Last news in Fakti

25 Ноември, 2019 12:46 3 952 35

Настимир Ананиев: „Бонус-малус“ ще е златната кокошка за застрахователите

  • бонус-малус-
  • застраховка-
  • застраховател-
  • кфн

Неутралното ниво, от което се започва не трябва да надвишава 150 лв. за среден клас автомобил

Настимир Ананиев: „Бонус-малус“ ще е златната кокошка за застрахователите - 1
Снимка: БГНЕС

Цената на застраховката Гражданска отговорност се вдигна изкуствено миналата година покрай разширения кръг на заинтересованите страни при смърт от ПТП. Тогава цената скочи двойно, а след това кръгът беше законодателно стеснен от първоначално заявеното, но цената не падна. Така че, преди да обсъждаме конкретика около „бонус-малус“, КФН да кажат колко ще е базовата цена, заяви по телевизия България он еър Настимир Ананиев, експерт по пътна безопасност и лидер на Европейска партия Волт.

От наредбата не става ясно, когато си и водач и собственик трябва ли да плащаш два пъти Гражданска отговорност. Аз например попадам в тези две категории и нито е редно, нито логично да плащам два пъти, допълни Ананиев.

Като гледам заложените наказателни точки и провиненията, така предложената „бонус-малус“ ще се превърне в златна кокошка за застрахователите и няма да се случи нужната превенция беше категоричен председателя на транспортната комисия в 43-то Народно събрание.

Например при нарушението управление на МПС, което не е регистрирано по надлежен ред, попада казуса на електрическите тротинетки, ако на 3 януари, ви спрат да карате собствена такава и имате шофьорска книжка или сте собственик на автомобил ще получите 5 наказателни точки според предложението и 240 % по скъпа гражданска отговорност.

Друг пример е предложеното нарушение отнемане на предимство по чл. 179, ал. 1, т. 5 от ЗДвП, където пише, „който не спазва предписанието на пътните знаци, пътната маркировка и други средства за сигнализиране“, тук предложените наказателните точки също са 5 и оскъпяването ще е 240 %, но преди да започне да работи такъв режим трябва пълен одит на знаковата уредба в страната и оправяне на пътната маркировка.

В доклада на държавната комисия за пътна безопасност от миналия месец се призна, че 70 % от пътната маркировка е в лошо състояние. Тогава нека първо оправим маркировката и направим пълен одит на знаците и тогава да въведем „бонус-малус“, разясни Ананиев.

Пълен одит на знаците е свързан и с превишената скорост и наказателните точки за нея, всеки един шофьор може да ви посочи знаци, които са забравени или останали стари от ремонти или скрити такива или неотговарящи на състоянието на пътя, които ако тръгне „бонус-малус“ ще се използват да пълнят джоба на застрахователите без никакъв ефект на превенция.

Другото, което не ми харесва в новите-стари предложения е, че бонуса е само 25%, бонуса трябва да стига до 50% , също така и шофьора със златен талон и осъдения убиец на пътя ще започват от едно и също неутрално ниво. Това не е редно, не и справедливо завърши Настимир Ананиев.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мислещ

    54 2 Отговор
    При тиквата всички най-големи и най-нагли фирми направиха рекордни печалби - мобилни оператори, застрахователи, , банки, строителни фирми.
  • 2 Порочна система

    47 0 Отговор
    Имаме 5 пътя на кръст като хората и ще въвеждаме бонус-малус система.
    Първо държавата да си свърши работата по стандартите на ЕС , та тогава да вкарваме системи да приличаме на тях.
    В голяма част в градовете се движим като на поляна. Знаци поставени и забравени от преди 30 години ..... и това ще пълним гушите на застрахователите.
  • 3 Миризлив пор

    33 4 Отговор
    Застрахователите са почти на загуба от ГО ако трябва да им се вярва, 30% комисионни за сключване, такси за управление и т.н. реално над 50% от сумата отива другаде. Като за начало ясни правила от КФН, ясни правила за изплащане на щети и тогава ще излезе пълната картинка на печалбата.
  • 4 zeus

    49 1 Отговор
    Бонуса ще е за мутрите-застрахователи, фaлуса за всички водачи, само за нарушителите ще е малко по-голям.
  • 5 Valio

    32 1 Отговор
    И преди съм казвал,че бонуса е само за изметта застраховател........
  • 6 Бокос Фалос

