран от #13, #14, #110, #114

  • 7 Гербераси долни

    94 4 Отговор

    До коментар #5 от "Миризлив пор":

    Истината е че те и сега имат "норма" на съставени актове ,излизат максимум до 14:00 си ги пишат и после почивка дремят под някой обрасъл мост на околовръсното.А колкото до системата ,тя е направена отново да ни вземат повече пари законно ,всеки знае актовете с казуса несъобразена скорост които ти ги пишат дори да си карал и с 20 км.
  • 8 Петър Андонов

    60 61 Отговор
    Камери навсякъде и отнемане на превозното средство ще спре кретените по пътя. А при 50 км кой кара с 50/55 км? Май сме двама /трима на хиляда... Другите карат с 80 при ограничение 50 и затова реват. А че ГЕРБ са и.диоти -това е ясно поради факта,че за изрядните няма реални облекчения ,но дай Боже поне за останалите да скочи с 300/400 км гражданската ,пък да ги видим . Иначе е ясно,че това си е законен рекет, но в България само така ще има няква оправия.

    Коментиран от #78

  • 9 Петър Андонов

    10 20 Отговор
    * с 300/400 лв имах предвид

    Коментиран от #33

  • 10 никой

    87 18 Отговор
    всичко идва от презастрояването на София.При 2млн население от които 1.5млн пътувайки всеки уикенд до родните си места правят движението кошмар.от там идват и катастрофите.трябва си домова книга.

    Коментиран от #98

  • 11 Минчо

    37 8 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    Защото не си в Швейцария и голяма площ от страната ни е равнинна,а не като Швейцария. А и сме малко зле с парите в сравнение с тях :)
  • 12 Мемфис

    61 17 Отговор
    До 1234 и тези, които са му сложили +

    Е, за какво са тогава “ тировете”, ако във всяка държава започнат да ги качват и свалят от влаковете?

    Просто държавата е некадърна да създаде и поддържа добра пътна мрежа.

    Коментиран от #85

  • 13 7687

    79 1 Отговор

    До коментар #6 от "Кольо":

    Напълно подкрепям.
    Колата е инструмент и проблемът е изцяло на шофьора.

    Коментиран от #20

  • 14 Гербераси долни

    138 7 Отговор

    До коментар #6 от "Кольо":

    В България се гледа печалбата ,а не хората да са добре, много хора разполагат с по два автомобила и те (лобито на застрахователите)нямат изгода застраховката да е на човек ,как измислиха гражданската да се плаща дори и да не караш МПС -то,а дневните светлини за Европа при нас в закона ги записаха като къси къде е логиката лятото при 40 градуса рефлектора ти да се пече и после в тъмната част на дена да се взираш като караш, да не споменавам че превозното средство израсходва повече гориво и съответно замърсява повече въздуха.

    Коментиран от #67

  • 15 SAAB

    59 2 Отговор
    От това ще произлезе : ... 1. нисък процент на сключена застраховка
    2. "берекет " за пътна полиция / в рушвет /
  • 16 Ооо

    21 73 Отговор
    Само параметър “стара кочина” в гражданската ще има някакъв ефект. Всичко друго е едни пари в повече! Докато всеки има по няколко кочини пред блока и задръства паркинга, после същият се качи на една от тях и нищо не вижда защото са изпотени и стъкла и фаровете не работят и спирачките са толкоз, но газ се дава щото - кво му пука с кола за 2000 лв .... така ще е !!!

    Коментиран от #89

  • 17 Хойко

    53 3 Отговор

    До коментар #1 от "ми да":

    По каруцарските пътища какво очакваш да видиш... някой купил S класа с каруцарската заплата ли???
  • 18 Димов

    82 8 Отговор
    ГО на шофьора и нямате проблеми с фиктивното препродаване на коли. Нарушението го прави шофьора. На него трябва да е ГО. Дори застрахователите ще спечелят от това. Едно семейство с една кола и трима шофьори, сега е с една ГО, а ако е на шофьора ще е с 3 ГО.
  • 19 Димов

    65 5 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    Защото вклака е на ток и не спонсорира Лукойл ;)
  • 20 ии бреее

    50 0 Отговор

    До коментар #13 от "7687":

    братя защо всички знаем че тази застраховка е на автомобила а искат да ни убедят че е на шофьора
  • 21 Драйвър

