- Иран осуети голяма хакерска атакапреди 2 минути
- "Предстои най-важният мач на Лудогорец"преди 11 минути
- Красимира и Димитър на секс туризъм след "Фермата" (СНИМКИ)преди 15 минути
- "Те" е дума на годината в САЩпреди 25 минути
- Този градски транспорт ли да ползваме, г-жо Фандъкова?преди 27 минути
- САЩ правят всичко, за да спрат "Северен поток - 2"преди 32 минути
Настимир Ананиев: „Бонус-малус“ ще е златната кокошка за застрахователите
Неутралното ниво, от което се започва не трябва да надвишава 150 лв. за среден клас автомобил


Цената на застраховката Гражданска отговорност се вдигна изкуствено миналата година покрай разширения кръг на заинтересованите страни при смърт от ПТП. Тогава цената скочи двойно, а след това кръгът беше законодателно стеснен от първоначално заявеното, но цената не падна. Така че, преди да обсъждаме конкретика около „бонус-малус“, КФН да кажат колко ще е базовата цена, заяви по телевизия България он еър Настимир Ананиев, експерт по пътна безопасност и лидер на Европейска партия Волт.
От наредбата не става ясно, когато си и водач и собственик трябва ли да плащаш два пъти Гражданска отговорност. Аз например попадам в тези две категории и нито е редно, нито логично да плащам два пъти, допълни Ананиев.
Като гледам заложените наказателни точки и провиненията, така предложената „бонус-малус“ ще се превърне в златна кокошка за застрахователите и няма да се случи нужната превенция беше категоричен председателя на транспортната комисия в 43-то Народно събрание.
Например при нарушението управление на МПС, което не е регистрирано по надлежен ред, попада казуса на електрическите тротинетки, ако на 3 януари, ви спрат да карате собствена такава и имате шофьорска книжка или сте собственик на автомобил ще получите 5 наказателни точки според предложението и 240 % по скъпа гражданска отговорност.
Друг пример е предложеното нарушение отнемане на предимство по чл. 179, ал. 1, т. 5 от ЗДвП, където пише, „който не спазва предписанието на пътните знаци, пътната маркировка и други средства за сигнализиране“, тук предложените наказателните точки също са 5 и оскъпяването ще е 240 %, но преди да започне да работи такъв режим трябва пълен одит на знаковата уредба в страната и оправяне на пътната маркировка.
В доклада на държавната комисия за пътна безопасност от миналия месец се призна, че 70 % от пътната маркировка е в лошо състояние. Тогава нека първо оправим маркировката и направим пълен одит на знаците и тогава да въведем „бонус-малус“, разясни Ананиев.
Пълен одит на знаците е свързан и с превишената скорост и наказателните точки за нея, всеки един шофьор може да ви посочи знаци, които са забравени или останали стари от ремонти или скрити такива или неотговарящи на състоянието на пътя, които ако тръгне „бонус-малус“ ще се използват да пълнят джоба на застрахователите без никакъв ефект на превенция.
Другото, което не ми харесва в новите-стари предложения е, че бонуса е само 25%, бонуса трябва да стига до 50% , също така и шофьора със златен талон и осъдения убиец на пътя ще започват от едно и също неутрално ниво. Това не е редно, не и справедливо завърши Настимир Ананиев.
- Последни
- Първи
- Най-харесвани
-2 +53
Първо държавата да си свърши работата по стандартите на ЕС , та тогава да вкарваме системи да приличаме на тях.
В голяма част в градовете се движим като на поляна. Знаци поставени и забравени от преди 30 години ..... и това ще пълним гушите на застрахователите.
-0 +46
-4 +32
-1 +48
-1 +31
-1 +38
-0 +22
-1 +8
-0 +10
По български- днес ако това не ме засяга ще си трая... и така ни морят като народ . Утре ревеш щото нещо друго те засяга... ама другият не го интересува и т. н. ................
-0 +15
Коментиран от #13
-0 +23
До коментар #12 от "Анонимен":
Забравих и закона за медиите, служещ на Пеевски.
-0 +11
-0 +21
-1 +18
-1 +19
Като стане ПТП хората да си оправят колите сами или да преценят дали да не ги изхвърлят и да си купят нова.
Тия с новите да си правят ако искат пълно каско или не.
Защо трябва ние все да плащаме.
Да се премахне гражданската с тези обезщетения ако згазиш някой плащаш 100 000 лв и готово тогава всеки ще го е стах да кара зверски и ще внимава значително повече на пътя за да не изгори с апартамента за да си плати кръвнината.
Айде сега сметнете колко коли има в БГ и това колко граждански са и да сметнем колко загинали и ПТПта има за година и тогава кой е на печалба нищо че фирмите са 10 примерно.
Яко са на печалба ама искат още да лапат.
-5 +11
-1 +18
-1 +13
-0 +13
-0 +10
Коментиран от #23
-0 +9
До коментар #22 от "Онуфри":
Правилно разсъждаваш Онуфри. Парата требе да отива в държавата, демек при главния застраховател от Банкя.
-0 +4
-0 +8
-3 +3
-0 +7
-0 +14
-0 +14
Коментиран от #34
-2 +5
-0 +11
-0 +3
-0 +7
-0 +2
-0 +2