    39 1 Отговор
    Колеги, пак ще го напиша предстои пак да се опитат да ни онодят много хубаво с поредния Бокус - Фалос опит за Гражданска отговорност! Такава ГО е изцял и само единствено в наша вреда и в огромна ПОЛЗА за застрахователите ! Като почнем от тоталната ГЛУПОСТ за вписване на лицата, които имат право да управляват автомобилани завършим с "бонусите" от -25% отстъпка, ама след 7-та година, ако нямате никакво нарушение ! Бъдете убедени, че ще ви измислят нарушения.., ДА не допускаме отново да бъдем ПРЕКАРАНИ ! Не бъдете овце, защото това е поредния опит за държавна НАГЛОСТ!
  • 7 Джудже

    23 0 Отговор
    Не, застраховката ще е златното яйце, а ние сме кокошката. Проблема е, че нормата на яйцата които ни се налага да снасяме непрекъсната нараства.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Киро Християнина

    8 1 Отговор
    Застрахователите работят само в полза годину. Трябва да се преобразуват във фондации и всеки шофьор или собственик на имот да е задължен по закон да дарява!
  • 10 Простак

    11 0 Отговор
    събраните пари от народа ги въртите в омагьосани , мафиотски кръгове
  • 11 НТД

    16 0 Отговор
    От всякъде ще ни опоскат с цените, че сами ще си предизвикаме лична финансова криза.
    По български- днес ако това не ме засяга ще си трая... и така ни морят като народ . Утре ревеш щото нещо друго те засяга... ама другият не го интересува и т. н. ................
  • 12 Анонимен

    24 0 Отговор
    В началото ГЕРБ, като дойдоха на власт приеха закон за банките, за да ни взимат всевъзможни такси по обслужване, после приеха закон за по-големи норми на горивата, за да се продават разреден бензин и дизел, позволиха на оръжейните босове да продадат боеприпаси на близкия Изток, а сега е ред на застрахователите. В Румъния и Гърция намалиха ДДС-то на храни и вдигат доходите, а тук се прокарват закони за олигарси.

    Коментиран от #13

  • 13 Анонимен 2

    12 0 Отговор

    До коментар #12 от "Анонимен":

    Забравих и закона за медиите, служещ на Пеевски.
  • 14 Бай Шиле

    22 0 Отговор
    В градовете и пътната мрежа е пълно с неадекватни забранителни знаци.След една-две години ВСИЧКИ шофьори ще са с 400% завишена ГО.Да ви е честито.
  • 15 О.Ч.З

    19 1 Отговор
    Така като го четох само разбрах че по евтино май ще стане да си плащам застраховката във друга държава наще само пребират и като стане проблем дават жълти стотинки и то със ходене по мъките всичките ни такси са със европейски стандарт а заплатите са от селски
  • 16 Шляхтиц

    20 1 Отговор
    През 1966, 1967 година съм на работа в тогавашна Чехословакия. Системата им беше следната: Застраховаш се във фирма. Първата година плащаш някаква сума. През годината не правиш катастрофи, застрахователни събития, следващата година, в СЪЩАТА ЗАСТРАХОВАТЕЛНА КОМПАНИЯ, плащаш по-малко, в последвалата година пак нямаш застрахователно събитие, плащаш още по-малко. След петата година, ако не си правил произшествия и застрахователни събития, плащаш в СЪЩАТА КОМПАНИЯ символична сума за поддържащи разходи по сметката. Компанията е натрупала от ТВОИТЕ ВНОСКИ СУМА, с която може да покрие евентуално твое застрахователно събитие. Аналогично, правиш произшествия, застрахователни събития, плащаш всяка година все повече и повече, за да покриеш разходите, които ТИ СИ ПРИЧИНИЛ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНАТА КОМПАНИЯ. На запад е валиден законът: Който яде и пие, СИ ПЛАЩА СМЕТКАТА. Същата система по онова време важала и във Франция, ми споделиха колеги, но аз във Франция не ходих. Шофьор съм 1963 год. За цялото време до ден днешен съм плащал все една и съща гражданска отговорност и съм покривал разходите на шофьори, които са правили застрахователни събития по пет пъти на година. Аз имам два фиша за неправилно паркиране, непоставени колани и един за превишена скорост. В заключение, в Булгаристан може да открием топлата вода петдесет, шестдесет години след маймуните, но за сега все още не е много сигурно.
  • 17 Факти