    47 0 Отговор
    Проблемът със застраховката е че нормално това е процедура покриваща материални щети (поне така е естественото)-разходи за поправка, за лечение и т.н.. Докато продължават да изплащат големи суми по абстрактни причини, ще има натиск, и крайният пострадал ще са шофьорите, най-вече съвестните.
  • 22 сужук ага

    46 2 Отговор
    ади ади ко съ прайти -изборите минаха и е време пак да го поемате без да излизат мехурчета - след 2 т на другите избори ще имате думата за няко друг ден - запазете си мислите за тогас
  • 23 werty

    30 0 Отговор
    продължава всичко да е крайно неясно - от кога влиза в сила, в какъв период ще се гледат нарушенията, каква тежест ще имат различните нарушения.
    може би по - съществения момент как ще е ориентирана системата с колата или с водача, понеже описаното предполага, че водещо ще е поведението на водача (собственик) и неговите нарушения, но в същото време колата "върви" с тежестта си. и как ще се ограничи едно МПС да се ползва от няколко човека
  • 24 6666

    50 5 Отговор
    Най Справедливо е Застараховката да бъде на водача.Какви са тези пълни безумия и глупости да се застрахова автомобила,да не би автомобила когато е пил,изморен,или дрогиран да прави ПТП. Да ама не тогава на алчните застрахователи ще им падне обема на работа.Например Моето семейство е притежава четири автомобила а водачите сме двама.

    Коментиран от #37, #80

  • 25 Driving pleasure

    84 1 Отговор
    Като изряден шофьор от тая система нямам никаква файда - най-добре да не я въвеждат щото ще почне едно умишлено цакане за да влезеш в малуса. Пълна кретения и то поредна!
  • 26 Driving pleasure

    71 2 Отговор
    ... а кретенията да се начислява малус на колата, зарад което имае протести е останала в същата идиотска форма както преди! На тия престъпници и хиляда тояги са им малко!
  • 27 dsсса

    24 18 Отговор
    А бе системата си е хубава, като караш внимателно, ще ти пада стойността на осигуровката. Лошото е, че българските контролни органи май не са. S-класата се натресла във валяка, дошли ченгетата, че като подхванали водача на валяка "кажи сега, как го изпревари, как го засече". Та когато много хубав автомобил те изпревари през аварийната лента и те забърше, е много вероятно, ти да излезеш виновен. Преди около две години имаше оплакване от човек, когото беше блъснала кола излизаща от еднопосочен път ама в обратна на разрешеното посока. Та бяха го изкарали виновен.

    Коментиран от #68

  • 28 petio

    51 2 Отговор
    Тука важното е да си кръвопиец,да изпиеж кръвта на бедния народ,а не да спасиш човешкия живот.
  • 29 Спор няма

    30 8 Отговор
    Пътищата са лоши, но шофьорите ни са още по-лоши. Редовно ми се случва, шофьорът след мене да ме притеснява. Карам аз по път с насрещно движение с максималната допустима скорост. Срещу мене плътна колона автомобили. Някакъв се залепва на метър и половина зад мене, да ме подсети, да карам по-бързо. Добре, че имам дебели нерви. На път участъци с лента за изпреварване: За мен най-често между Карлово и Калофер и между Песнопой и Долна Махала. Редовно лентата я използват и водачи движещи се в обратна посока. Ами при задръстване? Много са онези, които изпреварват колоната през банкета или още по-лошо в лентата за насрещно движение и като се почви автомобил срещу тях и става много рисково за всички в колоната. Според мен тези 400 процента не трябва да са таван! При рецидив да се увеличават.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Брах ви лайката гербаджийска

    48 7 Отговор
    Народе прост, готови ли сте да се вдигаме или ви е добре да ви го....

    Коментиран от #43

  • 32 Неделните молитви

    10 1 Отговор
    Ше оправат нещата😂😂😂😂
  • 33 Сатаната

    53 4 Отговор

    До коментар #9 от "Петър Андонов":

    Петко, за повече от 30 г. стаж зад волана, по моя вина не е изплатен от застраховател нито лев. Не помня за какво нямам актове, за скорост, за пешеходна, за паркиране, за червен светофар, за алкохол мисля да е достатъчно. Ти който сигурно си огънал някоя ламарина искаш да ми кажеш че трябва да плащам 1200 лв. годишно за да ти е добре да си караш с 50 км. ЗАСТРАХОВКАТА Е ЗА НАНЕСЕНИ ИМУЩЕСТВЕНИ И НЕ ИМУЩЕСТВЕНИ ЩЕТИ. Актовете са наказание за неспазване на ЗДП. КОЛКО ТРЯБВА СПОРЕД ТЕБ ДА СЪМ ПОВЕЧЕ ГРАЖДАНСКИ ОТГОВОРЕН 50 или 70 години?
  • 34 1234

    64 2 Отговор
    Кога ще се организираме да протестираме? От къде на къде ще има санкции от частен застраховател за нарушения, които вече са констатирани от държавата и глобата е платена? Как така ще има малус за нарушение, което не ДОВЕЛО ДО ФИНАНСОВА ЩЕТА ЗА ЗАСТРАХОВАТЕЛЯ!?! Дайтебда въведем данък ЖЪЛТА КНИЖКА ПОГОЛОВНО, като превенция срещу вероятността да откачиш и да блъскаш хора по улиците?!?! Докато не се обеси някой от вносителите на проекта, застрахователите ще ни мачкат.
  • 35 боцмана

    56 1 Отговор
    Бонус-малус , фокус-мокус и 375% от по високата гражданската отговорност (най малко) потъва в бездъннита джобове на застрахователите. Ако ли пък дойде време да чакаш пари от тях , по вероятно е да получиш от ку..а запис.
  • 36 Гост

    42 5 Отговор
    Решението може да бъде много просто,но нашите нещ@стници нямат сметка! Това са пълни боклуци и не заслужават нищо друго освен въже или един изстрел!
    Не може да даваш книжка на човек без завършено ПОНЕ средно образование! Не може да не съблюдаваш младите шофьори и да не ги подлагаш на проверки поне 5 години след завършването на курса! Не може да не подлагаш на контрол и лекарски документ за разрешение за шофиране на хора след 63 годишна възраст,особенно тези с прекарани тежки заболявания по сърдечната и нервната системи!
    Не може да говориш за фалит на БДЖ и несъстоятелност на железницата,а да разрешаваш на турски,украински,полски и какви ли още не простаци тираджии да шетат по българските пътища и да предизвикват тежки инциденти и повреди по настилката! Не може техническите прегледи да са “порнография”,а масово колите в БГ да са видно негодни,изгнили...без елементарно досие за история и техническа изправност! Не може да говориш за съвременна държава и да нямаш хубави пътища,пък било то и платени,построени от частни компании с цел печалба от тол система!
    Само със здрав контрол нещата могат да придобият по-нормален вид!

    Коментиран от #118

  • 37 анонимен

    10 4 Отговор

    До коментар #24 от "6666":

    Но в повечето български семейства автомобилът е един, а шофьорите двама или трима.

    Коментиран от #50

  • 38 Димов

    41 1 Отговор
    Аре ве, няма ли най-сетне Вожда да излезе геройски и да отмени с един замах, тази поредна, надвиснала над наивниците заплаха?
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Челмето.

    13 16 Отговор
    Най мръсните хора на земята са българите

    Коментиран от #52, #55, #75, #81

  • 41 Българин

    47 2 Отговор
    Що не кажете направо, че целта е застрахователите да гушат едни пари в повече? Какво ни залъгвате с приказки от хиляда и една нощ? Как, точно с тези мерки ще намалее смъртността по пътищата?
  • 42 сужук ага

    15 6 Отговор
    Планирал съм още2 пъги къг жласувате за мене сичките ви жени и дъщери да изпратя навънка да берат краставици и да ми целувате ръка его вече повечето съм ги изпратил- още 1 -2 мандата и щастието ще е пълно- първо пестите пари от погребение щото кът няма кой да ви погребе сичко се поема от щедрата държава - ВТОРО ще ви пращат пари и снимки на фейса със ощастливените собственици на краставиците и ТРЕТО на последно място но не и по важност - кът почне войната с Русия Турция и Сърбия няма да загинат жени и деца - ша остая само 6 деца от дом за сираци да карат 6 те самолета - те докът пристигнат децата ще са порастнали- партията мисли за сичко -ко сте се разтревожили за дреболии за граждански - бабите ви и дядовците ви кът са се возили на каруци са доживявали 100 години- а пътищата ги стоя кът минат оттука армиите на съюзниците на Русия да заминат по бърже по тях затва ще дигнем и винетките че много ги чупите

    Коментиран от #45

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 мани мани

    38 7 Отговор
    НЕ НА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ СВЕТЛИНИ НА ПЪТЯ ПРЕЗ ДЕНЯ! гледат само как да ни брулят като орехи... едвам изкарвам едни мижави пари и тия уроди искат да ми ги вземат ей тъй... как имам златен талон? като преди години не карахме през деня да светим кат' светулки и какво стана, много опасни на пътя ли бяхме... умираха хора заради това, че не светехме през деня ???!!! 'айде стига ве! много загрижените за нас, пф!
  • 45 мани мани

    5 0 Отговор

    До коментар #42 от "сужук ага":

    :):):)
  • 46 идиоти

    34 0 Отговор
    и разбира се идиотите старателно пропуснаха факта че бонус-малуса трябва да е на шофьора а не на колата.
    И с цел харчене на повече пари за безмислена административна работа, съответно и повече пари които ще им платят шофьорите, калкулирани в цената на застраховката, забатачват и усложняват още системата. С "черни точки" в зависимост от тежеста на някакво нарушение, вместо в зависимост от това дали има или няма щети платени от застрахователя, както е в нормалните държави. И с прескачане на едно ниво на собственик и прехвърляне на малуса като избенада на по-следващия собственик.
    Пълна идиотия! Вместо просто да проумеят че бонус-малуса трябва да е на шофьора, а не на колата и да зависи само от това дали има платени щети за ПТП от застрахователя или няма.
  • 47 Изкарвам 500 харча 1000

    17 1 Отговор
    Трябва да си отворя една застрахователна компания , ке има далавера :)
  • 48 Марин

    20 14 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    А па ти не си идиот. Какво ти пречат камионите. Със какво ти докарват храна в магазина бе стършел. Шофьори те на камион са най малко финовни за катастрофи и прочие, да има малък брой такива които не трябва да се качват на камион но тия със леките коли там са масово. Целият проблем е при леките коли и при малооумни тъпоглави кретени които си незнам какво си мислят. Пример има ограничени на скорост 70км водача със колата кара със 60 свършва ограничението и той пак със 60 камиона тръгва да изпреварва защото на него това му е работа да стигне на време и тариката със колата дава газ и застава до него и не му дава да го изпревари. Е са кой е по виновен бе аа. Аз има над един милион километра зад гърба си и всеки боже ден се зблъсквам със какви ли не олигофрени оправляващи леки коли. Аииииииии сиии.

    Коментиран от #49

  • 49 Кореаца

    15 8 Отговор

    До коментар #48 от "Марин":

    Когато има ей такива Нерваци като тебе и то на камион Никога няма да се променят нещата.Не си богоизбран

    Коментиран от #104

  • 50 321

    8 2 Отговор

    До коментар #37 от "анонимен":

    Да, бе да. Регистрираните в страната автомобили са около 4 000 000. Населението по статистика е към 7 000 000, но реално е не повече от 6 000 000. От тях има над 1 000 000 деца под 18 г., които не мога да карат и поне още толкова пенсионери над определена възраст, които също не могат физически да карат. Тоест потенциалните водачи с около 4 000 000. По статистика тип социологическа агенция - гледам в тавана - 25 % от тези нямат книжка изобщо. Тоест останаха 3 000 000. От тях има едни 20%, които имат книжка, но никога не са карали автомобил. Тоест, на всеки водач в страната се падат по 2 автомобила.
  • 51 1234

    42 0 Отговор
    Току що си сметнах ГО и каско в кфц ферзихерунг, сайт за сравнения в германия. Написах си реаалните данни крайна цена ГО и каско 665 евро, оферата я пращат и на мейл. Важното е че в България цената ми годишно е абсолютно СЪЩАТА! Така че не ми говорете за мики маус. Истината е че нашите застрахиватели са бандити а властта ги стимулира. Не може държава със среден доход 500 евро ГО да е същата като в Германия със среден 3000 евро! Сайта изобщо не отчита глоби !!! Който иска да провери
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Аман

    31 1 Отговор
    Причина за смъртност на пътя:
    1. Купени книжки - масово не могат да шофират!
    2. Ужасните пътища и магистрали, с който ББ се бие в гърдите!
    3. Евро-скраповете, който караме, защото няма контрол над вноса на боклуци!
  • 54 вяве

    22 0 Отговор
    Проблема се корени далеч от цената на гражданската. Друг е въпроса, че някой предпочита да си пълни гушата
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 гост

    31 0 Отговор
    Това е положението,във Франция за едно повишение на цената на дизела жълтите жилетки стреснаха дори президента,а тук си е така,пишем си из форумите и след това си плащаме.А ако може да платим по малко от съседа сме щастливи.
  • 57 Билян

    17 0 Отговор
    Тези мерки трябва да се вземат на предвид и да се предлагат санкции на шофьорите,едва тогва когато се направи нормална пътна мрежа в цялата страна.Защо никой не говори,че всичко живо в България се предвижва по път проектиран за Жигули и Трабант?До кога господата от пътна полиция,ще се крият по храстите,като мишоци?Едва тогава когато се направят навсякъде магистрали и пътица с еднопосочно вдижение,както е в повечето европейски страни и се монтират камери за регулиране на скоростта,ще има значително подобрение!!!
  • 58 Reptile

    26 1 Отговор
    Преди всичко ИСКАМЕ ОДИТ на адимнистративните разходи на застрахователите, както и на реално изплатените застраховки У НАС!
    Какво плащат в ЕС - НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА! Който иска да ходи за 10 дни до Гърция да си цака по 5 - 10 евро на ден и да пътува, защо аз да му покривам риска. Тръгнал Ганьо да ми прави бизнес във Франция и аз му плащам риска да пие и да кара в Европа, айде нема нужда.
  • 59 гощо

    28 1 Отговор
    Няма пътища бе малоумници! Застрахователите само клатят хората за мангизи! Пак ще загиват хора с тези пътища! Карам кола 4х4 тежи 1900кг. Магистралите по цял свят с с правилен вираж и колата сама си завива! Тук пътя те изхвърля,виражите са обратни!
  • 60 агент08

    16 1 Отговор
    Гадни , гнусни герберастки изедници!
  • 61 Велин

    23 0 Отговор
    Първо се отказаха. После мислиха, мислиха. Накрая измислиха. И какво!? Пак същото. Някой от тук пишещите дали вярва, че тези "мислители" са загрижени за загиналите!?!? В държава, която се е отказала от икономика бюджетът се пълни по точно този начин. Затова при избори- за гъби или в планините. Те пак си остават, а освен гъбите за нас е и "суджука"!!!
  • 62 Велин

    10 0 Отговор
    Първо се отказаха. После мислиха, мислиха. Накрая измислиха. И какво!? Пак същото. Някой от тук пишещите дали вярва, че тези "мислители" са загрижени за загиналите!?!? В държава, която се е отказала от икономика бюджетът се пълни по точно този начин. Затова при избори- за гъби или в планините. Те пак си остават, а освен гъбите за нас е и "суджука"!!!
  • 63 огън и жупел

    23 1 Отговор
    Тези от КФН, са толкова прости със заложените критерии, че направо нямам думи. Неможе да има такава разлика между Бонуса и Малуса трябва да са еднакви като тежест. Защо решават че препродажбата на автомобил трябва да се обвързва с малуса и реално трети купувач да е ощетен, а вместо това не направят гражданската да е за лицето което управлява МПС? ТЕзи са толкова некадърни че няма накъде. От кога недвижимита вещ е определяща за действията на задкормилното устройство?
  • 64 ттттт

    27 0 Отговор
    застрахователната мафия в действие, шофьор прави нарушение, държавата го наказва, застрахователя прибира парите
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Гост

    5 15 Отговор

    До коментар #14 от "Гербераси долни":

    ГО не е задължителна ако не караш. Късите също не са задължителни ако имаш дневни. Абе ти верно ли си толкова зле с мебелировката на последния етаж?

    Коментиран от #90

  • 68 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #27 от "dsсса":

    Кое ще падне бе? Аз си сменям колите максимум на 4 години. И пак от нулата ли? Вие идиоти ли сте герберчета?
  • 69 Зайко Байко многознайко

    23 0 Отговор
    Даааа , комбинации от бонус-малус а шофьорите ще хапнем ФАЛУС! Нямам думи!
  • 70 Бубу

    25 0 Отговор
    Тези застрахователи са ненаядни, лакоми свини, за да получиш бонуса ще чакаш не знам колко си години, а малуса от 400%, егати ножицата, веднага, от следващата година, така ли, е това се казва лакомия застрахователска
  • 71 Шабан

    15 0 Отговор
    То хора не останаха в държавата те, тръгнали от болнава овца вълна да стрижат.Май ще се върнем в началото на 19 век когато колелото е било най-модерното превозно средство.
  • 72 чичо рук

    23 0 Отговор
    Хайде сега чакайте стрина ви Менда /доктор хонорис каца без дъно на филибийската музикалва академия/ дА СЕ ИЗТРОПА ПО ВЪПРОСА ЩОТО ЛАНИ НЕ УСПЯХА ДА ВДИГНАТ ЦЕНИТЕ!
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Левски

    14 1 Отговор
    Еййй таз демокрация продължава да съсипва народа и да му обяснява колко е добре.Заслужихме си го.
  • 75 Джагал инджинерин на VW

    4 0 Отговор

    До коментар #40 от "Челмето.":

    Твойта чалмица малко на пот намирисва също:)
  • 76 мафия

    20 0 Отговор
    Всички тези глупости се измислят, за да се оправдае лобизма на КФН за застрахователната мафия! Почти няма година през която цените да не са се увеличили! КФН винаги е била на страната на застрахователите.
  • 77 ба ги другарко

    15 0 Отговор
    всяка рестрикция, задушаване, стегнация води до анархия, неподчинение, неспазване на правилата, закони, наредби... просто ще се увеличи броят на каращите без гражданска, гаранция давам! аз ще съм 1 от тях :)
  • 78 Лебас

    10 0 Отговор

    До коментар #8 от "Петър Андонов":

    Много си кух ,на едните ще скочи с 300-400лв. ,а другите ще получат намаление максимум 25 лв.-къде е правдата?
    Пак пълни гуша на боко.
  • 79 Бай хей

    11 0 Отговор
    Ееее..ама тия в парламента.. олигарси разни се оляха.. никаква соц.политика.. само дай..като ония дето таман научи магарето да не яде..то взело че умряло..
  • 80 морко

    7 15 Отговор

    До коментар #24 от "6666":

    Ей заради такива гяволета като теб ГО трябва да е на автомобила. Ти може да имаш двор, гаражи и да си ги държиш там, ама ела да видиш Ганчо от панелката как купава кочини и ги държи на паркинга, даже не ги и карат. В един панел от 55 кв. в три стаи наврени мъжа , жената , дъщерята и ,,зетя,, И четиримата цървула имат по един кенеф из...ран на паркинга, карат само единия. Общата стойност на 4 те кендзефурника няма и 8 хил. лева . Само дране му е майката . ГО 1000 , преглед 300 лв и платена зона пред панелките. Айде почвайте с плюнките.......
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Шофьора

    0 0 Отговор
    Колкото и коментара да изтриете, все някога хората ще прогледнат. Защо изобщо има коментари, след като ги цензурирате?
  • 83 100%

    4 0 Отговор
    Бонус - фалос
  • 84 Нееее

    10 0 Отговор
    Малоумни изпълнения. Стара гръцка поговорка - прост народ, слаба държава. Искат кожата от гърба на човека да свалят гадовете. Как ги траем не знам...
  • 85 Пътуващ

    10 0 Отговор

    До коментар #12 от "Мемфис":

    Напълно съм съгласен за пътищата. Всеки ден пътувам по първокласен път Белово Пловдив. От три години не е полагана хоризонтална маркировка. В дъждовно и мрачно време е истинско изпитание за нервната система
  • 86 Манипулация

    0 0 Отговор
    Не се шокирах .
  • 87 Манго Джери

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Миризлив пор":

    Точно така, като не плати глоба- да събира боклуци покрай пътя или да чисти в моргата, да коси трева, да боядисва, може да се измисли
  • 88 5898

    11 2 Отговор
    КАКВО СТЕ СЕ РАЗРЕВАЛИ БЕ?
    НАЛИ ВИЕ ГЛАСУВАХТЕ ЗА ТЕЗИ, КОИТО СЕГА ВИ НАТАТРУЗВАТ ТОВА ДРАНЕ
  • 89 Hellish

    24 0 Отговор

    До коментар #16 от "Ооо":

    Чакай малко, кола 89-та година може да е изрядна и да се подържа безупречно и в същият момент кола 2015 може да е леш още със заводските накладки щото тъпунгера който я кара не поглежда. Моята кола може да е за 2000 лева но подръжката е евтина и точно заради това всичко което скръцне се сменя на момента. После, чисто технологично ,нека не вадя таблици, но съм убеден,че 30 годишен автомобил с нови дискове и накладки и работещ abs който е обут с нови гуми спира по-добре от 5-10 годишен автомобил с износени вече дискове и обут със стари гуми. Дали колите които летят по улиците ни масово не са точно "скъпите бегачки" на по 10-15 години карани от лигльото на тати дето не е дал пари за нея или са хорицата прибиращи се от работа със заплати от по 700-800 лева които си кътат колицата защото знаят,че ако нещо и стане за да вземат друга цялото семейство ще страда с месеци щото парите не стигат.Айде да си кажем истината в очите.Данък каруца.
    Моят дръгел от смяна на смяна не пипва маслото и се кара на газ.Дали не е по-екологично чист от един 10 години по-нов ремапнат дизел с затапени агр-и и махнати катализатори който на място пуши като локомотив. Еко норми , кой замърсява повече ,човека въртящ 5-7 хиляди на година със старата колица на газ защото има много такива или някоя служебна баничарка с евро 6 която и се навъртат 150-200 хиляди годишно. Щом данъка е заради замърсяването и винетката е за използването на пътната мрежа, не трябва ли да се определят по пробега на
  • 90 Тос

    4 0 Отговор

    До коментар #67 от "Гост":

    Ееее ти си много умен браво.Маи забрави,че ако нямаш кола,гражданската също нее задължителна.
  • 91 професионален шофьор

    15 0 Отговор
    Да ви еба майката герберастка! Ненаяли се лакоми свини герберски! И на вас ше ви дойде коледата!

    Коментиран от #93

  • 92 Иванов

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    Като гледам и ти не знаеш български. Имена на държави с малки букви, нема запетайки. Първо научи правописа , пък тогава давай акъли.
  • 93 Селянин с кололо

    4 2 Отговор

    До коментар #91 от "професионален шофьор":

    Ако си мислиш ,че ще различно ако са БСП или ДПС или Атака...
  • 94 гост

    4 0 Отговор
    Разни мургавелковци без елементарни умения за шофиране са в коли по пътищата.С дипломи за основно дадени по милост само за да има хора на щат в училищата.А за книжките не знам аз още не съм виждал циганин в учебна кола.Пресен пример как утрепаха човека до жп прелеза.Имаше кадри от охранителна камера.
  • 95 filo

    0 7 Отговор
    Добра и справедлива идея. Приветствам!
  • 96 VALIO

    6 0 Отговор
    застрахователните компании станаха милиярдери
  • 97 Ужасссссс

    10 0 Отговор
    8 години Герб не могат да въведат бонус-малус системата! А за Електронно правителство вече не се говори! И за бонуса ще спрат след 1-2години! Бездарни, некомпетентни гадове!
  • 98 Койчо

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "никой":

    България не е София.
  • 99 ббб

    8 0 Отговор
    ПОЛУЧАВАМЕ ЕДИНСТВЕНО БОНУС ФАЛОС
  • 100 Просто фен

    1 0 Отговор
    Това е някаква глупост тотална , свидедетл съм на една катастрофа която водача на блъснатата кола седи и чака на зелен светофар , настилката мокра асфалта изтъркан ограничение 80км и познайте какво стана този отзад най вероятно който си кара както трябва е виновен , че дядото явно е заспал и 30 сек не му стигат да пресече при никакъв трафик . Другото, какво правим с лизинговите коли ? Когато се видят на дадена компания ? Имам до сега едни ПТП защото един дядо на 70 се удари в мен при паркиран бус спрямо закона и един фиш за по аругасител който съм платил .... Но със сигурност в компанията където ми е колата има много шофьори с лоша репутация на пътия , трябва ли да плащам голяма гражданска заради тях ?
  • 101 Davinci

    7 0 Отговор
    Саминсте си виновни ( за тези които гласувате за тези предтъпници от герб ) ревът всички от тях и пак ги изборат... Ок ще кажете наредени избори ала бала... Никой не го е*е всеки семправи на кътил и никой не дава 5 пари и не прави нищо ... Само се тролвя в форумите.. докато не стане гражданска война, онществено неподчинение и тези отрепки не биват публично линчувани и наказани за издевателството над народа нещата няма да се променят. Затова ще си плащате и бонус и малуси и винетки и свинетки и минетки... И данъци и ще ви рекетират докато не се обеди някой публично пред народното събрание... Това е положението хора проумейте го !
  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Ккк

    4 0 Отговор
    А,ако никой не плаща, какво ще стане?
  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Потърпевш

    2 0 Отговор
    Просто и ясно попълваш банковата сметка на управляващите който си избира България или по точно субсидия на партията.
  • 106 Шаран БГ

    6 0 Отговор
    На № 16 " Ооо" По принцип може би сте прав . Но хора разни..... И всеки има различно отношение към колата си, различни познания, различни умения !! Нормално е , болшинството да сме сиромаси и само да сме водачи в този забързан свят. Имам някои познати, които макар и с много, ама много стари коли, като че ли други грижи в живота си нямат. Колите им светят и са в идеално техническо състояние Така че всичко е относително и не бива да е под един знаменател !! А многото чиновници могат у нас да протакат нещата до края на този век, че и оттатък. "Сърби ги, боли ги" как да вземат по-вече пари от хората. Не че са се з-агрижили толкова много за самите тях !!!!
  • 107 Коментатор

    8 0 Отговор
    Всичко отново е лобистка схема, за нарушителите 400% завишение, за безгрешниците 25% отстъпка след три години, в чие джобче ще влязат милионите
  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Готин

    2 0 Отговор
    Законотворците мислят, че светът започва от тях. Безумното и бюрократично мислене водят до абсурдни ситуации. Нещата са елементарни. Искаме да намалим произшествията на пътя. Това не е начина! Грешките се правят от ХОРАТА, а не от превозните средства. Безумие е да се застраховат за нанесени щети, вещите. Застраховат се ВОДАЧИТЕ. ЗАСТРАХОВКИТЕ ТРЯБВА ДА СА НА ВОДАЧИТЕ!!! Искаш да управляваш автомобил и се застраховаш за грешките които допускаш. Много грешки - скъпа застраховка. Бонусите трябва да са реципрочни на малусите. В противен случай системата не носи чувството за правота!
  • 110 Бисер

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Кольо":

    Осъзнаваш ли какво предлагаш.Ако имаш семейна кола и жена ти е шофьор , ще плащаш 2 ГО.
  • 111 Синеонов

    3 0 Отговор
    Хора,това е Гражданска отговорност,не е МПС отговорност
  • 112 Съвест

    3 0 Отговор
    Къде се скри КАТ в контрола на безопастност? Ааааа да, в храстите за 20 лева. Мърши и те и ние.
  • 113 Симеонов

    0 0 Отговор
    Бисере,по принцип си прав,но аз си мисля че,ако сега примерно ГО е 300 лв. по новата система ще е по 150 лв. на човек,ако ли пък не трябва да слагаме жълтите жилетки.
  • 114 Трак

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Кольо":

    Да като Англия много си прост саше май не си излизал от бг. Ни и виновен и пострадал му вдигат застраховката. Чети а не само чат
  • 115 Овце сте

    2 0 Отговор
    На босия цървулите не може да вземете. Слепи ли сте или сте тъпи ограбват народа посред бял ден а вие се кахърите за застраховки. Кара се масово без книжки,застраховки и т.н. Ще се кара още бая така и като му писне на народа от тумбаците ненаядени в парлата и ще ги измете като едно време пред парлата. Никой не може да спре народа като тръгне ,всичко става мишки
  • 116 Някой

    1 0 Отговор
    Тази идиотщина няма да стане, ще има кръв по улиците бити на жълтите павета докато почервенеят, КАТ да си глобяват и въвеждат ред застраховката си е друго нещо нормално е само когато някой често прави инциденти да му вдигнат цената, и най вече на новобранците първите 2 години и да карат с лепенка млад шофьор защото не ги учат на нищо, после се учат като почнат да карат плащат дебели глоби и станали културни
  • 117 El Torro

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    Къде пък видя в Италия да се прекосява цялата страна с влак!?!. За Швейцария да, но е по изгодно ако си транзит, ако имаш товарене в единият край и разтоварване в другият няма такива влакове, не заблуждавай хората.
  • 118 El Torro

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Много си далече от истината.
  • 119 Аз.......

    1 0 Отговор
    Бонус... "фалУс"... Ще се излиза на улицата. Това не се търпи даже и от овце като нас.
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Пенсионер

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    Ако качват тирове на влакове, предвижването ще става много бавно. По добре контейнери .
  • 122 Така е

    2 0 Отговор
    След като застраховката е на автомобила , да плаща автомобила. Що да плаща шофьора.Категорично застраховката трябва да бъде на шофьора и да може да кара свободно всеки автомобил.
  • 123 Смешника

    0 0 Отговор
    Боже, Боже! Какви Глупаци редят нормативната уредба у нас! направо не ми се пише колко тъпотии са измислили!
  • 124 sorko

    0 0 Отговор
    Моля,нека да има бонуси единствено и само за грапавите рендета от маалата!
  • 125 sorko

    0 0 Отговор
    БОНУСИ САМО ЗА РЕНДЕТАТА ОТ МААЛАТА!