    12 5 Отговор
    Да се премахнат всички видове застраховки и да се разреши покупката и стрелбата с оръжие по хора който искат да ви задигнат имуществото.
    Като стане ПТП хората да си оправят колите сами или да преценят дали да не ги изхвърлят и да си купят нова.
    Тия с новите да си правят ако искат пълно каско или не.
    Защо трябва ние все да плащаме.
    Да се премахне гражданската с тези обезщетения ако згазиш някой плащаш 100 000 лв и готово тогава всеки ще го е стах да кара зверски и ще внимава значително повече на пътя за да не изгори с апартамента за да си плати кръвнината.
    Айде сега сметнете колко коли има в БГ и това колко граждански са и да сметнем колко загинали и ПТПта има за година и тогава кой е на печалба нищо че фирмите са 10 примерно.
    Яко са на печалба ама искат още да лапат.
  • 18 Български По Хелзинкски Комитет

    19 1 Отговор
    Бих гласувал за всяка партия,която успее да озапти апетита на застрахователите.
  • 19 Ввв

    14 1 Отговор
    Прост народ-слаба държава,мишкувайте още в панелките и пийте ракия,яжте салата и псувайте с компанията,ГРОБ ще се бетонират вечно във властта!!!
  • 20 Застрахователя от ИПОН

    14 0 Отговор
    КФН трябва да бъде закрито. Това са си явни лобисти на застраховатялнитя компании.
  • 21 Застраховател Мутра

    11 0 Отговор
    Бонус - аз печеля, малус - клиента губи.
  • 22 Онуфри

    10 0 Отговор
    След като идеята е превенция защо парите които ще се плащат като малус да отиват в застрахователите а не в държавата. Държавата после да ги инвестира в ппътища които да са по безопасни. Т.е. в застрахователя да отива само цената на застраховката. Бонуси може да се изплаща от парите на малоса които отиват във специален фонд.

    Коментиран от #23

  • 23 Onq s konq

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "Онуфри":

    Правилно разсъждаваш Онуфри. Парата требе да отива в държавата, демек при главния застраховател от Банкя.
  • 24 стар пръч

    9 0 Отговор
    Любопитно е от къде КФН взима статистика относно застрахователите.
  • 25 Чичо Тъп

    4 3 Отговор
    Аз пък одобрявам тази система.След 7 години ще ми намалят ГО с 50 лева.Ура!
  • 26 гост

    8 0 Отговор
    Застрахователите са на загуба от ГО.Чака ги фалит.Ами да фалират,нали пазарната икономика е фундамент на демокрацията.Пазарът не търпи празни ниши - винаги ще се явят нови застрахователни фирми.
  • 27 Morgoth

    15 0 Отговор
    Така предложената система е пълен боклук! За да има такава трябва ГО да бъде на водача, а не на колата. Правиш си застраховка за себе си като шофьор и на каквато кола се качиш тя важи за нея. Така твоите прегрешения са си само твои. Освен това не са КАТ тези които трябва да ти определят бонуса и малуса на база каръка ти спрямо мишкуващите по храстите, а застрахователите на база щетяемост.
  • 28 чичо от село

    15 0 Отговор
    Наблюдавайте как "независими" експерти и депутати ще започнат да лобират за новата система.В името на "живота на милите ни дечица" и "да спрем джигитите по пътищата".
  • 29 гост

    6 2 Отговор
    Авторът на статията дали няма да обърне палачинката,ако застрахователите дадат ДМС на партията му?Спомнете си зимните гуми.

    Коментиран от #34

  • 30 Slavi

    12 0 Отговор
    Само не разбрах как за едно и също нещо(демек нарушение с което не съм ощетил застрахователя)трябва да плащам и на КАТ и на застрахователя.Така неможе ! Да се разберат на КОЙ щото иначе на никой.
  • 31 ТОЧКАТА

    4 0 Отговор
    ...има такава държава!!!....За съжаление.
  • 32 Брах ви лайката гербаджийска

    8 0 Отговор
    Ще се вдига народа, няма да ни глобяват и КАТ и застрахователите, взе да ни писва тиквенското мислене. Тука не са познали и ако са останали хора с мозък в тая държава трябва да се противопоставим на поредния грабеж, като прочетет за лако ще ви вдигат полицата ще разберете
  • 33 Матей

    3 0 Отговор
    Какъв бонус,малус,ф.лус,грабежа на застрахователите става хищнически.Всичко това трябва да се премахне от раз,пълно премахване на ЗЗГО.Това е върха на извращението,кой чифутски извратен мозък ли е измислил принудителното застраховане.Абсурдно е да застраховаш чуждо имущество,нали,защо тогава се примиряваме,ми то си е чист пладнешки обир.Може да се остави само доброволно застраховане на собственото МПС и то според пазарната му цена ,както беше по-рано.И само ДЗИ,никакви частници-лакомници.Премахване на винетки-м.нетки и пр. издевателски грабежи.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Мамата

    3 0 Отговор
    МАФИЯ
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове